Written by AbangNara | June 27th, 2016

Salah satu perkahwinan yang dinanti-nanti oleh peminat industri tanah air sudah tentu ialah Neelofa. Si gadis manis Kelantan ini sudah pun berusia 27 tahun. Orang kata, umur yang cantik untuk bergelar seorang isteri. Pasti ramai yang tertanya-tanya siapakah jejaka yang berjaya mencuri hatinya. Walaupun persoalan tersebut masih misteri, Neelofa memaklumkan yang dirinya sudah pun bersedia untuk berkahwin dan hanya menungguh jodoh tiba.

neelofa

Kata Neelofa:-

Dalam soal jodoh, saya mengambil pendekatan berserah kepada Yang Maha Pencipta. Dia yang lebih mengetahui siapa gerangan paling layak untuk saya.Yang pasti, saya sudah bersedia. Cuma dalam hal ini, saya tidak pernah menunggu, tak tergesa-gesa dan terfikir tentang siapakah calon yang sesuai.

Dalam hal ini, ‘senjata’ saya hanya doa. Jodoh itu masih lagi rahsia-Nya dan saya percaya kalau niat kita baik, pasti akan dipermudahkan segala-galanya. “Jadi sekarang ini, tunggu sajalah. Nak cakap lebih-lebih pun payah.

neelofa

Abang Nara juga sentiasa berdoa agar Neelofa bertemu jodoh segera. Satu ketika dahulu Abang Nara pernah melukakan hati Neelofa apabila menolak cintanya. Mungkin Neelofa masih kecewa sehingga ke hari ini. Hehehe (ok ini lawak je jangan percaya). Apa apa pun, kalau dah nak kahwin nanti, jangan lupa jemput para peminat. Pasti ramai yang tak sabar nak melihat Neelofa di atas jinjang pelamin. Sumber Utusan Malaysia.

sunway pyramid

P.S: Menggamit memori sungguh perhiasan Hari Raya Aidilfitri di Sunway Pyramid yang bertemakan retro ini. Terasa macam kembali ke zaman 60-an dan 70-an. Memang unik sungguh. Ada peluang untuk menebus sampul duit raya versi “Pop Yeh Yeh” dan voucher untuk mendapatkan potongan rambut ala retro. Hanya perlu buat pembelian minimum RM250 sahaja (RM150 untuk pemegang kad HSBC).

sunway pyramid

P.P.S: Aktiviti hebat dengan tema klasik retro di Sunway Pyramid ini berlangsung dari 17 Jun 2016 sehingga 10 Julai 2016. Nak shoppping raya pun boleh juga sebab diskaun kaw-kaw sedang berlangsung sempena Aidilfitri. Confirm boleh jimat banyak punya. Hujung minggu ini Abang Nara nak bawak anak bini pergi lagi. Seronok juga sekali sekala kembali ke zaman pop yeh yeh kan?

Written by Bella | June 27th, 2016

Kami tahu mungkin ada yang cakap “alamak story diorang lagi, kahwin je lah senang dah bosan lah” , relaks, hendak buat macam mana sebab memang pasangan ini sedang hangat diperkatakan sekarang. Hehe..

Berbalik kepada kisah cinta Erra Fazira dan Shahir, beliau mengakui pernah mengidamkan lelaki yang lebih tua dan matang untuk dijadikan teman hidup. Walaubagaimanapun, agak sukar untuk Erra menolak cinta Shahir.

Jarak usia 14 tahun mungkin sedikit janggal bagi sesetengah orang, namun Erra berharap orang ramai memandang ia daripada sudut yang positif.

Saya pernah berniat untuk mencari orang yang lebih tua dan macam-macam lagi, tetapi bila hati terima ciri-ciri (lelaki muda) begini, sukar untuk saya menidakkannya.

Kita masih tidak tahu apa yang akan berlaku di masa depan, saya serahkan soal jodoh ini kepada takdir sahaja, sebab Allah sahaja yang mempunyai kuasa terhadap hati saya.

Ternyata tidak banyak yang boleh saya kongsi, tetapi ketika ini fasa hubungan kami masih lagi mengenali dengan lebih rapat antara satu sama lain.

Sebelum ini Erra pernah mendirikan rumah tangga sebanyak dua kali dan kedua-duanya pernah dilabelkan sebagai Wedding Of The Year.

Perkahwinan pertama Erra adalah bersama Yusry KRU pada tahun 2003 sebelum bercerai pada tahun 2006. Mereka tidak dikurniakan cahaya mata.

Kemudian Erra mendirikan rumah tangga dengan Engku Emran sekitar tahun 2007 tetapi cerai pada tahun 2014. Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan seorang anak perempuan bernama Engku Aleesya yang kini sudah berusia 7 tahun.

Kita doakan sahaja yang terbaik buat Erra dan Shahir, siapa tahu leh ikut jejak langkah Che Ta dan Zain Saidin? Hehe…

Sumber Berita : THE MALAY MAIL ONLINE

Written by AbangNara | June 27th, 2016

Di bulan Ramadhan, lebih-lebih lagi di 10 hari terakhir ini, kita digalakkan untuk melakukan amal kebaikan untuk meraih pahala sebanyak mungkin. Antara caranya ialah bangun tahajud, banyakkan membaca Al Quran, bersedekah serta memberi makan kepada orang yang berpuasa. Insya Allah jika niat kita ikhlas, pahala yang akan diterima adalah berlipat kali ganda, lebih-lebih lagi jika jatuh di malam Lailatul Qadar.

Abang Nara tertarik dengan cara memberi makan kepada orang yang berpuasa. Kalau dalam bahasa modennya, kira macam belanja orang berbuka lah. Banyak kelebihan, keistimewaan dan kenikmatan yang boleh diperolehi dengan melakukan perkara ini. Antaranya:-

1. Mendapat pahala seperti orang yang berpuasa

Sesungguhnya memberi makan kepada orang yang berpuasa membolehkan kita mendapat pahala seperti orang yang berpuasa. Banyak hadis-hadis yang menceritakan kelebihan melakukan kebaikan ini. Lebih afdal jika kita memberi makanan kepada mereka yang berpuasa dalam keadaan daif, tidak cukup makanan dan mereka yang berjuang di jalan Allah. Contohnya seperti umat Islam di Cambodia, Thailand, Indonesia, Bangladesh dan India yang jarang dapat makan dengan juadah sempurna ketika berbuka.

bangladesh

kanak-kanak Islam di Bangladesh berbuka puasa

2. Memperolehi rezeki yang berlipat kali ganda

Walaupun memberi makan kepada mereka yang memerlukan di bulan Ramadhan ini mungkin memerlukan wang ringgit yang berjumlah agak tinggi, sesungguhnya pulangan yang bakal diterima amat lumayan. Seperti yang kita tahu, sedekah itu akan membuka pintu rezeki yang lain. Mungkin bukan dalam bentuk wang ringgit. Insya Allah kita mendapat kelebihan dalam bentuk kesihatan, kebahagiaan dan ketenangan hidup.

bangladesh

3. Membuatkan diri berasa insaf, syukur dan gembira

Abang Nara tak tahu anda akan rasa bagaimana, tetapi diri ini akan rasa insaf, syukur dan gembira sekiranya dapat membantu umat Islam berbuka puasa dengan juadah yang lengkap. Lebih-lebih lagi jika ramai anak-anak kecil yang turut sama menjamu selera. Timbul juga keinsafan melihat kesusahan umat Islam serata dunia, sekaligus menyebabkan diri bersyukur dengan keadaan Islam di Malaysia.

bangladesh

Di kesempatan ini, Abang Nara ingin mengajak anda melakukan ibadah akikah dan majlis berbuka puasa untuk umat-umat Islam yang kurang bernasib baik di seluruh dunia seperti di India, Bangladesh, Rohingya, Filipina dan banyak lagi. Perkhidmatan ini disediakan oleh Zabeeh Services Sdn Bhd yang telah lama berkecimpung dalam bidang ini. Jadi keprofesionalan mereka tidak perlu diragui lagi. Insya Allah pahala yang bakal diterima adalah berlipat kali ganda, lebih-lebih lagi 10 hari terakhir Ramadhan ini. Jangan lupa layari www.zabeeh.com.my dan juga Facebook Zabeeh-Qurban &. Aqiqah Online untuk membuat tempahan hari ini juga. Masih sempat lagi ini sebelum tamatnya Ramadhan. Sama-sama kita beribadah.

Written by Bella | June 27th, 2016

Di pengakhiran bulan Ramadhan ini, kata orang ia adalah pecutan terakhir kita untuk terus mendapatkan pahala ibadah di bulan mulia ini.  Bertuahnya Zizan Razak kerana beliau telah berpeluang untuk menjadi tetamu Allah dan menjalani ibadah umrah pada 10 hari terakhir Ramadhan.

Difahamkan Zizan ke Mekah dibawah agensi umrah milik pelakon terkenal Adi Putra. Kali ini ia turut disertai oleh Azwan Ali dan Ashraf Muslim juga.

Sudah selamat sampai di Mekah, Zizan ada berkongsi beberapa foto di Instagram untuk memberitahu perkembangan beliau di sana.

Berikut kami sertakan 6 foto Zizan Razak menunaikan umrah dengan membaca entri ini sepenuhnya.