Written by serenity | December 15th, 2015

Rupa-rupanya, pengacara dan pembaca berita TV3 Hazlin Hussain mempunyai ramai peminat. Gaya Hazlin mengacara rancangan itu menjadi ikutan dan diingati orang ramai kerana ia tersendiri dan sesuai dengan rancangan berbentuk majalah mengenai kes-kes jenayah di Malaysia.


 photo 12366145_1080997031931163_920924729692520523_o.jpg

Hazlin telah melangsungkan pernikahan dengan Mior Abdul Malek Raiyani Ahad lepas, namun begitu, satu majlis berinai untuk Hazlin telah diadakan di Dewan Astana Ria Mewah pada 12 Disember. Majlis ini hanya dihadiri oleh ahli keluarga dan rakan rapat Hazlin
dan Malek. Apa yang menarik, Malek dan rakan-rakan telah membuat satu kejutan sambutan ulangtahun kelahiran Hazlin pada malam itu.

Selain dari memakai inai, antara aktiviti malam tersebut ialah persembahan tarian dari rakan-rakan dan permainan.

Gambar-gambar yang cantik ini ialah hasil bidikan Sixuca Wedding Photography.

Lagi 38 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Anda mencari maklumat spesifik satu-satu jenis seni budaya di Malaysia untuk kajian atau pengetahuan? Sila ke…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Tuesday, 27 October 2015


 photo 12375203_1080996725264527_6370577509990583909_o.jpg
 photo 12378133_1080995888597944_1289954185733398341_o.jpg
 photo 12377622_1080995868597946_7856003044690453016_o.jpg
 photo 12375109_1080996675264532_4127568200238153249_o.jpg
 photo 12375028_1080997885264411_2807521332878878075_o.jpg
 photo 12374753_1080996171931249_729928099390446670_o.jpg
 photo 12371212_1080998348597698_4727134914258720839_o.jpg
 photo 12371210_1080996415264558_2538753784178233865_o.jpg
 photo 12371168_1080995721931294_2364274579156659911_o.jpg
 photo 12370919_1080997571931109_8398889386999921015_o.jpg
 photo 12370842_1080997808597752_1548613826609047534_o.jpg
 photo 12370757_1080997585264441_3446778734684644906_o.jpg
 photo 12370693_1080997621931104_5316688254668562575_o.jpg
 photo 12366095_1080998411931025_8484695278905207441_o.jpg
 photo 12365999_1080997148597818_8528084428415665689_o.jpg
 photo 12365919_1080996425264557_4333521181193196420_o.jpg
 photo 12365950_1080997295264470_1929396799447460945_o.jpg
 photo 12365968_1080995915264608_9204923149266374489_o.jpg
 photo 12365933_1080996325264567_4399291341438929926_o.jpg
 photo 12363005_1080996991931167_7148503411902224177_o.jpg
 photo 12362829_1080996201931246_77193181058296070_o.jpg
 photo 12362762_1080996785264521_7745480815394598191_o.jpg
 photo 12357194_1080997311931135_787103372556803387_o.jpg
 photo 12357228_1080997868597746_8187748998617250414_o.jpg
 photo 12357226_1080995718597961_126043787483826491_o.jpg
 photo 12356982_1080997365264463_7189452971232065234_o.jpg
 photo 10504907_1080996125264587_8668348069555204755_o.jpg
 photo 12322547_1080998248597708_6936135529233633554_o.jpg
 photo 12238359_1080997788597754_5973729674659239102_o.jpg
 photo 12339606_1080998048597728_3899556453629804371_o.jpg
 photo 11061171_1080995995264600_8399698973869929430_o.jpg
 photo 12356737_1080998165264383_8072512311800889622_o.jpg
 photo 10264114_1080996068597926_6325555500909036174_o.jpg
 photo 1499014_1080997781931088_379182761985793918_o.jpg
 photo 1269256_1080995741931292_6601699745785262317_o.jpg
 photo 1519832_1080996435264556_8980707651000490871_o.jpg
 photo 1491545_1080997898597743_7960552668378435073_o.jpg
 photo 775121_1080996601931206_607219116066300378_o.jpg

41 responses to (39 GAMBAR)Majlis Berinai Hazlin Hussain Dan Mior Abdul Malek Raiyani

  1. jija says:

    kenapa perlu tema bollywood yg menjurus kepada budaya Hindu?

    0

    0
    • melati says:

      ni ke pembaca berita tv tiga suku yg org x kenal…bluek. lama dah aku boikott tv tiga suku yg mcm taikkkk berita nya.

      0

      0
    • kak nam says:

      ala, x payah nk menjerumus la haih. spender dan coli korang pun made-in china. puihhh.

      0

      0
    • Anonymous says:

      Kolotnya kau! Hindu tu AGAMA. Sari tu pakaian KAUM india. Kalau kau nak melayu sgt, kau pakai lah baju kurung or baju melayu 24jam sehari ye. Menyampah betul org mcm ni, semuanya tak kena!

      0

      0
    • Tamil-Muslim Girl says:

      Learn to differentiate bollywood and Hindu. Saree, salwar kamez – are indian attire, NOT hindus alone :)

      0

      0
      • anonymous says:

        yes..even india muslim pun pakai saree..tak payah tengok kt negara india..kt mesia pn blambak india muslim pakai saree ye

        0

        0
    • minah jambu gerek says:

      tk salah pe ! Slamat malam !

      0

      0
    • joe says:

      Kenapa perlu persoalkan ? Perlu ke kaitkan dengan agama? Why cant you people just take it at face value? Itu sekadar tema aje bukannya depa nak masuk hindu pun. Aku yang sekadar tengok gambar ni pun dapat rasakan meriah dan gembiranya majlis tu. Just chill ok!

      0

      0
  2. rozmah manshor says:

    laaaaaaa…hindu ghupenye

    0

    0
  3. mimos says:

    kenapa bila malam berinai je mesti nak pakai sari mcm india.. da fuck mannnn…

    0

    0
    • Anonymous says:

      da fuck you…punya pasal dia ler.

      0

      0
    • minah jambu gerek says:

      eh ape fuck fuck ni ! dia punye suka la nk berinai pakai sari ke nk bogel ke tu dia punye suka ! dia yg nk kawin dia yg nk jadi bini orang so dia punye suka ok !! kalau minah jambu yg kawin minah jambu akan buat yg bertema kan ROCK !! Dark ladeyyyyyy yehhh… !

      0

      0
  4. Tak Penting says:

    Carilah keberkatan mengikut ajaran Islam. Majlis elok tapi yang datang berkinja-kinja tak kira tua tak kira muda. Agama apa niee?

    0

    0
    • Anonymous says:

      keberkatan la sangat, ko pun buat syarahan dlm ruangan gossip. porahhh.

      0

      0
      • PU anon says:

        kalau syarahan semua buat kat masjid..sapa nak berubah..sapa nak dengar..ko nih pun bukan jenis dtg masjid..elokla datang bagi syarahan kat kaki gosip kat sini…moga2 sebelum mata tertutup dapat hidayah mulut2 jahat dalam ni….aminnnnn

        0

        0
    • Anonymous says:

      mereka dah pun nikah. halal dah…yg ko masih cari salah org. kesian nya…

      0

      0
    • Anonymous says:

      kau masuk sini berkat la sangat yer?!

      0

      0
  5. mira says:

    wow… tu baru majlis berinai.. untungla ada duit.

    0

    0
  6. hanya aku says:

    Buat hena ke inai…#mohon pencerahan?

    0

    0
  7. Anonymous says:

    vongoks! diaorang kawin…korang yg panas!!! :(

    0

    0
  8. aby says:

    byk pulak ustezah2 jadian kt sini.

    0

    0
  9. Anonymous says:

    whooo????

    0

    0
  10. Anonymous says:

    geliiii.

    0

    0
  11. hoho says:

    orang kawen komen la baik2. orang bina masjid tu. ni nak fokus kat negatifff je. manusia2

    0

    0
  12. PU anon says:

    kalau orang x datang dakwah kt tempat pelacur..dok pong pang kat masjid..camne pelacur nak berubah..

    same concept here..

    biorlah deme nk kata ustaz or ustazah jadian…janji ada usaha yang Allah nampak

    0

    0
  13. asmara says:

    cantik dan sopan.

    0

    0
  14. Tanjung says:

    Assalam..Meriah sungguh nampak majlis tuh… pasangan yang sempurna… hiasan yang cantik.. keluarga yang ceria.. semoga perkahwinan mereka bahagia till jannah.. cuma mungkin kemeriahan tuh agak keterlaluan sedikit.. bkn x bole tp seharusnya kita memikirkan ape yang boleh dan tidak dalam islam.. setiap yg bercanggah kenalah dihindari, insyaallah Allah akan lebih merestui. Adakala tangan umpama menyembah mgkn x niat tp terbuat.. dh nampak kena tegur.. klu tidak kita sama-sama berdosa.. Allah hu alam..

    0

    0
  15. tupperwarepink says:

    satu je nak komen, yang betulkan “henna” or inai tu orang jantan ke? ke adik pengantin pompuan ni? untunglah ada adik leh buatkan inai, x yah bayar mahal2 upah orang.

    0

    0
  16. Win says:

    Cantiknye..berseri2.

    0

    0
  17. Aku bukan aku says:

    Coverina ke? Kwn2 lama semua tau la gayah dalam almari

    0

    0
  18. babe says:

    cantik kuningnya. ada kontra kaler wktu duduk kat pelamin. menyerlah u olls..

    0

    0
  19. zzz says:

    korg kata korg x kenal dia. tp tahu dia pembaca berita tv3??? lol. nmpk sgt pernah je tgk kan kan?

    0

    0
  20. ct says:

    nmpk gaya mcm berinai besar kan…selalunya kalau berinai besar mmg pengantin lelaki akan join sekali yg mana ketika itu telah sah menjadi suami isteri. Bg saya kdg2 adat perlu kita ikut…sbb akan nampak molek serta manis. Sebagai Public Figure, kita sepatutnya menunjukkan contoh teladan yang manis sbb x mustahil cara kita akan menjadi ikut-ikutan.
    Apa-apa pun semuanya telah selamat. Selamat Menempuh Kehidupan Berumahtangga.

    0

    0
  21. Walaweh says:

    Bab tema inai tu tak de hal lah. Tp yg cr lelaki buat inai kat ko tu knp pengacara woi. Tak x pompuan india ke ? Ko tu dah ler pakai tudung

    0

    0