November 22nd, 2020

Akui sudah trauma berkongsikan perihal peribadi dan soal cinta kepada umum, pelakon Zulin Aziz kali ini memilih untuk lebih privasi dan hanya mahu peminat mengenalinya atas dasar karier dan perniagaan.

Ini berikutan tindakannya memuat naik foto romantik bersama seorang jejaka sambil memegang tangan masing-masing telah menimbulkan tanda tanya dalam kalangan peminat.

Menurut Zulin atau nama sebenarnya Farah Azleenda Abd Aziz, 31, dia ingin merahsiakan identiti lelaki tersebut selepas dinasihati ahli keluarganya. Tambahnya lagi, dia hanya berkongsi gambar tersebut sebagai kenangan dan ingin menjalani kehidupan secara privasi.

“Apa yang jadi sebelum ini merupakan satu pengajaran buat saya. Jadi saya taknak komen mengenai foto terrsebut dan saya juga mahukan privasi. Lagipun atas nasihat keluar supaya tidak terlalu mendedahkan apa-apa. Bagi saya cukuplah perkongsian saya itu dan tidak mahu ulas lebih lanjut kerana netizen sekarang ini sangat bahaya,”

Rata-rata netizen telah membuat spekulasi yang mengatakan bekas penyampai radio Sinar FM itu kini sedang dilamun cinta.

View this post on Instagram

A post shared by ????? ???? (@zulinaziz)

Perkembangan terkini, Zulin kini sibuk menguruskan perniagaan makanan sampingan yang dijalankan secara dalam talian dan sedang menjalani penggambaran drama dan telefilem berjudul Penjara Janji dan Sabotaj Raya.

Sumber : mStar Online

July 7th, 2020

Tampil dengan perubahan mendadak apabila berjaya mengurangkan berat badan, ramai kini seakan terkejut dengan penampilan baharu pengacara tersohor, Zulin Aziz. Meskipun tampil langsing dan berat badan menyusut, wujud juga segelintir pihak bagai tidak berpuas hati dengan kejayaannya itu.

zulin dipaksa buka tudung

Lebih perit, ramai juga menuduh dirinya mendapatkan rawatan sedut lemak dan menggunakan bahan terlarang untuk tampil kurus secara drastik.

Bagaimanapun, Zulin berkata dirinya sudah terbiasa dengan kejian dan penghinaan netizen. Hal ini kerana, beliau tidak mampu memuaskan hati semua orang kerana apa sahaja dilakukannya pasti akan ada sahaja tak kena di mata orang ramai.

zulin dipaksa buka tudung

“Ada yang menuduh cakap saya sedut lemak. Yang cakap saya ambil dadah pun ada. Ikutkan sejak Perintah Kawalan Pergerakan lagi, boleh tengok video keadaan saya masih tembam lagi. Ia adalah proses.”

Lebih perit, ada juga dalam kalangan netizen menyindir dirinya dengan menyuruh Zulin bertindak menanggalkan tudung kerana sudah mula berpakaian ketak sejak bertubuh langsing.

zulin dipaksa buka tudung

“Dalam hal ini, saya akui ada kalanya terleka dan tak perasan. Ia khilaf sendiri. Teguran orang buat saya tersentak dan lekas sedar. Saya tak marah, sebaliknya menghargai teguran membina.”

Biarpun begitu, Zulin yang popular dengan sikap profesionalnya turut mengakui ada kalanya beliau juga sering terleka dengan apa yang dilakukannya, malah setiap teguran yang diterima membuatkan Zulin sedar akan kekhilafannya.

Sumber: BH Online

June 4th, 2020

Siapa sangka Zulin Aziz yang dahulunya terkenal dengan imej gempal berjaya melawan persepsi masyarakat dan keupayaan diri sehingga mampu menurunkan berat sehingga ke 58 kilogram kini.

Kisah perjalanan dirinya bagi mencapai berat badan ideal itu nyata membuatkan ramai netizen yang memberikan tepukan gemuruh kerana kejituannya. Bukan mudah untuk mengurangkan puluhan kilogram tanpa memberikan 100% dedikasi selain masa dan usaha.

zulin aziz kurus

Terbaru, pengacara dan juga pelakon itu ada berkongsi sebuah sedutan video mengenai keperitan menanggung bebanan apabila ditinggal kekasih hati sebelum majlis perkahwinan mereka.

Video itu juga menunjukkan transformasi Zulin kepada seorang yang lebih kuat apabila berjaya mencabar diri untuk mengurangkan berat badan sehinggalah tampil langsing seperti sekarang ini.

 

View this post on Instagram

 

Mereka ketawakan kisah hidup saya. Mereka mempersendakan dan memperlekehkan tiap apa yg saya usaha.Sakit mcmanapun saya sendiri cari penawarnya.Dengan kegagalan masa lalu membuatkan saya lebih bersemangat untuk bangkit dan mulakan hidup baru.. . Kalau saya boleh,ada 1000 kali mampu. . Lupakan kisah lalu,Magia masa depanmu?? @magiadietmealz_hq #stayhealthy #staystrong

A post shared by ????? ???? (@zulinaziz) on

Walaubagaimanapun, di akhir sedutan tersebut pelakon tersebut telah mempromosikan satu produk kurus baru yang diberi nama ‘Magia Diet Mealz’.

Daripada penjelasan produk ini, ia bertujuan untuk mengurangkan obesiti di Malaysia. Malah penghasilannya adalah berdasarkan formulasi daripada pakar teknologi makanan selain turut disertai dengan program kurus yang berlangsung selama 21 hari.

produk kurus zulin aziz

Menurut gambar yang dimuat naik, sepertinya produk tersebut bertindak sebagai pengganti makanan dan ianya mempunyai dua perisa iaitu coklat dan strawberi dan paket detox iaitu beri.

produk kurus zulin aziz

Katanya, produk itu akan membuang toksin dan kotoran di dalam badan bagi memberi laluan kepada nutrien untuk diserap dengan mudah.

Rata-rata netizen sepertinya tidak bersetuju apabila wanita ini menjual cerita ‘sedih’ dalam mempromosikan produk kurus keluarannya itu.

Bahkan mereka mempersoalkan sama ada produk ini benar-benar berkesan walhal Zulin hanya mengatakan bahawa dia mengawal pemakanan dan sentiasa bersenam sebagai rutin dietnya.

produk kurus zulin aziz

produk kurus zulin aziz produk kurus zulin aziz produk kurus zulin aziz produk kurus zulin aziz

Selepas sahaja mengumumkan penjualan ‘Magia’ ini, sudah berpusu-pusu peminat yang ingin menjadi stokis dan ejen kepada Zulin. Bahkan dah ramai pun yang tak sabar bagi memiliki produk kurus tersebut selepas melihat perubahan ketara pada tubuh badan wanita itu.

Memang syok kurus tapi kena berhati-hati juga semasa mengambil apa-apa produk.

Sumber: Twitter

May 22nd, 2020

Kecoh di media sosial baru-baru ini apabila penampilan terbaru Zulin Aziz dilihat berbeza dengan bentuk fizikalnya sebelum ini.

zulin aziz kurus

Bentuk badannya yang dilihat semakin susut dan langsing membuka mata pelbagai pihak khususnya warganet yang seakan mahu mengetahui apa sebenarnya tip yang diamalkan Zulin.

Bagaimanapun, dirinya tampil berkongsi rahsianya itu apabila beliau difahamkan tidak menyentuh langsung nasi sejak tahun lau.

Namun demikian, wujud segelintir pihak yang salah sangka dan mengecam tindakanya serta gaya pemakanan Zulin yang dikatakan tidak bagus kerana hanya menjamah kurma semata-mata ketika berbuka.

Mendengar khabar itu, Zulin tampil membidas kenyataan netizen dan menyeru orang ramai untuk tidak menyalah erti apa yang dimaksudkan Zulin ketika berkongsi tip tersebut.

Menurut Zulin, ini berlaku disebabkan sikap netizen yang mengambil mudah dan tidak membaca keseluruhan artikel yang ditulis di salah sebuah portal berkenaan.

zulin aziz

“Aku makan apa aku tnjuk kat ig story tiap hari. Sudah2 la tu. Baca sampai habis jgn baca headline je”

Kata Zulin, tajuk yang ditulis juga seakan mengelirukan sehingga boleh menyebabkan orang ramai salah faham dengan apa yang ingin dimaksudkan.

zulin aziz

 

zulin aziz

Meskipun begitu, Zulin juga turut bersuara mengapa beliau amat bertekad untuk kurus.

“Saya ada pengalaman hidup yg sangat menyakitkan. Saya nak ubah diri saya untuk jadi lebih baik tp bukan untuk menjadi terbaik utk semua org”

zulin aziz

Walaupun berkongsi kisah hidupnya yang pernah dibuli ketika gemuk serta dihina masyarakat namun dirinya tetap redha dengan apa yang terjadi malah langsung tidak mematahkan semangatnya untuk teruskan misi menjadi lebih sihat, positif dan lebih baik dari sebelumnya.