March 2nd, 2010

nabil raja lawak

Terkedu lidah ini bila mendengar yang pengarah filem Lu Fikirlah Sendiri, Aminah Rhapor tetap akan meneruskan penyamanan ke atas Nabil Raja Lawak. Inilah akibat kenyataan tak sayang mulut Nabil pasal filem lakonan dia tue. Kami ingatkan kes ini akan berakhir tanpa aksi saman-menyaman, nampaknya kami silap.

[note]Saya dan seorang lagi penerbit filem ini, Datuk Suhaimy Othman tetap akan menyaman Nabil kerana ramai yang enggan menonton LPSdM disebabkan kenyataannya semasa tayangan perdana filem itu. Saya mendapat tahu respons itu menerusi cakap-cakap orang di Internet. Itu pun sudah membuktikan yang penonton tidak mahu menontonnya. [/note]

Adakah Aminah Raphor membaca komen-komen anda semua di entri tentang filem Lu Fikirlah Sendiri yang pernah kami keluarkan dulu? Nampaknya ada impak jugak penulisan kami dan kata-kata anda semua. Siapa kata blog tak ada kuasa? Sedikit sebanyak mempengaruhi jugak orang seperti Aminah Rhapor nie.

Walaupun filem Lu Fikirlah Sendiri nie mengutip RM2.1 juta (not bad jugak tue), tapi nampaknya saman akan tetap diteruskan. Semoga perkara ini menjadi pengajaran buat Nabil dan juga artis-artis lain. Jangan main cakap lepas je. Sama-samalah kita mengambil pengajaran daripada peristiwa ini.

January 25th, 2010

puteri sarah liyana

Perghhhhhh ~~ Respek kami ngan Puteri Sarah Liyana nie. Selamba kodok jer dia meluahkan perasaan sentap dan tak puas hati dia pasal poster filem Lu Fikirlah Sendiri. Baca punya baca, kami pun akui yang kalau kami jadi Puteri Sarah Liyana kami akan sentap jugak. Iyerlah, kita jadi pelakon utama. Tup-tup kat poster filem muka kita setempek kecik pun tak ada. Sapa tak panas kan?

Si Mila yang dalam poster kat atas tue berlakon 6 babak jer . Secara logiknya Puteri Sarah Liyana yang jadi awek @ watak utama dalam filem nielah yang kena ada dalam poster filem tue kan? Apahal langsung tak ada muka dia? Adakah penerbit filem tue takut dengan kontroversi gambar aksi cium Puteri Sarah Liyana dulu?

Apa-apa pun kami respek ngan Puteri Sarah Liyana yang berani mengeluarkan suara untuk menegakkan hak dia. Ini yang kita mahu dengan artis Malaysia. Tak adala nak ikut telunjuk jer. Bak kata orang, berani kerana benar. Dan pendapat kami dalam hal nie, apa yang Puteri Sarah Liyana buat adalah benar belaka.

Kalau korang rajin leh baca cerita penuh kat Utusan.