Written by AbangNara | December 5th, 2016

Program realiti Lara Oh Lara sememangnya sangat popular. Menampilkan anak pasangan Awal Ashaari dan Scha Al Yahya iaitu Lara Alana, ramai yang terpesona dengan keletah comel Lara. Abang Nara pun salah seorang peminat Lara Oh Lara. Seronok tengok cara Awal Ashaari dan Scha membesarkan anak. Dalam diam, sudah 13 episod program Lara Oh Lara ditayangkan dan ia telah sampai ke penghujung.

lara oh lara

Sudah pati ramai yang tertanya-tanya sama ada Lara Oh Lara akan disambung untuk musim kedua. Iyerlah, ramai yang tak puas nak melihat aksi comel Lara Alana. Kata Awal:-

Memang pihak Astro sudah merisik kami mengenai perkara ini, tapi belum ada sebarang kata putus lagi. Kalau ada pun mungkin bukan dalam tempoh terdekat. Biarlah Lara pandai bercakap dahulu, jadi ada juga pembaharuan.

Bukan apa sepanjang 13 episod itu semua perkara dan aktiviti sudah dilakukan. Tak tahu apa lagi yang nak dibuat. Kalau buat perkara sama saja nanti penonton bosan pula. Jadi kami perlu mencari idea lain pula

lara oh lara

Betul juga kata Awal Ashaari itu. Kalau Lara Alana dah pandai cakap, barulah ada banyak benda baru yang boleh dibuat. Confirm lagi menarik dibuatnya. Boleh dengar keletah Lara bercakap tak henti-henti. Jadi untuk peminat Lara Oh Lara, diharap anda bersabar. Sambil-sambil itu doakanlah Lara Alana cepat bercakap supaya penantian kita tidak terlalu lama. Sumber Harian Metro.

lara alana

P.S: 21,000 warga bekerja telah berjaya membina kerjaya mereka menerusi program diploma eksekutif Universiti Malaya ini. Semuanya Alhamdulillah berjaya upgrade mutu hidup masing-masing. Takkan korang tak teringin kan? So tunggu apa lagi? Layari www.umcced.edu.my untuk mengetahui lebih lanjut tentang program ini. Program ini boleh diambil di KL, Kulim, Kuantan, Kota Bharu dan banyak lagi tempat. Kursus yang ditawarkan pun pelbagai. Jadi tak ada alasan untuk anda malas-malas dan enggan mengubah kehidupan. Kalau free, 17 Disember ini akan diadakan hari informasi di Universiti Malaya. Mari kita pergi beramai-ramai. Boleh tanya semua jenis soalan yang bermain di kepala. Selamat belajar.

Written by Bella | August 17th, 2016

Hari ini episod pertama program realiti khas Lara Alana yang bertajuk Lara Oh Lara akan menemui penonton di saluran Astro Ria.

Sebagai bapa, Awal Ashaari akui beliau ada merasa sedikit gementar dengan penerimaan orang ramai terhadap program realiti anaknya itu.

Sebagai pasangan yang baru sahaja bergelar ibu bapa, saya dan isteri rasa gementar menantikan penerimaan orang ramai yang bakal menyaksikan LOL. Program ini memaparkan cara kami mendidik dan membesarkan Lara.

Cara mengasuh anak berbeza. Mungkin ada perkara yang kami buat tidak sama dengan ibu bapa lain. Ada perkara dan cara asuhan sesuai dengan kami, tetapi mungkin juga tidak sesuai dengan orang lain.

Awal juga mengatakan tujuan beliau bersetuju untuk anaknya mempunyai program realiti sendiri  adalah kerana ingin berkongsi kehidupan seharian Lara dengan peminatnya.

Ini kerana, peminat Lara setiap hari meminta beliau dan isteri Scha Al-Yahya untuk memuat naik video serta foto Lara ke Instagram meskipun mereka pada waktu itu sibuk. Jadi , ini adalah peluang untuk peminat untuk mengetahui setiap perkara yang Lara lakukan.

Lara Oh Lara yang akan bersiaran selama 13 episod pada setiap Rabu, jam 9.00 malam di Astro Ria, saluran 104 dan Astro Ria HD, saluran 123, mulai hari ini.

Sumber Berita : Astro Gempak

Written by Bella | August 16th, 2016

Populariti anak Awal Ashaari dan Scha Al-Yahya iaitu Lara Alana tidak boleh disangkal lagi.  Lara bukan sahaja mempunyai lebih dua juta pengikut di Instagram tetapi dihujani dengan pelbagai tawaran dan terbaru beliau sudah ada program realiti sendiri iaitu Lara Oh Lara.

Berbicara mengenai anaknya itu, Awal berkata beliau dan isteri banyak menumpang rezeki Lara. Walaubagaimanapun, Awal hanya akan mengambil tawaran yang bersesuaian dengan Lara sahaja.

Alhamdulillah, rezeki dia mencurah-curah dan kami pun menumpang sahaja. Tapi saya hanya ambil yang bersesuaian dan tidak menganggu pembesaran dia seperti kanak-kanak lain.

Awal juga sering berkongsi video terbaru Lara kepada umum dan sedar kadang-kadang ada segelintir pihak yang akan mengkritik cara beliau membesarkan Lara dan macam-macam lagi.

Namun, Awal memberitahu beliau tidak pernah rimas dengan kritikan orang ramai. Buat Awal jika ramai yang menegur bermakna ramai juga yang menyayangi Lara.

Kadang-kadang ada yang marah-marah dan bagitahu sesuatu cara yang saya lakukan adalah salah dan jangan buat begitu. Mereka terlalu perihatin dengan apa sahaja yang saya buat terhadap Lara.

Saya tidak rimas tetapi bersyukur kerana ramai yang sayangkan dia. Cuma saya sedar dalam ramai-ramai ada juga yang tidak sukakan dia, biasalah tidak semua orang suka cara kita.

Setiap ibu bapa ada cara mereka tersendiri untuk membesarkan anak mereka. Mungkin pada kita apa yang Awal lakukan tidak betul tetapi buat beliau mungkin ada kebaikan buat Lara. Sekurang-kurangnya Lara sudah ada pendapat beliau sendiri demi masa depan beliau nanti.

Sumber Berita : mStar Online

Written by Bella | August 12th, 2016

Anak kepada pasangan Awal Ashaari dan Scha Al-Yahya iaitu  Lara Alana nampaknya mengalahkan populariti anak selebriti lain apabila beliau kini sudah ada program realiti sendiri.

Program berkenaan yang bertajuk Lara Oh Lara bakal menemui penonton mulai 17 Ogos ini jam 9 malam di saluran Astro Ria.

Berikut sedikit sedutan video promosi untuk program Lara Oh Lara :-

Wah, kecil-kecil lagi Lara sudah mempunyai program beliau sendiri. Nampaknya, tidak mustahil satu hari nanti beliau juga akan aktif dalam bidang seni seperti ibu bapanya. Lepas ini peminat Lara boleh lah melihat bagaimana kehidupan seharian beliau.