October 21st, 2020

Sehingga kini, kecoh di media sosial apabila Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memaklumkan bahawa pihaknya akan memanggil beberapa individu termasuk artis untuk membantu siasatan berhubung aktiviti penggubahan wang haram yang melibatkan sindiket Macau Scam.

Susulan kejadian, wujud segelintir netizen mula memetik beberapa nama selebriti dan mendakwa bahawa Zulin Aziz merupakan salah seorang artis yang dimaksudkan.

Bagaimanapun, seakan tampil mahu mempertahankan diri, Zulin dilihat telah memuat naik beberapa posting yang menafikan bahawa artis tersebut merupakan dirinya.

“Apalah salah dosa aku? Korang fitnah aku bertubi-tubi, cakap memalukanlah apalah. Selagi tak disebut nama, selagi tu netizen buat andaian dan fitnah aku. Di sini saya jelaskan, saya tidak pernah dipanggil untuk bantu siasatan oleh @sprm.community . Saya tidak ada kena mengena dengan sindiket itu malah tidak pernah menjalankan perniagaan dengan mereka.”

Katanya lagi, beliau memang seorang yang tahu menjaga batas pergaulan, malah menegaskan dirinya juga mencari rezeki dengan cara yang halal.

“Saya juga menjaga batas pergaulan. Saya berani kerana benar. Saya mencari rezeki yang halal dengan meniaga, berlakon, buat review, masak. Saya tidak pernah menayang kemewahan dan saya menjalani kehidupan serba sederhana.”

Ujar Zulin lagi, namanya tidak pernah dipanggil oleh SPRM bagi membantu siasatan kes jenayah online tersebut.

Hal ini demikian kerana, hubungannya dengan individu tersebut hanyalah sekadar kawan sahaja. Zulin juga turut mendedahkan beliau langsung tiada kaitan dengan mana-mana individu yang terlibat dengan ‘Macau Scam’.

Jelasnya lagi, beliau juga bersedia untuk memberi kerjasama andai SPRM memanggilnya untuk memberi keterangan.

Dalam pada itu, bekas pengacara Melodi itu juga sempat meluahkan perasaan tidak puas hati apabila ada pihak yang tidak bertanggungjawab meninggalkan komen berunsur fitnah di media sosialnya.

Malah, beliau juga khabarnya tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan jika kenyataan berunsur fitnah yang dilemparkan kepadanya itu tidak dihentikan.

July 7th, 2020

Tampil dengan perubahan mendadak apabila berjaya mengurangkan berat badan, ramai kini seakan terkejut dengan penampilan baharu pengacara tersohor, Zulin Aziz. Meskipun tampil langsing dan berat badan menyusut, wujud juga segelintir pihak bagai tidak berpuas hati dengan kejayaannya itu.

zulin dipaksa buka tudung

Lebih perit, ramai juga menuduh dirinya mendapatkan rawatan sedut lemak dan menggunakan bahan terlarang untuk tampil kurus secara drastik.

Bagaimanapun, Zulin berkata dirinya sudah terbiasa dengan kejian dan penghinaan netizen. Hal ini kerana, beliau tidak mampu memuaskan hati semua orang kerana apa sahaja dilakukannya pasti akan ada sahaja tak kena di mata orang ramai.

zulin dipaksa buka tudung

“Ada yang menuduh cakap saya sedut lemak. Yang cakap saya ambil dadah pun ada. Ikutkan sejak Perintah Kawalan Pergerakan lagi, boleh tengok video keadaan saya masih tembam lagi. Ia adalah proses.”

Lebih perit, ada juga dalam kalangan netizen menyindir dirinya dengan menyuruh Zulin bertindak menanggalkan tudung kerana sudah mula berpakaian ketak sejak bertubuh langsing.

zulin dipaksa buka tudung

“Dalam hal ini, saya akui ada kalanya terleka dan tak perasan. Ia khilaf sendiri. Teguran orang buat saya tersentak dan lekas sedar. Saya tak marah, sebaliknya menghargai teguran membina.”

Biarpun begitu, Zulin yang popular dengan sikap profesionalnya turut mengakui ada kalanya beliau juga sering terleka dengan apa yang dilakukannya, malah setiap teguran yang diterima membuatkan Zulin sedar akan kekhilafannya.

Sumber: BH Online

July 1st, 2020

Tindakan pelakon dan pelawak Fikry Ibrahim yang sanggup meminjamkan wang sebanyak RM29,000 mendapat perhatian pengacara Zulin Aziz. Ia berlaku berikutan tindakan Zulin yang sekadar melakukan “prank” pelakon tampan itu.

zulin aziz prank fikry ibrahim rm29000

Menerusi satu video sedutan Trek Selebriti musim terbaharu, Zulin melakukan “prank” kepada Fikry dengan menyatakan hasratnya ingin meminjam wang untuk melangsaikam hutang sewa rumahnya dan juga sebagai duit pendahuluan untuk melakukan perniagaan.

Tanpa ragu, pelakon lelaki itu bersetuju menyerahkan jumlah wang yang dinyatakan Zulin selepas dihubungi.

Bagaimanapun, selepas memberitahu bahawa ia hanyalah sekadar “prank”, Fikry kemudiannya tergelak besar apabila mengetahui hal berkenaan.

Menurut Zulin, Fikry merupakan seorang sahabat yang baik dan sanggup membantu dirinya yang kesusahan dengan rela hati.

zulin aziz prank fikry ibrahim rm29000

“Tapi seriously Fikry ni orang yang sangat baik hati. Itu baru sikit korang tau siapa dia. Sembahyang, mengaji, jaga keluarga dia dan anak yang baik.”

zulin aziz prank fikry ibrahim rm29000

Kisah tersebut dikongsi Zulin menerusi sebuah posting di laman Instagramnya. Seperti sudah dijangka, entri berkenaan mendapat perhatian para pengikutnya yang kagum melihat kebaikan Fikry yang sanggup membantu insan dalam kesempitan.

Malah ada juga yang beranggapan bahawa Fikry merupakan selebriti yang tidak kedekut dan murah hati untuk berkongsi rezeki.

June 24th, 2020

Rasanya semua sedia tahu yang pengacara Zulin Aziz dah berjaya mencapai berat badan idaman setelah berhempas pulas menguruskan badan. Kini, dikatakan berat badan Zulin sudah mencapai tahap ideal iaitu 57 kilogram.

Maka dengan itu, Zulin baru-baru ini telah berkongsi sebuah video di laman instagram yang memaparkan dia sedang meraikan kejayaan itu untuk tatapan peminatnya.

View this post on Instagram

Yeay dah 57kg! Thank you so much @dmagiadietmealz_hq and team!???. . Mereka jaga pemakanan dan exercise saya sepanjang Pkp.Jom kurus secara sihat. @dmagiadietmealz_hq and team akan guide anda . Plan diet selama 21 hari dengan Dmagia luar biasa! Dengan mengamalkan pemakanan dan senaman yg boleh membantu anda turun berat badan yg anda idamkan.Saya mengambil masa 3 bulan saja utk seperti sekarang. Saya boleh,anda pasti boleh. . Kami guide sampai kurus. Product ni peganti makanan dan program diet yg menukar cara pemikiran kita mengambil makanan yg lebih seimbang . . Kalau nak tau lebih lanjut boleh follow @dmagiadietmealz_hq . Kami tak jual UBAT kURUS tp replacement meal.

A post shared by ????? ???? (@zulinaziz) on

“Yeay dah 57kg! Terima kasih banyak-banyak @dmagiadietmealz_hq dan team!”

Dalam video berdurasi 12 saat itu, Zulin dilihat sedang menari-nari sambil memakai seluar denim. Namun video tersebut telah dipadam sebelum dia memuat naik video baru yang lebih sopan.

Ini berikutan penampilan Zulin yang memakai pakaian agak ketat, mungkin kerana niatnya ingin menunjukkan bentuk badannya yang ramping.

View this post on Instagram

Macam2 warna untuk koleksi terbaru shawl dan bawal dari @dmagiafashion_official . Cepat dapatkan.Stock terhad ?

A post shared by ????? ???? (@zulinaziz) on

 Menerusi laman komen, ramai netizen meminta Zulin untuk menjaga adab penampilan kerana dia merupakan seorang wanita bertudung dan tidaklah manis untuk dia  memakai pakaian yang ketat dan singkat.

Mengimbas kembali, Zulin sebelum ini telah mengamalkan diet berasaskan telur dan dia akhirnya berjaya mendapatkan berat badan ideal berbanding berat badan asalnya iaitu 85 kilogram.