Written by serenity | October 10th, 2012

Penyanyi Indonesia, Rossa, yang terkenal di negara ini, akan menunaikan ibadah haji dalam waktu terdekat. Dalam satu majlis membaca Quran di Jakarta Selatan beberapa hari lepas, Rossa dilihat telah mengenakan hijab.

Photobucket
Photobucket


12 Oktober ini ialah tarikh Rossa menunaikan haji. Menurut Rossa dia akan cuba untuk berpakaian lebih tertutup selepas menunaikan haji dan memang sudah lama menyimpan hasrat untuk menunaikan ibadah ini. Semoga segala urusan Rossa dipermudahkan. Lagi tiga gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar, detikFoto.


Photobucket
Photobucket

Photobucket

 

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

52 responses to (5 GAMBAR)Bakal Tunaikan Haji, Rossa Anggun Berhijab

  1. roses says:

    cun yerrrrrrrrr!!!!!!

    0

    0
    • Rosuck says:

      Cun.. tapi rambut kluar 2 3 4 5 6helai..
      sori :p

      0

      0
      • JJ says:

        kita tunggu dah lihat selepas kepulangannya nanti.. :)

        0

        0
      • minah indon says:

        2 3 4 5 6 helai rambut ok lagi dari artis malaysia islam yang pakai baju nya pun udah seperti bogelan yok..

        0

        0
      • indah nirwana says:

        alhamdulillah.. sudah sampai serunya.. tp g haji hasil dr duit menyanyi kn? wallahualam.. tuhan maha mengetahui.. peace!

        0

        0
      • kalau dia nyanyi lagu Pudar siap menari dgn gaya camni mesti cam bangang, hahahaha. baguslah dia dah berubah.

        0

        0
      • KAK CHAM KUAT GOSIP & TIDO KAT TADIKA says:

        siang td dia ckp kat Halo Sekebriti dia x kan bertudung lepas balik haji sbb belum bersedia lagi..

        0

        0
      • .
        tak sedia? tak sedia lagi kerana belum puas menari lagu Pudar yg penuh tonggek? beri je pada Anzalna.

        0

        0
      • Ko Kesah says:

        hmmm beza kan rossa with make up n not..sebab tu kita tgk ramai artis indon cantik tapi sebenarnya tu semua kuasa make up jer..

        0

        0
      • rossa nk ketanah suci tk salah pun...orng2 indon pun banyk kena dicuci-cucikn....... says:

        Wah Minah Indon sedap mulut kau cakap ya artis malaysia islam pakaianny udah seperti bogelan ya…klau ada pn mn lg bnykny..artis-artis dn orng-orng islam indon ka artis-artis dn orng-orng islam malaysiany..habis artis-artis islamny dn orng-orng indon islamny kat sana dh bnyk bagus ka..bnyk yg hipokrit,berlagak perangai orng islamny serupa tk islamny pn bnyk yg berpura-pura..lg besar kepala..nama orng-orng islamny pn bnyk yg nk ada klass konon ikut budaya..bnyk pla nk yg ada nama kebaratan lg konon tk sia-sia..yg kadang-kadang tah hapa-hapa..bnyk tk mencerminkn nma islam yg sebenarny..dn yg banyk murtad pn lg dh kira tk takut dosa dn tk takut lg tuhan murka..artis-artis perempuan islam dn perempuan-perempuan biasa islam indon yg lain-lainny pun mmg bnyk sangt pakai baju coli dn seluar superman kecikny dimerata-rata..dekat tepi pantai,kolam mandi mn-mn pn ada..cium dn meraba-raba pn ikut suka kat mana-mana..yg telanjang pn ada kat mana-mana ceruk seronok bersuka ria..minum arak mcm nk kena henyak mmg bnyk tk kira masa..perempuan indon dlm majalah-majalah,internet,cd,vcd blueny pn dh kira lg berlambak-lambak..filem-filem kotor pn mmg bnyk terbukak-bukak..kaki mengumpat,fitnah,jaga tepi kain orng,menghina,egois,cakap besar,berlagak dh mcm pasar lambak..makyah,bapok,lesbian dn gay pn membiakny pn tk boleh nk disekat- sekat..penyakit misteri dn hiv pn makin meningkat-ningkat..sosial membiak-biak pn pantas lg cepat..yg pakai seksi meksi,sendat,padat lg singkat kau buat2 tk nmpak lg tk ingat..konon negara kau yg terhebat..kena usik sikit nk ajak berdebat..dosa kat sana lg bnyk yg berlipat-lipat..sekali mala petaka dtg menyebat lg merembat.. bnyk yg jd merempat..orng-orng sini jgk yg bnyk simpati sebagai manusia sesama umat..lg kau nk mengata dn tk beringat..sampai bnyk yg tk sempat bertaubat….mcm fikir dunia ni tiadany kiamat..orng sana dn sini pn bnyk buat2 tk nmpak lg nk mengelat…apa tkny bnyak yg dh naik kelat..yg suka dn puji-puji orng sana pn tk bertempat..penduduk sana pun mmg padat..lg bnyk hati cemburu busuk bagai dihinggap lalat…orng sana pn banyk pakai tudung pn leher diikat belit-belit,lilit-lilit bertudung mmg suka ketat- ketat..sampai peluh pn menyegat lg melekat lg tersekat-sekat..bau hapak,tengit,hangit,masam,masin, payau lg bau kelat yg menyengat..yg dtg sini cari rezeki pn bnyk tk beringat-ingat..sampai jd penduduk setempat yg mndapat tempat..ada hati kau nk mengata sindir-sindir artis2 sini sampai semua tu kau buat-buat tk nmpak dn tk ingat..jgnlh nk jd manusia yg hipokrit sangat-sangat..Apapn tahniah kepada Rossa untuk ketanah suci mmbuat hajat.. perubahan yg menuju kebaikkn pasti dipermudahkn..semoga setiap perubahan kearah kebaikkn akan menuju kecerahan..perubahn yg ikhlas pasti ada kemaafan..dr tuhan yg maha besar dn segala-galany yg berkekalan…teruskn usaha anda selagi hayat dikandung badan..biar perlahan selagi sempat tp lebih afdal…semoga jga selamat pergi dn selamat sampai dn pulang semula kekampung halaman..biar belajar dr pengalaman..jgn jd mcm orng-orng yg seperti otak je cerdik pandai tp tetap seperti bnyk ada otak cetek lg bebal…..pandai cakap tp bnyk tk guna akal…..ok selamat pgi dn bye..bye…..good bye…….sorry and peace………….

        0

        0
      • kalau dekat rumah aku ni, silap2 aku balik rumah suruh dia buat kopi. pastu suruh gi pasar beli ayam ngan sayur.

        0

        0
    • puikkk says:

      kalo tak mekap bkn nye cun pun rossa ni..rosak rosak..puuikkk

      0

      0
    • PutraRocker says:

      thisisbestbero

      0

      0
  2. izzuera says:

    bgusla kalu camtu…

    0

    0
  3. Merendah diri says:

    Moga Dapat Haji Yang Mabrur…

    0

    0
    • daniela says:

      tapi hari tu dlm melodi ke galaksi tah, dia cakap balik haji nt dia tkkan pakai tudung lagi..cuma akan kurangkan seksi ja…(tu katanya sebelum pergi..manalah tau, hidayah dtg ketika di tanah suci..alhamdulillah)

      0

      0
  4. analovely says:

    manis pakai tudung :)

    0

    0
  5. leesa dokgety says:

    terserlah keindonannya….

    0

    0
  6. roses says:

    ok la daripada artis yang pakai baju tp mcm bogel……

    0

    0
  7. sunshine says:

    muka dia berubah2 la.. skejap nampak supercomel, sekejap nmpk cam biasa2 je.. btw, ske dgn dia :)

    0

    0
  8. Nys says:

    pegi haji mmg sume pon pakai tudung..

    0

    0
    • yo! says:

      Eh….xsume la..rosma bini najib pakai slendang jewww tutup nampak jambull..org kafir masok masjid pon reti nak tutup abeh..

      0

      0
  9. Sshh says:

    Rossa ni comel jer n suka senyum…cantik dia berhijab ye n sopan jer baju dia pakai dari artis malaysia tu ada yg pakai baju tpi serupa cam telanjang..memalukan sungguh…

    0

    0
  10. takeiteasy says:

    harap jangan jadi macam sesetengah artis Malaysia yang p Haji berkali2 p Umrah berkali2 tapi balik mai sini x pakai tudung
    tapi pakai topi macam koboi jaaa…..

    0

    0
    • x populer says:

      baik buruk seseorang tu sebenarnya terpancar dari kelakuan dan tingkah lakunya..
      kalau ayat cas baik sokmo, cakap pun bersusun2, tapi dah brapa kali pegi mekah pun belum ada kesedaran nak pakai tudung elok2, maksudnya something wrong dengan hati dia la tu.jangan la dikeraskan and ditutupkan terus hati dia.takut2 semua nikmat yang dia dapat selama ni hanyalah istidraj! nauzubillah..

      hidayah tu milik Allah..

      arap2 satu ari nanti datang kesedaran dalam diri dia..

      0

      0
  11. takeiteasy says:

    awat la artis kita x kena compare dengan artis Indon klu Indon lebih better dari kita atleast artis indon yang da berhijrah depa berhijrah sggh2 x macam artis kita tau buat salah tapi wat mcm x da apa…………………
    negara islam sangat…………………

    0

    0
  12. Gadis yg mencari redha Ilahi..:) says:

    Assalam..Korg,sori la klu sy nk ckp sket..ape2 pun duit yg Rossa dpt,xkisah la duit menyanyi ke,duit company ke,duit mengemis ke,kte manusia xde hak nk menilai org..kte septutny nilai diri sndr,ukur luar dalam dri kte..jgn ske sgt memperlekehkan kekurangan dan kelebihan org lain.Ntah esok lusa,kte plak ditimpa musibah,sempat ke kte nk mintk maaf..dosa senang untuk kte bt.Wallahualam

    0

    0
    • jgn suka sgt says:

      tu lah mereka ni..tak patut komen camtu..tak paham aku ada je tak kena..sempurna sangat kah mereka ni sampai nak menilai dan berkata macam2..tak patut betul..doakan yg baik dah lah.. ingat lah bila kite doa kan yg baik untuk org lain..insyaallah Allah akan pulang kan semula kebaikan tu pada diri kita semula.. mereka berkata camni mcm mereka takde keluarga dan kehidupan..mintak maaf lah..yg suka berkata buruk mengata fitnah sume tentang org lain selalunya org melayu..aku sendiri melayu pun kdg hairan..mengapa..bangsa lain rasanya kurang lah nak kata2 kurang ajar kdg nye..

      0

      0
      • Anonymous says:

        alahai korg di atas ni.. entry baik blh la korg ckp yg baik.. cuba kalau entry nabila pakai mcm berbogel.. sempurna kah korg?

        0

        0
      • Jgn suka sgt says:

        entry nabila lg mcm2 dorg kata..aku hanya memerhati je…langsung tak komen..Beria kata sgt pn tak boleh sbb masing2 ada kehidupan dan keluarga.. setuju dgn kata kau anon.. Kalau dunia artis ni kita sendiri tahu bagaimana..kalau mereka baik dan jaga aurat serta ikut suruhan Allah sure tak jadi artis dan cita2 bkn nk jd artis…kita minta dorg tutup bagai mmg susah punyer.. Kecuali kalau mereka sendiri nak berubah dan usaha berubah..

        0

        0
      • Jgn suka sgt says:

        tapi pd pendapat saya if kamu semua bkn golongan itu..maka tak perlu terasa..tiap org ada pendapat masing2 kan..tak suke sng je..dislike..nk kasi pendapat pn boleh…saya hormati ;-)

        0

        0
  13. minah mithali says:

    untung rossa dpt menunaikan haji..kte ni entah bile..hrp 1 hari nnti pasti..doakan je la yg baik-baik utk beliau..jgn nk kate yg x elok je ye korang2 ni (x sume)..hehe

    0

    0
  14. ctz7 says:

    rossa dh 3 x buat umrah.ni 1st time buat haji.kita tengok pas ni.harap2 dia berubah

    0

    0
  15. auuuuohh says:

    korg ni mulut cam longkang..biarla dia dgn dunia dia….korg tu baik sgt ke..?????

    0

    0
  16. cik mie says:

    doakan haji mabrur

    0

    0
  17. mak pah says:

    huiii kening ke ulat bulu tu… tetibe tebal pulak keningnyer… celak arab ker??
    #semoga mendapat haji mabrur…

    0

    0
  18. anis syg says:

    alhamdulillah semoga rossa diberikan hidayah untuk mnjadi seorg wanita yg solehah

    0

    0
  19. wassini says:

    Comel je rossa bertudung..suke..
    hehe..tp kalau xmekup jumpe kat luar camni xkenal kot..
    Semoga slamat pergi dan balik ya…

    0

    0
  20. wassini says:

    Comel je rossa…suke..
    Hee..tp kalau xmekup jumpe camni xkenal kot..sbb lain sgt..
    Semoga slamat pergi dan balik ya..

    0

    0
  21. Minamanja says:

    Lain rupa dia …tak kenal selamat menunaikan ibadah haji dan semoga mendapat haji yg mabrur dan teus berhijab bila pulang nanti. Amin

    0

    0
  22. mamahusna says:

    semoga dia diberikan hidayah oleh Yang Esa. doakan dia berubah ke arah kebaikan dan menjadi muslimah solehah

    0

    0
  23. kita says:

    chantek bila bertudung nee walaupom tanpa make-up. cukup sempurna ciptaan tuhan. setiap org ada kekurangan/kelebihan masing2. siapa lah kita untuk menentukan HALAL/HARAM sesuatu itu. biarlah DIA yg menentukan. kita hanya boleh berdoa semoga apa yg kita dpt itu HALAL. cuma doakan yg baek2 jew. boleh kan???

    0

    0
  24. YU says:

    nara plz laa remove iklan aku terima nikahnya nih…ganggu nk baca…klik utk close ada lagi..klo klik dpt duit xpa juga…plzzzz…

    0

    0
  25. johnjeninz says:

    Moga balik dari haji nanti ade perubahan dalam hidup…kalo hang pakai jolok mata pas balik haji ni emmmmmmm……pikir la sendiri…

    0

    0
  26. ct10th says:

    Ha..kalau nak lawa tanpa mekap kenala jaga dari dalaman, makan makanan seimbang, jgn makan makanan berlemak, ambil supplement secukupnya.
    tapi aku tgk ok pe rossa tak mekap tebal2..lg nampak muda

    madoct10.blospot.com

    0

    0
  27. caca88 says:

    klaka la komen2 kt cini..hahahaha
    pepn doakan yg tbaek..aminn..

    0

    0
  28. Anonymous says:

    Alhamdulillah dapat juga jejak kaki kat Mekah. Jgn pertikaikan hasil nyanyian dia ke Mekah. Yg penting dia berjaya tunaikan rukun ke5 sblm waktu tua dia. Hidayah Allah boleh dpt bila2. Ntah2 dia lebih ‘baik’ dr kita yg entah bila nak ke sana..

    0

    0
  29. Malon says:

    Artis malaysia walaupun pakai makeup tebal 10 cm tetap saja mukanya hancur apalagi kalau tak bermakeup? Macam beruk

    0

    0
  30. What that means is you’ll find massive IT malls all over the country selling cell phones, SIM cards and phone accessories. One option is, of course, to send them to your Face book, but maybe you don’t want the whole world
    to see your pictures. This is excellent if you need to check someone before offering them employment or any other
    similar situation.

    0

    0