September 12th, 2018

Pendedahan Aishah mengenai kalung berlian pemberian Datuk Seri Hasmiza Othman atau Datuk Seri Vida sempena kemenangan Aishah dalam Kejuaraan Gegar Vaganza tahun lepas ialah kalung palsu mengundang simpati sesetengah pihak terhadapnya.

Antara yang bersimpati ialah pengasas sebuah produk kecantikan yang menyatakan hasrat untuk menghadiahkan Aishah seutas gelang emas, untuk memulihkan hubungan artis Malaysia dengan pengusaha kosmetik di Malaysia.


Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Memuat naik mengenai tawaran itu di media sosial, Aishah bagaimanapun menolak pemberian mereka atas dasar prinsip. Aishah menulis:

Terima kasih di atas tawaran dari @kaseh_beauty_skincare_hq untuk menghadiahkan barangan emas.Terharu di atas kepekaan pihak ini tapi perjuangan saya melebihi angka wang ringgit atau barangan bernilài.

Perjuangan saya bukan saja untuk diri saya tetapi untuk teman-teman artis lain semoga kami tidak diperlekeh dengan janji-janji gebang pihak tertentu.

Biarlah selepas ini kalau ada sebarang pampasan ia ditentukan oleh undang-undang sebagai pengajaran. Anyway,thank you so much for the offer, sebagai seorang wanita tentu saja hati melonjak bila dapat tawaran begitu.

Tapi demi prinsip saya terpaksa tolak tawaran ini. Biarlah malam ini saya mimpi saja memakai gelang emas tu dan tersenyum.

Dari muat naik Aishah ini, mungkin sudah hampir pasti dia akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Vida? Sebelum ini juga dia memuat naik gambar dengan pemenang kedua dan ketiga Gegar Vaganza 4 iaitu Liza Hanim dan Lan Solo. Pertemuan mereka dipercayai kerana hadiah yang diterima dari penaja. Semasa hadiah itu diberikan, Vida mendakwa ianya bernilai ratusan ribu ringgit jika dijumlahkan.

Meluahkan kekecewaannya Aishah mengaku hatinya terhiris kerana peserta-peserta GV4 sepertinya dikatakan artis suam kuku dan tidak laku sebelum menyertai Gegar Vaganza.

Aishah sebelum ini mendedahkan kalung berlian didakwa bernilai RM 80,000 oleh Vida sebenarnya tidak mempunyai nilai. Aishah memberitahu dia mengetahui tentang perkara itu setelah ke kedai emas untuk menggubah semula kalung pemberian Vida. Pemeriksaan pakar batu permata mendapati kalung itu hanya bertatahkan batu nilam tiruan dan kubik zirkonia.

Semasa diberikan kepada pemenang GV4, barang kemas tersebut didakwa Vida dari kedainya, DSV Gold and Jewelry.

Aishah telah cuba menghubungi Vida untuk menyelesaikan perkara tersebut sejak setahun lepas, namun mendedahkan kepada umum mengenai perkara itu setelah usahanya untuk berbincang dengan pengusaha kosmetik itu menemui jalan buntu. – beautifulnara.com

August 30th, 2018

Penyanyi Aishah mengatakan jika tiada jalan lain, dia tidak mempunyai pilihan selain memfailkan saman terhadap Datuk Seri Hasmiza Othman, atau lebih dikenali sebagai Datuk Seri Vida mengenai tajaan kalung berlian didakwa bernilai RM 80,000 yang didapati palsu.

Aishah memberitahu sebegitu kepada Malay Mail, kerana Vida enggan membuat permohonan maaf:

Dah jelas bahawa Vida enggan memohon maaf, jadi pilihan terakhir ialah dengan mengambil tindakan undang-undang.

Saya bukan ingin mulakan pergaduhan tetapi ada kalanya kita perlu mempertahankan kebenaran.

Aishah berkata, dia sebelum ini ingin bertemu hartawan kosmetik itu untuk menyelesaikan isu tersebut, namun menukar fikiran apabila Vida berkata hanya akan menggantikan kalung itu, yang didakwanya barang kemas tulen, dengan matawang kripto keluarannya, Lavida Coin.

Bagi saya, satu-satunya matawang bernilai hanyalah yang dikeluarkan oleh Bank Negara Malaysia.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Semalam, Bank Negara Malaysia telah memasukkan matawang kripto Vida dalam senarai amaran pengguna kewangan.

Aishah, atau nama sebenarnya Wan Aishah Wan Ariffin, mendapat perhatian sepanjang minggu ini setelah memuat naik video (dan gambar-gambar) yang membuktikan bahawa kalung berlian tajaan Vida ialah kalung tiruan.

Kalung itu ialah antara hadiah yang diterimanya bersempena kemenangan di Gegar Vaganza 4: antaranya lot tanah banglo, wang tunai RM 100,000 dan percutian ke Eropah Timur.

Aishah berkata, dia mendapati kalung itu tiruan setelah berhasrat menggubah semula rekaan kalung itu di sebuah kedai.

Saya ada pengetahuan mengenai batu permata. Satu karat batu permata asli bernilai RM 1,000 manakala satu karat batu kubik zorkonia sintetik hanya bernilai RM 5.

Malah, batu tersebut memiliki tulisan mengatakan ia kubik zirkonia.

Aishah memberitahu, dia mendapati kalung itu palsu dan tidak bernilai sejak setahun lalu, iaitu selepas memenangi program realiti Astro tersebut.

Namun dia hanya membuat pendedahan mengenainya di media sosial Sabtu lepas setelah gagal menemui jalan penyelesaian dengan Vida (setelah cuba berbincang dengan Vida sebelum ini).

Saya berharap dengan pendedahan ini, akan ada garis panduan yang lebih ketat bagi mengelakkan perkara seperti ini berlaku lagi.

Saya tidak mahu individu dalam industri yang lebih muda dan tidak berpengalaman untuk melalui apa yang telah saya tempuh.

Sumber: Malay Mail

August 29th, 2018

Penyanyi yang popular pada era 80-an dan 80-an, Aishah, menolak tawaran Datuk Seri Vida untuk menggantikan barangan kemas pemberiannya bernilai RM 80,000 dengan matawang kripto Lavida Coin yang diusahakan oleh Vida.
mStar Online melaporkan, sepatutnya hadiah tersebut digantikan dengan barang kemas lain bernilai serupa atau wang tunai RM 80,000.

Kalau nak ambil balik rantai yang diberi itu gantikan semula dengan barang kemas atau wang tunai sesuai dengan harga yang digembar-gemburkan.

Bukan dengan memberi Lavida Coin, saya tak mahu itu, nak buat apa?.

Aishah juga mengakui rasa terkilan barang kemas tersebut palsu, dan tidak bernilai seperti dakwaan Vida.

Seeloknya, dia minta maaflah kerana menipu!

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Pembantu peribadi Vida ada menghubungi Aishah, namun Aishah belum berkesempatan menjawab panggilan tersebut.

Pembantu dia ada telefon saya, tapi tak sempat nak angkat kerana solat dan sekali lagi dia telefon tengah malam.

Jadi masih belum berkesempatan berbincang mengenai perkara ini.

Vida sebelum ini memberitahu akan berjumpa Aishah dalam masa terdekat dan akan menggantikannya dengan Lavida Coin yang baru diperkenalkan.

Saya akan adakan pertemuan dengan Aishah dalam masa terdekat. Kita duduk bersama-sama untuk menerima penyerahan kembali rantai itu dengan hati yang sangat gembira.

Pulangkan kepada saya, tidak mengapa. Saya akan gantikan rantai itu dengan satu benda yang sangat luar biasa iaitu Lavida Coin. Lepas itu barulah dia akan kata inilah rupa-rupanya yang saya cari selama ini.

Bagaimanapun, ramai Netizen menasihatkan Aishah tidak menerima tawaran itu, sebaliknya meminta Aishah hanya menerima jika hadiah tersebut digantikan dengan wang tunai atau barang kemas tulen. – beautifulnara.com

April 16th, 2018

Sudah bertahun lamanya pengacara Nabil ahmad bergandingan dengan Neelofa mengacarakan rancangan MeleTop. Namun begitu, keserasian mereka berdua menyebabkan ramai tertanya adakah Nabil terpikat dengan si cantik Neelofa.
 Kepada Media Hiburan, Nabil menyatakan yang hubungan mereka tidak lebih sekadar teman:

Kami punya hubungan sesuatu yang memang betul-betul “kau aku”. Kami pun sudah lama kenal dan mungkin sebab itulah kami boleh berkawan memandangkan saya dan dia tahu batas masing-masing.

Kita pun tahu lah taste dia macam mana. Kita ni despatch la pula.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Nabil bagaimanapun mengakui bahawa isterinya ada merasa risau di awal gandingan mereka satu ketika dahulu:

Mula-mula dulu adalah dia (isteri) risau. Tapi bila lama-kelamaan, dia pun tahu kami kerja secara profesional. Malah dia pun tahu percakapan kami pun “kau aku” saja. Tak timbul pun isu-isu macam tu.

Tak terfikir nak kahwin atau tambah isteri, yang ada seorang ni pun dah cukup. Saya sedar kemampuan diri dan belum cukup sempurna rasanya nak pegang amanah berat.

Ilmu agama pun tak banyak, jadi jangan berangan nak tambah isteri. Yang seorang ni pun tak mampu nak kawal, garang semacam, cukuplah!

MeleTOP ialah sebuah rancangan berformat hiburan yang menyiarkan carta lagu, filem serta gosip terkini di dalam dan di luar Malaysia. Rancangan berdurasi 60 minit ini bersiaran secara langsung setiap malam Selasa dan dihoskan oleh Nabil dan Neelofa sejak 2012. – beautifulnara.com