Written by AbangNara | November 25th, 2012

Maafkan Abang Nara kerana agak lambat upload gambar-gambar sekitar kutipan derma untuk Gaza yang dianjurkan oleh selebriti tempatan. Ini satu inisiatif yang sangat baik dan harus diteruskan dari masa ke masa. Semoga usaha ini tidak hanya terhenti di sini sahaja.

gaza bn

Antara selebriti yang terlibat ialah Yatt Hamzah, Irma Hasmie, Anding, Iqram Dinzly, Diana Amir dan ramai lagi. Daripada sumber yang boleh dipercayai, kutipan yang diterima cukup memberangsangkan. Rakyat Malaysia ternyata sangat prihatin dengan isu umat Islam di Gaza.

gaza bn

Dengar khabarnya, akan ada beberapa inisatif yang akan dianjurkan oleh selebriti tempatan untuk terus membantu rakyat Gaza. Semoga urusan mereka akan dipermudahkan. 38 lagi gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya. Kredit gambar kepada Facebook PelangiBonda.
gaza bnP.S: Mari membeli sambil menderma kepada Tabung Palestin. 20% daripada hasil jualan telekung travel Gudang.My akan disedekahkan kepada mereka. Boleh membuat pembelian menerusi website Gudang.My atau Facebook Gudang.My.

gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn
gaza bn

PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

44 responses to (40 GAMBAR)Selebriti-Selebriti Popular Kutip Derma Untuk Gaza Di Pavillion

  1. Feeya says:

    Alhamdulillah. :)

    0

    0
    • Olga says:

      wah pasangan yg sedang dilamun asmara pun ada – Anding & Amran!

      0

      0
    • atz says:

      mana neelofa yg meletop tu??mana izara aisyah yg ramai minat tu??mana siti saleha yg cumel tu??napa bila bab2 nie slalunya muka diaorg ni saja?kenapa kenapa kenapa???????????????????????????????????????

      0

      0
  2. Liyana Lunia says:

    subhanaAllah cantiknya Yatt Hamzah dengan sarung tangan lagi , mungkinlah dia bakal idol para muslimah?

    0

    0
    • motif?? says:

      bersarung tangan tapi tudung jarang.errrr.beserderhana mcm heliza dan diana pun ok da kan:)

      0

      0
      • ?? says:

        apa maksud bersederhana?berserdehana dalam agama? gitu? buat sikit2 ja? tak payah jadi lebih baik?

        0

        0
      • mak jemah x berape nak jemah says:

        Tudung Yatt jarang? Jarang macam mane yg kau maksudkan? Kau ade nampak leher die ke melalui tudung “jarang” tu.. Tudung putih mmg camtu la..

        0

        0
        • lala says:

          @jemah: ye jrg…n nmpk leher…da tw tudung putih mmg cmtu, lilit la lebih skit shwl tu jd 2 lpis..

          @?? : bkn berserderhane tu lebih kurang..cume kalo die x pkai srung tgn pon xpe kan..sbb bkn aurat..cume dri segi tkut bersentuhan dgn bkn muhrim tu je…

          0

          0
        • duniafana says:

          kita menutup aurat memg untk menutup kecantikan kita…jadi pakaila tudung labuh yg mcm student2 sek agama pakai tu..kan senang….dh confirm tutup aurat segalanya…pakaila warna apapun..xjarang…

          0

          0
      • Anonymous says:

        knp kite msti nk cr kekurangan org? sy rs x perlu nk timbulksn isu.. sarung tgn mmg perlu. sbb sbg public figure mcm2 kemungkinan ley blaku.kdg2 kite tkut tersentuh or ada peminat hulur tgn tuk bersalaman ke? at least kalo de sarung ttgn tu ade la lapik.

        0

        0
        • PuanOnew_SHAWOLs says:

          mmg nmpk leher, tp cubalah bersgka baik.
          mgkn yatt tu x perasan.
          hope lepas ni dia pkai 2 lapis tdung, bg mngelakkan kesalahan puan yatt dicari lagi ye :)

          tp serius mmg comel sgt smua artis yg dh berhijrah dan brtudung ni
          Alhamdulillah :)

          0

          0
        • lala says:

          btol..nk pkai shawl..pkai la inner neck tu kalo mau selamat..shawl itam pon jrg kalo lpis skali je..melaenkan shawl jenis pashmina yg mmg da tebal..

          0

          0
      • anismarisa says:

        betol..bukan nak kata..tudung jarang…xkan xperasan..mekup tebal..bersanggul lagi..idol muslimah mende macam tu..bukan cari kekurangan dia.. tapi nampak sangat menonjol.

        0

        0
      • Liyana Lunia says:

        amboi sampai ke leher diperhatinya tudung jarang tu ye?

        0

        0
      • kak jyemm says:

        sarung tangan tu sebab kalu ada org bukan muhrim salam boleh huloq tangan..ada faham..fikir positif la…

        0

        0
    • AnaBukanUstazah says:

      Sy bukan apa, cuma nak tegur. haritu tgok cite apa entah, dia cerita psl yatt insaf. sy kagum dgn keinsafan dia. ada satu part camera zoom tangan, ya Allah kuku pnjg sgt. hmmm. terus mcm hmmm…. semoga yatt perbaiki. jadi artis mcm ni lah, apa apa org akan nmpk dia dulu. wallahualam :’)

      0

      0
    • Anonymous says:

      tapi kening halus…apadaaa…..

      0

      0
  3. saifullah says:

    Buat kerja amal cmnih lagi bagus drpd meroyan di pentas ceramah dan twitter cam abby. Kuat meroyan merosakkan otak, mengeraskan hati. Tahniah kepada yang buat kerja2 amal nih cm kak yatt

    0

    0
    • Anonymous says:

      Abby ‘meroyan’ pon pasal agama..dia dapat jugak pahala dakwah…ko dapat dosa je duk kutuk dia :-)

      0

      0
      • Saifullah says:

        Saya mempersoalkan tindakan dia menyalahkan orang lain tika dia dalam dunia artis dulu. Dia patut belajar gi kelas sepenuh masa sblum bagi ceramah di pentas ceramah itu saja. Selain tuh sblum bg tweet ttg agama semaklah dengan ustaz dulu sblum post. Follower main retweet saja. Tweet dia kekadang ada kesalahan dan sekiranya ditweet tau tau jelah. Berbalah dengan ustaz2 lain cam MAZA UFB sbg x beri ap2 kebaikan. MEMPERSOAL dan MENGUTUK sama makna ker. Semak kamus dewan lah.Aiyoo

        0

        0
        • bukan peminat abby dan ahli pas says:

          Ko ad taip mpersoalkn ke kt 1 st komen tuh? Xkan….by the way, meroyan yang kau mksudkan tu ‘golongan’ mpersolkan ke? Terang lagi bersuluh kau mngutuk…yg 2nd komen tu bru btul kau mmprsoalkan apa yg dia tweet n knp dia bg ceramah sdgkan dia ilmu agama pon msih cetek kan….hesh org mcm ko ni msti tak leh kena tegur cpt rse trcbr.nk mng aje.

          0

          0
        • anismarisa says:

          kenapa nak ungkit kesalahan dia yg lepas..kalau abby dah taubat atas kesalahan dia yg lepas, agak2 kau brtaubat tak dengan menggungkit kesalahan dia yg lalu..ooo, mksud kau orang yg dulu jahat sekarang dia tak boleh taubat atau tegur kesalahan orang lain lah ye..??

          0

          0
    • linda says:

      baru perasan..Abby tak join ke?

      0

      0
  4. amirnawawi says:

    Alhamdulillah, salah satu usaha yang bagus daripada para artis Malaysia.

    0

    0
  5. murni nur says:

    alhamdulillah.. sebenarnya sgt tersentuh hati tgk artis2 yg bertudung ni, pakaian mereka betol2 seperti muslimah islam. tgk saje yat dgn sarung tgn nye. usaha murni diorang patut dicontohi.. muga lebih ramai lg wanita islam mendapat hidayah untuk menutup aurat.. aminnn..

    0

    0
  6. akukeranijambu says:

    Benda baik cmni sejengkal je komen, dunia dunia
    Anway tahniah di atas semua usaha yang di lakukan

    0

    0
  7. prayforgazaa says:

    ALHAMDULILLAH..teruskan membantu saudara2 kite di palestin..
    doa adalah senjata kita..ALLAHUAKBAR !!

    0

    0
  8. kesian an an says:

    harap2 semua sumbangan tu smpai la ke tngan yg memerlukan.. mcm rohingya dulu, sumbangan yg org ramai bgi tak smpai pun ke tangan diorang sbb org2 yg menindas tu amek..

    0

    0
  9. wawa wanie says:

    alhamdulillah….semoga usaha mereka diberkati Allah…doakan yang terbaik untuk saudara sesama Islam kita di sana…

    0

    0
  10. Prince Noob says:

    cari cari cari cari…

    ya awek aku Heliza ada… yessss

    0

    0
  11. Anonymous says:

    kenapa diana amir tak kangkang jer.. kompem duit masuk macam air

    0

    0
  12. abg mat says:

    abby abadi tak join ker

    0

    0
  13. minah hysys says:

    Memang jarang tudung yatt..nmpak leher. Semoga yatt lebih alert pemilihan tudung lepas ni. Sangka baik je la. Mungkin dia kelam kabut sebelum pergi buat kutipan sbb nak uruskan mcm3 hal. Grab ape je tudung yg senang nak dipakai..

    0

    0
  14. plestin will be free says:

    Kalau anda semua perasan, material tudung Yatt sama dgn tudung Heliza. Bezanya, cuma cara pemakaian mereka. Heliza bt 3 segi dan pakai mcm tudung bawal. Yatt pula lilit2. Rasanya, masa mula2 dia lilit2, mmg cover semua. tapi, biasanya kalau tudung jenis mcm nie mmg mudah utk ‘terpeliot2’ masa kita bergerak. Maybe masa gmbar diambil, Yatt da bergerak byk dan lehernya terdedah. Cuba lah positif dan ambil iktibar dari usaha mereka. Asik cari kesalahan je, Yatt free2 dpt pahala dari amal dia punggut derma utk Palestin. Kita yg duk nganga tgk blog abg nara nie, apa pula tindakan kita bantu Gaza? Fikir2kan ya.

    0

    0
  15. juju says:

    dr atas smpai ke bawah, termasuk kuku pon ko nk scan.. x phm aku, nape suke nk cari keburukan org lain sedangkn dri sendiri pon x sebegitu sempurna..

    0

    0
  16. oct1883 says:

    hottt nye anding!???

    0

    0
  17. org KL says:

    eeee gayboy couple pon ada..
    si anding dgn boypren dia amran to…

    0

    0
  18. kak jah toncet says:

    mungkin yat tak perasan kot masa lilit tudung tu,,, kat pavi mungkin panas terik.. biasa material cam ni kalau kene cahaya matahari memang boleh ternampak bahagian dlam.. sama macam kes artis pakai baju kain hitam.. bile kene flash camera.. nampak warna undies.. moga dia lebih alert lepas ni… bab sanggul yat pulak.. bukannye sanggul dia tinggi membonggol pun… dah memang kalau rambut panjang.. masuk tudung mesti kene sanggul takkan nak lepas pulak.. kang lain jadi… nak soh dia potong rambut jadi pendek.??? suami dia nak dia rambut panjang kot.. ikot cakap suami…..

    yang nampak salah perlu ditegur secara berhemah.. bukan mengutuk terus.. manusia memang kadang tak perasan silap.. so yang lain tegur la bebaik…

    ape2 pun usaha yang patut dipuji… gunakan populariti yang dikecapi untuk bantu orang.. disamping membina reputasi.. dapat juga buat sumbangan n dapat pahala…

    0

    0
  19. adneezan says:

    assalamualaikum, kepada yang complain pasal tudung yatt tu, apa kita nampak kekurangan dia, lebih baik tegur dia secara terus, email/facebook, tegur kat sini, lagi menimbulkan macam2 pandangan.
    Fitrah alam.. tiada apa yang sempurna. sbb tu manusia saling memerlukan satu sama lain, teguran itu memang perlu, kalau tepat caranya, insyaAllah teguran itu akan dihargai dan berguna kepada yang ditegur. kalau saya salah, mohon betulkan . minta maaf andai tersalah kata hingga ada tak selasa. :)

    0

    0
  20. Anonymous says:

    ish , pelik lah korg nie . artis yg mcm ni korg cari kesalahn dari a-z , kalo yang dok terang2 seksi tu takdek pulak nk ckap ape . bagi aku , artis2 yg bertudung perluncontohi diana amir dgn yatt , aurat dijaga dgn sempurna .

    0

    0
  21. aidan says:

    aduiii.. sedeh betol aku tengok.. tajuk dah cantek dah, artis mengutip derma. Tapi komen2, banyak xberkaitan langsung. org sibuk kutip derma nak tolong gaza, “certain orang” sibukk membelek artis ni pakai apa, artis tu pakai ape, artis ni purak2 baik , artis tu perlu insaf, artis ni perlu dicontohi, bla bla bla…
    org sibuk berdoa palestine aman.. certain orang sibukkkkk lah mencaci maki cari kesalahan orang lain.
    hadoiii… aku dh berbulan2 xmasuk page si nara ni sebab selalu nak terpengsan baca komen2 org lain… sekarang aku nak pegi fengsan balik lah! bye.
    p/s: errr, kalau tak menderma lagi, sumbang lah barang sekupang dua. Kalu taknak menderma pun xpe, doa2kan lah keamanan dunia. Kalu yg rasa xnak berdoa pun xpe, berharap2lah diri sendiri & keluarga tak kena nasib macam palestine, syria, rohingya, africa, etc sana.. PEACE. Chow!

    0

    0