October 12th, 2020

Pelakon Yatt Hamzah yang kini semakin manis sejak berhijrah baru-baru ini ada mengimbau kembali kenangan indah ketika berada di tanah suci Mekah.

Rindu tak terkata, Yatt menzahirkan rasa itu menerusi ruangan Instagram miliknya baru-baru ini.

Dalam entri tersebut, dia berkata bahawa dia teringin untuk kembali menjejakkan kaki ke sana dan turut memberi ruang kepada peminat untuk berkongsi perasaan rindu menerusi posting berkenaan.

View this post on Instagram

Tak tahu nak jelaskan bagaimana.. Tapi perasaan ini Terlalu rindu.. Terlalu rindu.. Harapnya rindu ini akan segera berakhir. . Pastinya ramai yg rasa sama seperti Bonda. Kongsilah perasaan anda juga.. Teringin nak baca perasaan msg2 terhadap Tanah Suci MEKAH & MADINAH. . Ini gambar #throwback Umrah December 2018. 2019 tak dapat ke sana krn melahirkan baby Hawa. . Rasa2 baby comel tu Iqlima atau Medina?.Kak Nia sweet sgt masa ni. Jadilah anak2 yg Solehah ya sayang anak2 Bonda.. Aamiinn…?? . . #yattmengayat #fromtheheartofamujahidah #darihatiseorangmujahidah #bondaYattshare #sharingiscaring #umrah #umrahtarbiyahUsrahSuci #UTUS1.0 #UTUS1 #MOTHERANDDAUGHTER #DAUGHTER #MOTHEROF4 #THESUCIS #BONDAOF4GIRLS #ANAK2BONDAYATT

A post shared by BONDA of 5, 4 here 1 in HEAVEN (@yatthamzah_suci) on

“Tak tahu nak jelaskan bagaimana.. Tapi perasaan ini terlalu rindu…terlalu rindu.. Harapnya rindu ini segera berakhir. Pastinya ramai yang rasa sama seperti Bonda. Kongsilah perasaan anda juga. Teringin nak baca perasaan masing-masing terhadarp Tanah Suci Mekah dan Madinah.”

Foto yang memaparkan dia bersama dengan dua orang anaknya itu dikhabarkan merupakan gambar pada tahun 2018 ketika sedang melakukan Umrah pada bulan Disember tahun berkenaan.

View this post on Instagram

Apa maksud bahagia pada anda? Bagi Bonda BAHAGIA adalah melihat anak2 membesar di depan mata. Mendidik mereka dg cara yg Allah redha. . Bahagia apabila saat pertama kali bergelar IBU, dapat menatap wajah manusia yg kulahirkan buat pertama kalinya. Melawan segala derita sakit dan lelah demi menatap wajah comelnya dan demi dia melihat dunia. Itulah anak Bonda. Dan anak pertama ku ini adalah bahagia yg paling besar buatku. Alhamdulillah.. Allahuakbar. . Melahirkan Suci Hanania Malika tak mudah. Benar2 bertarung nyawa.. Bergelut dg sakit yg teramat sgt selama berhari2 sebelum dia keluar. Sudahlah overdue 2 minggu, bila dah masuk hospital bukaan baru 1 cm. Selama 4 hari di hospital bukaan maximum hanya 3 cm walaupun setelah dimasukkan bermacam2 jenis induce. Seluk dg pil dan masuk air induce selama 3 hari, Allahuakbar sakitnya Allah sahaja yg tahu..hingga lembik tubuh ni dibuatnya. Tetap baby masih tak nak keluar. . Hingga saat air ketuban dipecahkan dan airnya hampir kering pun masih tiada progress bukaan. Sampailah doktor membuat keputusan utk membuat emergency C section krn khuatir baby lemas dan termakan najis. Agak kecewa bila telah bersungguh2 mencuba utk melahirkan secara normal hingga berhari2 menderita sakit diinduce demi melancarkan bukaan bersalin. Namun akhirnya Allah Maha Kuasa, dah tertulis rezekiku utk melahirkan anak yg pertama secara caesarian bukan normal. Aku redha. . Alhamdulillah pada waktu Subuh 28 February 2010 Suci Hanania Malika selamat dilahirkan ke dunia. Sekarang dia telah berumur 10 tahun. Dan walaupun telah 10 tahun berlalu, tidak 1 hari pun berlalu pergi tanpa Bonda berasa bersyukur dikurniakan anak sepertinya. Bonda telah berusaha mendidiknya dg baik walaupun msh byk kekurangan. Dan hari ini Bonda ini sgt bahagia melihat betapa sempurnanya dia dan adik2nya di depan mata. Terima kasih Allah YG MAHA BAIK buat Kurniaan paling sempurna ini. Jadikan dia anak yg Solehah agar dicontohi adik2nya yg lain. Aamiin..??. Mohon semua doakan sama..?? . . @sucihananiamalika #yattmengayat #fromtheheartofamujahidah #darihatiseorangmujahidah #bondaYattshare #sharingiscaring #sucino1 #KakNia #Nia #Suci #lilmujahidah #LilSuci #anakbondayatt

A post shared by BONDA of 5, 4 here 1 in HEAVEN (@yatthamzah_suci) on

Sekadar info, Yatt mendirikan rumah tangga kali ke dua bersama Muhammad Zulfadli dan hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan tiga orang cahaya mata. Manakala dengan suaminya yang terdahulu, dia memperoleh seorang cahaya mata perempuan iaitu Suci Hanani Malaika.

February 29th, 2016

Jutaan tahniah Abang Nara ucapkan kepada Yatt Hamzah, 36 dan Mohammad Zulfadhli Khiruddin, 26 yang telah pun selamat bergelar suami isteri pada hari Sabtu yang lalu. Sebelum pernikahan mereka, pelbagai dugaan datang menimpa. Salah satunya adalah tuduhan bekas suami Yatt Hamzah bahawa Zulfadhli adalah punca keruntuhan rumah tangga mereka yang terdahulu.

yatt hamzah

Zulfadhli memaklumkan yang dia mengetahui tentang perkara tersebut tetapi enggan mengambil tahu dengan lebih lanjut tentangnya. Kata Zulfadhli:-

“Jujurnya saya tidak layan media sosial dan sentiasa mengelak daripada membaca bahan gosip tetapi saya sedar dengan dakwaan berkenaan.

Saya tenang sahaja kerana ada perkara lebih penting perlu saya fokus iaitu perkahwinan kami dan kehidupan selepas sah menjadi suami-isteri.

yatt

Benar atau tidak dakwaan tersebut sudah tidak penting lagi selepas Yatt dan Zulfadhli selamt bergelar suami isteri. Yang penting adalah perjalanan hidup mereka yang seterusnya. Semoga perkahwinan ini akan berkekalan ke akhir hayat. Sama-sama kita doakan. Sumber Mstar Online.

August 26th, 2015

Berita penceraian Yatt Hamzah dan suaminya, Abdul Mutalib Abdul Shukor sememangnya mengejutkan orang ramai. Sebelum ini mereka memang pernah berniat untuk menamatkan rumahtangga yang dibina, namun hasrat tersebut terbatal selepas Yatt pulang dari Syria. Disangkakan panas sehingga ke petang, rupanya hujan di tengah hari. Walaupun sudah mencuba, akhirnya perkahwinan yang disulami kehadiran seorang anak perempuan berusia 5 tahun akhirnya kecundang jua. Memang tiada jodoh antara mereka berdua.

yatt hamzah

Walaupun sudah bercerai, Abang Nara respek kepada Yatt dan suami kerana telah membuat perjanjian yang terbaik buat anak mereka. Sekurang-kurangnya nasib anak tetap terbela walaupun hubungan suami isteri sudah tiada. Itu paling penting. Masa depan anak perlu dijaga. Kata Yatt Hamzah:-

Ini yang terbaik untuk kami berdua buat masa ini. Alhamdulillah saya terima suratan ini dengan tenang. Ini yang Tuhan susun dan tulis di Loh Mahfuz. Saya meneruskan kehidupan macam biasa. Malah saat ini, saya sibuk dengan beberapa agenda kerja. Selebihnya mengenai hati saya, cukup saya katakan Allah sahaja yang maha mengetahui.

Kami masih berhubung dan berkawan baik. Cuma gelaran suami isteri itu sudah tiada. Doakan saya dan bekas suami kuat menerima ketentuan ini. Insya-Allah. Soal anak pun tak menjadi masalah kerana kami sudah berbincang. Kami sudah melakukan perjanjian terbaik untuk anak kami. Harapnya ia tak akan menimbulkan masalah. Soal giliran menjaga itu sama sahaja seperti ibu bapa yang melalui perceraian. Tak ada isu rebut anak pun.

yatt hamzah cerai

Pasti ada hikmah di sebalik apa yang terjadi. Sekurang-kurangnya orang ramai tahu tentang penceraian ini sekaligus mengelakkan sebarang fitnah atau desas-desus. Buat Yatt dan suami, bersabarlah. Semoga ada sinar di sebalik apa yang berlaku. Sama-sama kita doakan. Sumber Berita Harian.