October 2nd, 2020

Menjelaskan situasi sebenar selepas tindakannya memuat naik video di Instagram Story memaparkan gelagat PU Riz sedang bersembang dengan adiknya, Neelofa disertai emoji hati, Noor Nabila akui situasi itu membuatkannya rasa bersalah.

Nabila Rasa Bersalah Video Neelofa & Pu Riz Jadi Viral

Menurutnya, emoji itu telah disalah erti oleh ramai pihak. Hal ini kerana, beliau hnaya sekadar mahu berkongsi rasa teruja pada majlis perkahwinan adik saya.

“Tak sangka viral dan saya rasa serba salah pula. Nak padam pun benda dah tular. Sejujurnya emoji itu tidak bermaksud apa-apa pun tapi orang luar sudah menyalah tafsir perkara itu. Pada majlis pernikahan itu, PU Riz hanya diundang untuk membaca doa. Semua tetamu iaitu keluarga dan kawan mengenakan baju berwarna biru kecuali dulang boys!”

Dalam pada itu, Nabila juga turut mengakui beliau langsung tidak kisah siapa lelaki yang akan menjadi pilihan hati adiknya.

Nabila Rasa Bersalah Video Neelofa & Pu Riz Jadi Viral

“Tak kisah la sama ada PU Riz atau sesiapa sahaja. Yang penting, saya nak lihat Neelofa gembira dulu. Selain bahagia yang diperlukan, lelaki itu perlu bersama susah senang dengannya. Ilmu agama itu penting, dapat mendidik. Kami pun senang dengan PU Riz dan secara tidak langsung saya yang kurang ilmu ini dapat belajar sesuatu daripadanya,”

Bagaimanappun, Datin Noor Kartini Noor Mohamed yang juga ibu kepada bekas pengacara MeleTOP itu memilih untuk tidak mengulas lanjut berikutan isu yang sedang dikaitkan dengan anaknya.

Nabila Rasa Bersalah Video Neelofa & Pu Riz Jadi Viral

“Saya tak tahu nak cakap macam mana. Kalau boleh, saya tak mahu cakap atau sentuh perihal jodoh anak saya.”

Minggu lalu, kecoh di semua platform media sosial apabil wujud dakwaant Neelofa khabranya menjalin hubungan rapat dengan PU Riz apabila kedua-duanya sering dilihat bersama sejak Ramadan lalu. Namun, segalanya tetap dinafikan kedua belah pihak dan menyifatkan mereka berjumpa atas dasar kerja semata-mata.

Sumber: Gempak

September 17th, 2020

Alhamdulillah. Gembira hati kami mendengar berita baik ini. Mana tidaknnya, selepas penceraian antara Sharnaaz Ahmad dan isterinya, Noor Nabila, memang banyak konflik yang tercetus sehingga menyebabkan mereka berdua terpaksa membawa perkara tersebut ke mahkamah. Hari ini, kemelut antara kedua-dua pasangan ini untuk hak penjagaaan anak (hadanah), nafkah anak dan juga wang edah telah berjaya diselesaikan secara baik. Macam inilah yang kita mahu. Gaduh lama-lama pun buat apa kan? Masing-masing pernah tidur sebantal. Siap ada anak lagi hasil perkongsian hidup. Tak gitu?

Terdapat tiga tuntutan yang telah ditandangani oleh Sharnaaz dan Nabila sebagai tanda persetujuan iaitu Sharnaaz bersetuju memberi nafkah edah sebanyak RM500 selama tiga bulan, Sharrnaz memberi nafkah anak sebanyak RM1,200 sebulan dan hak penjagaan anak turut diberikan kepada Nabila termasuk memberi kebenaran kepada Sharnaaz berjumpa anak mereka serta tuntutan nusyuz dibatalkan. Selain itu, Nabila juga bersetuju mengetepikan tuntutan mutaah kecuali sebuah rumah di Taman Tun Dr Ismail yang dipindah milik kepadanya.

Kata Noor Nabila:-

Saya lega apabila proses perceraian dan hak penjagaan anak sudah selesai. Jadi, tidak perlu saya datang ke mahkamah lagi. Sebab perkara seperti ini mengambil tenaga kita dan memberi kesan kepada emosi. Jujurnya, saya terganggu, setiap kali hendak datang sini, saya berat hati. Insya-Allah, hari ini adalah kali terakhir saya datang ke sini. Alhamdulillah, semua sudah diselesaikan dengan baik. Saya dan Sharnaaz akan terus berbaik untuk anak kami

Sharnaaz juga ternyata gembira kerana mereka berdua dapat bersepakat menyelesaikan masalah ini sekaligus memberikan tumpuan 100% kepada anak mereka, Jebat:-

Keutamaan kami sekarang adalah Jebat. Walaupun kami tidak boleh meneruskan hubungan sebagai suami-isteri, tapi kami masih berkawan.Dahulu pun kami asalnya berkawan. Saya hendak terus berkawan dengan dia. Kalau gaduh pun tidak guna kerana yang mendapat kerugian adalah Jebat

Untuk makluman, Sharnaaz dan Nabila telah bercerai pada 9 Julai lalu selepas melangsungkan perkahwinan pada 31 Mac 2017. Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan anak lelaki, Jebat Jayden yang berusia dua tahun. Apa pun mari kita doakan yang terbaik buat kedua-dua pasangan ini. Semoga Jebat membesar dengan mendapat kasih sayang sepenuhnya.

July 3rd, 2020

Sanggup mengetepikan konflik yang wujud antara dirinya dan isteri Noor Nabila demi cahaya mata mereka Jebat Jayden, pelakon Sharnaaz Ahmad kini dikhabarkan bahagia menjalani kehidupan seharian selepas tiada lagi halangan untuk bertemu Jebat.

sharnaaz dapat jumpa anak tiga kali sehari

Sharnaaz menegaskan, beliau hanya menyerahkan segalanya kepada mahkamah bagi menentukan status rumah tangga mereka.

“Selama ini saya fight untuk anak, tapi hari ini saya sudah dapat bersamanya semula tanpa sebarang halangan.. itu cukup memadai.

Menurutnya, hal penjagaan anak merupakan keutamaanya berbanding perkahwinan. Hal ini kerana, beliau kini seakan mampu menzahirkan rasa syukur apabila dibenarkan bertemu anak pada bila-bila masa.

Rentetan itu, pelakon yang popular menerusi drama Suamiku Encik Sotong ini juga sempat mengucapkan terima kasih buat kakak kepada pengacara popular Neelofa ini kerana memahami nalurinya sebagai seorang bapa.

sharnaaz dapat jumpa anak tiga kali sehari

“Demi Allah! Apa saya buat ini semua hanya untuk anak.. sekarang saya dah dapat apa lagi saya nak? Isteri boleh ganti tapi anak tidak sama sekali.”

Dalam pada itu, beliau turut mendedahkan dirinya meluangkan masa sebanyak tiga kali sehari bertemu Jebat di kediaman milik isteri.

sharnaaz dapat jumpa anak tiga kali sehari

Untuk rekod, Sharnaaz dan Nabila telah mendirikan rumah tangga pada 31 Mac 2017. Hasil perkahwinan itu, pasangan ini dikurniakan seoarang cahaya mata lelaki yang kini berusia setahun. Namun rumah tangga pasangan ini dikhabarkan semakin dingin apabila Nabila bertindakn memfailkan penceraian terhadap suaminya pada September tahun lalu.

Bagaimanapun, Sharnaaz mengakui dirinya kini sedang berusaha untuk berbaik semula dengan isteri.

Sumber: mStar

May 25th, 2020

Setelah membuat keputusan untuk mengamalkan “co-parenting” bersama Noor Nabila, Sharnaaz Ahmad melalui posting IG beliau telah memuat naik gambar bersama Noor Nabila dan juga anaknya Jebat Jayden bersempena dengan Hari Raya Aidilfitri.

 

View this post on Instagram

 

Cukup sempurna dah bagi aku.. ba loves you boy, mummy and baba issue put aside, we both love u so much.. @jebatjayden selamat hari raya sayang baaa.. and to nabila too, super mother to my boy.

A post shared by Sharnaaz Ahmad Basir Ahmad ™ (@sharnaazahmad) on

Cukup sempurna dah bagi aku.. ba loves you boy, mummy and baba issue put aside, we both love u so much..

Walaupun masih tiada berita jika mereka akan merujuk semula perkahwinan pasangan ini, Sharnaaz akan memastikan beliau mengekalkan hubungan baik dengan Noor Nabila demi kebaikan Jebat.

Pelbagai reaksi dan komen positif dari peminat, termasuklah rakan-rakan artis yang memuji tindakan Sharnaaz mengutamakan Jebat.

Tidak kurang juga yang mendoakan semoga ada sinar baru buat kedua-dua Sharnaaz dan Nabila.

Sikap Sharnaaz untuk berbaik semula dengan Nabila demi kebaikan Jebat harus dicontohi oleh semua. Tak semestinya kalau perkhawinan tu dah sampai ke titik noktah, hubungan antara satu sama lain terjejas kan?

Tapi apa salahnya kalau ada sinar baru untuk Sharnaaz dan Nabila, kami pun tumpang gembira.

Sumber : Cari