Written by AbangNara | July 28th, 2012

Abang Nara suka dengan cara pemakaian tudung Diana Amir. Sesetengah selebriti wanita yang berhijab kadang-kadang pemakaiannya agak melampau. Nak kata tudung pun dah tak boleh. Kadang-kadang nampak macam kepala dililit dengan lebihan kain langsir yang dibeli di Jalan TAR.

diana amir tudung

Namun Diana Amir tetap maintain menggayakan tudung yang simple. Memang benarlah orang kata, simple itu lebih cantik. Tak ada serabut mata memandang. Sejuk je orang yang melihat. Abang Nara respek dengan Diana Amir dan cara pemakaian tudungnya. Memang wajar dicontohi oleh wanita-wanita Islam Malaysia.

diana amir tudung

Lagi 8 gambar Diana Amir dengan membaca entri ini sepenuhnya.

diana amir tudung
diana amir tudung
diana amir tudung
diana amir tudung
diana amir tudung
diana amir tudung
diana amir tudung
diana amir tudung

96 responses to (10 GAMBAR)Diana Amir Semakin Lama Semakin Ayu Berhijab

  1. tudungbese says:

    cantik! respek diana amir. love u! <3

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 144 Thumb down 1
    • Hidden due to low comment rating. Click here to see.

      Poorly-rated. Like or Dislike: Thumb up 16 Thumb down 344
    • FAHRIN AHMAD says:

      cantik…mmg layak dijadikan isteri…hehe
      kurang dosa suami kalau ada isteri camni..

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 89 Thumb down 6
      • Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

        elehhhhhhh dh banyk dh minah jambu tengok bila bini bertudong laki pulak yg macm muanas ! pukol bini dera bini tudoh bini yg bukan2 baru2 ni minah jambu ada terbaca laki dia balek keja je tros dia terajang bini dia ! time bini dia lagi tido pulak tu laki dia pukol dia terok2 sampai bini dia tk tahan gi repot pulis…..laki dia tudoh bini dia curang ! bukan bini dia tido ngan jantan ! kalau bini dia tido ngan jantan dia nampak satu hal laaaaaa ! ni jenis laki otak cetek jenis laki otak kuning asek pikir bini buat yg bukan2 je ….ni lah nasib pompan bertudong asek kena buli ngan lakiiiiii je…….

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 32 Thumb down 16
      • .
        .
        tak yah nak berPAS PIS PUS, tetap mengajak ke arah kebaikan. rezeki pun murah, kan diana kan?? jom kawin

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 36 Thumb down 6
      • jojos says:

        takpayahla cetek sgt pikiran tu raja minah xjambulangsunghhhh… kalau taknak/taksuke bertudung tu dendiam sudahhhhh

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 14 Thumb down 1
      • Anonymous says:

        Tapi klau suami mengabaikan tanggungjwbnya trhdp isteri n anak tetap dosa.

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
    • meow says:

      yang ni baru la betul artis betul2 berhijab. tak mcm ABBY ABADI si attention seeker !

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 74 Thumb down 15
      • syazwan says:

        x payah la kutuk abby… kte doakan die ikhlas dan istiqamah. pjuangan die mgkin x selari dgn kite, tp ape yg dilakukan adalah demi agama. moga Abby kuat… pilihan anda adalah ilham Allah dan anda kini sedang diuji…

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 74 Thumb down 7
    • Cik Jah Glamour says:

      Cantik nyee seronoknyee dapat pakai tudung simple macam tu. Cik Jah teringin nak pakai macam tu jugak. Simple, sarung je sonang haaa.. Cantik pulak tu. Tapi jaw Cik Jah ni besar sikit, tak comel kecik macam Diana Amir. Hmm.. Mungkin kena ada confident baru nampak cantik? Inner beauty bak kata Tyra Banks. Hahahaa.. Selamat berpuasa.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 40 Thumb down 0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

      saya pileh mengundi ! anda bagaimana ?

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 1
      • mohd noor razak says:

        bagus le kalau bertudung dan menutup aurat sekali, yang menutup aurat tentulah bertudung tapi yang bertudung banyak yang tak menutup aurat. sila renungkanm

        Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
    • ... says:

      cantik diana amir.sejuk mata tgk.kening pon x nipis mana.elok jaa :)

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 12 Thumb down 0
  2. Zida says:

    Sukanya! Sebab dia pakai tudung tutup dada. Moga terus istiqamah dan jadi model buat orang lain :)

    Salam Ramadhan Kareem ~

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 89 Thumb down 4
  3. Salam Ramadhan . says:

    Cantik diana amir , sopan ayu je :) saya 1st ke ? hehehe *gurau je

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 2
  4. Amir Izzat says:

    Tabik la kpd artis-2 yg dah berhijab ni . ;D .

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
  5. pavlova love says:

    semakin cantik..pakain yg sopan…
    diharap pihak2 yg pernah memaparkan gmbar seksi beliau tu tolong la buang gmbar tersebut…ini kerana dosa akan berterusan selagi gmbar itu ditatap oleh umum

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 38 Thumb down 0
  6. Salam Ramadhan . says:

    cantik diana amir , ayu sopan je :)

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 1
  7. tukang komen says:

    sejuk ati menengok diana amir ni… :)

    Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
  8. Palova Love says:

    sopan je..smoga trus kekal begini..tp just nk bgthu pd pihak2 tertntu yg msih memaparkan gmbar2 sexy beliau tu plz la buang…selagi gmbr tersebut tersebar maka dosa semakin berterusan…sekadar memberi teguran…

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 28 Thumb down 0
  9. embok ketum says:

    Cantek sgtttt…

    Like or Dislike: Thumb up 4 Thumb down 0
  10. sayapunyasukalah says:

    Kelihatan mereka bertiga nampak lebih manis dan ayu bertudung.I really adore Heliza dan Diana Amir.Mereka berdua sangat cantik.Style pemakaian tudung pun menarik,labuh & menutupi dada.Tambahan, simple dan tak serabut.Semoga hijrah mereka menjadi ikutan para remaja disana untuk bertudung.Bertudung kerana Allah.Bukan kerana manusia.Semoga terus kekal begini :))

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 32 Thumb down 0
  11. xeph says:

    Cantik kau Diana. SubhanaAllah, indahnya ciptaan tuhan. Semoga menjadi ikutan bagi yang lain.

    Like or Dislike: Thumb up 9 Thumb down 0
    • mintun says:

      kalau kau perempuan, ok aje nak bertasbih memuji Allah kalau tengok pompuan lain yg cantik.

      Tapi kalau kau lelaki, rentikan lah bertasbih sambil tengok perempuan. Pelik sangat bunyinya. Haram tengok, tapi nak tengok. So, kena lah tasbih Subhanallah, barula kurang sikit rasa dosa.

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 2
  12. shawl lover says:

    bdn mcm deme ni memg la cntik nk pkai mcm mane gaya pon..cube hok jnis tong drum mcm aku haa..silala smbung hikhik

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 3
  13. kuku kaki ku comel says:

    bagus lah pakai tudung tutup dada.
    ada setengah tu, pakai tudung, atas dada.
    nampak gak bentuk tetek.
    kunun nak tutup aurat la, tapi macam tutup rambut jew.

    so kalau betul nak pakai tudung, biar lah bawah dada.
    hormati lah apa yang disarankan islam.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 47 Thumb down 0
  14. abangensem says:

    Saya memang suka dengan Diana Amir. Memang sangat sesuai dijadikan calon isteri saya..

    Hot debate. What do you think? Thumb up 7 Thumb down 12
    • bini abang ensem says:

      eh aku ckp balik skrg, ooooo i gi meeting, u sibuk ngorat ank dara org, terik telinga kang

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 31 Thumb down 0
      • Anonymous says:

        ko tau x, laki ko ni suka benor mengorat si hanis zalikha tuuuuu.!!! aku slalu nmpk die komen gatal merenyam kat belog si hanis tu, ko tlg pantau sket laki ko niiii…

        Hot debate. What do you think? Thumb up 10 Thumb down 2
      • bini kedua abangensem says:

        sayaaaaaaaaaaanggggg.. bila u nk balik ni? dh berbulan2 u x balik jenguk i dan anak2.. u nak tmbh cawangan lg ke ni? tgk tu… ade hati nk ngorat diana amir.. hantar i balik umah mak bapak i!

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 1
      • abang hensem, pasal surat dan akad tu jangan risau, tahulah saya menguruskannya

        Like or Dislike: Thumb up 8 Thumb down 0
      • isteri ketiga abang hensem says:

        ehhh.. aku dh jadi no 3.. so, diana ni nombor berapa pula? tp diana… pls laaa… suami aku ni ape pn takde ko nk kikis..

        abang.. jom balik… jgn nak mengatai ngeyam kat sini.. anak kt umah nk susu… cpt balik!

        Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
      • bini keempat abang ensem says:

        sayangggg, berbuka nanti balik rumah i yer, i ada masak siput sedut utk u, makan yer sayang

        Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  15. cikikaka says:

    diorang pakai tudung brand ‘radiusite’ ni… I like..

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 0
  16. Anonymous says:

    mcmni la bagus…bertudung,baju longgar & kening pun tk pantis dah.gbr 1st 2 nmpk clear sgt mmg dia tk pantis kening dia.bagusnya…klu dulu dia di keji sbb terlalu seksi,tp skrg di puji sbb terlalu cantik menutup aurat.Alhamdulillah….

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 20 Thumb down 0
  17. qomaron.blogspot.com says:

    cube korang try2 usha blog2 baru niee best jugak > qomaron.blogspot.com

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 8
    • mintun says:

      kau biar betul. Cakap blog sendirik “best jugak”….aku la pulak rasa malu.

      Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 10 Thumb down 0
  18. lovedianaamir says:

    abg nara tolong buang ea gambar diana amir yg lama n seksi2…plz3..

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 15 Thumb down 0
    • Anonymous says:

      ko nak suruh buang kt mane plak? biasa la setiap org ade kisah silamnya.. yg penting si diana ni dh berhijrah ke arah yg betul.. hal atau foto yg lame biar la tinggal sejarah jer.. kita bkn sesiapa nk menidakkan kisah silam dier kn?

      Hot debate. What do you think? Thumb up 2 Thumb down 10
      • mawar says:

        bila seseorang wanita dah berhijrah dan pilih utk berhijab, segala gambar yang pernah didedahkan auratnya perlu di delete/ sorok supaya dosa dia x berterusan selagi masih ada bukan mahram yang melihat aurat dia..

        Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 0
  19. Kurus says:

    apa2 pun memandangkan yatt seorang model foto
    jadi gambar2 yatt memang kelas
    dia tahu mana sudut cahaya n sudut fotogenik

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 2
    • gemok says:

      kelass lah sgt…klu dh pkai tudung tu xyah la nk posing menDADA oii yatt..sengal

      Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 3
  20. mira says:

    Subahanallah cantiknya diana amir nampak sopan aje muka dia pun tenang aje .

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

      tkan nk buat muke mengeliat pulakkkkkkkkkkkkk !!!!

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  21. :) says:

    Masa dia seksi dulu langsung x minat dia ni..tapi dgn perubahan skrg rasa mcm dah agak suka hehe~

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 11 Thumb down 0
    • mak c kina says:

      ye la…aku stat suke dia mse dia berlakon jd secretary almy nadia (ala lupe plak tajuk drama 2)…cita 2 pn xde pegang2…

      Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  22. […] Abang Nara suka dengan cara pemakaian tudung Diana Amir. Sesetengah selebriti wanita yang berhijab kadang-kadang pemakaiannya agak melampau. Nak kata tudung pun dah tak boleh. Kadang-kadang nampak macam kepala dililit dengan lebihan kain langsir yang dibeli di Jalan TAR. Namun … Continue reading → […]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  23. teman says:

    ini lah kebaikannya bila mendampingi dan bertemankan mereka yang ada ilmu dapat membimbing ke rah fahaman yang benar.
    diana, u made a very wise choice.

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  24. ahsfantasy24 says:

    Alhamdulillah.. semoga istiqamah nanti (:

    Perhimpunan Bersih Tidak Haram

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  25. pona poni says:

    semua cantik :)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  26. tiguan says:

    “Sesetengah selebriti wanita yang berhijab kadang-kadang pemakaiannya agak melampau. Nak kata tudung pun dah tak boleh. Kadang-kadang nampak macam kepala dililit dengan lebihan kain langsir yang dibeli di Jalan TAR.”

    Macam bini kau pakai tudung lah Nara! Lilit lilit terbelit rimas aku tengok lol.

    Well-loved. Like or Dislike: Thumb up 17 Thumb down 1
    • nora elena says:

      a’ah aku pun nk ckp apa yg ko ckp…gmbr baru ni bini abg nara pki tudung biasa barula nmpk molek ckit…klu x rasa mcm aku lak yg terbelit..huhu

      Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
      • Anonymous says:

        dh korg x reti nak bergaya jgn la salahkan org lain, sape suruh korg pakai tudung mcm maid indon?

        Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 2
  27. triple j says:

    yg i juga respect bukan saja diana amir ni menutup auratnya di luar, malah juga menutup “aurat”nya di dalam. tak plak buat status2 twitter n fb yg seolah2 macam bagus buat2 tanya “eh kenapa ye wanita ni tak bertudung?” atau menipu macam “kerajaan skrg menyebabkan artis wanita bertudung takde jobs” wpun dia lagi lama bertudung dari sesetengah artis tu.

    Hot debate. What do you think? Thumb up 11 Thumb down 5
  28. Zul exboyfrend abby says:

    kalau yang ni saya suka

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  29. arya amy says:

    cantik giler…..
    i love it very much

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  30. Kalbu Kalami says:

    Alhamdulillah moga beliau terus dilindungi Allah dan tetap imannya

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  31. Umat islam says:

    Yg penting bertudung dan menutup aurat.. langsir atau tidak, bukan itu ukuran di sisi islam..

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  32. twet says:

    twet..

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  33. r says:

    r

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  34. ujang says:

    wah…. gambar diana amir dukung anak gua la..hahhaha,,

    mmg comel pun dak diana amik ni..hihi

    http://azfar9897.blogspot.com/2012/07/majlis-berbuka-puasa-bersama-mig.html

    best IFTAR dgn MIA

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  35. yaya says:

    Baju ni, nak beli kat mana ehk lawa lawa ehk….

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
    • ubi 2 says:

      aku ada jumpa jubah yg diana & yatt pakai.. kat giant seri kembangan.. rm300++ aku nak beli tp labuh sgt!

      Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
      • Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

        kalau laboh tu oter lah ! kenape cetek na pikiran kau ni ! dh sama macm kepala hotak abby pulak huh ! ubi ubi aku rebos kau nanti padan muka

        Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 7
  36. abby selamanya says:

    jom join PAS..pehtu tgk puak2 ni kata apa plak..klu phm Islam automatik akan join PAS..y dok terloncat2 mcm beruk je tak reti2 lg..

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 3
  37. boni kacak says:

    entah sapa lah cakap gadis2 islam bertudung ni tak cantik dan nampak kolot.. gambar2 ni dan shila hamzah semalam da membuktikan kata2 tu tak benar..

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  38. cik tie says:

    cantikk sgt diana amir. mmg suka gila2 kat dia lps dia dh bertudung. menutupi dada pulak tu..mmg betul2 menutup aurat

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  39. Anzalna Nasir says:

    Anzalna rasa kalau diana amir tak mekap over2 mesti cantek n gojes cam anzalna ni. Bersesuaianlah dgn pakai tudung. simple and modest :)

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 5
  40. lila says:

    “Nak kata tudung pun dah tak boleh. Kadang-kadang nampak macam kepala dililit dengan lebihan kain langsir yang dibeli di Jalan TAR” <— agak2 la bagi statement..ni macam nak kata jalan TAR takde kualiti.

    Like or Dislike: Thumb up 6 Thumb down 0
  41. Anonymous says:

    Moga diana amir jumpa jodoh yg tbaik untuk dia. Amin….

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
  42. fatin says:

    kalu dh pakai jangan nk buka dh

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  43. Pussycat Dolls says:

    Oh my. Diana Amir? Bukan Ina Naim? Ehehehe…

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  44. sweet says:

    alhamdullilah…lebih molek kalau kurangkan ketebalan mekap..:-)

    Like or Dislike: Thumb up 2 Thumb down 0
  45. ape ape jer says:

    ap jadah suma nh..alhamdulilla jer akak abby..yg ngate 2 suma owg BNNNNNNNNNN,,,,,,bab 2 x puas ati..da nama pn hukum islam kna la ekt kn akak abby…sokong akak abby sokong pas sokong akak abby sokong pas sokong akak abby sokong pas sokong akak abby sokong pas sokong akak abby sokong pas sokong akak abby sokong pas…

    amin……

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
    • Raja minah jambu 24jam mengadap computer says:

      ape yg kau merepek ni ! ape ape aje lah kau ni ! kau pn sakit jugak macm kak abby kau !!

      Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 1
  46. No One says:

    mmg ayu & cantik diana amir…
    alhamdulillah…

    Like or Dislike: Thumb up 1 Thumb down 0
  47. ape ape jer says:

    ala dengki lak akak raja merah jambu ni..nmpk sgt bnnnnn…

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  48. MOHON ABANG NARA DELETE ENTRY DIANA AMIR SEKSI BERKEMBAN says:

    syukur diana amir sudah berubah saya mohon abang nara delete post2 lama berkaitan diana amir yg mendedahkan aurat tu yer….. terharu melihat perubahan beliau tapi bergenang air mata melihat entry lama yg berkemban tu. mohon jasa baik abang nara

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  49. […] (10 GAMBAR)Diana Amir Semakin Lama Semakin Ayu Berhijab (91) […]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  50. puteri fiona says:

    alhamdlilah sudah rmai yg dbukakan pintu untuk b’hijab,walau x suka artis tu x pyh la sampai nk m’carut tentang dia,sempurna sgt ke diri kita nk m’carut hal org….dari anda mncarut begitu lebih baik anda berdoa smoga dia mnjadi lbh baik…skurang2nye abby dah berubah ke arah kebaikan

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  51. […] terus lah intai2 dekat abang Nara nyer blog..Entry nye bertajuk 10 Gambar Yien Semakin Lama Semakin Ayu Berhijab pic dalam Blog […]

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0