Written by Bella | June 30th, 2016

Menjadi seorang selebriti bukanlah satu perkara yang mudah, bukan sahaja dihimpit kontroversi tetapi kadang-kadang mendapat kritikan yang agak teruk daripada peminat.

Baru-baru ini, ada peminat yang mendakwa Stacy dan Akim berlagak sombong dan tidak memberikan sebarang respon ketika ditegur oleh peminatnya itu.

Mengetahui tuduhan tersebut, Stacy sungguh tekejut dan merasa kesal dengan dituduh sedemikian.

Melalui akaun Instagramnya, Stacy menjelaskan beliau dan Akim tidak pernah sombong dengan peminat dan sering mesra dengan sesiapa sahaja yang menegur mereka. Stacy juga menegur kata-kata yang agak kasar daripada peminat berkenaan dimana ia tidak sesuai di bulan Ramadhan serta imejnya yang bertudung.

Berikut luahan penuh Stacy :-

Assalamualaikum..terlebih dahulu saya nak cakap yang saya tak de niat nak AIBkan sesiapa. Ye la memang nasib kami ja yang diaibkan. saya tidak pernah marah sampai begini..Adik ku sayang dah lah ini bulan ramadhan pastu ayat-ayat awak tidak kena dengan penampilan awak.. Ceritanya, malam tadi kami pergi membeli barang- barang rumah di homepro, memandangkan baru pindah rumah petang tadi..dikesibukan mencari barang, ramai juga yang menyapa kami dan kami siap buat macam meet and greet lg depan kedai tu, yalah bersyukur orang-orang yang sukakan kita selalu mendoakan yang terbaik untuk kita, jadi kami memang berbesar hati dan menghargainya sangat, terima kasih Alhamdulillah, ramai juga yang kami jumpa tadi. Macam mana adik ni boleh cakap kita gitu?

Maybe kita tak berapa dengar. Walaupun kami menyanyi tapi pendengaran kita sama sahaja tau, tiada yang hebat suara, sampai semut pun boleh dengar. So kesimpulan nya saya tak kisah awak nak buruk kan kami tapi saya kesian dan nak nasihatkan awak yang ayat-ayat yang awak pakai tu tak cool atau swag la..memalukan diri, lagi-lagi dengan penampilan awak..saya minta maaf jika terkasar bahasa cuma kami juga punya hak.

Hak untuk bersuara. Kami manusia juga seperti anda, rasa sakit juga kalau dicarut..jangan salah gunakan laman sosial untuk mencerminkan perwatakan anda. Kita orang MALAYSIA tiada pegang Grammy Awards pun tak pe.. Awards menghormati antara satu sama lain lagi HEBAT! selamat bersahur….

Bersabarlah Stacy, tidak semua hati orang kita boleh puaskan. Mereka ini biasanya tahu komen di media sosial sahaja dan anggap diri mereka sudah cukup sempurna.

Written by Bella | June 14th, 2016

Baru sahaja berkahwin dan mahu menyambut Syawal sebagai seorang Muslim, penyanyi Stacy tidak merasa sedih meskipun suaminya Akim tidak bersama beliau untuk Hari Raya nanti.

Stacy akan menyambut Hari Raya dirumah mertuanya di Johor kerana Akim dan kumpulan The Majistret akan berada di Mekah bagi menunaikan ibadah Umrah bermula 22 Jun nanti.

Kalau Akim pergi bercuti dan meninggalkan saya menyambut Aidilfitri seorang mungkin saya boleh marah, tak puas hati. Tetapi, dia pergi menunaikan umrah, jadi saya reda sahaja.

Lagipun tidaklah sedih sangat mungkin perkara ini juga masih baharu buat saya. Saya dan anak, Bella akan menyambut hari raya kali ini bersama keluarga mentua di Johor.

Berbicara mengenai bulan Ramadhan,  Stacy memberitahu buat masa ini beliau belum lagi menunaikan solat terawih secara berjemaah di masjid. Stacy bimbang  jika beliau tidak dapat melakukannya dengan sempurna kerana masih lagi dalam proses untuk belajar setiap ajaran Islam.

Stacy lebih senang memastikan dirinya benar-benar bersedia untuk mencari fadilat tarawih di masjid.

Bila orang tanya sudah belajar setakat mana, saya jadi takut. Kita risau tidak sampai apa yang mereka harapkan. Jadi, saya fikir tidak mengapalah, yang penting saya akan terus berusaha untuk belajar. Dalam masa yang sama ikhlas melakukan semua ini, tanpa rasa terbeban.

Tidak mengapa, lepas Akim pulang daripada umrah pun masih boleh lagi sambut Aidilfitri bersama-sama dengan Stacy bukan?

Sumber Berita : Utusan Online

Written by Bella | February 7th, 2016

Selepas sah bergelar isteri pada pagi 5 February lepas, pasangan Akim dan Stacy diraikan dalam satu majlis resepsi perkahwinan yang cukup meriah pada sebelah malam hari yang sama di Hotel Shahgri-La Tanjung Aru, Kota Kinabalu, Sabah.

Majlis bertambah meriah dengan kehadiran beberapa rakan artis dan juga keluarga kedua-dua belah pihak. Majlis resepsi  di pihak Akim pula akan diadakan di Johor Bahru pada 26 Februari ini.

Antara rakan artis yang membuat persembahan pada malam tersebut ialah Hazama, Hafiz Suip dan Marsha.

Jom kita layan beberapa foto kemeriah majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Kredit Foto: Instagram Akim & Stacy Lovers

 
Written by Bella | February 3rd, 2016

Semalam, Stacy mengumumkan tarikh pernikahan beliau dan Akim yang bakal diadakan pada hari Jumaat ini secara tertutup di sebuah hotel terkemuka di Kota Kinabalu, Sabah dan dihadiri oleh kedua-dua belah keluarga pengantin sahaja.

Pasangan merpati dua sejoli ini bakal bernikah pada jam 10 pagi dan majlis resepsi mereka akan diadakan pada sebelah malam juga pada hari yang sama.

Bercerita mengenai majlis tersebut, Stacy memberitahu beliau memilih persalinan dengan tema warna biru untuk digayakan pada malam perkahwinan beliau.

Majlis pernikahan dan resepsi yang bakal berlangsung pada Jumaat ini dirancang secara sederhana atas permintaan keluarga. Saya pula memilih rona biru kerana ia adalah warna kegemaran saya.

Majlis resepsi pihak lelaki pula akan diadakan pada 26 Februari ini di Johor Bahru dimana Akim turut menjemput peminat beliau untuk sama-sama memeriahkan majlis berkenaan.

Hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi untuk Stacy dan Akim menjadi suami dan isteri. Jangan risau dan jangan takut, tenangkan diri dan kami berharap segalanya akan berjalan lancar nanti.

Sumber Berita: Berita Harian