September 25th, 2020

Menyambut ulang tahun perkahwinannya yang kesembilan semalam, pasangan pelakon Memey Suhaiza dan Norman Hakim yang meraikannya di sebuah restoran yang terletak di Menara Kuala Lumpur mencuri tumpuan netizen.

Sambut Ulang Tahun Perkahwinan Ke-9, Norman Hakim Hadiahkan Jambangan Duit Kepada Memey Suhaiza

Hal ini demikian kerana, hadiah yang diterima Memey daripada suaminya sangat berbeza jika dibandingkan dengan orang lain kerana lazimnya setiap pasangan sering diberikan jambangan bunga.

Namun, Norman yang juga bekas suami kepada pelakon Abby Abadi itu bertindak memberikan isterinya jambangan duit sempena meraikan hari istimewa tersebut.

Sambut Ulang Tahun Perkahwinan Ke-9, Norman Hakim Hadiahkan Jambangan Duit Kepada Memey Suhaiza

Kata Norman, beliau memang sengaja memberikan hadiah berupa wang ringgit bagi memudahkan urusan isterinya membuat pilihan sendiri barangan apa yang ingin dibeli di kemudian hari.

“Alhamdulillah ada orang tu gembira sangat dapat bunga ‘money’ bouquet macam tu. Senang kita orang lelaki tak perlu pening fikir nak beli hadiah apa. Kita beri macam ni pandai-pandai nanti isteri nak beli hadiah apa yang betul-betul dia nak.”

Dalam pada itu, Memey menerusi sebuah entri di laman Instagram mendedahkan beliau amat gembira dengan pemberian yang cukup bermakna daripada suaminya itu.

“Selalu dapat bunga pun gembira dah, tak sangka rasa jambangan bunga macam ni. Lain lagi perasaannya. Nak selalu..boleh mummy berbelanja.”

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikutnya cuba meneka jumlah keseluruhan wang tunai yang diterimanya dalam bentuk jambangan tersebut. Malah ada juga yang dilihat gigih mengira wang kertas bernilai RM50 itu dan beranggapan kesemuanya berjumlah RM2,000 secara keseluruhan.

Sambut Ulang Tahun Perkahwinan Ke-9, Norman Hakim Hadiahkan Jambangan Duit Kepada Memey Suhaiza

Sekadar informasi, Memey telah sah menjadi isteri kepada Norman pada 24 September 2011. Hasil perkongsian hidup bersama, mereka dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Muhammad Darwisz Hakim, Muhammad Dikhriz Hakim dan Mikayla Delisha Hakim.

August 11th, 2020

Mendedahkan dirinya ingin menimang tiga orang cahaya mata lagi, pelakon Memey Suhaiza menyatakan sasaran itu ingin dilakukannya sebelum umur memasuki 40 tahun.

Memey Suhaiza Dedah Mahu Tambah Tiga Orang Anak Lagi

Menurut isteri kepada pelakon tampan Norman Hakim itu lagi, beliau hanya mampu merancang namun segalanya adalah ketentuan daripada Illahi.

“Tiga orang. Mummy target nak tambah lagi tiga sebelum umur 40. Kita merancang.. Semuanya dengan izin Allah kan.”

Dalam pada itu, Memey juga dilihat turut mendoakan kepada pasangan yang sedang berusaha sama seperti dirinya agar dimakbulkan doa oleh Allah.

Memey Suhaiza Dedah Mahu Tambah Tiga Orang Anak Lagi

“Sesiapa yang tengah merancang dan berusaha juga , mummy doakan semoga sama-sama doa kita dimakbulkan.”

Bagaimanapun, perkongsian itu turut menarik perhatian Norman dan bertindak meninggalkan komen di ruangan posting tersebut.

Memey Suhaiza Dedah Mahu Tambah Tiga Orang Anak Lagi

“Halamakkk dia dah bagi hint laaaa.”

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata pengikut turut mendoakan agar segala perancangan Memey dimakbulkan oleh Allah SWT, malah turut berdoa agar rumah tangga Memey bersama pasangan akan kekal bahagia hingga hujung hayat.

Untuk rekod, Memey dan Norman telah berkahwin pada 24 September 2011. Hasil perkahwinan tersebut, pasangan itu dikurniakan tiga orang cahaya mata, Muhammad Darwisz Hakim, Muhammad Dikhriz Hakim dan Mikayla Delisha Hakim.

July 9th, 2020

Menjelaskan sebab mengapa dirinya sering memuat naik foto anak perempuannya, Marissa Dania Hakim, di Instagram berbanding foto anak-anaknya yang lain selepas ada yang mendakwa dia bersikap pilih kasih, pelakon Abby Abadi tampil menjelaskan ia berikutan ulang tahun kelahiran Dania yang baru disambut pada hari Ahad lalu.

abby abadi pilih kasih

“Satunya dah ni kebetulan birthday Dania, jadi banyaklah gambar dia hehe. Pastu baby Danisha saya tu tak suka bergambar, taknak dia posing macam kakaknya ni. Karakter berbeza.”

Pelakon drama Gerak Khas itu menjelaskan perkara berkenaan di laman Instagram miliknya selepas wujud segelintir pihak yang mempertikaikan tindakannya itu. Ujar Abby, dirinya hanya melayan kesemua anak-anaknya sama rata tanpa ada beza.

“Takdanya saya lebihkan Dania. Semua anak sama rata ja saya layan. Yang komen tu, cara dia macam tak puas hati ja, walhal dah 8888 kali saya cerita.”

Terdahulu, Abby pernah berkahwin dengan Norman pada tahun 2002 dan bercerai pada tahun 2008. Hasil perkahwinan itu, Abby dan Norman dikurniakan tiga orang anak iaitu Mohamed Danish Hakim, Marissa Dania Hakim dan Maria Danisha Hakim.

Bagaimapun, Abby kemudian mendirikan rumah tangga bersama Faizal pada 14 Ogos 2015. Pasangan itu dikurniakan bayi pra-matang tahun lalu, namun meninggal dunia selepas 70 hari dilahirkan.

Sehingga kini, Abby dan suami sudah memiliki tiga orang anak angkat, Muhammad Daiyan Fayyadh, Maisara Dayana Fathia dan Maira Darda Farisa.

Sumber: Gempak

June 4th, 2020

Pelakon kacak, Norman Hakim baru-baru ini ada mengemaskini laman instagram yang memaparkan dirinya sedang melakukan aktiviti kecergasan di rumah bersama anak-anaknya.

Walaupun masih berada dalam Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), ianya tidak menghalang Norman untuk meneruskan aktiviti ‘workout’ walaupun dengan hanya bantuan peralatan yang terhad.

“Yup saya jenis spesis satu hati tak [email protected] memang tak boleh.Atleast dlm sehari dapat 3KM pun jadi la,”

View this post on Instagram

KASIH SLOWWW!!!??? . . Cubaan tukar rutin jogging 3KM pastu workout sana sikit sini sikit sebelah malam pulak selepas dekat sebulan PKPB.Sebelum ni rutin jogging & workout sebelah petang,sebelum Maghrib dah settle dah.So far so good?? . . Yup saya jenis spesis satu hari tak [email protected] mmg tak boleh.Atleast dlm sehari dapat 3KM pun jadi la.Jiran kiri kanan rumah lagi dasyat,pagi sebelum diorang pergi ofis jogging 5KM,balik ofis jogging lagi 5KM!Mmg tabik springlah! . . Ni sebahagian ‘norma baharu’ sampai la ni utk fitness sbb govt.sampai skrg tak keluar lagi SOP utk gym.Harap2 dpt la dipercepatkan sbb semua tokey gym dan dak2 trainer pun ramai yg cari makan dalam line ni?? . . P/S:Wifey @memeysuhaiza suh saya buat video workout pastu share.Korang rasa mcmana?Ada yg nak ke?

A post shared by Khalifah Allah (@normanhakim_786) on

Dia yang sering melakukan rutin larian dan aktiviti kecergasan pada waktu petang, telah menganggap rutin yang dilakukannya kini adalah sebahagian daripada normal baharu yang disarankan kerajaan.

View this post on Instagram

 

Sanah Helwah Happy 5th Birthday Muhammad Dikhriz Hakim a.k.a Kikim @awishzarisz …cayang papa paling2 manja dlm 6 org beradik dia?? . . Sama2 doakan Kikim terus membesar menjadi anak yang soleh & sentiasa didalam lindungan,rahmat & kasih sayang Allah s.w.t…Aamiin Ya Rabb??

A post shared by Khalifah Allah (@normanhakim_786) on

Norman juga berharap akan ada garis panduan untuk pengusaha gym dikeluarkan oleh kerajaan buat masa terdekat kerana ramai yang bergantung rezeki dengan mengusahakan pusat-pusat kecergasan.

Norman Hakim yang memang terkenal sebagai seorang yang menjaga penampilan diri turut menyarankan masyarakat supaya sentiasa melakukan aktiviti riadah dan menjaga kesihatan walaupun berada dalam tempoh PKPB.