Written by Bella | November 29th, 2018

Baru-baru ini, viral dengan video seorang wakil produk yang tidak beradab memaparkan keadaan Puteri Balqis yang terbaring dalam keadaan tidak bermaya ketika menziarahi pelakon kanak-kanak itu dirumahnya. Tidak menghormati Balqis yang sedang sakit sambil bercakap dalam nada yang kuat, video tersebut menimbulkan kemarahan netizen dan mengudang pelbagai spekulasi.

Terbaru, Balqis sendiri telah tampil menafikan dirinya terlantar dan nazak sebaliknya kesan ubat yang membuatkan beliau sedikit lemah. Sejujurnya, beliau sudah rimas apabila ada sesetengah pihak yang pentingkan diri sendiri dan cuba mengambil kesempatan disebalik kesakitannya itu.

Saya tak terlantar. Saya boleh berjalan cuma cepat penat. Kadang-kadang apabila orang datang melawat saya tidur sebab baru makan ubat. Bukannya nazak. Sebaik-baiknya jangan dengar cakap orang tetapi tanya saya sendiri. Selama ini saya cuma jadi pemerhati dan boneka untuk manusia yang pentingkan diri sendiri.

Balqis juga tidak mahu lagi bercakap mengenai sakit kanser yang dihidapinya dan memohon orang ramai supaya dapat mendoakan kesihatan beliau.

Sumber Berita : Harian Metro

Written by Bella | July 9th, 2018

Pernah dikhabarkan mempunyai masalah jantung, namun sekeping foto yang dikongsikan dengan hashtag #FightCancer yang dimuat naik ke akaun Instagram pelakon kanak-kanak berbakat besar, Puteri Balqis Azizi baru-baru ini mencetuskan tanda-tanya tentang keadaan kesihatannya.

Alangkah terkejutnya kami apabila ibunya, Norashikin Mohd Aziz mengesahkan anaknya itu menghidap kanser tetapi buat masa ini beliau enggan mengulas lebih lanjut mengenai penyakit yang dihidapi oleh Aqish.

Namun, Aqish mempunyai semangat yang cukup kuat untuk melawan penyakitnya itu dan difahamkan keadaannya semakin baik selepas menjalani rawatan.

Saya minta maaf, buat masa ini saya tak mahu membuat sebarang temu bual. Demamnya masih tak berhenti. Jantung dan paru-parunya mempunyai masalah. Apa pun dia semakin kuat.

Penyakit kanser boleh menyerang sesiapa sahaja tanpa mengira umur ataupun jantina. Mungkin lebih mudah untuk berkata-kata tetapi kami berdoa agar Aqish terus bersemangat untuk melawan kanser yang dihidapinya, dipermudahkan segala rawatan dan harap dapat diberikan kesembuhan.

Sumber Berita : BH ONLINE

Written by Bella | July 7th, 2017

Siapa yang tidak kenal dengan pelakon kanak-kanak yang berbakat, Puteri Balqis Azizi bukan? Beliau juga turut mempunyai jumlah peminat yang agak ramai. Sering berkongsi foto aktiviti sehariannya di akaun Instagram,  Balqis juga tidak dapat lari daripada kritikan ramai. Sesetengah netizen mula mempertikaikan cara pemakaian Balqis yang agak seksi dan tidak begitu sesuai dengan umurnya.

Walaubagaimanapun, baru-baru ini ruangan komen di akaun Instagram @rockingbalqis sudah ditutup. Menurut bapanya, Azizi Aziz beliau mengambil langkah tersebut kerana tidak mahu emosi anaknya itu terganggu dengan segala komen negatif yang dilemparkan.

Benar, memang kami sengaja menutup ruangan komen pada setiap posting gambar anak saya di Instagram kerana kami tahu dia tidak kuat untuk hadapi cacian dan tohmahan orang.Sebagai ayah saya tahu dia dah cuba jadi yang terbaik untuk diri dan kerjaya seninya. Malangnya masih ada orang yang sengaja mahu mencari salah-silap dia.

Soal berpakaian tu, pada usianya sekarang saya hanya mahu dia jujur pada diri sendiri dan selesa apa yang dia buat. Tiba waktunya dia membesar dan matang macam orang lain juga.

Tambah Azizi, beliau tidak pernah lupa memberikan didikan agama kepada anaknya itu. Buat beliau, tidak salah jika ada yang ingin menegur Balqis tetapi biarlah kena pada caranya.

Sumber Berita : mStar Online

Written by AbangNara | July 28th, 2015

Sebenarnya Abang Nara kasihan dengan nasib yang menimpa Puteri Balqis. Kerana memuatnaik gambarnya berbikini, pelbagai tohmahan, kecaman dan kritikan diterima oleh pelakon cilik ini. Ada yang melabelnya sebagai Yahudi, menganggap Puteri Balqis seksi dan macam-macam lagi. Masalahnya Puteri Balqis budak kecil lagi kot. Baligh pun belum. Yang komen lebih-lebih ini diharap silalah pergi ‘check’ sama ada diri anda ada masalah ‘pedophilia’ atau tak.

puteri balqis bikini

Nasib baiklah Puteri Balqis tetap tenang dan tidak mengambil berat komen-komen yang menghina dirinya. Kecik-kecik dah kena panggil macam-macam, memang boleh emosi dibuatnya. Kata Azizi Aziz, ayah Puteri Balqis:-

Dia digelar dengan pelbagai gelaran tetapi dia tenang membaca semua komen tersebut. Dia okay. Kami gembira di sini (pulau) malah tidak peduli dengan orang lain. Biarlah mereka membuat penilaian sendiri.

Malah Hasnul Rahmat yang telah dikritik kerana memegang anjing dan memuatnaik gambar patung Jesus juga melahirkan rasa kekagumannya terhadap ketenangan Puteri Balqis menghadapi kontroversi ini. Kata Hasnul:-

Saya ada bersama semasa percutian itu. Sebenarnya saya lebih rasa kasihan dengan Puteri Balqis daripada diri saya (yang dikritik gara-gara isu pegang anjing dan patung Jesus). Tapi saya kagum dengan cara dia berdepan dengan isu dan kontroversi.

Dia berkata kepada saya, Uncle, Rasulullah dulu pernah kena lagi teruk daripada ini, Rasulullah pernah dibaling batu dan tahi. Tapi ni setakat sosial media. Dia sangat relaks dan menikmati percutiannya.

balqis

Ketenangan Puteri Balqis seharusnya dipuji dan dicontohi oleh sesetengah artis yang suka melenting tak tentu pasal. Nak kecoh-kecoh buat apa kalau ia menganggu ketenangan fikiran. Walau apa yang kita lakukan, pasti ada pihak yang tak puas hati. Daripada layan kerenah sesetengah pihak ini, lebih baik kita go on dengan kehidupan. Stress-stress pun tak guna jugak. Apa pula kata anda?