Written by AbangNara | June 7th, 2013

Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu mengelembu. Abang Nara suka dengan Nora Danish kerana berpegang dengan peribahasa ini. Menghormati undang-undang dan rakyat negeri Kelantan, Nora Danish telah tampil bertudung ketika menghadiri sebuah majlis di Kota Bharu.

nora danish

Sikap menghormati dan memahami Nora Danish ini harus dicontohi oleh kesemua artis-artis tempatan. Pasti peminat Nora Danish makin menghormati dan kagum dengan sikap yang ditunjukkan olehnya. Rakyat Kelantan pun pasti bertambah sayang pada Nora Danish.

telekung

P.S: Telekung travel ini terbaik sangat jika anda ingin pergi berjalan-jalan. Mudah dibawa, kecil dan ringan. Boleh masuk dalam handbag dengan mudah. Hanya RM29 sahaja. Pelbagai saiz boleh didapati. Layari Facebook Gudang.My untuk info lanjut.

nora danish

4 lagi gambar Nora Danish manis bertudung di Kota Bharu dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar Instagram Nora Danish.

P.S: Toyota Corolla untuk pasaran Amerika Syarikat dilancarkan

nora danish
nora danish
nora danish
nora danish

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

99 responses to (6 GAMBAR)Nora Danish Manis Bertudung Di Kota Bharu

  1. emmykrik says:

    klu pakai terus kan lg elok..haha..comel..muke dh same cam ji hyo dh

    0

    0
    • Anonymous versi poyos says:

      Reti pun pakai tudung. Ingatkan tak reti. So dah reti tu, tak reti-reti nak pakai tudung dah ke?

      0

      0
      • huha says:

        Kalau kau cakap kat orang cmni, ustazah tudung labuh pon boleh bukak tudung. ayat cm interrogate terrosrist. huha!

        0

        0
      • Meluat Ahhh says:

        dah nama pun pelakon kan….mesti la pandai main watak. dah itu kerja diaorang….menipu masyarakat 24 jam.

        0

        0
        • Anonymous says:

          dia sama je dgn pelakon lain yg tidak btudung..tp dia pandai mhormati negeri lain terutama kelantan..dah negeri selain kelantan cmne plk kan..4 me,aku suka..sbb dalam hati dia ada jgk perasaan nk btudung n ikut keadaan..dari primadona tu,jumpe ustaz pon skirt paras lutut.dudk cover2 tkot nmpk tuttt..hang pon panas tgk.ni ok la..korg pon ada gak bisg2 hormat la ckt dgn ustaz/ustazah tu..sama la,cume situasi je bbeza..n i doakan niat dia yg sdikit baik tu buat dia terbuka utk trus btudung..

          0

          0
        • mamee says:

          macam mana dengan org kelantan sendiri yang x pakai tudung tu?bukan setakat x pakai tudung berada kat negeri lain. tetapi, kat dalam kelantan sendiri. aku pun terkejut pegi kelantan ada ajer yg x pakai tudung.

          0

          0
      • Anonymous says:

        aku bengang la dgn nara ni.nape eh org support kelantan dia xrelease pon komen aku..peh,mkin lama makin benci dgn blog ni la..

        0

        0
    • Olga says:

      PAKAI TUDUNG TAPI WAT RAMBUT NTAH APE2

      0

      0
      • Panadol says:

        pakai tudung ni bukan kat Kelantan je dik hoiii, kat New York London, Rangoon, Ulu Kelang, Simpang Renggam, Batu Pahat, Golok, Dhaka dan mana2 pun kena pakai juga sebab hukum Allah.

        0

        0
    • kak timah says:

      NEELOFA ORG KELANTAN PAKAI TUDUNG X???????????

      0

      0
    • Fakka says:

      Jenis tak reti bahasa… dah wajib, pakai jer laaa… ini pakai sebab menghormati negeri kelantan… habis bumi ni milik sapa?

      0

      0
      • mamat says:

        hurm…artis pergi sana kena patuh undang2 kat sana kan dengan pakai tudung. tapi, saya pelik, sebab masa saya pergi kelantan dulu, ada je perempuan2 tak pakai tudung. rasa macam tak kena pulak. yelah. artis2 disuruh pakai tudung nak ke sana. tapi, orang sana pun ada tak pakai tudung.. jangan marah saya. saya cuma tulis apa yang saya nampak.

        0

        0
    • mulut puaka says:

      nara, kalo masuk kandang BABI nk buat mcm mana??????????????????

      0

      0
      • minah jambu tukar kaler merah biru says:

        eh kau ni pulakkkkk kalau masok kandang babi tepaksa la ikot macm babi tkan masok kandang babi nk pakai tudong pulak kannn …ape saje lah kau ni mulot puaka..

        0

        0
    • mamat says:

      artis pergi sana kena patuh undang2 kat sana kan dengan pakai tudung. tapi, saya pelik, sebab masa saya pergi kelantan dulu, ada je perempuan2 tak pakai tudung. rasa macam tak kena pulak. yelah. artis2 disuruh pakai tudung nak ke sana. tapi, orang sana pun ada tak pakai tudung.. jangan marah saya. saya cuma tulis apa yang saya nampak.

      0

      0
    • mamat says:

      artis pergi sana kena patuh undang2 kat sana kan dengan pakai tudung. tapi, saya pelik, sebab masa saya pergi kelantan dulu, ada je perempuan2 tak pakai tudung. rasa macam tak kena pulak. yelah. artis2 disuruh pakai tudung nak ke sana. tapi, orang sana pun ada tak pakai tudung.. jangan marah saya. saya cuma tulis apa yang saya nampak…

      0

      0
      • betul mamat says:

        setuju. pernah jugak pegi sane. ade je x pakai tudung. baju ketat bagai.. rase macam hipokrit sgt. kwn2 saye org kelantan. belajar kat perak je, tudung entah ke mane. ade sorg tu, pakai bikini letak dalam facebook.

        0

        0
        • sarah says:

          biasa la tu… kerajaan dah buat macam2 utk bagi kesedaran pada penduduk yg beragama Islam, tapi nak buat macamana kalau hati masih degil jugak? nak kata belom sampai seru, dah lama dah sampaii..sejak zaman nabi lg… entahlah.. semoga Allah bukakan dan lembutkan hati kita semua utk faham agamaNya. semoga hati kita tetap pada jalan Allah..

          0

          0
    • Anonymous says:

      Bertudung sbb pergi ke Kelantan???!!

      0

      0
    • Akus says:

      seriuss..nora sngt comel..sweet sngt2 bile brtudung..

      0

      0
    • Olga says:

      KAK ANUAR ZAIN MESTI SUKA BILA ABANG NORA DANISH PAKAI TUDUNG

      0

      0
    • lol says:

      ala pegi kelantan nak pakai tudung. podah. ingat pompuan2 kelantan baik sgt ke??? kawin ramai lelaki, tangkap jerung2 besar. abe abe… tuiii.. geli lahhh..xpayah nak tudung sgt kalau perangai cam hampeh..

      0

      0
      • ishhhh kau ni…mesti ade xpuas hati ngn minah kelantan mana2…maklum la, minah kelantan pegi mana2 pun jadi pujaan ramai…sebab tu ada je yg xpuas hati…kesian kau ni kan, mesti attention tu xdapat kat kau. tu kau meroyan.

        0

        0
      • Anonymous says:

        dulu ayah aku pernah kena sihir dengan pompuan kelantan sebab nak jadi bini no 2. nasib baik belum terlambat, mak aku dah detect. mata $ $ betul.

        0

        0
    • minah jambu tukar kaler merah biru says:

      eeeeeeeeeee minah jambu baru aje tengok melodi kt tv3 ada satu minah tudong ni make up dia kalah kn wayang pek ji !!! tebal betol make up dia ! lipstick dia ya allah merahhhhhhhh kalau jambu tk pe !!!

      0

      0
    • nyah says:

      artis yg dtg kne brtudung. rkyt sdiri tk brtudung ada ko kesah?

      0

      0
    • Anonymous says:

      GILER KO X NAK PAKAI TUDUNG NGAN RAMBUT BARU DIA YG MCM SAKAI TU..LAGI2 KT KELANTAN !

      0

      0
  2. Anonymous says:

    oklatu..

    0

    0
  3. cik muda ara says:

    ya Allah cumel nyr…hope one day nora danish akn brtdung..amin..

    0

    0
  4. shafiza sulaiman says:

    comelnya ND! malaysian version of song ji hyo :)

    0

    0
  5. Anonymous says:

    besar rupeny ND ni ye? yes,d akui ore kelate meme kiut la..bole napok doh situ.. :)
    tp sdih tgk gmbr kt IG sblum die naik flight..seksi jgk.. :'(

    0

    0
    • agaga says:

      besar ke tinggi? kiut ke “rendang”?
      ND ni slim lah. bukan besar.
      konfius aku kalau size ND skrg ni masuk kategori “besar”

      0

      0
    • Yuhuu says:

      anon..aper benda yg kau merepek ni ? ND tu dilahirkan di Kuala Terengganu….tak ada kena mengena dgn Kelantan, harap maklum

      0

      0
  6. ayie23able says:

    tersngat cumell..!!

    0

    0
  7. ayie23able says:

    tersngat cumell!!

    0

    0
  8. aku says:

    pakai tudung kerana Allah kan lagi bagus..herrmm

    0

    0
  9. Hamba Allah says:

    Alangkah eloknya jika kita boleh menghormati undang2 yg telah ditetapkan oleh Allah x kira di mana jua

    0

    0
  10. cik joven says:

    harap semua warga kelantan boleh jadi macam ND. kalau artis pun tau masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu mengelembu, takkanlah yang dah duk dalam kandang lembu ni nak mengembek pulak ye dak?

    0

    0
  11. Gaban says:

    like u ketat2 n0ra danish…<3

    0

    0
  12. den la ni says:

    boooooo la!!!sok kau kua kelantan trus kua rmbt kau 2..hipokrit!!

    0

    0
  13. ash says:

    cute pe..bagos la tu..die ikot suasana kelantan cmne, rmai yg pkai tudung..semoga die terbukak ati utk bertudung lepas ni..

    0

    0
  14. Anonymous says:

    abg nuar zain mesti suka

    0

    0
  15. Mak jemah pemalu says:

    Masuk kandang kambing mengembek, ikut peraturan kambing, masuk kandang lembu mengelembu, ikut peraturan lembu..klu masuk bumi Allah, pandai pulak kita tak nak ikut peraturan Allah kan…betapa teruknya kita sebagai hambaNya..

    0

    0
  16. deeds says:

    aku peliklah konon nye org lg mghormati tmpt org dan culture mereka, tp x menghormati arahan tuhan tu sendiri. ke nara ni mmg saje bg statements panas. sakit lak hati aku ngn nara ni

    0

    0
  17. Emir says:

    InsyaAllah, moga ND dapat hidayah utk kekal bertudung. Aamiiin..

    0

    0
  18. Yuri says:

    Lagi takut dgn nik aziz dari Allah…

    0

    0
  19. noni says:

    Ok la tu..mintak mintak dia dari hipokrit pakai tudung akan jadi terminat nak pakai tudung…
    yang neelofa tu mmg dah sah kelate balik kampung x pon pakai tudung apa kes?

    0

    0
  20. Aku le says:

    si lopak lopek tu y sah2 org kelante lagi togellllll jer…..ha..y tu ap cite….

    0

    0
  21. Anonymous says:

    Kene la pakai tudung nak cover rambut yg dia potong tah hape2 tu….takut ngan nik ajis le tu…. macam siti dulu2 gak, masa pakai serkup, bila masuk kelantan tutup litup…

    0

    0
  22. Anonymous says:

    besar la bg kami org klantan yg kecil molek…em susah ckp mksud sy kasar..

    0

    0
  23. mamat says:

    artis pergi sana kena patuh undang2 kat sana kan dengan pakai tudung. tapi, saya pelik, sebab masa saya pergi kelantan dulu, ada je perempuan2 tak pakai tudung. rasa macam tak kena pulak. yelah. artis2 disuruh pakai tudung nak ke sana. tapi, orang sana pun ada tak pakai tudung.. jangan marah saya. saya cuma tulis apa yang saya nampak.

    0

    0
  24. mamat says:

    artis pergi sana kena patuh undang2 kat sana kan dengan pakai tudung. tapi, saya pelik, sebab masa saya pergi kelantan dulu, ada je perempuan2 tak pakai tudung. rasa macam tak kena pulak. yelah. artis2 disuruh pakai tudung nak ke sana. tapi, orang sana pun ada tak pakai tudung.. jangan marah saya. saya cuma tulis apa yang saya nampak..

    0

    0
    • Betik says:

      tp bila pihak berkuasa buat rondaan kat kedai2 makcik yg x pakai tudung, depa kene denda. sbb tu most yg berniaga kat sana lilit kain kat kepala. sebab takut kene denda.

      0

      0
  25. Anonymous says:

    wahhh…ND d sambut mcm bini perdana menteri jer…

    0

    0
  26. maya meira leyana says:

    cuba tgk mse pncarian model simplysity dlu tu rmai minah2 klate dtg ujibakat nk jd model rmbut karat sume sexy mexy supe dupers kalah artis…mmbe sbilik aku plak dlu dr klate pki tudong bile da wt teknik rebonding tudong tros kemana daaa….better lg mmbe ak yg dr phg wt teknik rebonding xp tetap pkai tudong..lawa pon lawa minah phg tu..yg klate tu ktowg pakat pulaukn dy sbb ade satu prngai dy yg dy bwt kt ktowg satu umah dlu…………………………………………………..ak fobia sket gn klate ni…wlpn negeri serambi mekah…pmimpin baik je xp betina dr sana……………………….

    0

    0
  27. anna21 says:

    Nd nie memang slim je tapi dia PENDEK around 160 cm . Yg nampk kan dia cam tu , adelah high heels dia yg tinggi nye dah cam klcc tower ,,,, apepun TAHNIAH HIPOKRIT

    0

    0
    • mulut puaka says:

      160cm wanita dah kategori normal – tinggi ye.. 155 ke bawah tu ketot…….. harap maklum ye mak

      0

      0
  28. kelkatu says:

    Ala…yg duk mengutuk ND pakai tudung cuma bila pegi kelate tu kenapa?? Si neelopa. Uqasha & nely tu bukan org kelate ke, kenapa tak kutuk sekali. Dia org ni pun bukannya pakai tudung. Esp si lopa tu lagi gedik gila…. Kata ND tak takut tuhan sb tak bertudung, kamu yg mengumpat dia tu takut tuhan ke? Mengumpat pun dosa lebih besar dari membunuh kan…. Kalau nak cakap psl dosa ni sehari semlm tak habis…

    0

    0
  29. Anonymous says:

    kenapa nak pilih tempat baru nak paka tudung?
    pakai tudung tu pilihan atau wajib hukumnya? kita yang tahu ini wajib beri nasihat pada yang tidak tahu.

    0

    0
  30. budgeto says:

    ntah pape.
    cuak kena sound tepek la tue kt Klate sbb rmbut teramat la stylo gler.. haha.. berani potong, berani la show.. awat nak cover2 plak… relaks sudey.. kalu takut x yah la potong gitu.. x cool lgsung..

    0

    0
  31. Kitty zeera says:

    Pelakon yg pandai melakunkan ‘wataknya’…. Faham2 jer la… Harap kita yg berhijab kekal dan mempertingkatkan menutup aurat kita :) amin.

    0

    0
  32. hipokrit says:

    orng kelantan memag hipokrit!!! kat kelantan pakai tudung, luar kelantan dialah setan …. nara ni kelantan ke? nyampah siot…

    0

    0
  33. tina says:

    die pakai tudung sbb kepala die kn dh botak separuh… malu la tu.. sbb tu pkai tudung…kalu die xcukur rmbut msti die xpakai tudung dtg kelantan

    0

    0
  34. Yanna says:

    Kenapa masa nana mahzan shave mcm nora dlu tpi dia x dikecam? Pegi tgk ig nana gamba lama2 takde la lama sgt, dlm thn ni juga. Sbb dia da kawen ke apa? Sbb nora ni MJ korang ckp bkn2. Tak baik la korang

    0

    0
  35. aku says:

    Lembu menguak la weyyyyyyy

    0

    0
  36. lynn rudy says:

    saya org kelantan. mmg betul betul p’puan2 kelantan bukan semua bertudung. saya pun x faham kenapa artis dtg kltn kena pkai tudung. bukan semua rakyat klntan warak mcm tok guru nik aziz, kami cuma manusia yg masih belajar memperbaiki diri. sama saja dgn org2 negeri lain.

    0

    0
    • minah jambu tukar kaler merah biru says:

      betol kau cakap tu lynn kenape kalau artis gi klantan nk kena pakai tudong? mungkin nora malu ngan rambot ikan betok dia tu takkkkk ???? ape kate kau lynn?????

      0

      0
  37. BUNKFACE NO.1 says:

    “Menghormati undang-undang dan rakyat negeri Kelantan” ????? bweekkkkkk, kau ingat semua org kelantan baik2..kawan aku org kelantan jahat nak mampos..kejenya asyik menipu org lain…bukti dh ada..tak nak mengaku lg, hipokrit punyer org..depan org berlagak baik..padahal setan bermuka manusia !

    0

    0
  38. BUNKFACE NO.1 says:

    ND kau tak payah nak hormat sgt lah negeri kelantan tu..ada apa kat sana ? org islam wajib pakai tudung bukan sebab tempat..negeri kelantan tu sama jer dgn negeri lain

    0

    0
  39. Bea Ramora says:

    klu tak suka artis pkai tudung kejap2 semata2 ikut kandang yg dia pegi, ape kata korang yang sangat tak berpuas ati ni buat undang2 korang utk artis2 korang. persatuan ala2 seniman. baru la ini malaysia korang yang PEGANG.. aptb.

    0

    0
  40. Anonymous says:

    Comey nyer ND…

    0

    0
  41. Betik says:

    artis2 ni buat mcm Allah hanya ada kat kelantan je.
    kat negeri lain xde.
    sbb tu tutup aurat kat kelantan je.

    0

    0
  42. mizz says:

    mcm sambut wakil rakyat datang…
    well ND bertudung jelah…penat plak tgk ko asik control comel…

    0

    0
  43. Awek kl says:

    Tundung tu tuntutan ISLAM….. bukan negeri…… tunggu 5 tahun lagi…. ini kalilah….hi3

    0

    0
  44. kuku lala says:

    bagus. kita kena hormat tpt org mcm ND. pasal dia nak brtudung ke tak.. itu kemudian hari. Insyaallah.. suatu hari nti pintu hati akan terbuka. mgkin lepas kawin..

    0

    0
  45. ntah says:

    tak perlu nak kutuk dan tak perlu nak cerca….sebagai saudara seagama sepatutnya kita doakan dia terbuka pintu hati untuk bertudung sepenuhnya. doakan dia juga akan mengamalkan suruhanNYA dan meninggalkan apa yang DIA larang.

    AMIN……..

    0

    0
  46. bebaskomen says:

    at least pemimpin di kelantan dah lepas dr nk jwb di akhirat nnt…dia dah tetapkan undang2 pkai tudung..org nk ikut ke tak nak tu terserah…yg penting usaha mencegah tu ada…paling2 tak boleh kurangkan bilangan org xpkai tudung tu..nk 100% mmg susah…manusia ni mcm2 ada..xkira kelantan ke..n9..johor..perak..semuanya manusia..bomoh sihir pun mana2 ada

    0

    0
  47. anti-racist says:

    xyah la nk kenegrian sgt..korang ni ckp ork klntan kenegrian..tp diorang ni slalu jd mangsa,.. bila tb2 je terkena prgai xelok trus korang judge org klantan xelok..rmai je aku knal member aku dr klntan baik giler…aku keja kt seremban ni,aku jmpa rmai je org nogori ni yg hati busuk..dengki dgn kwn sekerja..tp xbaik la nk judge terus org nogori busuk hati kan..sbb xsmua camtu… open your mind..jgn nak narrow minded sgt…ok isu ada yg xpkai tudung org klntan tu..itu biarla dia jwb dgn Allah nnt. at least kerajaan mentadbir negeri dia tu dah laksanakn tggjwb dia menyeru utk pkai tudung.. mmg ada yg xpkai tudung kat klntan tu..tp yg pkai tudung tu lg byk dr xpkai.. semua tak perfect ok… respect others ok…bersihkan hati kita..jgn terlalu dendam sampai xleh nak dengar apa yg dikaitkan dgn kelantan terus judge xelok…. kesian kelantan..apalah perasaan kiranya negeri aku diperlakukan seperti kelantan..

    0

    0
  48. Abi says:

    MAti nanti allah tk tnya pun kt dunia ni ko Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu mengelembu ke tak…allah hanya tnya nape ko tak ikut perintah Dia je…peraturan manusia ikot tp peraturan allah??????

    0

    0
  49. SH says:

    ND she’s a real actress.

    0

    0
  50. mira says:

    dunia ini milik Allah, kerajaan Allah, kalau betullah sesuaikan
    Masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu mengelembu.
    masuk kerajaan Allah, kene sentiasa menutup aurat…

    0

    0
  51. […] (6 GAMBAR)Nora Danish Manis Bertudung Di Kota Bharu (98) […]

    0

    0