February 16th, 2020

Rata-rata lelaki dekat Malaysia ini, kalau dah ‘ketagih’ main permainan video memang tak akan ingatlah pasal perkara lain. Kalau boleh mandi, makan, tidur pun mesti nak berkepit dengan konsol!

Sama juga dengan pelawak terkenal iaitu Johan yang dikenali sebagai antara gamer kuat dalam kalangan selebriti tempatan. Kalau anda perasan, lelaki itu juga rajin berkongsi penstriman secara langsung permainannya menerusi laman Facebook.

ozlynn dan johan

Main main juga, tapi kalau dah sampai melekat depan komputer, isteri mana yang tak marah kan? Seorang individu di Twitter telah memuat naik sedutan video pendek di mana Johan telah dimarahi isteri kesayangan kerana terlalu leka bermain permainan bola FIFA.

Memang kelakar habislah melihatkan pelawak itu yang terkemut-kemut dibebel oleh Ozlynn. Rupanya si isteri dah lama pesan suruh berhenti main tapi Johan buat tak reti sahaja, memang diamukkanlah!

Bait-bait bebelan Ozlynn boleh tahan pecah perut juga!

Kau sibuk main FIFA main FIFA, yang aku siapa nak main?!

Meskipun ramai netizen yang nyata terhibur dengan gelagat suami isteri ini, ada pula ‘acik bawang’ yang busuk hati dan tuduh bahawa Ozlynn kurang ajar dengan suami.

ozlynn dan johan

Siap ada yang cakap Ozlynn dan Johan hanya ‘berdrama’ sebab nak naikkan jumlah tontonan siaran langsung tersebut. Pulak dah?

ozlynn dan johan

Adatlah dalam perkahwinan ada gaduh dan bermasam muka kan? Tapi jangan risau sebabnya pasangan romantik itu berbaik juga pada akhir penstriman tersebut.

Okay sahaja pasangan ini, tapi yang pastinya kedua-dua Ozlynn dan Johan berjaya beri bahan hiburan untuk netizen. Para suami yang ketagih main game, boleh lah bawa muhasabah diri lepas tengok amukan Ozlynn ini.

Sumber: Twitter

April 23rd, 2015

Beberapa pihak mengatakan bahawa Johan Raja Lawak dikongkong isterinya  dan segala tindak-tanduk ataupun keputusan yang hendak dibuat oleh Johan harus disaring oleh Ozlynn terlebih dahulu.

Namun, jelas Ozlynn beliau tidak pernah berniat untuk berbuat begitu dan hanya ingin membantu hala tuju kerjaya seni suaminya kerana beliau sudah terbabit dalam industri hiburan sejak 20 tahun yang lalu.

Bagi saya, tidak timbul soal saya mengongkong Johan kerana apa yang saya buat adalah untuk kebaikan Johan juga. Sudah 20 tahun saya dalam bidang ini. Sejak dari zaman saya sekolah lagi. Dah macam-macam yang saya ceburi bermula dengan bidang pengiklanan sehingga ke lakonan.

Sepanjang tempoh itu juga, dah banyak pengalaman yang saya lalui dan apa yang saya lalui dulu itulah yang saya jadikan panduan untuk membantu kerjaya seni Johan pula.

Ozlynn juga memberitahu beliau banyak membantu dan menasihati Johan dalam menerima tawaran kerja dan harus mengaturkan jadual dengan tepat supaya segala pekerjaan berjalan dengan lancar.

Seorang isteri tentu lebih tahu sikap suaminya lebih daripada orang lain, tidak salah untuk Ozlynn membantu Johan dalam kerjayanya. Mungkin dengan cara ini juga hubungan mereka akan lebih erat.

Sumber Berita: Mangga Online

April 11th, 2015

Tindakan Johan Raja Lawak mencium bibir isterinya Ozlynn Watie apabila diumumkan sebagai pemenang bagi kategori penyampai radio paling popular ABPBH 2014 mengundang kontroversi. Ramai yang mempertikaikan tindakan Johan dan ada juga yang menyokong atas alasan mereka berdua sudah sah bergelar suami isteri.

Free Malaysia Today telah mendapatkan pandangan dari Imam Masjid Bukit Aman, Ustaz Hassan Al Fadhli Abd Rahman yang menyatakan secara asasnya hukum suami mencium seorang wanita yang sah bergelar sebagai isteri tidak menjadi kesalahan. Namun, hukumnya berbeza apabila dibuat secara terbuka.

Jelasnya, perkara sedemikian harus disembunyikan daripada pengetahuan umum kerana terdapat segelintir penonton dalam acara tersebut yang belum berkahwin.

Kita juga harus menutup fitnah yang akan disebarkan oleh orang ramai kerana bukan semua orang tahu wanita itu (Ozlynn) adalah isteri Johan.

Bukan itu sahaja, Hassan turut menasihati agar Johan dan isterinya supaya melihat suasana dan keadaan sebelum melakukan sebarang aksi kerana hukum fekah berubah mengikut keadaan.

Misalnya, sewaktu di rumah, isteri boleh mempamerkan auratnya kepada suami kerana pada waktu itu tidak ada orang lain selain suaminya. Namun sewaktu di luar rumah, isteri harus menutup auratnya agar tidak dilihat oleh orang lain.

Begitu juga, cium di rumah boleh kerana tidak ada orang lain, tetapi depan orang ramai tidak boleh walaupun cium itu halal bagi suami dan isteri.

Begitulah pandangan Ustaz Hassan. Perkara yang sudah berlaku tidak boleh diubah lagi tetapi pandangan ustaz boleh dijadikan panduan di masa hadapan. Walaupun sudah halal, simpanlah kemesraan yang teramat itu sebagai perihal peribadi suami dan isteri.

Sebagai orang Melayu kita kena mengambil kira perihal agama Islam dan adat zaman berzaman yang perlu dijunjung, tak gitu?