October 26th, 2020

Beberapa bulan lalu, kecoh di media sosial apabila kisah percintaan antara pelakon Nonny Nadirah dan Niezam Zaidi mula meraih perhatian netizen.

Malah hubungan yang terjalin juga khabarnya amat serius sehingga kedua-dua mereka berhasrat untuk mendirikan rumah tangga bersama.

Bagaimanapun, hajat tersebut bagai tidak kesampaian apabila Nonny sendiri tampil mengesahkan hubungannya dengan Niezam  sudah berakhir.

Menerusi perkongsian di laman Instagram miliknya, Nonny dilihat mendedahkan beliau dan pelakon kacak itu sudah bersepakat membatalkan majlis perkahwinan yang sepatutnya berlangsung dalam masa terdekat.

“Sekadar makluman, setelah mengambil kata sepakat, perkahwinan antara kami telah pun dibatalkan.”

Selain menzahirkan ucapan maaf kepada media kerana tidak dapat mengulas lanjut berikuta perkara tersebut, Nonny yang juga seorang janda itu turut menyeru orang ramai agar mendoakan kebahagiaan buatnya serta bekas kekasih hati supaya kedua-dua belah pihak dipertemukan jodoh yang baik kelak.

“Korang, satu je kitorang minta. Tolong doakan kebahagiaan buat kami dan bertemu jodoh yang baik buat masing-masing ya. Sesungguhnya kami hanya mampu merancang tapi Allah itu sebaik-baik perancang. Kepada rakan media maaf saya tak dapat nak get back balik dengan anda semua. Untuk dalam masa ni, I reserve my comment. Harap korang faham,”

Terdahulu, bekas peserta program Akademi Fantasia musim ke-5 itu khabarnya akui langsung tidak menolak andai dipertemukan jodoh dengan Niezam kerana sebelum ini mereka dilihat sudah selesai menjalani kursus kahwin bersama-sama.

Sekadar informasi, Nonny pernah mendirikan rumah tangga dengan seorang jejaka bernama Mustain Adnan, selain diduga dengan pelbagai cabaran dalam alam perkahwinan yang hanya bertahan sekitar setahun sahaja, pasangan itu juga tidak dikurniakan zuriat dan memutuskan untuk bercerai pada tahun lalu.

July 16th, 2020

Menyedari hubungan cintanya dengan aktor Niezam Zaidi agak kurang disenangi segelintir pihak, pelakon Nonny Nadirah mendedahkan jejaka tersebut banyak membantunya melalui fasa sukar dalam kehidupan.

nonny nadirah niezam zaidi

Menurutnya, Niezam merupakan insan yang banyak memberinya kata semangat sehingga Nonny mampu bangkit daripada kisah lalu.

“Saya sedar memang ada pihak yang suka dan tak suka hubungan saya dengan Niezam. Tapi orang tak tahu yang saya pernah lalui fasa paling bawah dan macam mana saya berusaha untuk bangkit semula.”

Terdahulu, kecoh di media sosial apabila Nonny dikhabarkan menerima teguran daripada warganet selepas bertindak berkongsi sepotong video sedang membonceng motosikal yang ditunggang kekasihnya itu.

Malah menjelaskan tiada niat untuk menunjuk-nunjuk atau sengaja mencari publisiti murahan dengan berkongsi video berkenaan kepada umum.

nonny nadirah niezam zaidi

Sebelum ini juga, video lama Nonny bertandang ke rumah bekas suami ketika menyambut perayaan Aidilfitri menjadi tular selepas wujud pihak tidak bertanggungjawab memuat naik semula di media sosial. Namun berharap agar peminat tidak lagi mengungkit kembali kisah lamanya memandangkan beliau dan bekas suami telah mengambil haluan masing-masing.

Untuk rekod, Nonny pernah mendirikan rumah tangga bersama Mohamed Mustain paa 18 Mac 2018. Hasil perkongsian hidup itu, mereka tidak dikurniakan cahaya mata, malah memutuskan untuk bercerai selepas setahun bernikah.

Sumber: mStar

July 10th, 2020

Bertindak mendedahkan dirinya dan kekasih hati Nizam Zaidi bagai melalui proses susah dan senang bersama, dari menaiki motorsikal ke kereta, pelakon Nonny Nadirah akui tidak pernah berputus asa dalam hidup meskipun wang di dalam poketnya hanya ada RM10.

nonny nadirah niezam zaidi ditegur netizen naik motorsikal tiada halal gap

Menurut Nonny, rajin bersedekah, utamakan keluarga dan bantu sesame manusia merupakan kunci kejayaan dalam kehidupan seseorang manusia.

“Dari grab ke motor,berhujan pakai plastik sampah. Alhamdulilah sekarang dah ada transport balik. Terima kasih buat sahabat-sahabat semua yang banyak membantu kami.”

Nonny menerusi sebuah posting di Instagramnya memuat naik rakaman video sedang membonceng motorsikal yang ditunggang oleh Nizam.

Namun, seperti sudah dijangka, wujud segelintir pengikutnya di laman berkenaan seakan tidak gemar melihat Nonny membonceng motorsikal itu bersama seorang lelaki bukan muhrim dan meminta Nonny menjaga batas-batasnya.

https://www.instagram.com/p/CCYIbI0BnEW/

Nonny bagaimanapun tampil memohon maaf kepada semua yang tersinggung dan kurang senang melihat perkongsian tersebut.

“Sejujurnya saya tiada niat pun nak menunjuk atau sengaja nak minta orang puji. Bukan saja suka-suka pun nak muat naik video tersebut.”

nonny nadirah niezam zaidi naik motorsikal tiada halal gap

Untuk rekod, Nonny yang sebelum ini telah bercerai dengan bekas suaminya Mustain Adnan pada tahun 2019 dikhabarkan telah mula menjalin cinta bersama Niezam sekitar sejak Mei lalu, malah tidak segan mengakui bakal mengakhirinya dengan ikatan yang sah tidak lama lagi.

Sumber: mStar

June 23rd, 2020

Pelakon serta bekas pelajar Akademi Fantasia musim kelima, Nonny Nadirah mengakui sedang rapat dengan pelakon Niezam Zaidi amalah tidak menolak andai dijodohkan dengan aktor berkenaan.

nonny nadirah niezam zaidi

Menurut Nonny, beliau seakan bersyukur apabila jejaka tampan berkenaan hadir dalam hidupnya. Kata Nonny, Niezam merupakan lelaki istimewa yang hadir dalam hidupnya kini. Ujarnya lagi, mereka mula berkenalan sejak 2016 dan kin makin rapat sejak tahun lalu.

Kesungguhan Nizam untuk ke arah hubungan yang lebih baik tersergam indah dalam diirnya membuatkan Nonny tertambat dengan pelakon tersebut. Malah, pandai menjaga hati serta kelakar juga turut terpahat personaliti Niezam.

Keretakan rumah tangga Nonny dahulu juga seakan sama dengan perpisahan Niezam dengan kekasih lamanya dahulu. Dari situ, kedua-dua mereka dikhabarkan semakin erat apabila sering berkongsi kisah duka bersama.

nonny nadirah niezam zaidi

Nonny yang trauma selepas berdepan episod luka beberapa tahun lalu juga bagaikan berjaya diubati apabila wujudnya Niezam di sisi yang tidak lekang memberikan sokongan moral kepadanya.

“Niezamlah orang yang menarik saya agar kembali aktif dalam industri seni. Dia juga sentiasa ada bila saya memerlukan.”

Nonny bagaimanapun, tetap menyerahkan segalanya kepada ketentuan Ilahi malah sentiasa menitip doa agar dipertemukan dengan lelaki yang lebih baik untuk dijadikan sebagai teman hidup.

Untuk rekod, Nonny sebelum ini pernah melangsungkan perkahwinan dengan penolong penerbit Media Prima Berhad (MBP), Mustain Adnan pada 18 Mac 2018, namun ikatan itu terlerai selepas kedua-dua mereka disahkan bercerai pada tahun lalu.

Sumber: Gempak