October 1st, 2020

Meluhakan rasa tidak puas hatinya di laman Twitter terhadap seorang Menteri yang baru dilanrik beberapa hari lepas, penyanyi Nourul Wahab seakan mencuri perhatian netizen.

Bersuara Soal Politik Kepada Menteri Yang Salah, Nourul Wahab Kena Kecam Dengan Netizen

Biarpun tweetnya itu sudah dipadam, namun Nourul difahamkan tampil menyuarakan pendapatnya terhadap pembangunan di Kuala Lumpur yang dikatakan terlalu pada sehingga menyebabkan peratusan kes denggi di ibu negara kian meningkat.

Bersuara Soal Politik Kepada Menteri Yang Salah, Nourul Wahab Kena Kecam Dengan Netizen

“Tolong hentikan pembinaan kondominium dan apartmen di tengah-tengah bandar Kuala Lumpur. Bangunan semua dah rapat dan kes denggi pun meningkat. Siapa yang akan membeli kondominium tersebut? Tolong periksa pemaju-pemaju di Bukit Ceylon. Terima kasih.”

Meskipun begitu, kenyataanya telahpun disalurkan kepada Menteri yang salah iaitu Datuk Seri Masidi Manjun yang merupakan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan bagi negeri Sabah.

 

Bersuara Soal Politik Kepada Menteri Yang Salah, Nourul Wahab Kena Kecam Dengan Netizen

Susulan tweet tersebut, netizen tampil menyerangnya hingga menulis komen yang kasar termasuk panggilan ‘bodoh’.

Tidak kurang juga ramai yang menganggap beliau seorang yang tidak cakna dalam soal politik negara.

Bagaimanapun, beliau tampil menjelaskan bahawa dirinya telah salah faham dan tidak begitu mengikuti segala isu berkaitan politik tanah air. Sekadar informasi, Menteri Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan iailah YB Zuraida Kamaruddin.

June 18th, 2020

Baru-baru ini kecoh di pelusuk media sosial apabila kisah penyanyi Nourul Wahab dikhabarka kecewa selepas dilayan secara kasar dan ditengking oleh seorang anggota keselamatan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) tempoh hari.

nourul wahab klia

Ekoran kejadian itu, Nourul dan keluarga telah menerima permohonan maaf daripada Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) selepas pihak tersebut difahamkan telah memuat naik kenyataan itu dan mengambil tindakan disiplin terhadapa anggota keselamatan berkenaan.

Menurut wakil pengendali lapangan terbang, pihaknya tidak akan membiarkan sikap seperti itu dilakukan dalam kakitangan mereka.

“Malaysia Airports tidak akan membiarkan begitu sahaja sikap biadap mana-mana kakitangannya.”

Bagaimanapun, pihaknya juga akan menjalankan siasatan segera setelah menerima maklumat kejadian malah mengesahkan ia adalah seperti yang diaporkan.

nourul wahab klia

Terdahulu, menerusi salah sebuah posting di laman Instagram, Nourul memuat naik video meluahkan perasaan sedih dan kecewa apabila dilayan dengan biadap oleh seorang anggota keselamatan di KLIA.

Insiden itu juga berlaku semasa beliau menghantar ibu dan bapa mertuanya di KLIA untuk pulang ke Perancis. Hal ini tercetus apabila Nourul bertindak mahu membantu kedua orang tua berkenaan untuk mendaftar masuk susulan ibu dan bapa mertuanya tidak boleh berbahsa Inggeris dan Melayu.

nourul wahab klia

Malah menegaskan beliau amat memahami segala prosedur operasi standard (SOP) yang ditetapkan dan turut berharap agar anggota berkenaan lebih bertimbang rasa dan berbudi bahasa ketika melaksanakan tanggungjawab dan menjalankan tugas.

Sumber: mStar

June 15th, 2020

Penyanyi, Nourul Wahab baru-baru ini meluahkan rasa kekecewaan apabila dirinya ditengking dan dilayan dengan kasar oleh seorang pegawa keselamatan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA).

Nourul yang melalui pengalaman tidak menyenangkan itu berkata bahawa dia faham mengenai prosedur operasi standard (SOP) yang perlu dipatuhi namun berharap anggota berkenaan lebih bertimbang rasa ketika menjalankan tugas.

Pengalaman ditengking oleh pegawai tersebut dizahirkan apabila anggota tersebut meninggikan suara kepadanya dan kedua ibu bapa mertuanya.

View this post on Instagram

Dalam kemelut dalam video kami semalam masa hantaq mamy papy balik: . Kami akan huraikan dalam video nanti. . Tak semua depa lagu tu. Faham depa juga manusia. Depa bertugas dmei negara demi kita semua. Kami cukup respect semua anggota beruniform . Cik farina ni [email protected] pasaipa incharge dia lagu tu. Lepas dah mamy oapy berlepas, kami nak pi balik oarking kat prking C depa tak habih lagi bertugas dan cik farina dan teman nya mintak bergambaq . Kami kata idea yang baik sebab kami nak habaq : semua manusia tak sama tahap kesopanan dan juga kesedaran sivik . Ada RAMAI yang sopan. Hanya satu dua yang tak boleh handle stress. Ya depa manusia juga. Kita semua faham . Satu nak mohon jangan banding2 kan orang ada nama atau orang biasa. Semua lyak dilayan sama rata. Sopan tu untuk semua. Bukan orang2 tertentu saja . Semalam kami jadi terkedu sebab takdan bukak mulut dah tengking. Takpalah kami faham. Undang2 kena ikut . Dah dia tengking, dia keluaq dari situ. Cik Farina ni lah yang explain semua elok2 . Dari awai kami sampai nampak kami berempat pakai mask, dari jauh dia senyum. Cakap elok. Mintak tiket flight. . Tiba tiba yang incharge tu potong… kami terkejut???? . Stress. Semua stress. Takdak sapa boleh kawai pendamic ni . Hanya Allah taala boleh hapuskan Virus ni. Kita kena usaha jaga diri. Tu lh orang kata toksah dok baca sangat benda menakut nakutkan. Buat kuta jadi tak tentu arah! Terjejas qeja!

A post shared by N O U R U L (@nouruldepp) on

“Anggota itu tinggikan suara pada saya. Dia cakap dua orang sahaja yang boleh masuk ke dalam. Saya kata okey, tetapi ibu bapa mertua saya tak boleh berbahasa Inggeris dan Melayu.Tapi dia masih menjawab dengan nada yang tinggi,”

Pengalaman tersebut telah dikongsi di laman instagram Nourul atau nama sebenarnya, Noorul Huda Abdul Wahab, 41. Dia telah memuat naik foto bergambar bersama beberapa anggota keselamatan bertugas yang cuba menjelaskan mengenai salah faham berkenaan.

Dia juga mengakui bahawa dirinya terkedu kerana belum sempat muka mulut, Nourul sudah ditengking. Namun, dia memahami bahawa anggota keselamatan yang bertugas itu juga manusia, dan menghormati pekerjaan yang dilakukan petugas barisan hadapan ini.

August 15th, 2016

Gara-gara terasa hati dengan perkataan kasar yang dikatakan oleh penyanyi Nourul Wahab ketika membuat pesanan makanan menerusi telefon, seorang pekerja restoran makanan segera telah mendedahkan maklumat peribadi Nourul kepada lelaki-lelaki berhidung belang.

Nourul memberitahu, tindakan pekerja berkenaan telah mengakibatkan beliau menerima pelbagai mesej dan gangguan oleh beberapa orang lelaki yang gila seks.

Saya ada menghubungi sebuah restoran makanan segera untuk membuat pesanan, malangnya dia menjawap panggilan saya dengan nada yang tidak mesra dan secara tidak sengaja juga saya terkeluar satu perkataan yang agak kasar.

Selapas itu kira-kira 30 minit telefon saya mula dihubungi oleh orang yang gila seks dan mengajak saya ke hotel. Malah mereka juga menerima maklumat kononnya saya seorang janda.

Susulan perkara berkenaan, Nourul turut menjelaskan situasi yang berlaku kepada dirinya melalui akaun Facebooknya minggu lepas.

Menurut Nourul, pihak restoran segera tersebut telah tampil memohon maaf dan akan mengambil tindakan kepada pekerja terbabit.

Nourul merasakan tindakan tersebut agak melampau dan beliau sudah membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi pada hari Jumaat lepas dan kini dalam perbincangan bersama peguamnya untuk membawa kes ini ke mahkamah.

Saya juga mengaku bahawa keluar satu perkataan yang tidak sepatutnya sehingga mengakibatkan pekerja itu marah. Tapi tidak sepatutnya dia menyebarkan nombor dan maklumat peribadi saya kepada pihak lain sehingga menimbulkan ancaman keselamatan

Saya buat laporan polis demi keselamatan saya kerana ada yang hubungi saya ugut yang bukan-bukan. Sekarang sedang kumpul bukti dan ikut nasihat peguam saya.

Jika dalam tempoh seminggu masih ada orang kacau saya tidak teragak-agak untuk bawa perkara ini ke mahkamah.

Dalam keadan marah kita mungkin tidak mampu untuk mengawal kata-kata yang keluar daripada mulut kita. Namun, sentiasa cuba untuk bersabar lebih-lebih lagi berurusan dengan mereka yang tidak dikenali secara atas talian. Manusia ini pelbagai ragamnya, kalau rasa sentap dan tidak puas hati, macam-macam perkara yang mereka boleh lakukan.

Sumber Berita : mStar Online