June 20th, 2016

Dakwaan serangan seksual terhadap pelakon popular Korea Park Yoo-chun- 30, semakin bertambah apabila dua orang lagi wanita tampil dengan dakwaan telah dirogol pelakon itu. Yoo-chun kini dikatakan telah merogol empat orang ‘mangsa’.

Media Korea melaporkan, menurut polis pada 18 Jun, pengadu ketiga dan keempat telah tampil untuk memfailkan pertuduhan berasingan terhadap Yoo-chun. Seorang wanita mendakwa Yoo-chun merogolnya dalam bilik air di sebuah pusat karaoke pada Februari 2015, manakala seorang lagi mendakwa dirogol Yoochun di bilik air rumah pelakon itu pada Jun 2014.

Kes-kes ini muncul hanya beberapa hari selepas seorang wanita berusia 20-an memfailkan laporan polis ke atas penghibur itu pada 10 Jun, mendakwa diserang secara seksual oleh Yoo-chun awal bulan ini dalam bilik air sebuah bar yang merupakan tempat kerja wanita itu.


Walaupun selepas itu wanita itu menarik balik pertuduhan, mengatakan ‘tiada paksaan dalam melakukan seks dengan Yoo-chun’, polis memberitahu akan meneruskan siasatan, memaklumkan bahawa yang dituduh masih boleh berhadapan pertuduhan jenayah. Polis turut memaklumkan pengadu boleh dihukum sekiranya membuat dakwaan palsu.

Walau bagaimanapun, pemfailan pertama membawa kepada kesan domino, di mana wanita kedua mendakwa dia akhirnya menemui semangat untuk membuat laporan polis setelah mengetahui tentang siasatan yang sedang dijalankan terhadap Yoo-chun. Wanita kedua memberitahu Yoochun menyerangnya secara seksual di sebuah bar tempat dia bekerja di Gangnam–serupa dengan dakwaan wanita pertama.

Sementara itu, lukisan berupa kartun sebuah tandas, seorang lelaki, serta beberapa watak dan objek yang tidak dapat dikenal pasti, dipercayai dilukis sendiri oleh Yoo-chun beberapa tahun lepas, telah menjadi viral di media sosial. Begitu juga dengan imej komen yang dibuat oleh seorang peminat luar Korea yang menulis, “kenapa Yoo-chun suka sangat lukis gambar tandas, LOL, apa motifnya?”

Yoo-chun merupakan seorang pelakon sangat popular di negara Asia, antaranya Jepun dan China.

Pegawai dari agensi bakat beliau, C-JeS Entertainment, terus menafikan tuduhan terhadap Yoo-chun, mempertahankan yang pelakon itu tidak bersalah. Mereka berkata tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang memfitnah Yoo-chun secara lisan mahupun bertulis. Mereka berkata Yoo-chun memberitahu akan meninggalkan dunia hiburan sekiranya ada antara tuduhan ke atasnya didapati benar.

Yoo-chun buat masa ini sedang berkhidmat sebagai penjawat awam di Pejabat Gangnam-gu di Seoul kerana menjalani khidmat ketenteraan.-beautifulnara.com

October 26th, 2015

Memang susah dan seram juga bila jadi selebriti, ramai sahaja orang yang akan perhatikan setiap gerak geri mereka. Walaupun Zarina Anjoulie tidak terkenal dengan lakonannya tetapi imej seksi beliau membuatkan lelaki di luar sana terlampau ghairah sehingga ada yang menghantar mesej “jom rogol” kepada beliau baru-baru ini.

Ironi nya, Zarina mendedahakan lelaki tersebut mempunyai imej seakan orang yang beriman. Malah, aktres kontroversi itu juga memberitahu beliau sering menerima mesej berbaur lucah daripada lelaki seperti mereka.

Memang sarkastik habis kapsyen Zarina:-

JOM ROGOL ni yg tak tahan..u know hats funny lelaki yg ala2 beriman la yg always sent me shit like this. N what d hell is JOM ROGOL? awk tgh Ajak saya rogol siapa ni? Bongok la tak tau nak marah ke gelak.

Zaman sekarang ni memang kita tidak boleh percaya dengan imej seseorang dalam laman sosial. Tak semestinya profile mereka acah-acah orang beriman mereka sebenarnya sebegitu. Kena selalu berhati-hati.

September 6th, 2013

Masih ingat dengan entri kami mengenai bekas ahli kumpulan hip-hop, juga seorang pelakon yang didakwa merogol anak tirinya yang berusia 13 tahun? Gempar satu Malaysia apabila kanak-kanak itu yang kini berusia 14 tahun membuat laporan polis pada tahun lepas kerana dirogol oleh bapa tirinya. Dakwanya, dia telah dirogol oleh lelaki itu sejak berusia 7 tahun.

– sekadar gambar hiasan

Hari ini, Mahkamah Sesyen di Kajang telah menjatuhkan hukuman 20 tahun penjara dan 10 kali sebatan terhadap lelaki tersebut kerana didapati bersalah merogol anak tirinya pada Februari tahun lepas di sebuah rumah di Taman Gombak Jaya.

Beliau didakwa mengikut Seksyen 376 (2) (d) yang membawa hukuman penjara maksimum 30 tahun dan sebatan, jika disabit kesalahan. Walau begitu, mahkamah membenarkan tertuduh untuk menangguhkan hukuman penjara sehingga rayuan selesai di Mahkamah Tinggi.

Sekiranya anda ingin menonton rakaman Melodi yang memaparkan temubual antara wartawan Michelle dengan ibu kanak-kanak tersebut, video disertakan di bawah:-

P/S: Nama tertuduh dirahsiakan demi menjaga maruah kanak-kanak mangsa rogol yang masih di bawah umur. Kredit info: KOSMO!

May 31st, 2009

ah long

Sekali lagi kami nak buat iklan layanan masyarakat. Bukan apa, banyak idea dan kritikan di kepala nie yang kena dikeluarkan. Sesekali nak jugak berbincang dengan anda semua tentang negara kita yang tercinta, Malaysia.

Anda sudah tentu pernah tengok iklan-iklan Ah Long di atas kan? Kalau anda tak pernah tengok, maknanya anda bukanlah rakyat Malaysia. Oh ya, selain daripada iklan pinjam duit di atas, ada jugak iklan-iklan ubat kuat untuk lelaki. Paling kelakar ada satu tajuk iklan ubat kuat yang pernah kami nampak ialah “ANDA INGIN JADI SUPERMAN?“. Sungguh pandai teknik memikat pelanggan tukang buat iklan nie.

Berbalik kepada topik kita, minggu lepas kecoh cerita orang kena rantai dan dilokapkan macam anjing oleh si Ah Long Ah Long celaka nie. Nasib baiklah rasanya mereka yang dilokapkan nie sebangsa dengan mereka. At least taklah membuak sangat kemarahan di dada kami nie.

Apa silapnya ye? Kenapa rakyat kita suka sangat pinjam kat Ah Long nie? Padahal rasanya semua tau bahana yang bakal menimpa diorang. Kalau pinjam seribu paling koman mau kena bayar 2 ribu. Kalau tak dapat bayar, kompem kena belasah sampai koma. Takpun anak bini kena rogol, dera dan macam-macam lagi le.

Jawapannya senang saje. Anda pergi jumpa Ah Long, bawak IC je. Borak-borak kejap. Sign agreement. Terus dapat duit on the spot. Tak sampai setengah jam dah boleh dapat duit. Anda happy, Ah Long lagi lah happy.

Nak pinjam dengan bank? Jangan haraplah kalau anda tak kerja dengan kerajaan. Paling terbakar bila dengar iklan Bank Rakyat, Ini Pilihan Saya. Pilihan saya lah sangat!!!. Bayangkan orang-orang yang kerja swasta gaji bersih kalau tak cecah 3 4 ribu jangan mimpi la nak buat loan. Padahal kalau kerja goverment senang ajer dia kasik kat pinjam. Double standard namanya nie.

Malaysia kita nie perlu banyak diubah. Paling penting bagi kami ialah perubahan dari media-media kita nie. Sikit-sikit cerita ragut, rempit, bunuh, tikam sana, rogol sini. Memanglah boleh melariskan suratkhabar, tapi kesannya kat pikiran kita nie la. Hari-hari disuap dengan benda-benda jahat je, lama-lama otak kita yang suci bersih nie pun akan jadi jahat.

Eh terpanjang pulak tulis. Bila baca balik apa yang ditulis, macam tak ada isi jer. Tapi terima kasih la sebab sudi baca. Cubalah pahami apa yang kami cuba sampaikan nie. Nanti ada masa kita cerita lagi tentang negara kita Malaysia yang tercinta nie ye.

Renung-renungkan dan selamat beramal.