Written by serenity | February 29th, 2016

Sebenarnya kami memang peminat Leonardo DiCaprio sejak sekian lama. Mana tidaknya, Leo ialah seorang pelakon yang hebat dan konsisten dalam setiap persembahannya. Namun begitu, Leo masih belum pernah memenangi Anugerah Oscars atau anugerah Academy untuk pelakon terbaik walaupun dia sebenarnya layak untuk menerimanya.

Apa pun, tahun 2016 mungkin ialah tahun paling manis buat Leo yang telah diisytiharkan sebagai pemenang anugerah Oscars untuk kategori Aktor Terbaik melalui filem The Revenant sebentar tadi.

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Leonardo DiCaprio dan Kate Winslet

Berikut ialah keputusan rasmi dan penuh Anugerah Academy ke-88 berlangsung sebentar tadi yang dikira anugerah lakonan paling berprestij di Hollywood.

Spotlight
Steve Golin, Michael Sugar, Blye Pagon Faust, …
Filem Terbaik
Leonardo DiCaprio
The Revenant
Aktor Terbaik
Brie Larson
Room
Aktres Terbaik
Alejandro González Iñárritu
The Revenant
Pengarah Terbaik
Mark Rylance
Bridge of Spies
Aktor Pembantu Terbaik
Alicia Vikander
The Danish Girl
Aktres Pembantu Terbaik
Son of Saul
László Nemes
Filem Asing Terbaik
Writing’s on the Wall
Sam Smith, Jimmy Napes
Lagu Asal Terbaik
Spotlight
Tom McCarthy, Josh Singer
Lakon Layar Asal Terbaik
Emmanuel Lubezki
The Revenant
Sinematografi Terbaik
The Big Short
Adam McKay, Charles Randolph
Penulisan Lakon Layar Adaptasi Terbaik
Ex Machina
Andrew Whitehurst, Sara Bennett, Paul Norris, …
Kesan Visual Terbaik
Amy
Asif Kapadia, James Gay-Rees
Dokumentari Panjang Terbaik
David White
Mad Max: Fury Road
Suntingan Bunyi Terbaik
Mark Mangini
Mad Max: Fury Road
Suntingan Bunyi Terbaik
Margaret Sixel
Mad Max: Fury Road
Suntingan Filem Terbaik
Inside Out
Pete Docter, Jonas Rivera
Filem Animasi Panjang Terbaik
Jenny Beavan
Mad Max: Fury Road
Rekaan Kostum Terbaik
Bear Story
Gabriel Osorio, Pato Escala
Filem Animasi Pendek Terbaik
Gregg Rudloff
Mad Max: Fury Road
Penataan Bunyi Terbaik
Chris Jenkins
Mad Max: Fury Road
Penataan Bunyi Terbaik
Ben Osmo
Mad Max: Fury Road
Penataan Bunyi Terbaik
Lisa Thompson
Mad Max: Fury Road
Rekaan Produksi Terbaik
Colin Gibson
Mad Max: Fury Road
Rekaan Produksi Terbaik
A Girl in the River: The Price of Forgiveness
Sharmeen Obaid-Chinoy
Dokumentari Subjek Pendek Terbaik
Stutterer
Benjamin Cleary, Serena Armitage
Filem Pendek Aksi Langsung Terbaik
The Hateful Eight
Ennio Morricone
Skor Muzik Asal Terbaik
Lesley Vanderwalt
Mad Max: Fury Road
Solekan Terbaik
Damien Martin
Mad Max: Fury Road
Solekan Terbaik
Elka Wardega
Mad Max: Fury Road
Solekan Terbaik

Akhirnya Leo memenangi anugerah yang sememangnya layak beliau terima. Tahniah Leo! *tears*

Di samping itu, apa kata kita layan gambar-gambar fesyen artis terkenal Hollywood di permaidani merah majlis Oscars. Lagi 47 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Pesta Angin Timur 2016 12 & 13 Mac 2016Kampung Padang Benta, Simpang Empat, Perlis..

Posted by Jkkn Perlis on Tuesday, 23 February 2016

Jason Merritt / Getty Images

Kerry Washington

Jason Merritt / Getty Images

Charlize Theron

Ethan Miller / Getty Images

Jennifer Lawrence

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Lady Gaga dan Taylor Kinney

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Cate Blanchett

Angela Weiss / AFP / Getty Images

Priyanka Chopra

Jason Merritt / Getty Images

Kevin Hart dan Eniko Parrish

Jason Merritt / Getty Images

Tina Fey

Jason Merritt / Getty Images

Amy Poehler

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Pharrell Williams dan Helen Lasichanh

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Matt Damon dan  Luciana Barroso

Jason Merritt / Getty Images

Whoopi Goldberg

Frazer Harrison / Getty Images

Jennifer Garner

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Mark Ruffalo dan Sunrise Coigney

Angela Weiss / AFP / Getty Images

Olivia Munn

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Lily Cole

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Michael Keaton

Angela Weiss / AFP / Getty Images

Jared Leto

Ethan Miller / Getty Images

Alicia Vikander

Jason Merritt / Getty Images

Tom Hardy dan Charlotte Riley

Ethan Miller / Getty Images

Hannah Redmayne dan Eddie Redmayne

Valerie Macon / AFP / Getty Images

The Weeknd

Jason Merritt / Getty Images

Rachel McAdams

Jason Merritt / Getty Images

Julianne Moore

Angela Weiss / AFP / Getty Images

John Legend dan Chrissy Teigen

Jason Merritt / Getty Images

Reese Witherspoon

Ethan Miller / Getty Images

Sam Smith dan Jimmy Napes

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Rooney Mara

Jason Merritt / Getty Images

Naomi Watts dan Liev Schreiber

Ethan Miller / Getty Images

Daisy Ridley

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Heidi Klum

Jason Merritt / Getty Images

Brie Larson

Jason Merritt / Getty Images

Sylvester Stallone and Jennifer Flavin

Kevork Djansezian / Getty Images

Jennifer Jason Leigh

Afp / AFP / Getty Images

Jane Wu

Jason Merritt / Getty Images

Sacha Baron Cohen and Isla Fisher

Ethan Miller / Getty Images

Orlando Jones

Afp / AFP / Getty Images

Sophie Turner

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Margot Robbie

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Ryan Seacrest

Jason Merritt / Getty Images

Zuri Hall

Kevork Djansezian / Getty Images

Sarah Silverman dan Michael Sheen

Ethan Miller / Getty Images

Mindy Kaling

Frazer Harrison / Getty Images

Louise Roe

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Sandy Powell

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Finn Wittrock

Valerie Macon / AFP / Getty Images

Robin Roberts and Michael Strahan

8 responses to (48 GAMBAR)Akhirnya, Leonardo DiCaprio Menang Aktor Terbaik Anugerah Academy ke-88

  1. nok gebuzzz says:

    masing2 ada class tersendiri…

    0

    0
    • Anonymous says:

      Haaa macam ni baru class kate ko..majlis pon meletop..alang2 pakai biar la sampai org tengok terkeluar bijik mata..ini nak dress up ala2 mat salleh..rambut nak blonde..yg nampak tali bra belakang je..itulah bini johan rajalawak..hahahaha

      0

      0
    • Anonymous says:

      pompuan paling cantik dunia Aishwarya.. Lelaki paling hensem dunia Leonardo..

      0

      0
  2. mangsafesyen says:

    drpd sini lah retis retis malaysia bt reference,…..psal baju. bukak sna sni.

    0

    0
  3. kesampahan apekah says:

    meanwhile.. di negara Malaysia bolehland, seorg artis wanita yg kurg bakat berlakon, kurg bakat menyanyi & tidak boleh nyanyi live telah memenangi 5 anugerah mngalahkan penyanyi & pelakon legend tanahair. maka AME sekali lg membuktikan bhwa ia adalah majlis sampah yg diwjudkan bg mnyampaikan anugerah sampah kpd sampah2 masyarakat… syok sendiri. lols

    0

    0
    • . says:

      Anugerah orang keluar gua.tah tang mana nak bagi anugerah nya pun tak tau.huru hara malam tu.apa2 pun duit heli dah bayar ke.mana tau ada bonus ke bulan nie.

      0

      0
  4. bulan_purnama says:

    dari dulu aku perasan selebriti hollywood bila nak berfesyen akan pakai satu ton warna je baju2 dorang, memang nampak cantik, simple & elegan….tak mcm artis pmpuan melayu…asal boleh sume kaler nak bertepek kat baju…lom lagi aksesori pkai kt tgn, rambut, kaki smpai dah mcm badut sarkas & pokok krismas….kalau nak contoh terbaik, ikut fesyen artis hollywood macam kat atas nie…tp jgn la bangang sgt nak terdedah sana-sini….

    0

    0
  5. . says:

    Leo mmg terbaik.dah bnyak filem dia yg terbaik.npaknya memang nak bagi oscar tu pada dia.dah dijangka dan mmg dialah.

    0

    0