April 9th, 2020

Ketika ini ramai gusar dengan penularan wabak COVID-19 yang semakin meningkat angkanya di seluruh dunia, tapi disebalik itu, sebenarnya “wabak” berita palsu lebih berbahaya daripada virus pandemik. Hampir setiap hari rasanya kita mendapat pelbagai mesej melalui aplikasi WhatsApp sehingga mencetuskan rasa panik dan membuat orang ramai lebih bimbang. Malah, ada ibu bapa kita yang percaya dengan berita tersebut.

naim daniel elak bergaduh dengan ibu

Perkara itu mendapat perhatian penyanyi Naim Daniel yang memberikan pesanan agak sinis menerusi menerusi sebuah lagu yang digubahnya.

Lagu ini untuk pak cik, mak cik dalam group WhatsApp

View this post on Instagram

Salah satu punca aku suka duduk bilik je masa PKP ni adalah untuk nak elak dari gaduh dengan mama. Kadang-kadang aku baru je turun tak sampai 3 saat dah gaduh ahahaha. Tapi aku admitlah yang kalau tak gaduh dengan mama sehari memang tak lengkap hari aku. Mama pun rasa macam tu. Mungkin ni cara aku dengan mama punya bonding, pelik sikitlah tapi. Macam harini pun aku saja je cari pasal tak wish Happy Anniversary Mama dengan Papa yang ke 35 tahun, triggered jugalah dia tadi ahahahahh. Adakah korang mengalami komplikasi yang sama, dimana parents korang dapat ws pepelik je sepanjang musim covid 19 ni dan diorang pun minta pendapat korang dan akhirnya berakhir dengan pertelingkahan bagai berbeza sokongan politik? Haha, welcome to the club. Pantau parents korang, minta diorang baca news dari KKM sahaja dan bukan daripada page fesbuk semata. Lagu ni aku rasa sangat-sangat tak best sebab aku macam tak tahu apa aku buat tapi aku nak post juga. Insyaallah aku akan datang dengan benda yang lebih baik dari ini. Selamat mendengarlah ya 🙏🏻

A post shared by Naim Daniel (@naimdanielx) on

Menurut Naim, pesanan itu ditujukan kepada mereka yang berada di dalam group WhatsApp bersama ibunya supaya jangan kongsikan sebarang berita palsu dan petua mengarut untuk menghapuskan wabak COVID-19.

Kalau anda juga mengalami masalah yang sama, bolehlah kongsikan lagu nasihat Naim ini. Ketika itu, janganlah lagi tertipu dan terlalu mempercayai berita yang disebarkan

Advertisement
March 2nd, 2020

Satu demi satu kejayaan yang dikecapi oleh penyanyi Naim Daniel, selepas Selepas diumumkan sebagai juara Anugerah Juara Lagu (AJL) Ke-34 pada 9 Februari lalu, kini Naim meluahkan rasa syukur apabila berjaya memiliki rumah sendiri pada usia 22 tahun.

naim daniel

Segala perit dan jerih yang ditempuhi bergelar pendatang baru ke dalam industri nyanyian tanah air akhirnya telah membuahkan hasil.

Menerusi laman Instagram miliknya, Naim turut memuat naik sekeping foto dirinya dengan berlatarbelakangkan kediaman tersebut.

naim daniel beli rumah

Dalam pada itu, ramai yang mengucapkan tahniah kepada penyanyi  itu selain kagum dengan kejayaannya itu yang memberikan inspirasi buat ramai anak muda di luar sana.

naim daniel beli rumah naim daniel beli rumah naim daniel beli rumah

Tahniah kepada Naim yang berjaya memiliki rumah sendiri pada usia masih muda. Namun tiada apa yang mustahil selagi kita sanggup berusaha, bekerja keras untuk mencapai segala impian.

Advertisement
February 27th, 2020

Baru-baru ini, bekas kekasih Naim Daniel iaitu Dayana Amerda telah menuntut hak cipta lagu Sumpah yang menjadi juara Anugerah Juara Lagu Ke 34 (AJL34). Dia mahu Naim bersikap jujur kepada peminat dan memberi tempoh seminggu kepada penyanyi itu untuk membuat pengakuan secara terbuka bahawa lagu itu adalah karya ciptaan mereka bersama pada tahun 2015 ketika mereka masih bercinta.

dayana armeda

Bagaimanapun, sehingga kini pihak pengurusan Naim, World Peace Entertainment (WPE) terus berdiam diri berhubung isu hak cipta lagu tersebut.

Dayana berkata dia ingin bertemu empat mata dengan Naim untuk menyelesaikan isu berkenaan dan enggan menunaikan permintaan pihak pengurusan Naim yang meminta menghantar bukti berkaitan isu hak cipta lagu Sumpah melalui e-mel sahaja.

naim daniel dayana

Saya mahu bertemu dengan wakil WPE untuk mengemukakan bukti, tetapi mereka tidak mahu berjumpa atas alasan saya sudah mengadakan sidang media terlebih dahulu, sebelum berjumpa.

WPE minta saya menghantar bukti menerusi e-mel. Bagaimanapun, saya memutuskan tidak menghantar sebarang bukti menerusi e-mel, melainkan selepas Naim dan WPE bersetuju untuk berjumpa.

naim daniel dayanaTiada apa yang Dayana harapkan selain kemelut ini dapat diselesaikan segera berikutan tidak mahu terus menjadi mangsa kecaman netizen.

Terdahulu, Naim berkata dia masih belum menerima apa-apa bukti melalui e-mel daripada pihak Dayana berkaitan isu hak cipta lagu terbabit.

Sumber Berita : BH ONLINE

Advertisement
February 20th, 2020

Baru sahaja beberapa minggu menikmati kejayaan berjaya menggenggam trofi Anugerah Juara lagu 34, penyanyi Naim Daniel terpalit kontroversi apabila bekas kekasihnya yang dikenali sebagai Dayana atau nama sebenar Siti Amirah Dayana menuntut hak cipta bersama lagu Sumpah.

naim daniel

Menurut Dayana, tuntutan yang dibuatnya bukanlah melibatkan isu wang ringgit, sebaliknya hanya atas dasar hak cipta semata-mata dan menuntut agar penyanyi itu bersikap jujur kepada peminatnya.

Dayana turut memaklumkan bahawa dia mempunyai bukti-bukti yang kukuh untuk menunjukkan bahawa lagu itu diciptanya.

Bukan soal duit 

bekas kekasih naim daniel tuntut hak cipta sumpah

Saya dikecam mahukan royalti dan populariti. Saya tak nak duit, apa yang saya mahukan hanya kejujuran Naim. Sekiranya dia mendaftarkan nama saya, secara tak langsung saya dapat royalti. Bagaimanapun, soal royalti adalah nombor dua.

Saya menyanyi sebelum ini tetapi berhijrah dan fokus dengan hidup yang baharu. Jika ingin populariti, lebih baik saya menyanyi semula, tetapi orang susah nak cari muka saya dalam laman sosial.

Naim diberi tempoh seminggu

View this post on Instagram

Dayana Amerda (@dayanaamerda ) yang merupakan Juara Idola Kecik 2009 dan juga bekas kekasih Naim Daniel memberi tempoh seminggu kepada pihak Naim untuk bersikap jujur serta berharap dia akan tampil berbincang atau membuat penjelasan secara jelas mengaku bahawa lagu #Sumpah, dicipta bersama dan bukannya ciptaan dan lirik Naim seorang. . Turut hadir di sidang media ini ialah peguam, Datuk Ahmad Zaharil Muhaiyar, ibu Dayana, Che Rohaida bt Che Daud, Ayob Abd Majid Pengerusi IRAMA dan Sheikh Qalam dari Qalam Records. Berita penuh jangan lupa tonton #hLive

A post shared by Official Hlive (@officialhlive) on

Pihak Dayana memberikan tempoh selama seminggu untuk Naim membuat pengakuan secara sah dan terbuka yang menyatakan lagu tersebut merupakan karya ciptaan bersama.

“Kenapa baru sekarang nak bising?” – Netizen

dayana naim daniel hak cipta lagu sumpah bekas kekasih naim daniel bekas kekasih naim daniel

Namun, rata-rata netizen mempertikaikan tindakan Dayana yang tiba-tiba sahaja ingin menuntut hak cipta lagu tersebut selepas Naim dinobatkan sebagai juara AJL34 sedangkan sebelum ini, Dayana berkata dia sudah memaafkan bekas teman lelakinya itu dan enggan terlibat dalam industri hiburan.

Difahamkan, lagu Sumpah dikatakan dicipta bersama pada tahun 2015 ketika mereka sedang menjalin hubungan cinta.

Sumber Berita : BH ONLINE

Kredit Video : Official Hlive

Advertisement