June 4th, 2020

Jarang menayangkan hubungan cinta mereka di khalayak umum, ramai peminat yang nyata kagum melihat pasangan Syafiq Kyle dan Mimi Lana.

Siapa sangka hubungan yang nampak utuh di antara dua pelakon itu akhirnya menemui titik noktahnya selepas 5 tahun berkasih. Perkara itu disahkan sendiri oleh Mimi Lana.

Bahkan kedua mereka sudah pun tidak mengikuti akaun satu sama lain di laman Instagram selain turut memadam gambar mereka berdua yang pernah dimuat naik sebelum ini.

syafiq kyle dan mimi lana putus cinta

Sudah sebulan membawa haluan masing-masing, pelakon wanita itu tidak mahu menunding jari kepada sesiapa dan menjelaskan bahawa perpisahan itu berlaku kerana tiada lagi persefahaman di antara mereka.

“Apa yang boleh saya katakan antara kami sudah tiada persefahaman. Ini tiada kaitan dengan soal populariti atau gangguan orang ketiga.”

Walaupun kini hanya teman biasa, Mimi Lana mengatakan bahawa dia dan Syafiq Kyle langsung tidak bermasam muka. Kedua pelakon itu menganggap bahawa jalinan jodoh di antara mereka tidak panjang.

Malah Mimi tidak segan untuk mengaku bahawa dia yang meminta perpisahan itu. Namun keputusan yang dibuat tersebut tetap membuatkan dia sedih.

“Bohonglah kalau nak kata saya tak sedih dengan perpisahan ini. 5 tahun menjalinkan hubungan, banyak kenangan yang pernah kami cipta bersama.”

syafiq kyle dan mimi lana putus cinta

Tidak mahu terus membebankan diri dengan isu ini, Mimi kini memberikan fokus utama kepada bidang lakonan. Bahkan wanita tinggi lampai itu tidak menolak untuk bergandingan dengan bekas kekasihnya pada masa akan datang atas dasar profesional.

Kehidupan solo ini nyata mampu membuka ruang kepada Mimi untuk memberikan sepenuh perhatian kepada kerjaya seninya. Selain dia menyatakan untuk meletakkan soal cinta di tepi dahulu buat masa ini.

Nak buat macam mana kalau tiada jodoh kan?

Sumber: BH Online

Sumber foto: Cinema Online

Advertisement
August 1st, 2019

Baru-baru ini pelakon Syafiq Kyle mengakui dia sedang hangat bercinta dengan aktres Mimi Lana dan hubungan mereka sudah terjalin sejak empat tahun lalu. Biasalah, bila seseorang artis itu mengakui mereka sudah berpunya, pastinya peminat ingin tahu lagi mengenai kisah cinta mereka dengan lebih lanjut.

Bagaimanapun, Syafiq agak rimas apabila didesak untuk berkongsi kisah cintanya itu. Dia meminta semua pihak menghormati kehidupan peribadinya.

Apabila saya membuat keputusan membuka satu lapisan kisah peribadi kepada umum dan membuat keputusan gerangan kekasih hati, saya berharap tidak berterusan diajukan pertanyaan sama.

Saya hormati pihak yang ingin mengetahui kehidupan peribadi saya. Disebabkan itu, saya berkongsi kisah hubungan saya bersama Mimi sebelum ini.

Namun saya berharap diberikan sedikit ruang kerana seboleh mungkin, tidak mahu hal peribadi dicampuradukkan dengan kerjaya. Saya berharap, permintaan saya ini dihormati semua pihak.

Bukan mudah untuk menjadi seorang artis popular, setiap apa yang mereka lakukan termasuk kisah peribadi akan menjadi perhatian ramai. Perkara itu agar sukar untuk dielakkan. Apa-apa pun, kita doakan kebahagiaan Syafiq dan Mimi. Semoga ada jodoh sehingga ke jenjang pelamin. Sama cantik, sama padan.

Sumber Berita : Harian Metro

Advertisement
July 3rd, 2019

Drama Bukan Cinta Aku karya Erma Fatima dibintangi barisan pelakon Malaysia dan Indonesia iaitu Janna Nick, Baim Wong dan Syafiq Kyle telah pun berakhir semalam.

Meskipun mendapat sambutan hangat, ada juga segelintir penonton yang tidak berpuas hati dengan jalan cerita drama ini.

Kata mereka, ia menunjukkan contoh tidak baik kepada masyarakat apabila watak Riana masih mencintai dan obses dengan kekasihnya Arjuna, walaupun sudah berkahwin dengan Tengku Isma. Apatah lagi, Riana sering sahaja memarahi Isma dan tidak pernah menghargai ataupun melayani suaminya itu dengan baik.

Pengakhiran drama tersebut juga mendapat pelbagai reaksi netizen sehingga ada yang melabelkan Bukan Cinta Aku drama sampah.

Tidak mudah melatah, Erma menerusi akaun Instagramnya menyatakan dia menerima segala kritkan dengan hati terbuka.

View this post on Instagram

Alhamdulillah TAMAT sudah drama ini. Terima Kasih kepada yg sudi menonton..Terima Kasih juga kpd segala komen2 yg sy terima. Walaupun drama ini d anggap drama sampah..drama paling bodoh abad ini..ending yg ramai tak suka…tkpe sy terima. Sesungguhnya yg baik dtgnya dr Allah..segala kelemahan dr karya ini sy dgn tangan terbuka bertanggungjawab. Harini mungkin kalian hanya dapat melihat satu demi satu kelemahan karya ini…tk mengapa..teruskan melihat apa yg mampu terlihat oleh kalian…kerana sebuah karya itu bukan hanya berbicara utk d lihat oleh mata kasar sahaja. Akn sampai waktunya kalian dpt membaca karya yg d katakan sampah ini.. 🤗🤗🤗🤗🤗🤗 ANDAI KITA KENAL CINTA TUHAN..KITA TIDAK AKAN SALAH MENAFSIR CINTA.. CINTA ITULAH ASMA-NYA.. 😘😘😘😘😘 #bukancintaaku

A post shared by Ermafatima (@ermafatima) on

Mungkin mesej yang cuba disampaikan terlalu mendalam. Bukan semua orang mampu memahami maksud tersirat. Apa pula komen anda yang menonton drama ini, betul ke pengakhirannya mengecewakan?

Advertisement
June 20th, 2019

Ramai hati wanita diluar sana yang kecewa apabila pelakon kacak Syafiq Kyle mengakui sedang hangat bercinta dengan aktres, Mimi Lana. Siapa sangka, mereka sudah empat tahun menjalin hubungan.

Mula lah ada pihak yang mempersoalkan mengapa Syafiq ingin berahsia tentang kisah cintanya sedangkan ia perkara baik. Jelas Syafiq, dia tidak pernah pun menyembunyikan hubungan cintanya itu.

Saya tak sorok kisah cinta saya. Sembunyikan pun tidak. Cuma, saya tak pernah kongsikan kisah peribadi kerana tiada apa yang perlu dihebahkan. Sebenarnya, ramai yang tahu saya menjalin hubungan dengan Mimi. Tahun ini usia hubungan kami memasuki tahun yang keempat.

Cuma, jika ada yang mahu menggandingkan kami dalam satu sesi fotografi, kami agak keberatan kerana tak banyak perkara yang boleh dikongsikan.  Melainkan jika kami digandingkan dalam satu naskah, barulah ada perkara yang boleh diperkatakan nanti.

Tidak dinafikan populariti Syafiq sedang melonjak naik dan sering membintangi beberapa drama hits, kata orang, bila dah ada kekasih ini saham akan jatuh, bagaimanapun Syafiq tidak berpendapat sedemikian.

Apa-apa pun, kita doakan kebahagiaan Syafiq dan Mimi. Semoga ada jodoh sehingga ke jenjang pelamin. Sama cantik, sama padan.

Sumber Berita : Astro Gempak

Advertisement