Written by Bella | March 21st, 2018

Dikala ramai yang membahaskan kehidupan bermadu menyakiti banyak hati dan pihak gara-gara kontroversi Intan Liana, Ude Wahid dan Izreen, pelakon Zarina Zainuddin pula tampil dengan cerita yang berbeza. Menerusi portal Harian Metro, beliau berkongsi kehidupan beliau sebagai isteri kedua dan sudah hidup bermadu selama 25 tahun.

Kekal harmoni dalam kehidupan bermadu, Zarina memberitahu beliau bertemu dengan isteri pertama suaminya untuk meminta restu sebelum berkahwin dan berkongsi kasih.

Saya dahulu, ketika mahu bernikah dengan suami tidaklah merampas hak orang. Sebaik suami ajak berkahwin, saya minta padanya untuk bertemu dengan isteri pertama. Ketika itu, niat saya mahu berkongsi kasih dan sudah jodoh dengan suami orang. Jadi, saya kena berani bertemu dengan isteri pertama suami untuk meminta restu.

Zarina dan suami

Alhamdulillah, apa yang saya lakukan itu memberi kebahagiaan buat kami sekeluarga. Sudah 25 tahun, hubungan saya dan madu sentiasa dalam kedaaan baik.

Zarina sedar kedudukan dirinya sebagai isteri kedua dan sangat menghormati madunya. Kena harus banyak mengalah demi kebahagiaan bersama.

Adat menumpang kasih, saya harus tahu kedudukan diri. Apatah lagi, tiada wanita pun yang mahu berkongsi suami. Sejak dari dulu, saya sangat menghormati hak madu sebagai isteri pertama suami. Susah senang memang banyak mereka lalui bersama sebelum kemunculan saya.

Menurut Zarina, perkahwinan yang dibina bukanlah berdasarkan perasaan cinta cuma rasa simpati suami pada dirinya. Bagaimanapun, beliau tidak berkecil hati dengan pengakuan itu kerana yakin dan percaya niat suaminya itu ikhlas.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by serenity | January 5th, 2018

Susulan dari insiden pelakon Zarina Zainuddin, 48, ditengking dan dihalau seorang peniaga di Dataran Lumut, Ahli Jawatankuasa Persatuan Peniaga Lumut, Ishak Osman, telah meminta maaf melalui laman Facebook Komuniti Seri Manjung FOC pada 3 Januari lepas:

Dengan hati terbuka, saya ingin memohon maaf sekiranya pihak saya membuatkan segelintir netizen dan pelanggan dia tidak berpuas hati.

Saya juga nak buat penjelasan kenapa perkara ini berlaku. Kami bertanggungjawab untuk memastikan semua peniaga di kawasan terbabit memiliki kebenaran berniaga daripada pihak Majlis Perbandaran Manjung (MPM).

Tiada niat menghalau dan menengking, tetapi hanya jalankan tugas. Tiada niat nak menjatuhkan dia. Saya percaya rezeki daripada Allah. Kalau ada pihak yang tidak puas hati, boleh berjumpa dengan saya di Lumut. Saya ada setiap hari di sana.

Saya percaya insiden ini sengaja diperbesarkan seolah-olah saya yang bersalah. Namun saya sebagai peniaga kecil yang turut berniaga, tidak berniat nak menutup periuk nasi dia.

Saya memohon maaf sekali. Sebagai manusia saya juga tak lari daripada melakukan kesilapan.

Harian Metro melaporkan, Zarina telahpun memaafkan Ishak dan isterinya berhubung insiden itu.

Saya dah lama maafkan abang itu kerana tahu saya masuk tempat orang. Kebetulan saya balik kampung kerana ada kenduri sepupu dan membawa bersama pulut kuning yang ditempah. Dalam masa sama, saya sebenarnya hendak membeli ikan bilis di kawasan itu.

Kebetulan pelanggan belum sampai, saya tumpang duduk sekejap. Tiba-tiba datang sepasang suami isteri yang berniaga buah, marah-marah suruh angkat pulut.

Tapi ia sudah berlalu dan saya juga sudah maafkan mereka. Saya juga minta maaf kerana datang tanpa diundang ke tempat orang. Maafkan saya sekali lagi. Lain kali saya kena hati-hati.

Bagaimanapun segelintir Netizen Perak menyatakan yang perkara itu tidak sepatutnya berlaku dan tidak akan menjadi besar sekiranya Ishak menegur dengan baik. Seorang Netizen menulis:

Apa pun, diharap pihak berkenaan sudah menimba pengajaran dari insiden tersebut. Kalau nak tegur, tegur elok-elok, tak perlu tengking dan halau. Jagalah nama baik negeri sendiri, ya tak?. – beautifulnara.com

Written by serenity | January 3rd, 2018

Persaingan dalam perniagaan ialah sesuatu yang tidak dapat dielakkan. Ia ialah adat berniaga tetapi jika tidak sukakan persaingan, janganlah bersikap kurang ajar. Lebih menyedihkan, ia dilakukan oleh individu sebangsa dan seagama.
Melalui akaun Instagramnya, pelakon Zarina Zainuddin telah ditengking dan dihalau ketika berniaga pulut dan rendang di Dataran Lumut, Perak oleh seorang peniaga lain yang tidak senang dengan kehadirannya untuk berniaga di situ:

Assalamualaikum

Semalam saya berniaga pulut di Dataran Lumut kena halau dgn orang orang yang sama meniaga disana..bising bising dia cakap tapak tu dah disewa untuk semua peniaga sana.

Saya baru sampai di sana dan tak tahu nak ke mana jadi saya pun duduk sebentar dgn Azil ditepi bucu. Ada tempat duduk di situ. Sementara tengok handphone saya, customer saya dah sampai, nak tahu Kak Ina kat mana.

Sebab tak ada parking saya turun dulu suruh adik saya parking kereta.

Tetiba datang seorang peniaga buah buahan suami isteri marah marah kat saya, suruh angkat pulut saya di situ.

Bagi lah salam bang, tiba-tiba menjerit, saya dahlah dengan Azil tak tentu arah jadinya. Kita ini orang Melayu jangan berdengki sama sendiri.

Awak jual buah, saya jual pulut, jauh tu baru jer ingat nak beli buah rambutan yang awak jual tu kawan saya @umieaida9 suka rambutan.

Awak nak marah pun jangan tengking-tengking orang. Customer saya tengah nak beli pun dia halau. Last-last saya dapat satu parking kereta, isterinya datang beli pulut saya pastu tanya saya lagi lepas ni nak ke mana jual pulut?

Kakak tu pun suggest tempat untuk saya jual pulut saya takpe lah saya sedekahkan semua pulut itu pada orang-orang yang ada, hari dah malam .

Saya datang nak beli ikan bilis mata biru di Lumut, nak buat menu baru sambal ikan bilis dengan petai dan pulut kuning. Kalau berdengki macam ni sampai bila pun kita tak boleh maju. Melayu le tu yea..orang Melayu.

Saya dapat pahala bagi orang makan semalam .. Allhamdulillah

Duit boleh cari bang atitude tak boleh beli ..ia lahir dari jiwa yang tulus..walau kadang -kadang ada orang mengata kita kat belakang ..Rezeki Allah bagi

Semoga abang tu dapat membersihkan hatinya .. Arini saya berpuasa semperna hari terakhir tahun ini ..puasa ganti daa..hihihi..

Walaupun tidak menjana keuntungan dan mungkin telah mengalami kerugian, sekurang-kurangnya Zarina telah mendapat pahala menyedekahkan makanan kepada orang ramai.

Betul juga, berniaga pun lain-lain produk, kenapa mesti berdengki dengan orang lain? Masalah orang tidak senang kita berniaga di tempat tertentu ini memang telah lama berlaku dalam masyarakat kita. Kalaupun Zarina tidak sepatutnya berniaga di situ, peniaga tersebut sekurang-kurangnya boleh menegur dengan baik, bukan? Apa pendapat anda? – beautifulnara.com

Written by Bella | April 21st, 2017

Tindakan Zarina Zainuddin yang membuka tudung untuk menjayakan watak di dalam drama Dendam Aurora telah mengundang kritikan netizen beberapa hari lepas yang mempersoalkan tentang penghijrahannya itu. 

Setelah berfikir secara dalam dan menyesali tindakannya membuka tudung, Zarina memberitahu beliau telah membuat keputusan untuk menarik diri daripada berlakon di dalam drama tersebut.

Kak Ina sudah berbincang dengan penerbit dan alhamdulilah, kakak tak jadi teruskan ambil watak tersebut.  Kakak tolak cara baik dan terangkan pada penerbit.  Penerbit pun faham situasi yang Kak Ina lalui sekarang ini. Berkenaan dengan babak yang dah shoot tu, mereka akan reshoot semula dan watak akak akan digantikan dengan orang lain.

Bukan mudah sebenarnya untuk mendapat tawaran berlakon di dalam drama 100 episod dan ia antara pengorbanan besar yang Zarina lakukan. Zarina berharap peminatnya mendoakan agar beliau dimurahkan rezeki lain selepas ini.

Terima kasih kepada semua.  Doakan Kak Ina dapat cari rezeki untuk anak-anak.  Kami harapkan duit pulut kuning sahaja dan lakonan akak.  Semoga Allah permudahkan jalan hidup Akak untuk terus membesarkan anak dan memberi kehidupan yang selesa untuk mereka.  Amin.

Nampaknya Zarina telah mengambil satu keputusan yang agak drastik tetapi ia demi kebaikannya juga. Zarina enggan isu ini terus berpanjangan dan pelbagai lagi spekulasi liar timbul.

Sumber Berita : Media Hiburan