May 18th, 2020

Menjadi suatu dilema yang besar bagi seorang selebriti sekiranya gambar lama sebelum berhijrah masih lagi berterbangan di serata media sosial.

Sama juga dengan pelakon Lisdawati yang senantiasa berdoa supaya cerita lampau mengenainya ketika belum berhijab dan berhijrah terus tersebar secara berleluasa.

Bahkan, wanita ini mendedahkan bahawa dia telah membakar dan membuang banyak gambar-gambar lama yang mendedahkan dirinya sedemikian rupa. Lisdawati berkongsi luahan hati tersebut menerusi laman Instagramnya.

Advertisement

lisdawati padam gambar lama

Pun begitu, sepertinya dia tidak dapat lari daripada kisah lama apabila ada sahaja keratan gambar lama yang masih wujud walaupun banyak yang sudah dihapuskannya.

“Banyak gambar lama yang saya sudah buang dan bakar. Tiba-tiba terkeluar keratan ini. Masih ada lagi yang terselit.”

Malahan Lisdawati turut memohon agar peminat supaya berhenti menyebarkan gambar lamanya. Katanya lagi, diharapkan mereka hanya simpan sahaja gambar berkenaan dan kalau mahu menyiarkan kepada tontonan umum, mestilah diconteng terlebih dahulu untuk menutup apa yang patut.

lisdawati padam gambar lama

Advertisement

Pelakon ini juga turut berkata bahawa sekiranya mampu, dia mahu memadam kesemua gambar dan video yang menonjolkan auratnya.

“Kalau mampu nak saja saya padam semua gambar dan video saya yang jahil dulu. Setiap berdoa supaya cerita lama saya tak disiarkan.”

Mula mengenakan tudung pada 2013, Lisdawati hanya mampu berdoa agar segala dosa lamanya diampuni Allah SWT.

Sumber: Instagram

Advertisement
October 20th, 2014

Belum reda dengan kontroversi Miera Liyana berbikini dalam filem Dendam Orang Mati, kali ini timbul pula gosip pelakon jelita ini dengan Fauzi Nawawi. Gosip ini bukan gosip sembarangan, sebaliknya Miera Liyana dan Fauzi Nawawi dikatakan berjalan berpegangan tangan sekaligus menimbulkan persoalan sama ada mereka berdua sedang bercinta. Seperti yang kita ketahui, Fauzi Nawawi merupakan suami kepada Lisdawati dan telah pun mempunyai 3 cahaya mata hasil perkahwinan tersebut.

fauzi nawawi

Tampil menjelaskan keadaan, Fauzi Nawawi menafikan sekeras-kerasnya gosip tersebut. Kata Fauzi menerusi Mstar Online:-

Advertisement

Beza umur kami 20 tahun dan saya percaya dia mempunyai lebih ramai pilihan selain saya. Gosip ini sememangnya mengarut. Ia telah membuatkan perasaan isteri saya terluka. Sebelum ini saya pernah bercakap ‘Bertuah sangat kalau Leyana tu nak bagi pegang tangan’ pada sebuah majlis dan ia mungkin telah disalahertikan. Malangnya timbul cerita lain pula konon saya dilihat berpimpinan tangan dengan Miera seperti pasangan kekasih.

Macam saya… sudah ‘kebal’ dengan gosip seperti ini. Datanglah macam mana sekalipun kontroversi itu, Insya-Allah saya boleh terimanya dan keluarga saya utamakan dahulu. Tetapi kasihanlah pada dia (Miera). Baru nak cipta nama, gosip dah macam-macam. Bagaimanapun saya harap gosip ini tidak akan menjejaskan filem lakonan saya, Kelibat yang bakal ditayangkan 6 November ini.

fauzi nawawi

Macam-macam sungguh gosip yang akan timbul apabila berkecimpung dalam dunia hiburan. Ini semua asam garam kehidupan sebagai seorang selebriti. Respek kepada Fauzi Nawawi kerana tak melatah. Ini semua perkara biasa. Bak kata pepatah, kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai. Tak gitu? Apa pun, semoga gosip ini tidak merosakkan hubungan Fauzi dan Lisdawati. Sama-samalah kita doakan.

P.S: Mega gathering Toyota Hiace

Advertisement
June 20th, 2014

Cantiknya gambar-gambar ‘newborn’ yang diambil oleh Camora Arts ini. Serius Abang Nara teruja dan terasa nak ambil khidmat mereka untuk anak kedua Abang Nara nanti. Ini hasil kerja Camora Arts untuk anak ketiga Lisdawati dan Fauzi Nawawi yang bernama Ahmad Nur Fyrdaus. Gambar-gambar ini diambil ketika Fyrdaus berusia 6 hari.

anak ketiga lisdawti

Lisdawati telah selamat melahirkan Ahmad Nur Fyrdaus pada 14 Jun di Hospital Selayang secara normal. Sebelum ini, Lisdawati dan Fauzi Nawawi mempunyai 2 orang cahaya mata perempuan. Semoga dengan kehadiran Fyrdaus ini, akan bertambah ceria dan gembira kehidupan mereka sekeluarga.

Advertisement

anak ketiga lisdawti

Lagi beberapa gambar Ahmad Nur Fyrdaus dengan membaca artikel ini sepenuhnya. Kredit gambar sepenuhnya kepada Facebook Camora Arts. Boleh hubungi mereka di sana sekiranya anda berminat mengabadikan detik-detik awal kelahiran anak anda.

anak ketiga lisdawti
anak ketiga lisdawti
anak ketiga lisdawti
anak ketiga lisdawti
anak ketiga lisdawti
anak ketiga lisdawti
anak ketiga lisdawti
anak ketiga lisdawti

Advertisement
June 4th, 2014

Akhirnya kemelut yang melanda Sharnaaz Ahmad, Fauzi Nawawi dan Lisdawati berjaya juga diselesaikan. Rasanya dekat 3 bulan juga timbul salah faham antara mereka. Siap Sharnaaz Ahmad pergi buat pemeriksaan otak untuk membuktikan dirinya masih waras. Kelakar pun ada jugak kan? Namun baru-baru ini menerusi rancangan H!Live di Astro Ria, Fauzi Nawawi dan Lisdawati telah membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Sharnaaz Ahmad.

fauzi nawawi

Malah menerusi akaun Twitternya juga, Fauzi Nawawi telah menulis kata-kata di bawah:-

Advertisement

Maafkan semua kesilapan saya dan isteri yg sengaja or tkde Dan kami juga Tlh memaafkan anda yg selama ini membenci..

Sharnaaz juga telah menerima permohonan maaf daripada suami isteri tersebut. Kata Sharnaaz menerusi Mstar Online:-

Mereka sudah minta maaf. Saya terima. Lagipun tidak perlu saya memohon maaf lagi memandangkan menerusi kenyataan saya sebelum ini saya sudah minta maaf. Hati orang, siapa tahu. Saya cuma terima sahaja permohonan maaf itu. Diharap isu ini tidak lagi diperbesar-besarkan lagi oleh mana-mana pihak. Saya pun tidak ada masalah jika akan bekerjasama dengan mereka pada masa akan datang ini. Terpulang kepada mereka

sharnaaz

Kan bagus kalau macam ini. Meminta maaf dan memberi kemaafan adalah satu sifat terpuji. Gaduh lama-lama pun tak guna. Industri hiburan Malaysia kecil sahaja. Pusing sana pusing sini, nanti pasti kena bekerja di bawah satu payung jugak. Semoga dengan perkembangan ini, Sharnaaz, Fauzi Nawawi dan Lisdawati akan lebih tenang menjalani kehidupan masing-masing. Tahniah!!!

P.S: Beli produk besarkan alat kelamin, dapat kanta pembesar

Advertisement