November 21st, 2019

Bahagia sungguh apabila melihat rumah tangga pelakon Shukri Yahya dan Tya Adnan yang nampak sempurna. Tak cukup berdua, perkahwinan mereka diserikan lagi dengan kehadiran cahaya mata sulung, Aaira Ameena pada tahun 2016.

shukri yahya tya adnan

Baru-baru ini, Shukri Yahya ada memberi ‘hint’ menerusi entri Instagramnya yang dia mahukan anak lagi.

 

View this post on Instagram

 

Happy Anniversary Sayang @tyaadnan Thank you sebab jadi Wife & Mommy yang HEBAT untuk kami! kita gemok sama2, kita kurus sama2, kita tua sama2 okay! p/s: Ameena dah letih hisap ibu jari kaki dia tu ? 20 Nov

A post shared by ?????? ?????? (@shukriyahaya) on

Ternyata, doa pelakon lelaki itu terjawab dalam sekelip mata apabila Tya membuat kejutan kepada suaminya itu pada ulang tahun perkahwinan mereka.

 

View this post on Instagram

 

MashaAllah Tabarakallah.. ??

A post shared by Tya Adnan (@tyaadnan) on

Gayanya seperti mahu menghadiahkan telefon bimbit baru kepada suaminya tetapi rupanya terdapat ujian kehamilan dengan tanda positif di dalam kotak tersebut.

Shukri Yahya nyata terkejut apabila mendapat tahu bahawa dia bakal mendapat cahaya mata baru dan kegembiraan pasangan itu turut dikongsi bersama anak perempuan mereka yang turut sama berada di situ.

Tahniah diucapkan kepada pasangan merpati dua sejoli ini! Harapnya semua berjalan dengan lancar.

Advertisement
July 31st, 2017

Nampaknya kontroversi yang melanda dunia hiburan tanah air minggu lalu begitu hangat diperkatakan sehingga ramai selebriti yang bergelar isteri tampil untuk memperkenalkan suami masing-masing. Iyerlah, masing-masing takut suami kena rembat dengan wanita lain. Hehehe. Isteri mana tak sayang suami kan? Terbaru, Tya Adnan telah mengingatkan kembali “wanita-wanita” di luar sana bahawa Syukri Yahya adalah suaminya.

tya adnan syukri yahya

Sebelum ini, ada seorang wanita pernah mendakwa Syukri Yahya pernah menghantar mesej tidak senonoh kepada dirinya menerusi applikasi WeChat. Biasalah dunia serba moden ini, ramai yang cuba menyamar atau mengambil kesempatan. Yang menariknya, Tya Adnan turut memberikan satu komentar panjang lebar tentang isu yang sedang hangat ini. Menarik juga kata-kata Tya Adnan.

tya adnan syukri yahya

Abang Nara memang bersetuju dengan pendapat Tya Adnan. Ramai wanita di luar sana yang tidak kisah dengan status “suami” seseorang itu. Walaupun dah tahu, tetap nak mengorat dan beramah mesra juga. Akhirnya bila dah kantoi, rumahtangga si lelaki jahanam dan kebahagiaan yang kononnya dicari tidak ditemui. Masih ramai lagi jejaka bujang di luar sana. Elakkan mencari suami orang. Jangan bina kebahagiaan di atas air mata seorang wanita lain. Tak gitu?

Advertisement
February 19th, 2016

Alhamdulillah. Jutaan tahniah diucapkan buat Shukri Yahya dan Tya Adnan atas berita gembira ini. Tya Adnan telah pun disahkan hamil 3 bulan. Untuk makluman, Shukri dan Tya telah sah bergelar suami isteri pada 20 November 2015. Dijangkakan cahaya mata sulung pasangan sama cantik sama padan ini akan dilahirkan pada penghujung Ogos tahun ini.
tya adnan hamilTeringat pula memori ketika isteri Abang Nara disahkan hamil anak pertama. Excited tak ingat. Hehehe. Pastinya perasaan itu sedang dialami oleh Shukri Yahya dan Tya. Paling penting di awal-awal kehamilan ini kena banyak berhati-hati. Kata Shukri:-

Saya bersyukur dan ini rezeki kami. Kami memang tidak pernah merancang dan bersedia untuk menimang anak bila-bila masa saja.

Saya memang teruja dan sangat gembira. Kami juga sudah membuat persiapan untuk menyambut kelahirannya nanti.

Mulai sekarang saya yang banyak buat kerja rumah. Memandangkan dia masih alah pada bau, jadi saya tidak mahu dia kerja kuat. Saya juga tidak membenarkannya bergerak banyak.

tya adnan hamil

Semoga segalanya berjalan lancar buat Shukri Yahya dan Tya Adnan. Sama-sama kita doakan. Sumber Harian Metro.

Advertisement
July 14th, 2015

Susah jugak jadi orang hensem ini. Nasib baiklah Abang Nara tak berapa hensem jadi tak dapatlah merasai apa yang dialami oleh Shukri Yahya ini. Hero drama Dia Isteri Luar Biasa ini sudah pun bertunang dengan Tya Adnan. Kedua-duanya sama cantik dan sama padan. Yang sempoinya Shukri tidak pernah menyorokkan status dirinya yang sudah bertunang. Namun bak kata orang, masa bertunang ini darah memang manis. Shukri Yahya juga tidak terlepas daripada menjadi godaan wanita-wanita di luar sana.

tya adnan shukri yahya

Ini semua adalah ujian untuk menguji kesetiaan Shukri Yahya terhadap bakal isterinya, Tya Adnan. Kalau dugaan sekecil ini tidak dapat dirempuh, macam mana nak harungi dugaan lepas berkahwin nanti. Namun Abang Nara percaya akan orang seperti Shukri ini. Pasti hati Shukri kental dan keras. Dingorat Jennifer Lopez pun tak akan beranjak cintanya. Kata Shukri:-

Saya tidak menyembunyikan status saya sebagai tunangan orang dan itu secara jelas memberikan isyarat saya sudah dimiliki. Godaan dari wanita itu, saya tidak tahu sama ada niat mereka hanya sekadar berkawan atau sebaliknya. Tapi saya selalu fikir positif dan anggap kalau ada wanita nak dekat pun, mereka hanya sekadar menambah kenalan. Saya sendiri mahu terus fokus kerja dan tak mahu fikir perkara remeh temeh sebegini.

Memang belum ke arah itu lagi (berkahwin). Ada rezeki dan jodoh, insya-Allah kami akan kahwin. Saya nak kerja kuat dulu, kumpul harta banyak-banyak. Saya lihat ramai pelakon lelaki di negara kita yang sudah berkahwin tetapi masih kekal diminati. Lihat saja Rosyam Nor, Aaron Aziz, Adi Putra, Izzue Islam contohnya.

Saya percaya pada akhirnya bukan soal status yang menjadi ukuran atau ancaman turun naik fasa kerjaya sebaliknya saya optimis bakat juga yang menjadi pertaruhan. “Saya berharap janganlah nilai saya daripada status. Kalau lakonan kita bermutu dan memberi komitmen terbaik, kelompok yang meminati kita itu akan sentiasa ada. Insya-Allah.

shukri tya

Diharap nanti apabila tiba hari perkahwinan, Shukri Yahya dan Tya Adnan juga tidak akan menyorokkan berita gembira tersebut. Pasangan ini memang sangat ‘sweet’ dan sedap mata memandang. Jangan terpengaruh dengan godaan wanita-wanita lain. Dah cukup cantik dah tunang anda. Bersyukurlah dengan apa yang ada. Tak gitu? Sumber Berita Harian.

Advertisement