June 29th, 2020

Menyedari bahawa golongan yang paling berisiko tinggi untuk dijangkiti COVID-19 adalah terdiri di kalangan kanak-kanak dan warga tua, penyanyi Stacy Anam mengambil keputusan untuk terus meng-kuarantin anak-anaknya daripada bermain di luar.

Walapun kerajaan sudah memberi kebenaran untuk rakyat bebas bergerak di luar rumah, Stacy atau nama sebenarnya Ummu Syaikhah Stacy Anam tidak mahu mengambil risiko dan hanya membenarkan kedua anaknya yang kini berusia 8 dan 3 tahun itu bermain di rumah sahaja.

“Kalau ikutkan memang kerajaan dah benarkan ibu bapa bawa anak keluar rumah tapi saya tak berani lagi nak bawa anak-anak lakukan aktiviti luar. Sebab mereka dalam golongan berisiko tinggi untuk dijangkiti wabak COVID-19 ini. Jadi saya tak mahu mengambil risiko itu. Memang kesian lihat mereka tak dapat keluar rumah,”

 Dia mengakui turut berasa kasihan kerana ‘memaksa’ kedua anaknya itu berkurung dan bermain di rumah sahaja namun ianya dilakukan demi keselamatan dan kesihatan mereka.

Dalam pada itu, pelantun lagu Aku Kau Dan Muzik ini turut menjadikan rumah sebagai tempat permainan untuk mengelakkan anak-anaknya daripada berasa bosan.

View this post on Instagram

Kong shini kong shini ishaiii ?

A post shared by Stacy Anam (@stacyanam) on

Dia yang ditemui mStar Online ketika sesi rakaman sebuah program realiti di Glenmarie, Shah Alam baru-baru ini.

Stacy yang telah berkahwin dengan suaminya yang juga seorang penyanyi, Akim Ahmad pada 5 Februari 2016 lalu telah dikurniakan seorang cahaya mata perempuan yang diberi nama Eshaal dan turut mengambil seorang anak angkat bernama Bella De Luna Valentina yang telah dijaga mereka sejak kecil.

Sumber : mStar Online

June 30th, 2016

Menjadi seorang selebriti bukanlah satu perkara yang mudah, bukan sahaja dihimpit kontroversi tetapi kadang-kadang mendapat kritikan yang agak teruk daripada peminat.

Baru-baru ini, ada peminat yang mendakwa Stacy dan Akim berlagak sombong dan tidak memberikan sebarang respon ketika ditegur oleh peminatnya itu.

Mengetahui tuduhan tersebut, Stacy sungguh tekejut dan merasa kesal dengan dituduh sedemikian.

Melalui akaun Instagramnya, Stacy menjelaskan beliau dan Akim tidak pernah sombong dengan peminat dan sering mesra dengan sesiapa sahaja yang menegur mereka. Stacy juga menegur kata-kata yang agak kasar daripada peminat berkenaan dimana ia tidak sesuai di bulan Ramadhan serta imejnya yang bertudung.

Berikut luahan penuh Stacy :-

Assalamualaikum..terlebih dahulu saya nak cakap yang saya tak de niat nak AIBkan sesiapa. Ye la memang nasib kami ja yang diaibkan. saya tidak pernah marah sampai begini..Adik ku sayang dah lah ini bulan ramadhan pastu ayat-ayat awak tidak kena dengan penampilan awak.. Ceritanya, malam tadi kami pergi membeli barang- barang rumah di homepro, memandangkan baru pindah rumah petang tadi..dikesibukan mencari barang, ramai juga yang menyapa kami dan kami siap buat macam meet and greet lg depan kedai tu, yalah bersyukur orang-orang yang sukakan kita selalu mendoakan yang terbaik untuk kita, jadi kami memang berbesar hati dan menghargainya sangat, terima kasih Alhamdulillah, ramai juga yang kami jumpa tadi. Macam mana adik ni boleh cakap kita gitu?

Maybe kita tak berapa dengar. Walaupun kami menyanyi tapi pendengaran kita sama sahaja tau, tiada yang hebat suara, sampai semut pun boleh dengar. So kesimpulan nya saya tak kisah awak nak buruk kan kami tapi saya kesian dan nak nasihatkan awak yang ayat-ayat yang awak pakai tu tak cool atau swag la..memalukan diri, lagi-lagi dengan penampilan awak..saya minta maaf jika terkasar bahasa cuma kami juga punya hak.

Hak untuk bersuara. Kami manusia juga seperti anda, rasa sakit juga kalau dicarut..jangan salah gunakan laman sosial untuk mencerminkan perwatakan anda. Kita orang MALAYSIA tiada pegang Grammy Awards pun tak pe.. Awards menghormati antara satu sama lain lagi HEBAT! selamat bersahur….

Bersabarlah Stacy, tidak semua hati orang kita boleh puaskan. Mereka ini biasanya tahu komen di media sosial sahaja dan anggap diri mereka sudah cukup sempurna.

June 14th, 2016

Baru sahaja berkahwin dan mahu menyambut Syawal sebagai seorang Muslim, penyanyi Stacy tidak merasa sedih meskipun suaminya Akim tidak bersama beliau untuk Hari Raya nanti.

Stacy akan menyambut Hari Raya dirumah mertuanya di Johor kerana Akim dan kumpulan The Majistret akan berada di Mekah bagi menunaikan ibadah Umrah bermula 22 Jun nanti.

Kalau Akim pergi bercuti dan meninggalkan saya menyambut Aidilfitri seorang mungkin saya boleh marah, tak puas hati. Tetapi, dia pergi menunaikan umrah, jadi saya reda sahaja.

Lagipun tidaklah sedih sangat mungkin perkara ini juga masih baharu buat saya. Saya dan anak, Bella akan menyambut hari raya kali ini bersama keluarga mentua di Johor.

Berbicara mengenai bulan Ramadhan,  Stacy memberitahu buat masa ini beliau belum lagi menunaikan solat terawih secara berjemaah di masjid. Stacy bimbang  jika beliau tidak dapat melakukannya dengan sempurna kerana masih lagi dalam proses untuk belajar setiap ajaran Islam.

Stacy lebih senang memastikan dirinya benar-benar bersedia untuk mencari fadilat tarawih di masjid.

Bila orang tanya sudah belajar setakat mana, saya jadi takut. Kita risau tidak sampai apa yang mereka harapkan. Jadi, saya fikir tidak mengapalah, yang penting saya akan terus berusaha untuk belajar. Dalam masa yang sama ikhlas melakukan semua ini, tanpa rasa terbeban.

Tidak mengapa, lepas Akim pulang daripada umrah pun masih boleh lagi sambut Aidilfitri bersama-sama dengan Stacy bukan?

Sumber Berita : Utusan Online

February 7th, 2016

Selepas sah bergelar isteri pada pagi 5 February lepas, pasangan Akim dan Stacy diraikan dalam satu majlis resepsi perkahwinan yang cukup meriah pada sebelah malam hari yang sama di Hotel Shahgri-La Tanjung Aru, Kota Kinabalu, Sabah.

Majlis bertambah meriah dengan kehadiran beberapa rakan artis dan juga keluarga kedua-dua belah pihak. Majlis resepsi  di pihak Akim pula akan diadakan di Johor Bahru pada 26 Februari ini.

Antara rakan artis yang membuat persembahan pada malam tersebut ialah Hazama, Hafiz Suip dan Marsha.

Jom kita layan beberapa foto kemeriah majlis resepsi perkahwinan Akim dan Stacy dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Kredit Foto: Instagram Akim & Stacy Lovers