Written by Bella | May 15th, 2018

Minggu lalu, pereka fesyen Ezuwan Ismail dikecam hebat oleh netizen yang mempertikaikan kreativiti beliau apabila meniru rekaan antarabangsa bagi busana yang digayakan oleh Nabila Razali dan Maria Farida.

Namun, pereka ini nampaknya agak “kebal” dengan segala kritikan dan kembali melakukan perkara yang sama ketika mereka busana gaun kembang berwarna kuning yang digayakan oleh Maria Farida pada malam anugerah DFKL 2018 hujung minggu lalu.

Sekali lagi ia menjadi satu isu hangat dan ada sesetengah netizen berpendapat sebagai seorang pereka fesyen popular, beliau seharusnya tampil dengan idea sendiri dan tidak seharusnya berbangga meniru hasil idea orang. Apatah lagi Ezuwan menggelarkan dirinya “Tukang Jahit Termahir Malaysia”.

Menurut Ezuwan, beliau dan Maria Farida sememangnya sengaja ingin meniru rekaan tersebut dan seakan geram dengan sikap netizen yang sebelum ini tidak pernah ingin mengambil perhatian dengan baju rekaan beliau. Bunyi macam mahu balas dendam sahaja? Eh..

Secara jujurnya memang kami sepakat untuk sengaja meniru kerana geram dengan netizen yang hanya mengkritik sahaja walaupun sebelum ini banyak baju hasil kerja saya lalu di karpet merah. Kami sudah bersedia tanggung risiko untuk dikecam netizen. Bila kita buat idea kita mereka tidak mahu menilai pula.

Terpulanglah kepada seseorang itu bagaimana untuk meraih perhatian , tetapi kalau sudah selalu sahaja meniru rekaan orang lain, jangan salahkan orang ramai sekiranya ada yang tidak lagi menghargai hasil karya anda selepas ini. Boleh sahaja menghasilkan sesuatu yang lebih “wow” hasil idea sendiri untuk orang ramai menilai. Apa komen korang?

Sumber Berita : mStar Online & i knowfashion

Written by Bella | November 7th, 2017

Dituduh sebagai perampas serta punca keretakan rumah tangga  suaminya, Datuk Rahman Shakur bersama bekas isterinya, Karen Rayyan dan diganggu menerusi SMS  dan media sosial, kini pelakon Maria Farida telah membuktikan dirinya tidak bersalah dan memenangi saman fitnah terhadap Karen atau nama sebenarnya Hadijah Mokhtar.  Keputusan tersebut dibuat oleh Mahkamah Tinggi Wilayah Persekutuan.

Sepanjang dua tahun saya dan keluarga menerima pelbagai fitnah daripadanya sehingga ia meninggalkan kesan mendalam pada diri saya. Ramai memandang serong terhadap saya gara-gara fitnah yang dilakukannya dan kemenangan ini bukti saya tidak bersalah.

Alhamdulillah kemenangan berpihak kepada saya dan berharap dapat meneruskan kehidupan dengan lebih tenang dan tanpa sebarang gangguan selepas ini.

Mahkamah  juga memerintahkan Karen untuk menjalani hukuman penjara selama dua minggu kerana tidak menghadiri perbicaraan kes tersebut. Maria juga memberitahu beliau akan membuat tuntutan ganti rugi terhadap Karen.

Jika benar saya salah mengapa dia takut untuk datang ke mahkamah? Akibat kedegilannya itu mahkamah memerintahkan dia dipenjarakan selama dua minggu.

Keputusan hari ini juga membuktikan siapa salah dan sebaliknya. Saya benar-benar berharap dia tidak mengulangi perbuatannya dan belajar daripada kesilapanya.

– Karen Rayyan ( bekas isteri Datuk Rahman)

Bukan sahaja digelar sebagai perosak rumah tangga, Karen juga pernah menuduh Maria memukul anaknya iaitu Qalif Rayyan ketika dalam penjagaan Maria tanpa sebarang bukti.

Sumber Berita : mStar Online

Written by AbangNara | June 17th, 2017

Hujung minggu lalu, Abang Nara telah membawa keluarga ke The Curve untuk membuat persiapan Aidilfitri. Fuh!!! Memang penat berjalan dengan anak-anak cari baju raya. Habis satu kedai, satu kedai lagi. Tup-tup kami sekeluarga terlalu depan HABIB.
habib rantai

Apa lagi wife Abang Nara bukan main excited jadinya. Barang kemas HABIB memang feveret dia. Iyerlah, dah banyak tahun HABIB menghasilkan produk yang bermutu tinggi dan berkualiti. Selain itu, HABIB Sentiasa menjalinkan ikatan erat bersama pelanggan. Hubungan yang terjalin ini memberikan HABIB inspirasi untuk menghasilkan koleksi dan rekaan “Budayakan Rantaian Kasih’ sempena Aidilfitri tahun ini.

habib rantai

amboi Alara kecik-kecik pun dah pandai

Disebabkan membawa 3 orang anak dan beg pun dah penuh tangan, Abang Nara cakap kat wife “kita balik dulu, ushar dulu koleksi “Budayakan Rantaian Kasih” HABIB nie kat Internet. Kita shorlist apa yang patut. Esok lusa datang kita terus beli”. Dengan hati yang berat, wife Abang Nara bersetuju. Malam itu, selepas anak-anak tidur, kami berdua bersama membuka laman web https://rantaiankasih.habibjewels.com untuk melihat koleksi-koleksi yang ditawarkan oleh HABIB sempena Syawal ini.

habib rantai

Ikhlas Abang Nara katakan, memang koleksi HABIB kali ini memukau, menawan dan mengujakan. Semuanya cantik-cantik belaka. Ikutkan hati, memang semua nak beli. Tapi kenalah ukur baju di badan sendiri kan? Antara koleksi yang mencuri perhatian Abang Nara dan wife ialah:-

habib rantai

habib rantai

habib rantai

Cantik kan? Memang rambang mata dibuatnya. Itu baru sikit. Kalau korang bukak laman web https://rantaiankasih.habibjewels.com, banyak lagi koleksi-koleksi rantai, gelang, berlian dan permata yang ada. Untuk Aidilfitri kali ini, koleksi utama yang diperkenalkan pada tahun ini ialah koleksi Arabesque yang diilhamkan oleh pereka dari HABIB. Berkonsepkan garis-garis dan bentuk geometri yang saling berkaitan dan lazimnya terdapat dalam hiasan Arab atau Moor, koleksi ini adalah ringkas, praktikal dan versatil untuk digayakan dengan pelbagai gaya dan melambangkan keindahan penyatuan serta hubungan. Koleksi ini didatangi dengan padanan emas 18K yang terdiri daripada emas kuning, putih dan juga emas ros bersama kilauan berlian yang pastinya memukau setiap mata yang memandang dan merangkumi rantai leher dan juga cincin.

habib jewels

Untuk kanak-kanak pun HABIB turut sama menghasilkan rekaan khas Koleksi Kanak-Kanak yang diperbuat dari emas 916 supaya sepadan dengan koleksi Raya ibu. Bolehlah matching-matching nanti. Nampak gaya Abang Nara “terpaksa”lah beli satu set untuk wife, Arissa dan Alara. Raya setahun sekali, apa salahnya kan? Gembirakan hati orang tercinta jugak.
habibhabib

Kaum Adam tak perlu bersedih sebab HABIB turut menyediakan Koleksi Jejaka HABIB yang melengkapi Baju Melayu, terdiri dari Butang Baju Melayu dan cincin lelaki diperbuat dari Palladium dan disemat dengan berlian, sesuai dipakai oleh lelaki Muslim. Fuh!!! Raya nie confirm kehenseman anda akan meningkat 100%. Hati-hati jangan sampai kena ngorat. Nanti mengamuk bini. Hehehe.
habib

Menariknya, bersempena kempen “Budayakan Rantaian Kasih” ini, para pelanggan HABIB berpeluang untuk memenangi baucar ekslusif bernilai RM100. Senang je caranya. Anda hanya perlu ikuti langkah-langkah di bawah:-

1. Beritahu HABIB satu kebaikan yang telah anda terima dari orang yang anda sayangi.
2. Tag 3 kawan-kawan untuk mereka kongsi cerita #RantaianKasih.
3. Serta hashtags #RantaianKasih dan #HabibJewels
4. Jangan lupa tag @habibjewelsofficial di Instagram atau @habibjewels di Facebook
5. Pastikan profil anda dalam tetapan umum!
habib

Apa pun, Abang Nara suka dengan kempen “Budayakan Rantaian Kasih” ini kerana sememangnya sambutan Aidilfitri adalah tentang kasih sayang, kekeluargaan dan juga menitikberatkan hubungan yang erat. Lagi terharu apabila Abang Nara menonton video pendek yang yang menampilkan barisan para artis terkenal seperti Aiman Hakim Ridza, Maria Farida, Sweet Qismina dan juga Anne Abdullah. Tersentuh hati ini.

Jadi tunggu apa lagi? Bersegeralah ke cawangan HABIB berdekatan anda untuk melihat sendiri koleksi “Budayakan Rantaian Kasih” mereka. Maklumat lanjut layari https://rantaiankasih.habibjewels.com dan Facebook Habib Jewels Selamat membeli!!!

Written by Bella | June 7th, 2017

Status sebagai isteri orang serta ingin menjaga hati ibu mertuanya yang gemar menonton drama lakonannya, pelakon Maria Farida kini lebih selektif dalam memilih sesuatu watak ketika berlakon. Maria tidak mahu kelihatan terlalu seksi ataupun menggoda.

Sekarang ini saya tak boleh main ambil apa saja watak terutama karakter terlalu seksi atau menggoda. Saya perlu tapis dan tak boleh sesuka hati terima watak ditawarkan.

Sebenarnya, suami saya cukup sporting dan dia juga tak pernah cakap apa-apa. Tapi saya rasa kena jaga hati mertua kerana mereka selalu juga tengok drama lakonan saya.

Berbicara mengenai perkahwinannya pula, Maria meluahkan rasa syukur kerana kehidupannya bersama suami Datuk Rahman Shakur semakin bahagia meskipun menghadapi beberapa kontroversi yang melibatkan bekas isteri suaminya itu sebelum ini.

Terdahulu, Maria mengambil tindakan undang-undang terhadap bekas isteri suaminya, Hadijah Mohamed Mokhtar  ataupun lebih dikenali sebagai Karen Rahman dan anak perempuannya, Nur Shazleen Anis Mohd Yusoff atas dakwaan memfitnah dan mengganggu  kehidupan peribadinya.

Karen dan Nur Shazleen turut membuat saman balas terhadap Maria sebanyak RM5 juta kerana mendakwa pelakon itu membuat kenyataan media berunsur fitnah.

Sumber Berita : Sinar Harian