May 5th, 2020

Kegembiraan anak sulung pasangan sensasi Sharnaaz Ahmad dan Noor Nabila Mohd Noor berlari-lari di hadapan kediamannya berakhir dengan tragedi apabila anak tunggalnya, Jebat Jayden jatuh tersembam.

noor nabila jebat jayden sharnaaz ahmad

 

Berita pilu itu dikongsi ibunya, Nabila di laman instagram miliknya selepas difahamkan remuk hati melihat kondusi anaknya itu.

Lebih perit, Nabila juga turut memuat naik beberapa keping foto anaknya yang kelihatan seakan akur menahan sakit.

View this post on Instagram

My strong boy. Seronok punya lari… jatuh tersembam muka kat jalan tar depan rumah.. adoii hancur hati mommy tengok ni tapi takpelah anak jantan kan…😩😁😂

A post shared by Noor Nabila (@noornabila) on

 

Meskipun sedih melihat keadaan permata sulungnya itu, namun Nabila tetap bersyukur dan berterima kasih kepada pengikutnya yang tidak jemu mendoakan kesembuhan Jebat.

View this post on Instagram

Hari ke3…. masih hensem. Alhamdulillah hehe 😁🙏🏻 thank you kepada semua yang mendoakan anak jantan saya… ❤️❤️❤️❤️

A post shared by Noor Nabila (@noornabila) on

“Hari ke3…. Masih hensem. Alhamdulillah hehe.

“Thank you kepada semua yang mendoakan anak jantan saya,” titipnya lagi.

Jebat yang dilahirkan pada 30 Ogos 2018 sebelum ini telah selamat menjalani pembedahan akibat jangkitan saluran kencing (UTI) sejak berusia enam bulan tahun lalu.

Nabila yang juga merupakan kakak kepada selebriti dan usahawan terkemuka Malaysia, Noor Neelofa telah melangsungkan perkahwinan bersama Sharnaaz Ahmad pada 31 Mac 2017 dan kini telah dikurniakan seorang cahaya mata lelaki yang menjengah usia dua tahun.

Advertisement
March 31st, 2020

Hangat diperkatakan mengenai isu beberapa artis menyuarakan isi hati mereka dengan meminta kerajaan menyediakan tabung bantuan khusu untuk penggiat seni yang turut kehilangan sumber pendapatan sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Perkara itu menimbulkan rasa kurang senang netizen yang melihat gaya hidup serba mewah kebanyakan artis yang selama ini ditayangkan di media sosial.

sharnaaz ahmad

Turut memberikan pandang mengenai isu itu adalah pelakon Sharnaaz Ahmad yang meminta agar netizen berfikiran positif dan tidak keterlaluan mengecam. Jangan lagi bergaduh mengenai artis itu banyak duit kerana mereka juga sama tiada beza dengan masyarakat.

Dia turut menegaskan netizen perlu memahami apa yang cuba disampaikan oleh artis yang mencadangkan dana khas itu. Bantuan itu bukan untuk dirinya tetapi untuk artis yang kehidupannya susah serta pekerja belakang tabir yang lebih memerlukan.

View this post on Instagram

Dari Menteri Pulau Gazambo

A post shared by Sharnaaz Ahmad Basir Ahmad ™ (@sharnaazahmad) on

Sharnaaz tidak menafikan ada artis yang mempunyai kehidupan mewah, namun realitinya tidak semua begitu.

Semua susah sekarang ni bro. Semua orang stress. Tapi apa yang kita kena buat? Sama-sama kita tenang, lebihkan sembahyang. Kalau ada lebih, tak kiralah hang artis ka orang biasa ka. Kalau ada lebih hulur, kalau tak ada berpada-pada sudahlah.

sharnaaz ahmad artis malaysia tak kaya

Apa yang kerajaan dah bagi, B40 tu kami. Ada kelonggaran kami terima, syukur terima kasih. Ramai kata artis Malaysia ni kaya, tak kaya bro. Buat kaya saja. Kereta punya banyak, bank punya. Rumah punya banyak, bank punya. Sembang saja lebih.

Dalam pada itu, Sharnaaz berharap sebagai rakyat Malaysia kita harus bekerjasama dan saling membantu menghadapi segala krisis yang melanda negara sekarang.

 

Advertisement
February 22nd, 2020

Tindakan adik Allahyarham Abam Bocey iaitu Ali Puteh yang memuat naik status berbaur hinaan terhadap balu abangnya iaitu Noor Hidayah berkaitan soal harta telah menimbulkan kemarahan netizen. Malah, ramai yang bimbang nasib wanita itu dan anak kecilnya tidak terbela apabila Hidayah ada mendedahkan dia menghadapi kekangan berkaitan harta peninggalan arwah suaminya, termasuklah isu kereta diuruskan pihak keluarga Abam dan dia dibiarkan sehelai sepinggang.

sharnaaz ahmad ali puteh

Melihat apa yang berlaku, pelakon Sharnaaz Ahmad  terpanggil untuk memberikan komen mengenai isu hangat melibatkan Ali, kakak iparnya dan Datuk Seri Aliff Syukri.

Jangan menilai, takut jadi fitnah

View this post on Instagram

Jangan menilai takut jatuh fitnah sahabat

A post shared by Sharnaaz Ahmad Basir Ahmad ™ (@sharnaazahmad) on

Sharnaaz berharap netizen tidak terus membuat kesimpulan jika tidak mengetahui cerita sebenar disebalik kontroversi yang berlaku, seeloknya berdiam diri sahaja agar tidak menyebarkan fitnah yang boleh memburukkan lagi keadaan.

Pelakon itu akui tindakan Ali memuat naik status penghinaan terhadap balu arwah Abam itu salah, tetapi Sharnaaz percaya Ali telah pun menyesal.

ali puteh kakak ipar

Tambah Sharnaaz, apa yang berlaku pasti ada sebabnya tetapi orang ramai yang tidak tahu apa-apa tidak sepatutnya membuat andaian sendiri tanpa sebarang bukti.

Kami harap kemelut antara Ali dan Hidayah dapat diselesaikan secara baik dan biarlah pihak yang lebih arif seperti peguam atau jabatan agama Islam membantu menyelesaikan apa sahaja isu yang mereka hadapi.

Advertisement
January 28th, 2020

Pelakon Sharnaaz Ahmad menafikan sekeras-kerasnya dakwaan mengatakan dia tak pernah berusaha untuk menyelamatkan rumah tangga yang dibina bersama isteri, Noor Nabila. Sebagai seorang suami dan bapa, Sharnaaz sudah cuba yang terbaik untuk mempertahankan perkahwinannya.

sharnaaz ahmad tiada usaha berdamai

Usaha untuk berbaik sangat subjektif. Apabila terjadi sebegini kita buat benda baik pun takkan nampak. Sebenarnya usaha itu ada. Daripada pihak saya, begitu juga dengan dia. Masing-masing cuba betulkan perhubungan tapi entahlah. Kalau tiada usaha, macam mana saya boleh sambut Aidilfitri bersama.

Alih-alih pada bulan Ogos, iaitu pada hari kelahiran saya dan Jebat, saya menerima surat permohonan cerai dari Nabila. Ketika itu, menitik juga air mata dan apa yang saya fikirkan hanyalah anak, Jebat Jayden Ahmad. Keadaan yang sudah jadi baik bertukar sebaliknya dan saya sangat terkejut.

sharnaaz ahmad noor nabila

Sharnaaz mendedahkan, kemelut rumah tangga mereka bukanlah berpunca daripada  kesalahan besar tetapi keadaan menjadi tegang apabila satu masalah serta kesalahan diungkit berkali-kali.

Saya hormat apa yang berlaku hari ini tapi bukan disebabkan saya. Mungkin ada kesalahan tapi ia hanyalah masalah kecil yang boleh dimaafkan.

sharnaaz ahmad cerai

Biasalah, saya baru kali pertama menjadi bapa. Mungkin ada salah tapi saya perbaiki dan tidak mengulanginya lagi. Namun, jika kesalahan lama diungkit berkali-kali, itu tidak adil.

Terdahulu, Nabila dalam satu kenyataan berkata suaminya itu langsung tidak menunjukkan usaha untuk berdamai demi menyelamatkan perkahwinan mereka. Ibarat digantung tidak bertali, Nabila mengakui dia sudah tawar hati dan sebolehnya mahu proses perceraian mereka selesai dengan cepat.

Sumber Berita : Astro Gempak

Advertisement