June 4th, 2020

Siapa sangka Zulin Aziz yang dahulunya terkenal dengan imej gempal berjaya melawan persepsi masyarakat dan keupayaan diri sehingga mampu menurunkan berat sehingga ke 58 kilogram kini.

Kisah perjalanan dirinya bagi mencapai berat badan ideal itu nyata membuatkan ramai netizen yang memberikan tepukan gemuruh kerana kejituannya. Bukan mudah untuk mengurangkan puluhan kilogram tanpa memberikan 100% dedikasi selain masa dan usaha.

zulin aziz kurus

Terbaru, pengacara dan juga pelakon itu ada berkongsi sebuah sedutan video mengenai keperitan menanggung bebanan apabila ditinggal kekasih hati sebelum majlis perkahwinan mereka.

Video itu juga menunjukkan transformasi Zulin kepada seorang yang lebih kuat apabila berjaya mencabar diri untuk mengurangkan berat badan sehinggalah tampil langsing seperti sekarang ini.

 

View this post on Instagram

 

Mereka ketawakan kisah hidup saya. Mereka mempersendakan dan memperlekehkan tiap apa yg saya usaha.Sakit mcmanapun saya sendiri cari penawarnya.Dengan kegagalan masa lalu membuatkan saya lebih bersemangat untuk bangkit dan mulakan hidup baru.. . Kalau saya boleh,ada 1000 kali mampu. . Lupakan kisah lalu,Magia masa depanmu?? @magiadietmealz_hq #stayhealthy #staystrong

A post shared by ????? ???? (@zulinaziz) on

Walaubagaimanapun, di akhir sedutan tersebut pelakon tersebut telah mempromosikan satu produk kurus baru yang diberi nama ‘Magia Diet Mealz’.

Daripada penjelasan produk ini, ia bertujuan untuk mengurangkan obesiti di Malaysia. Malah penghasilannya adalah berdasarkan formulasi daripada pakar teknologi makanan selain turut disertai dengan program kurus yang berlangsung selama 21 hari.

produk kurus zulin aziz

Menurut gambar yang dimuat naik, sepertinya produk tersebut bertindak sebagai pengganti makanan dan ianya mempunyai dua perisa iaitu coklat dan strawberi dan paket detox iaitu beri.

produk kurus zulin aziz

Katanya, produk itu akan membuang toksin dan kotoran di dalam badan bagi memberi laluan kepada nutrien untuk diserap dengan mudah.

Rata-rata netizen sepertinya tidak bersetuju apabila wanita ini menjual cerita ‘sedih’ dalam mempromosikan produk kurus keluarannya itu.

Bahkan mereka mempersoalkan sama ada produk ini benar-benar berkesan walhal Zulin hanya mengatakan bahawa dia mengawal pemakanan dan sentiasa bersenam sebagai rutin dietnya.

produk kurus zulin aziz

produk kurus zulin aziz produk kurus zulin aziz produk kurus zulin aziz produk kurus zulin aziz

Selepas sahaja mengumumkan penjualan ‘Magia’ ini, sudah berpusu-pusu peminat yang ingin menjadi stokis dan ejen kepada Zulin. Bahkan dah ramai pun yang tak sabar bagi memiliki produk kurus tersebut selepas melihat perubahan ketara pada tubuh badan wanita itu.

Memang syok kurus tapi kena berhati-hati juga semasa mengambil apa-apa produk.

Sumber: Twitter

Advertisement
May 22nd, 2020

Kecoh di media sosial baru-baru ini apabila penampilan terbaru Zulin Aziz dilihat berbeza dengan bentuk fizikalnya sebelum ini.

zulin aziz kurus

Bentuk badannya yang dilihat semakin susut dan langsing membuka mata pelbagai pihak khususnya warganet yang seakan mahu mengetahui apa sebenarnya tip yang diamalkan Zulin.

Bagaimanapun, dirinya tampil berkongsi rahsianya itu apabila beliau difahamkan tidak menyentuh langsung nasi sejak tahun lau.

Namun demikian, wujud segelintir pihak yang salah sangka dan mengecam tindakanya serta gaya pemakanan Zulin yang dikatakan tidak bagus kerana hanya menjamah kurma semata-mata ketika berbuka.

Mendengar khabar itu, Zulin tampil membidas kenyataan netizen dan menyeru orang ramai untuk tidak menyalah erti apa yang dimaksudkan Zulin ketika berkongsi tip tersebut.

Menurut Zulin, ini berlaku disebabkan sikap netizen yang mengambil mudah dan tidak membaca keseluruhan artikel yang ditulis di salah sebuah portal berkenaan.

zulin aziz

“Aku makan apa aku tnjuk kat ig story tiap hari. Sudah2 la tu. Baca sampai habis jgn baca headline je”

Kata Zulin, tajuk yang ditulis juga seakan mengelirukan sehingga boleh menyebabkan orang ramai salah faham dengan apa yang ingin dimaksudkan.

zulin aziz

 

zulin aziz

Meskipun begitu, Zulin juga turut bersuara mengapa beliau amat bertekad untuk kurus.

“Saya ada pengalaman hidup yg sangat menyakitkan. Saya nak ubah diri saya untuk jadi lebih baik tp bukan untuk menjadi terbaik utk semua org”

zulin aziz

Walaupun berkongsi kisah hidupnya yang pernah dibuli ketika gemuk serta dihina masyarakat namun dirinya tetap redha dengan apa yang terjadi malah langsung tidak mematahkan semangatnya untuk teruskan misi menjadi lebih sihat, positif dan lebih baik dari sebelumnya.

Advertisement
May 20th, 2020

Berkongsi foto terbaru di Instagram miliknya, nama Zulin Aziz kini menjadi perhatian netizen apabila  perubahan pada bentuk fizikalnya menjadi bualan ramai.

zulin aziz kurus

Zulin yang sebelum ini bergelut dengan masalah berat badan mampu menarik nafas lega apabila tubuhnya kinimula menyusut selepas Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan Mac lalu.

Menurutnya, antara faktor yang menyebabkan beliau kurus adalah kerana tidak menjamah nasi sejak tahun lalu.

“Saya tak makan nasi sejak tahun lalu. Ketika berbuka puasa, saya hanya menjamah buah kurma dan meneguk air.”

View this post on Instagram

Tak sabar nak share dengan korang koleksi tudung terbaru dari @dmagiafashion_official ❤️

A post shared by زولين عزيز (@zulinaziz) on

“Beberapa minit kemudian barulah saya makan lauk-pauk. Sahur pula saya hanya makan pisang.”

Mengakui tubuhnya makin langsing apabila mengamalkann sejenis minuman yang mana dirinya menjadi testimoni kepada produk tersebut.

Kongsi Zulin lagi, berat badannya menyusut kepada 60 kilogram selepas mengamalkan produk berkenaan, malah Zulin juga menepis dakwaan tubuhnya menyusut kerana “makan hati”.

“Saya buat semua ini untuk diri sendiri, bukan untuk sesiapa. Semuanya untuk kepuasan sendiri.”

Terdahulu, Zulin merupakan salah seorang selebriti yang sering dikecam netizen dan dijadikan bahan lawak susulan bentuk fizikalnya yang agak gempal.

Sumber: BH Online

Advertisement
May 29th, 2017

Rezeki pelakon Zulin Aziz dalam bidang hiburan nampaknya semakin murah. Zulin bukan sahaja boleh berlakon tetapi melawak dan mengacara juga. Boleh dikatakan beliau kini sudah mendapat tempat dalam hati peminat.

Walaubagaimanapun, menerusi ruangan Mary Jane di Pancaindera Utusan Mingguan, ada khabar mengatakan Zulin kini sudah mula besar kepala dan enggan mendengar pendapat mahupun berbincang dengan orang sekelilingnya sebelum melakukan sesuatu berkaitan hal kerja. Bukan itu sahaja, beliau juga tidak boleh ditegur.

Mary Jane tak gemar mendegar cerita tentang Zulin ini apabila membabitkan sikapnya yang dikatakan enggan lagi mendengar cakap orang sekeliling. Dah pandai ikut kepala sendiri, terutama sekali dalam bab kerja, memang kerap ikut kepala dia. Langsung tak nak duduk berbincang dulu. Kalau ditegur, terus tunjuk muka masam.  Hah, nak memberontaklah tu.

Sumber yang memaklumkan cerita tentang sikap Zulin itu meminta agar pelakon itu tidak terlalu selesa dengan apa yang beliau ada sekarang. Zulin mempunyai potensi untuk bergelar bintang yang hebat tetapi jangan biarkan perkara itu musnah kerana sikap besar kepalanya itu.

Sumber Berita : Utusan Mingguan

Advertisement