Written by serenity | December 5th, 2013

Pada 30 November lepas, telah berlangsung majlis pernikahan salah seorang peserta Imam Muda 2012 yang dikenali sebagai Imam Muda Naufal atau nama sebenarnya Abdul Rahman Naufal Mohd Hatta, 22, dengan seorang wanita bernama YM Tengku Hasanah. Majlis ini telah berlangsung di Taman Hillview, Ampang dalam dalam majlis yang bermula jam 10.30 pagi.

 photo Naufall13.jpg
Antara yang turut hadir di majlis ini ialah Beego dan isteri, Linda Hashim, Raja Ema serta Shafie Naswip. Mari kita doakan perkahwinan Imam Naufal berkekalan hingga ke akhir hayat.

Gambar-gambar yang cantik ini ialah hasil bidikan Nadia Studio. Sila ke Fanpage Nadia Studio untuk melihat hasil kerja beliau dan pakej fotografi yang ditawarkan.

Lagi 12 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.

 photo Naufall12.jpg
 photo Naufall11.jpg
 photo Naufall09.jpg
 photo Naufall10.jpg
 photo Naufall08.jpg
 photo Naufall07.jpg
 photo Naufall06.jpg
 photo Naufall02.jpg
 photo Naufall01.jpg
 photo Naufall04.jpg
 photo Naufall03.jpg
 photo Naufall05.jpg

[jetpack-related-posts]
PERHATIAN: Pihak BeautifulNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak BeautifulNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

102 responses to (13 GAMBAR)Sekitar Majlis Pernikahan Imam Muda Naufal

  1. kobesmunger says:

    alhamdulillah.. semoga kekal hingga ke Jannah…

    0

    0
    • ss says:

      untung la naufal dpt anak org kaya.. hehehe..

      0

      0
      • Melayu says:

        Maaf jika anda tidak bersetuju dengan saya. Saya tengok kebelakangan ini ramai yang memakai jubah dan sebagainya sebagai pakaian untuk perkahwinan. Budaya Melayu ada pelbagai pakaian yang menepati syariah Islam yang menutup aurat. Ini adalah salah satu sebab kenapa Islam mudah tersebar di tanah Melayu. Apa salahnya kita mengekalkan identiti pakaian budaya kita. Buruk atau tidak Islamkah memakai baju Melayu?

        1

        0
        • melayu islam says:

          kenapa kalau xmemartabatkan melayu? berdosa? melayu tu bawa apa? banggalah ada lagi MELAYU ISLAM yg nak memartabatkan BUDAYA ISLAM dari budaya melayu. mati nanti malaikat xtanya apa bangsa kamu. malaikat tanya apa agama kamu. xpayah sibuk pasal bangsa. para nabi kita sendiri bukannya bangsa melayu.

          0

          0
        • Yin says:

          Melayu Islam…..Allah memang jadikan kita berbilang kaum dan rupa. Jadi kenalah bangga jadi Melayu. Kalau dalam dunia ni satu kaum satu rupa satu warna. Maka tak seronok dan indahlah dunia ni. Saya sokong mengekalkan budaya Melayu. Lagi satu Islam tu diturunkan di negara Arab sebab Allah tahu orang Arab kasar dan banyak kemungkaran yang leah mereka lakukan. Agama Islam dapat menjadi pembimbing. Siapa kata bangsa Arab bangsa terbaik dalam dunia? Dalam Al Quran pun tak bagitau.

          0

          0
        • free2say says:

          Hi Melayu Islam;

          I think jubah pun is a form of pakaian budaya, which is pakaian kaum arab. correct me if i am wrong. kalau dia pakai baju kemeja pun, doesnt mean that he is not muslim enough. kenapa nak emotinal lebih?

          0

          0
        • harimau says:

          betul tu free2say. kita dituntut menutup aurat. so apa saja boleh pakai asal menutup aurat. jubah tu pun pakaian budaya arab.

          0

          0
        • tuti fruti says:

          To Yin, cakap jangan sebarang cakap. Keturunan Nabi kita arab. Mulia sangat ke keturunan kita, sampai nak memandang rendah keturunan orang lain?

          0

          0
        • AntiKPOP says:

          Orang Melayu memang mcm tu. Suka sangat mengagungkan budaya luar. Suka mengutuk bangsa sendiri. Sekarang ni tengah gila Kpop plak.

          0

          0
        • zai says:

          ya allah.. ce korang gi mengaji dulu.. jubah putih adalah pakaian sunnah.. pakaian nabi.. korang sedar ke tak ni.. kan dapat pahala mengikuti sunnah Nabi..

          0

          0
        • peah says:

          pakai jubah tu sunnah Rasulullah S.A.W, pakai dapat pahala, tak pakai tak berdosa, make a research dulu ya yang!

          0

          0
        • Anonymous says:

          eer ….. tp org arab mmg kasar pun . bkn kasar skt2 . tp kasar banyak banyak banyak . macam ni
          ( ——————————————————————————)
          haaa !! sedepa . . tak semua la . tp kebanyakan

          0

          0
        • Anonymous says:

          Melayu melayu melayu. Sukati dia la nak pakai apa asal tutup aurat. Jangan terlalu taksub dengan kemelayuan. Itu namanya asabiah. Perangai dibenci Rasullullah (peace be upon him). Jauhkanlah diri kita dari tergolong dari golongan itu.

          0

          0
        • melayu juga says:

          berjubah atau apa saja pakaian termasuk berpakaian tradisi melayu tak salah asalkan ianya menutup aurat..

          **lately baju melayu, jubah, dan pelbagai pakaian telah dikomersilkan secara terlampau oleh ramai pereka fesyen..hasilnya boleh dilihat di banyak majlis2 kahwin dimana baju penuh lace tapi tak penuh kain..dimana tutupnya? baju2 melayu dimodenkan mengikut bentuk tubuh si pemakai..apakah itu menutup aurat? jubah juga dikecikkan mengikut tubuh sehingga tidak selayaknya dipanggil jubah..yg bertudung tapi memakai pakaian yg mengikut bentuk tubuh, berjubah namun nampak pinggul, pinggang, dada, etc..apa yg ditutup??

          0

          0
        • McFlurry says:

          takpe la pakai baju stail mana pon.. selagi menepati syarat menutup aurat, kira ‘A-Class’ la.

          0

          0
        • kangkung says:

          kenapa kau lebih menegakkan budaya melayu dari sunnah nabi sendiri ?

          0

          0
        • melayu islam says:

          hi free2say,
          mmg kita di galakkan pakai apa sahaja asalkan menutup aurat. memakai bukan sekadar nak tunjuk betapa muslimnya kita. berpakai bukannya nak menunjukkan kita ni bangsa apa. Kalau pakai ikut SUNNAH NABI salah ke? correct me please if im wrong. Kalau pakai budaya barat tshirt jeans sibuk plak nak ikut. Pakai sunnah nabi xnak ikut? tu free2 dapat pahala taw x. memang la jubah tu pakaian bangsa arab. bangsa arab tu ikut sape? bukan ikut Nabi ke? Nabi tu sape? Bukannya ikutan kita ke?

          kita nak mengikut apa yang nabi ajar. bukannya bangsa ajar. Kat padang mahsyar, kita xkan di bahagikan mngikut kaum. tapi kita di bahagikan ikut agama. kita nak minta syafaat dari nabi. tapi kalau nabi buat apa pon xnk ikut layak ke nak dapat syafaat nabi? kalau bangsa buat tu, agama pon ajar xsalah nk ikut. tapi kalau budaya bangsa yg xde dalam sunnah nabi, even nabi pon xbuat tapi korang sibuk nak buat nak tanya la boleh terhisab ke amalan tu kat padang mahsyar nanti. kita ni idup bukan sekadar kat dunia. beringtlah sikit. kita ni ada kehidupan lain yg nyata hakiki selepas ini. kalau rasa bangsa tu boleh tolong bg syafaat boleh tolong kat padang mahsyar, yes go ahead. tahniah pada para artis yg cuba memartabatkan sekaligus menjadi ikutan org ramai memakai pakaian nabi, sunnah nabi. At least, bila org ikut banyakkkkk pahala diaorg dapat.

          0

          0
        • dean says:

          nanti dalam kubur,malaikat akan tanya ke kau kahwin pakai baju apa?
          ko lalui hari2 ko dengan sentiasa berbaju melayu ke? anti tshirt,kemeja?

          0

          0
      • Abby Adabi says:

        Dalam ramai2 USTAZAH PILIHAN LINDUNGAN KAABAH kat pic bwh tu SEPATUTNYA JOHAN ASHAARI pilih sorang buat calon isteri solehah..

        Confirm sejuk hati mak datin..

        0

        0
      • minah jambu merah biru says:

        anak orang kaya ! patut la kena tutop mukaaaaa !

        0

        0
    • macamsethan says:

      moga2 kekal ke jannah..
      jap2 ema ftima ker tu ?
      bole plak pkai baju longgar n x nmpk bra.. tak tip top laah gitu huhu..
      yg gmbar last tu.. ustazah contoohh tuu

      0

      0
      • Publish says:

        Itu raja ema.

        0

        0
        • Abby Adabi says:

          Apa kaitan nye RAJA ERMA ni dgn MEMPELAI???

          Pakaian mcm syaitan laknatullah ade hati nak g majlis sebegini..

          0

          0
        • minah jambu merah biru says:

          helo abby ! mulot kau ni kenape macm sundal sangat ha ! kau ingat nk datang kt perkahwinan imam ni nk kena pakai jubah ke ?????? biar la baju ape yg dia nk pakai asal kn dia iklas ! kalau dia masok neraka pon bukan Nye kau boleh tolong huh ! jangan nk ekisen alim sangatt lah !!

          0

          0
      • K.A.A says:

        ema fatima jadi mangsa lagi.. haha..

        0

        0
      • kak bedah says:

        erma fatima waklu

        0

        0
        • @melayu
          aku taktahu ko ni cari publisiti murahan ke hape kan..
          lantak lah nak pakai jubah @ watever kan..
          kenapa nak jadi isu?
          janji menutup aurat dah lah kan.
          pakai jubah pun nak jadi isu.
          pakaian pun jadi isu, yang menepati syariat Islam baju yang longgar.
          tak kira lah pakai baju dari budaya mana pun, bangsa mana pun kalau menepati syariat Islam tak harus dijadikan isu..
          p/s baju kurung pun byk yang ketat , jarang sekarang ni..

          0

          0
    • Olga says:

      APASAL BINI DIA NMPK CM JANTAN HAHAHA,TGOK MATA CM JANTAN JE,CER BUKAK PURDAH NAK TGOK MUKA SIKIT MUAHAHAHAHA

      0

      0
      • Anonymous says:

        astagfirullah olga,banyak2 buat mengucap cukup sekadar suaminya mengetahui bahawa dia bekahwin dengan betina *ape aq merepek ni*

        0

        0
      • suparjo says:

        maaf cakap lah olga. anda mengatakan isteri dia ni seperti jantan? anda kena minta maaf kepada dia sebab buat statement macam tu. apa yang penting syariat Islam diutamakan. tak kisah lah mata dia macam mana pun. itu lebih baik daripada mata yang cantik tapi terdedah aurat..peace

        0

        0
        • Anonymous says:

          aku minx maf dulu lah terlebih dahulu . aku terpaksa setuju ngan olga . wlaupun aku menafikan . mmg mata dia nampak cam lelaki . . huhu

          0

          0
      • sukehatimak says:

        tengku hasanah tu anak sedara Raja Alawiyah tu laa…yang penerbit dan pemilik Bright Network Sdn Bhd … sbb tula ade artis datang.. kawen pon kat rumah Raja alawiyah nie.. sbb Tengku hasanah tu Mak dia dah meninggal…..

        0

        0
  2. kobesmunger says:

    sejauk hati tgk pasangan nie..

    0

    0
  3. che_lynn says:

    Tahniah…semoga bahagia hingga ke Jannah…amin.

    0

    0
  4. skali skala says:

    barakallah…

    0

    0
  5. mama gangnam says:

    Tahniah & Alhamdulilah…pasangan yg sama cntik sama padan…semoga rumahtangga yg dibina akn bahagia hingga akhir hayat, diberkati & dikurniakan zuriat yg soleh & solehah…majlis yg sederhana tp meriah….ade jgk nmpk kelibat artis spt beego & linda, shafie naswip kot ngn raja ema….

    0

    0
  6. antiarabbangang says:

    dah smakin hapus budaya melayu yg cantik dan sederhana di rodak habis di P. Arab punya budaya padang pasir KOLOT!! Yg si betina bungkus habis – mati2 ingat masuk syurga kerana bende ni. Konon Allah yg suruh buat camni.Bodoh sepanjang hayat di kegelapan dan kebodohan bab hidup penuh dgn keTAKUTan !

    0

    0
    • momok says:

      bodoh punya olang. ni kan celita pasal majlis kawen maa. itu kan tema saja. sukatilah meleka mau pakai bungkus habis atau tidak.

      0

      0
    • anonymous says:

      yang kau dah kenapa ? dah gila ke ? dah nak mampus ? anti-arab konon, kau mati nanti kat akhirat sume ckp bhs arab jugak, yang kau tak suka tu kebanyakan nabi2- rasul2 kau sume dr golongan bangsa arab. kau dah masuk air sangat dah ke ? taksub ngan dunia sangat dah ?

      0

      0
    • beringatlah says:

      astaghfirullah.. sekurang2nya dia ada niat dan usaha untuk mendapatkan keredhaan Allah.. dia tak menyusahkan awak pon kalau dia pakai camtu..

      jom muhasabah diri. adakah orang lain yg bodoh, ataupun kita yg tidak sedar akan kebodohan kita sendiri? #notakepadadiri

      0

      0
    • aku says:

      astagfirullah al azim…. kalau ye pon bangge n nak tegakn budaye kemalayuan tu.. jangan sampai hine suruhan Allah.. bungkus abis?? ya Allah.. hidup penuh ketakutan?? kite mmg wajib takutkan Allah… jgn lupe asal usul kite.. jgn lupe pencipte kite… bwak bnyak2 istigfar ye.. taubat cpat2.. takot tak smpat nnti..

      0

      0
    • hola says:

      antiarabbangang – ko ni dah kenapa hina bangsa keturunan Nabi??? Nabi kite Muhammad S.A.W berketurunan arab.. Al-quran dlm bahasa arab.. tak kisah lah die nak pakai apa pun yg penting tutup aurat.. bwk2 la beristighfar…

      0

      0
    • mia says:

      bertobat la dik sblm ko kene panah ngn petir.

      0

      0
    • Mashi says:

      sorry maybe i got wrong.. ini bukan budaya atau adat.. ini agama.. walaupun aku kurang ilmu agama..mereka mungkin berbungkus tapi mereka mengikut ajaran agama..budaya melayu hanya lah budaya. mana lebih penting budaya atau agama?

      0

      0
    • antiarabktatasbangang says:

      kecian nk jadi attention seeker yee, orng klau ckp cm gini slelau jelesss jerr..larhh kecian jelesss rupanya..die msuk syurga neraka ke biar larr tuhan tentukan ko dh kenape ??.. lantak larr die nk balut mcm mumia pun ko dh kenape??maslah??kesimpulanya ko mental …

      0

      0
  7. pa ku duli says:

    yang si pengantin pompuan tu ,bukak je lah purdah tu..gune purdah tu untuk org arab je..kat sane bnyk debu,tu yg diorang gune..kite kat sini terikut2..whai pompuan x payah over alim lah..bgambar pun tgedik2..

    0

    0
    • aku says:

      kalau nak tahu.. niqab adalah salah satu care untuk mengelakkan fitnah.. tlg la… nak bg pendapat sile kaji dulu… jgn tnjukkan kebodohan tu sngat…

      0

      0
      • Kau says:

        Salam..

        Niqab mmg salah 1 cara mengelakkan fitnah. Tapi kita kena KAJI latar budaya masyarakat melayu Malaysia yg mana pemakaian niqab boleh mengundang fitnah berbanding mengelakkan fitnah.

        Niqab juga tidak tergolong dalam pakaian wajib memandangkan muka bukanlah aurat. Pembaca mungkin nak tahu bagaimana rupanya isteri naufal ni, sb tu dorang komen. Mungkin cara komen tu tak kena, tapi mesejnya sama.

        0

        0
    • anonymous says:

      nih satu lagi mangkuk. ajaran mne kau purdah untuk orang arab je ? kau tau tak aurat sebenar perempuan tuh mcm mne sebenarnye ? tergedik celah mana kau, dia ngan suami dia suka hati dia la, bukan dia ade cium2 ke ape. bodoh jangan tunjuk please, nanti nampak sangat kebodohan tu, malu kat orang sikit.

      0

      0
    • beringatlah says:

      bior le dia pakai purdah ke apa ke.. ada ke dia menyusahkan awak?

      0

      0
    • mia says:

      2 la, mase kecik time sekolah x nk blajo subjek agama, x nk ngaji, ni da beso panjg ‘terlebih pndai’ plk. ayat al-quran mane yg ckp purdah ni untuk org arab je.. ko blaja mazhab mane ni dik??

      0

      0
    • tuti fruti says:

      Kau ni aku sepak memang retak tulang kepale kau. Purdah tu mengurangkan terjadi nya fitnah pada golongan wanita. Pergi kaji hukum purdah dah khilaf yang ada di antara ke-empat empat imam. Bile nak bercakap, guna ilmu akal yang Tuhan dah kurniakan.

      0

      0
    • minah jambu merah biru says:

      betol kau cakap kn tu minah jambu sokong ! kt aaaaaaarap tu lain la kan….tengok la satu satu punye badan gedabak gedabak lagi pon kt sana dia berangin tapi angin sejok berdebu jadi dorang terpaksa berpakaian tutop muka nampakan mate aje takot nanti debu2 kena kt muka huh ! Malaysia ada debu ke ? kalau ada pon debu debu melayang dari pelesit kota tol tak huh ! nk ikot2 aaaarab konon ! islam mudah2 di susah2kn ishhhhhhhh rosak !!

      0

      0
  8. Zainab says:

    antiarabbangang ko ni mental ke?

    0

    0
  9. kekeke says:

    RAJA EMMA OOOOOIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

    0

    0
  10. abcdefg says:

    Ketika para sahabat ditanya oleh Rasulullah SAW, Apakah yang terbaik bagi wanita? Sayyidatina Fatimah telah menjawab, “Sebaik-baik wanita adalah yang tidak melihat laki-laki dan tidak dilihat oleh laki-laki.”

    0

    0
  11. apedaa says:

    esok lusa ko mati pun kena bungkus jugak…xyah nak tunjuk ko nie anti arab sgt….apedaaa

    0

    0
  12. Anonymous says:

    aku lagi suka tengok gmbr kawin diana amir…k baiii…..

    0

    0
  13. NamaSaya says:

    Dah kenapa kamu semua ni? Dah tema dia nak bertutup, biar la dia. Bukan kacau duit korang pun. Tak de susah2 kan korang pun. Dah dengki sangat ni kenapa?

    Nanti cuba pulak satu hari nanti korang nk kahwin, terbuat plak bakal pasangan tu atau diri-sendiri minat tema sarkas ke, theme park ke, underworld ke. Mau hazab korang nt kena kutuk dgn org plak. Baru tau langit tinggi rendah.

    Itu majlis kahwin dia. Pakai duit dia. Untuk memori dia. Tak bertentangan dgn agama (pemakaian, yg lain wallahualam, saya takdak kat sana jadi taktau la kan).

    Jadi korang jangan nak byk bunyi plak. Hesh!

    0

    0
  14. chinta chanduri says:

    kata inai ada corak2 haram, pakai jugaaakk

    0

    0
    • cicci says:

      inai corak bunga2 xpa smpai pergelangan tgn

      0

      0
      • Anonymous says:

        kalau minum arak tak sampai mabuk ok tak?

        0

        0
        • Rawda says:

          ?? ???? ????? ?????? ????
          Ertinya : Apa-apa yang banyaknya memabukkan, maka sedikitnya juga haram ( walaupun belum memabukkan) ( Riwayat Ahmad, Tirmizi, Abu Daud : Ibn HIbban : Sohih )

          0

          0
        • arak tiba2 kenapa? says:

          Narrated Abi Burda: That Abu Musa Al-Ash’ari said that The Prophet (pbuh) had sent him to Yemen and he asked The Prophet (pbuh) about certain (alcoholic) drink which used to be prepared there. The Prophet (pbuh) said, “What are they?” Abu Musa said, “Al-Bit’ and Al-Mizr?” He said, “Al-Bit is an alcoholic drink made from honey; and Al-Mizr is an alcoholic drink made from barley.” The Prophet (pbuh) said, “All intoxicants are prohibited.”
          Sahih Al-Bukhari – Book 59 Hadith 631

          0

          0
    • green skarf says:

      utk pengehtahuan awk pkai inai lukis x haram selagi x lukis crak bermotifkan binatang, klau nk lukis corak bermotifkan daun dn bunga x menjadi masalah.. yg jadi salah klau kita cacah tatu sbb tatu akan kekal dibwah kulit , inai x kekal dan kalis air. Orang arab pun klau kawin x pkai full cape2 cm kita nie die lukis jerrr..

      0

      0
      • Anonymous says:

        oh…begitu…tujuan berinai tu untuk apa sebenarnya?? bukankah wanita berhias hanya utk suami…ini dah kira berhias utk org ramai dah ni..

        0

        0
        • Anonymous says:

          Lah. Majlis perkahwinan tu memang la ramai yang hadir, tapi lepas majlis tu,yang nampak suami dia aje. Cantik2 tangan tu, buat suami tertarik. Takkan lepas majlis baru nak hegeh2 pakai? Sempat la pulak? Lagipun kalau ulama dan ustaz ramai dah setuju yang perempuan boleh pakai inai ukir2 selagi bukan ukiran berupa binatang, dan tak lebih dari pergelangan tangan, takde masalah, siapa kita nak cakap diorang salah?

          0

          0
        • funny girl says:

          bende tu bukannye sampai mendedahkan auratkan seluruh badan pon..lagipun suke hati dialah nk buat ape..dia pakai duit dia bukannye duit ko..lagipon orangnya lawa..bukan macam korang yang mengutuk tu..

          0

          0
  15. lalalololili says:

    Setahunye…inai yg ade unsur gmbr haiwan je yg haram..klu unsur flora xde masalah pon..klu xcaye..g la cnfirm ngn mane2 bdn agama :-)

    0

    0
  16. Dealova says:

    berbungkus & berniqab tu da ok, tapi apesal bila bergambar nampak cam tak selari ngan cara berpakaian? sorry to say, nampak cam gedik sgt… pastu ada plak inai tatu… erm… apakah semua ini???

    0

    0
    • budu says:

      aku pon stuju ngan ko dealova, bab yang amik gambar tu..bukan nak kata la kan..kebanyakan majlis aku gi lately purdah tu dipakai untuk menepati tema kawen tu je. walhal si perempuan tu tak berpurdah pon..pas abes majlis elok jer bukak. sedangkan ade je lelaki bukan mahram di sekelilingnya..

      0

      0
      • mungkin says:

        selalu yg saya tgk, yg bukak purdah lepas majlis tu, mereka yg pakai purdah yg kain jenis see through, yg konon2 tease gitu la. pastu mekap mata mmg tebal sungguh.
        tapi yg purdah mcm ni, jarang rasanya.. tak tahulah, saya tak pernah pergi majlis yg awak pegi tu, so tak tau la..

        0

        0
    • Anonymous says:

      gedik pada mata ko sebab ko memang tak senang tengok mende2 baik gini kannnn….kalo retis tu bergedik, ko tengok,..biase2 jer..takpulak ko komen gini kaaann..org macam ko ni memang hati busuk kannn…semjua takkena..berbungkus salah,kalo buka sana sini pun salah kannn..so apa yang tak salah nye baaaiiiii????inai tatu???ko ke pegi cacah tatu inai kat tangan pengantin pempuan tu????bingaiii…..

      0

      0
    • Anonymous says:

      Aku dah lapan belas kali scroll ateh bawah. Masih tak nampak, mane gediknye nye posing pengantin tu? Mane? Takat senget kepala sikit kau dah cakap gedik kau gile ape?

      0

      0
      • minah jambu merah biru says:

        helo ! senget kn kepala pon kira posing tau eh ! bini dia ni bukan Nye model nk senget2 kn kepala ! dia nk kena ingat dia ni bini imam muda mate pon tk boleh nk jeling2 sangat ok …jadi bini imam nk kena coooooooooooooooooool……

        0

        0
  17. Anonymous says:

    npe ramai artis yg dtg???

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      imam muda ni kawin ngan artis takkkkkkkk ???? babtu bini dia tutop muka .. dia tknk orang tengok muka dia..

      0

      0
  18. elly says:

    Lepas ni jagalah isteri anda baik-baik. Xpayah bangga kwen byk2. Cukup la berbangga jaga 1 bini smpai ke hembusan nafas terakhir. :) Jgn jd ustaz2 yg ramai kwen dgn perempuan yg msh bergetah, bkn nya janda/ibu tunggal atau wanita-wanita yg dlm kesusahan. Semoga perkahwinan anda kekal til jannah. Amin.

    0

    0
    • SURAYA says:

      DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNYa. Setiap kejadian yang berlaku ada hikmahnya. Sape kite untuk menghalang atau menidakkan ketentuan qada’ dan qadar ALLAH??

      0

      0
    • sukehatimak says:

      Isteri dia tu pon dulu janda la…… elok la dia kawin. dapat jugak membantu wanita yang dah janda

      0

      0
  19. mammamia says:

    syukran… till jannah ya…
    kan lebih elok majlis begini dari majlis berjuta2 tp mengabaikan tuntutan dlm islam..

    0

    0
  20. akuu says:

    Baju Melayu kawen shaping ikut size body..ada ke dia kutuk pakai jubah..jubah pakaian rasulullah kot..sunnah nabi.. nak tulis jgn main redah je brothers….

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      masa dulu2 mana ada pereka pesen bab tu orang dulu2 pakai jubah aje….minah jambu bukan menghina atau mengutok jubah2 ni semua..tapi betolkn ape yg minah jambu dh cakapkn kan?

      0

      0
  21. C says:

    Macam susah je nak makan kalau pakai purdah.

    0

    0
  22. ulala says:

    bini beego macam alien! hahahak

    0

    0
  23. ulala says:

    woi nara!! mana komen aku!! ak gtau bini beego macam alien. hahahak

    0

    0
  24. tgk jer says:

    jgn mara noo dgn statmt ni…. tgk pengantin pompuan tu gedik haus semacam jer.. gmbr kepala senget sane senget sini… nk nyandar2 kt suami saje letak tubuh melekat saje… tau lah dh halal.. imej purdah tu kot.. harus laa muslimah plssss…. ikot stail fiza elite laaa… elok jer bergambar xde laa nk sendeng2 badan tu kt suami depan org ramai… nk lekat2 dlm bilik laa… xyah laa sesi bergambar gitu…

    0

    0
  25. layann aje la.. says:

    keturunan nabi kita arab?

    nabi yg mana korg maksudkan? 1 nabi je? tahu x kita ade bape nabi? dalamilah al-quran rukun iman sebelum berkata2.. jgn taksub dgn luaran. hati Allah yg maha tahu.

    0

    0
  26. akuNyoh says:

    ni la certain melayu,sume nak cari salah
    aku rasa wedding ni dah cukup bagus dh.ttup aurat, xmmbazir,xde prewedding etc…tp still nk kutuk. pkai jubahla,niqabla,inaila, ambik gmbar xssuai dgn pkaian la. kalu pkai niqab then ambik gambar tertonggek aku phamla nk complain, ni lentok kepala pn xboleh? bukan die lentok kat laki korang,laki die sendiri ok?
    serius,bile aku tengok gambar aku assumed all positive comments tp hampeh…
    melayu oh melayu

    0

    0
    • watever says:

      bila bwk imej purdah… xperlu tunjuk gedik sgt depan org… tunjuk kesesuaian dgn imej pakaian tutup litup muka tuh… skrg ni pelik2 setengah org pakai tudung tp baju seluar ketat saje, tshirt lengan pendek… buat diri sendiri yg melihat pon penah mengata org imej begitu yer idak…
      merosak kan imej pakaian muslimah dgn attitude si pemakai…

      0

      0
  27. minah jambu merah biru says:

    kesiannnnnn nk kawin ngan imam tepaksa laaaaaaa tutop muka tknk kasi manusia lain tengok muka dia…huhu sedih…kire2 sanding jugak la kannn cuma dia dudok kt atas bantal kushen tuuuu jeeee…lebih baik nikah aje tk payah jempot orang datang…jempotan semua nk tengok muka bini diaaaa emmmmmm Al maklom lah bini imam kannnnnnnnn ..

    0

    0
  28. Anonymous says:

    ustaz selalu kawin lebih dari satu..lps ni Nara jgn lupa cover story bini kedua pulak yer..

    0

    0
  29. 2cents says:

    Salam All..

    I think I understand the real issue is not Jubah or baju melayu. The real issue is the ‘need’ for the bride to wear ‘burqa’? I think there is no such need to wear burqa as it is not ‘compulsory’ or ‘wajib’ as face is not considered part of the aurat. Although some might say that, ‘suka hati dia la nak tutup muka’. But still, we wanted to see the face.. and there is no point for Nara to post such picture where you can’t identify who is the bride.

    Just my 2cents.

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      jangan2 bini dia ni Al jongang takkkkkkkk………..sori ye kalau minah jambu salah teka hehe…

      0

      0
  30. Kak dara says:

    Bini first haruslah tutup2 satu muka macam ninja , simpan kat rumah jadi mesin beranak. Lepas ni bini second nak yang glamour2 hijabnista nak bawk tayang ke majlis.

    0

    0
    • minah jambu merah biru says:

      haha….hahaha..hahahahahahahahahahahahahahahahahaha hehe..komen kau minah jambu sambot dengan penoh semangat n hepening…memang betol cakap kau Al maklom lah kannnnnnnnnn…kalau gitu sampai mampos lah orang2 sekeliling tk dapat tengok muka bini dia ni ! bis kalau ada sedara mara buat majlis orang kawin ke ape ke bini dia ni macmna nk tolong2 kt dapor ??????? dengan tutop muka cngitu ? tkan nk dating rumah ang setakat nk makannnnnnnnnnnnnnnn aje !! ok ! kalau dia makan macmana kt majlis orang ramai ? tk payah makan la eh ? emmmmm kalau tk payah makan kira ok lah !

      0

      0
  31. akuIslam says:

    Ramai lg yg tegakkan Melayu berbanding Islam. X sedar ke apa yg korg ckp tu? Mana yg lg mulia? Islam ke melayu? Melayu hanya pada bangsa. Islam tu agama kita. Biarpun bkn melayu, asalkn Islam. Tu la, pemikiran bila dh diterapkn dgn budaya Melayu, ini la jadi. Sampai isu Islam pun x ambil berat. :(

    0

    0
  32. Anonymous says:

    wife dia ni mmg pakai purdah.. makan pun cuma selak saje.. biarla dia nak pakai ape pun. komen2 kat atas yg mengutuk ni semua tak reti apa. in other words, stupid

    0

    0
  33. Mak Temah says:

    ramai betul ustaz dan ustazah dalam ni..
    semua menda nak dipertikaikan..haish…

    0

    0
  34. black hijab says:

    the issue now or niqab or melayu suits?
    rmi btl ustaz2 and ustzh dunia maya y nk tnjk ilmu n kpkrn msg.. siapa kta nk judge? rseny ckplh dgn mndoakn mrka.. and kpd mereka2 y pandai2 klrkn hukum y x de dalill tu… it is bttr 4 u 2 learn more about hukum hakam and ilmu agma bkn ikt skdr ilmu seciput dah pndi nk jthkn hukum.. stop embarassing yrslf. malu sikit kt org.. semua org ade buat silap kan… mcm tu jgk imam muda abdul rahman ni… mgkn ade bnde y dy trlps pndg, … -bkn nk mmbackup or what.. tp ckplh kta katakn barakallah.

    0

    0