September 25th, 2015

Meskipun dilanda kontroversi dan pelbagai dugaan pada awal perkahwinan, akhirnya berkat sabar dan mempercayai setiap yang berlaku ada hikmahnya, kini pasangan Norman Hakim dan Memey Suhaiza sedang menikmati saat bahagia didalam rumah tangga mereka.

Siapa sangka mereka sudah empat tahun menyulam kasih sebagai suami isteri dan telah dikurniakan dua orang cahaya mata yang cukup comel. Walaupun sudah lama berkahwin, jelas terpancar lagi rasa cinta yang cukup mendalam antara Norman dan Memey.

Buat Norman, isterinya itu adalah satu anugerah yang terbaik buat dirinya dan menyifatkan Memey sebagai seorang wanita yang cukup senang untuk dijaga serta pandai menyejukkan hatinya jika sedang marah.

Bukan saya hendak memuji isteri sendiri, tetapi Memey bukan seorang wanita yang sukar untuk dijaga dan disayangi. Dia jarang merajuk dan tahu bagaimana hendak menyejukkan hati apabila saya dalam keadaan marah.

Setiap perkara yang baik itu pasti ada cabaran dan saya anggap kepayahan kami dahulu sebagai sebuah ujian. Alhamdulillah, berkat doa kami yang tidak pernah jemu, kehidupan kini jauh lebih baik daripada apa yang kami impikan.

Tambah Memey pula, beliau dan Norman tidak pernah berhenti bercinta dan setiap hari beliau mempelajari sesuatu yang baharu tentang suaminya dan sedikit pun tidak pernah merasa menyesal berkahwin pada usia muda.

Saya rasa kami berdua tidak pernah berhenti bercinta, sebab setiap hari, pasti ada benda baharu yang saya pelajari tentang suami dan begitulah sebaliknya.

Seboleh-bolehnya saya cuba mengelak daripada menjadi pasangan yang hanya romantis sebelum kahwin tetapi apabila sudah sah hubungan, kemesraan tiba-tiba pudar. Bagaimana hendak berkeluarga jika begitu.

Kata orang perkara yang lepas jangan dikenang dan mula lah hidup dengan membuka lembaran baru. Norman Hakim dan Memey Suhaiza sudah membuktikan mereka juga mampu menjalinkan hubungan baik dengan Abby Abadi. Doakan sahaja agar pasangan ini kekal bahagia selamanya. InshaAllah.

Sumber Berita: Kosmo!

April 11th, 2015

Mereka pernah dilanda kontroversi dan dihina oleh masyarakat, namun semua itu dihapadi dengan tenang dan akhirnya Norman Hakim dan Memey Suhaiza  di limpahi dengan penuh kasih sayang dan kebahagiaan dalam berumah tangga.

Baru sahaja di kurniakan cahaya mata kedua bersama Memey pada hari Rabu lalu, Norman nyata merasa syukur dengan amanah yang diberikan oleh Allah dan menghargai pengorbanan isterinya melahirkan zuriat.

Dalam satu status Norman di laman Instagram, beliau telah memberikan penghargaan yang cukup indah buat Memey.  Berikut adalah ucapan beliau:-

Maha Kuasa Allah dicipta ‘suatu kekuatan’ yang sangat hebat buat kaum HAWA dalam situasi yang kaum ADAM tak pernah dapat rasa dan bayangkan! Seminggu sebelum tarikh 8/4/15,sayalah manusia yang paling tak keruan! Tidur malam tak lena asyik tersentak, mengadap muka dan perut isteri sepanjang malam risau bila la nak bersalin ni..sekarang ke?pagi nanti ke?TAPI wifey tetap relax.Bila dia terjaga dia tanya saya “kenapa payang”?Skrip jawapan saya tetap sama “dah sampai masa ke love?”

Allahuakbar Allah sahaja yang tahu rasanya,sehinggalah ke malam tadi barulah saya dapat tidur dengan lena..sangat nyenyak dan selena-lenanya.Tq Allah atas ujian rasa dan nikmat ini.Buat wifey @memeysuhaiza …abg antara saksi ‘perjuangan’ sayang yang sangat hebat dan getir malam tadi.Dalam hati abg, hanya ni skrip yang abang termampu masa sayang tengah berjuang tu… “Ya Allah,ampunkanlah segala dosa2 isteriku ini kepadaMu dan kepada ku Ya Allah.

Bagilah aku kongsi sikit rasa sakit ini Ya Allah.Aku takut sangat ni Ya Allah kalau aku hilang dia.Tolong aku Ya Allah”…dan alhamdulillah Allah dengar dan segalanya selamat…Aamiin YRA.Terima kasih Allah,terima kasih para malaikat,terima kasih kepada semua yang sentiasa mendoakan.Terima kasih…

 Memang siapa yang baca ucapan penghargaan Norman Hakim buat Memey ni  boleh menitis air mata jantan. Siapa yang mahu mempersoalkan mengapa dengan Abby Abadi dahulu beliau tidak sebegini, silalah move on from the past. Manusia boleh berubah, doakan yang baik-baik sahaja buat mereka.

Sumber Berita: Instagram Norman Hakim

 

April 9th, 2015

Alhamdulillah. Tahniah diucapkan kepada Memey Suhaiza dan Norman Hakim atas kelahiran cahaya mata kedua mereka. Berita gembira ini telah disampaikan oleh Norman sendiri menerusi akaun Instagramnya. Bayi ini telah dilahirkan pada 8 April pada jam 9.57 malam dengan berat 3.45 kilogram. Jantina bayi tidak pula dimaklumkan oleh Norman. Namun  apa yang penting ialah bayi dan ibu kedua-duanya sihat sejahtera.

memey suhaiza

Sebagai makluman, Norman dan Memey mendirikan rumahtangga mereka pada tahun 2011 dan dikurniakan seorang anak lelaki yang diberi nama Mohamed Darwisz Hakim, 2. Dengan kehadiran orang baru ini, pastinya akan lebih meriah keluarga mereka. Darwisz pun dah jadi abang. Hehehe. Tahniah dan semoga ikatan kekeluargaan anda semakin kukuh dengan kehadiran orang baru ini. Amin. Sumber Instagram Norman Hakim.