March 20th, 2018

Meskipun dihimpit dengan pelbagai kontroversi mengenai rumah tangganya sehingga beliau sah bercerai, anak kepada chef selebriti Chef Wan iaitu Serina Redzuawan tidak pernah membuka aib bekas suaminya ataupun bercerita mengenai punca mereka berpisah.

Namun, kesabaran setiap wanita itu ada hadnya apatah lagi jika ia melibatkan anak-anak tercinta. Menerusi perkongsian Serina di akaun Instagram, beliau nyata tidak dapat menahan lagi rasa kecewa dan sabarnya apabila bekas suami Gavin Edward O’Luanaigh sering menafikan haknya untuk bertemu dengan anak-anak.

Bukan itu sahaja, Serina juga mendakwa Gavin ditangkap berkhalwat di dalam rumah dan risau akidah anak-anaknya akan terpesong kerana mereka berada di rumah yang sama ketika kejadian itu berlaku. Kini, Serina sudah nekad untuk berjuang mendapatkan hak penjagaan anak-anak sepenuhnya.

Chef Wan menerusi akaun Instagram juga turut membuat beberapa pendedahan tentang sikap sebenar menantunya itu. Beliau juga kesal Gavin tidak menjaga cucu perempuannya, Isabella Saffiya dengan baik sehingga matanya lebam.

Serina dan Chef Wan akan menyerahkan kes ini kepada mahkamah dan akan berjuang habis-habisan untuk menuntut keadilan daripada Gavin yang dikatakan sebagai seorang yang kurang ajar dan tidak pernah percaya dengan agama Islam.

Serina dan Gavin mendirikan rumah tangga pada 1 Januari 2010 dan dikurniakan dua orang anak, Tristan Tareef dan Isabella Safiyya. Mereka sah bercerai talak satu pada 1 Ogos 2017.

April 11th, 2017

Sekitar awal bulan Januari lepas, bertebaran khabar angin mengatakan rumah tangga anak Chef Wan, Serina Redzuawan bersama suami, Gavin Edwan O’ luanaigh sedang berantakan dan ada dakwaan mengatakan mereka sudah bercerai.

Setelah lama berdiam diri, Serina akhirnya tampil membuka mulut mengenai gosip rumah tangganya itu. Menurut Serina, beliau dan suami masih lagi dalam usaha untuk menyelamatkan perkahwinan mereka. Tiada juga kehadiran orang ketiga.

Dalam proses maknanya belum lagi bercerai. Kami masih lagi dalam proses perbincangan dan belum naik mahkamah sebab kita nak berkahwin satu perkara yang baik mendirikan masjid, jadi bila kita nak berpisah tu apa pun kena berfikir dan berbincang betul-betul.

Dalam perkahwinan ini juga tidak ada yang nak bersatu kemudiannya bercerai. Justeru doakanlah yang terbaik agar masalah ini dapat diselesaikan, insya-Allah. Pastinya tiada kena mengena dengan orang ketiga.

Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. Rumah tangga ada asam garamnya dan jangan cepat berputus asa sekiranya ada dugaan serta ujian yang melanda. Kami mendoakan agar Serina dan Gavin dapat menyelesaikan segala masalah yang dihadapi.

Sumber Berita : Media Hiburan

January 26th, 2017

Gosip rumah tangga Serina Redzuawan mula mendapat perhatian ramai apabila minggu lepas ruangan Bipop Berita Harian mengatakan rumah tangganya bersama lelaki Inggeris, Gavin Edward O’ luanaigh kini sedang bermasalah dan Serina juga dikatakan telah ke mahkamah syariah baru-baru ini.

Menguatkan lagi dakwaan berkenaan, Serina juga tidak lagi memuat naik foto suaminya di media sosial.

Diasak dengan pelbagai persoalan, Serina memohon diberikan ruang sedikit dan akan menjelaskan segala isu mengenai rumah tangganya itu bila tiba waktu yang sesuai.

Apabila tiba masanya, saya akan tampil menjelaskan segala isu yang berbangkit. Ketika ini, saya belum bersedia memberikan sebarang komen dan berharap semua pihak mendoakan yang terbaik untuk rumah tangga saya.

Serina juga enggan memberikan sebarang butiran lanjut mengenai pemergiannya ke mahkamah syariah.

Serina Redzuawan dan Gavin Edward O’ luanaigh atau nama Islamnya Salahudin Ghafar bernikah pada tahun 2010 dan dikurniakan dua orang cahaya mata iaitu Tristan Tareef dan Isabella Saffiya.

Agak sukar untuk meluahkan apa yang berlaku didalam perkahwinan kepada masyarakat apatah lagi Serina Redzuawan seorang selebriti dan anak kepada seseorang yang agak terkenal. Berilah beliau sedikit masa, tetapi kami tetap doakan agar jodoh beliau dan suami masih panjang. InshaAllah.

Sumber Berita : BH ONLINE

July 3rd, 2016

Umum mengetahui anak tukang masak terkenal Chef Wan iaitu Serina Redzuawan sudah enam tahun bergelar isteri kepada seorang lelaki Inggeris dan mempunyai dua orang anak.

Namun, beberapa ketika ini kami ada dengar khabar angin bahawa Serina mempunyai masalah dengan suaminya, Gavin Edward O’luanaigh.

Meskipun berita berkenaan sudah menjadi bualan ramai, Serina bagaimanapun enggan memberikan sebarang komen mengenai desas-desus keretakan rumah tangganya.

Apabila tiba masa, saya akan tampil menjelaskan segala isu yang berbangkit. Ketika ini, saya belum bersedia memberikan sebarang komen dan berharap semua pihak mendoakan yang terbaik untuk rumah tangga saya.

Menguatkan lagi gosip berkenaan, kita boleh lihat Serina sudah lama tidak memuat naik foto beliau dan suami di mana-mana akaun media sosialnya.

Menurut ruangan Bipop Berita Harian, keretakan rumah tangga mereka tidak melibatkan orang ketiga tetapi ia adalah masalah peribadi yang sukar untuk dikongsi.

Kami harap Serina dan suami dapat menyelesaikan masalah mereka dengan baik. Biasalah, dalam kehidupan rumah tangga pasti akan ada pasang surutnya.

Sumber Berita : BH ONLINE

PS: Sunway Pyramid sedang mengadakan sambutan hari raya bermula sekarang sehingga raya nanti. Kalau korang takde nak kemana-mana atau duduk melepak kat rumah je, baik korang singgah ke Sunway Pyramid sambut raya kat sana. Meriah!Oh ye.. sempena raya aidilfitri yang akan menjelma tak lama lagi, Sunway Pyramid mengadakan pelbagai aktiviti menarik untuk korang bertemakan retro 1960-an. Selain dari itu juga, korang turut berpeluang menebus sampul raya istimewa dari pusat beli belah sunway pyramid serta boleh dapat voucher Pop Yeh Yeh yang mana jika berminat untuk dapatkan rambut retro sempena raya yang tak lama lagi. Cuma guna je voucher tersebut dan singgah ke salon yang terpilih. Kita jumpa di sana!