June 4th, 2020

Siapa sangka Zulin Aziz yang dahulunya terkenal dengan imej gempal berjaya melawan persepsi masyarakat dan keupayaan diri sehingga mampu menurunkan berat sehingga ke 58 kilogram kini.

Kisah perjalanan dirinya bagi mencapai berat badan ideal itu nyata membuatkan ramai netizen yang memberikan tepukan gemuruh kerana kejituannya. Bukan mudah untuk mengurangkan puluhan kilogram tanpa memberikan 100% dedikasi selain masa dan usaha.

zulin aziz kurus

Terbaru, pengacara dan juga pelakon itu ada berkongsi sebuah sedutan video mengenai keperitan menanggung bebanan apabila ditinggal kekasih hati sebelum majlis perkahwinan mereka.

Video itu juga menunjukkan transformasi Zulin kepada seorang yang lebih kuat apabila berjaya mencabar diri untuk mengurangkan berat badan sehinggalah tampil langsing seperti sekarang ini.

 

View this post on Instagram

 

Mereka ketawakan kisah hidup saya. Mereka mempersendakan dan memperlekehkan tiap apa yg saya usaha.Sakit mcmanapun saya sendiri cari penawarnya.Dengan kegagalan masa lalu membuatkan saya lebih bersemangat untuk bangkit dan mulakan hidup baru.. . Kalau saya boleh,ada 1000 kali mampu. . Lupakan kisah lalu,Magia masa depanmu?? @magiadietmealz_hq #stayhealthy #staystrong

A post shared by ????? ???? (@zulinaziz) on

Walaubagaimanapun, di akhir sedutan tersebut pelakon tersebut telah mempromosikan satu produk kurus baru yang diberi nama ‘Magia Diet Mealz’.

Daripada penjelasan produk ini, ia bertujuan untuk mengurangkan obesiti di Malaysia. Malah penghasilannya adalah berdasarkan formulasi daripada pakar teknologi makanan selain turut disertai dengan program kurus yang berlangsung selama 21 hari.

produk kurus zulin aziz

Menurut gambar yang dimuat naik, sepertinya produk tersebut bertindak sebagai pengganti makanan dan ianya mempunyai dua perisa iaitu coklat dan strawberi dan paket detox iaitu beri.

produk kurus zulin aziz

Katanya, produk itu akan membuang toksin dan kotoran di dalam badan bagi memberi laluan kepada nutrien untuk diserap dengan mudah.

Rata-rata netizen sepertinya tidak bersetuju apabila wanita ini menjual cerita ‘sedih’ dalam mempromosikan produk kurus keluarannya itu.

Bahkan mereka mempersoalkan sama ada produk ini benar-benar berkesan walhal Zulin hanya mengatakan bahawa dia mengawal pemakanan dan sentiasa bersenam sebagai rutin dietnya.

produk kurus zulin aziz

produk kurus zulin aziz produk kurus zulin aziz produk kurus zulin aziz produk kurus zulin aziz

Selepas sahaja mengumumkan penjualan ‘Magia’ ini, sudah berpusu-pusu peminat yang ingin menjadi stokis dan ejen kepada Zulin. Bahkan dah ramai pun yang tak sabar bagi memiliki produk kurus tersebut selepas melihat perubahan ketara pada tubuh badan wanita itu.

Memang syok kurus tapi kena berhati-hati juga semasa mengambil apa-apa produk.

Sumber: Twitter

Advertisement
April 10th, 2018

Bakat Sherry Al-Hadad sebagai pelakon dan pengacara tidak perlu dipertikaikan lagi. Walaupun berbadan gempal, Sherry berjaya menambat hati ramai pihak melalui hasil kerjanya. Kini, walaupun dia dikenali dengan saiz badan yang besar, Sherry memberitahu dia telah menurunkan berat badan sebanyak 11 kg dalam masa tiga bulan lepas setelah diberi amaran oleh doktor.

Sherry memberitahu Sinar Harian Online:

Alhamdulillah dalam tempoh tiga bulan saya berjaya menurunkan berat sebanyak 11 kilogram (kg).

Walaupun penurunan tidak begitu drastik, tapi saya berpuas hati dengan jumlah penurunan tersebut.

Saya bersenam dan jaga permakanan ini pun bukan nak kurus semata-mata tapi untuk sentiasa sihat dan cergas.


Sherry memberitahu telah berjaya mengurangkan sehingga 11 kg dari berat badannya dalam masa tiga bulan lepas dan kini mensasarkan untuk mencapai berat 100kg dalam masa dua bulan lagi dengan  mengawal pemakanan serta bersenam di gimnasium sebanyak tiga kali seminggu.Sherry bagaimanapun mengakui bahawa ia sukar kerana terpaksa melupakan semua makanan kegemarannya:

Saya adalah manusia yang sangat menyukai coklat. Bagilah apa sahaja jenis coklat. Jadi bila tak boleh makan coklat pada awalnya memang agak sukar.

Selain itu saya juga makan mengikut jadual yang telah diberikan oleh jurulatih kecergasan saya.

Tapi saya tetapkan hari Ahad sebagai ‘cheat day’. Jadi, hari itu saya boleh makan apa sahaja yang teringin tetapi bukanlah secara melampau.

Sherry bakal berkolaborasi dengan Asyikin Exclusive untuk menghasilkan koleksi baju raya khusus untuk wanita berbadan gempal bersempena Aidilfitri ini. – beautifulnara.com

Advertisement
November 22nd, 2017

Imej terbaru penyanyi dan pelakon Ifa Raziah yang kini lebih langsing menimbulkan tanda tanya di kalangan Netizen, apa sebenarnya yang dilakukan oleh Ifa Raziah sehingga berat badannya susut? Dan yang paling tak mengejutkan, ada yang berfikiran negatif menuduhnya membuat liposuction atau sedut lemak untuk tampil dengan tubuh yang lebih kurus.

Bagaimanapun, Astro Gempak melaporkan, Ifa menafikan bahawa dia telah menyedut lemak:

Saya kurus sebab sedut lemak? Alahai…saya belum buat lagilah! Tapi nawaitu tu ada…Itu yang semua orang nak dengar saya cakapkan?

Selagi saya bercakap benda betul, orang tak nak percaya. Kenapa? Nak kena keluar benda ‘panas’ dari mulut Ifa Raziah baru orang puas hati ke?

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Ifa juga tidak merahsiakan sebab sebenar dia berjaya menguruskan badan, iaitu mengamalkan makan 10 biji telur sehari. Tetapi, diet seperti itu menyebabkan dia merasa muak, jadi dia berhenti dan mula mengelak sebarang jenis makanan pepejal dan hanya minum air:

Tak boleh tahanlah makan telur hari-hari. Sebab itu saya ‘kamikaze’ diet cara saya sendiri iaitu dengan menolak semua makanan pepejal dan minum air sahaja.

Saya tidak nafikan dimarahi doktor kerana diet rejim saya ini, tetapi demi memenuhi tuntutan kerjaya saya ‘langgar’ sahaja.

Saya tak sarankan orang luar ikut cara diet saya ini, tapi ada sesuatu bakal saya kongsikan kepada peminat di luar sana tentang penurunan berat badan saya ini.

Ada sesuatu yang saya amalkan, tunggu Januari nanti saya akan kongsikan kepada semua.

 

Dari apa yang diberitahu oleh Ifa, makan 10 biji telur sehari bermakna ia diet rendah karbohidrat (bukan diet Atkins) dan penulis pernah membaca supermodel Nasha Aziz mengamalkan  diet yang sama, bezanya Nasha hanya makan enam biji telur rebus bahagian putih saja sehari demi mengekalkan tubuh yang langsing.

Dengan diet sebegitu ketat tidak hairan Ifa dapat menurunkan berat sehingga 12 kg dalam masa dua bulan, ya tak?  Tetapi jika hanya yang benar-benar kental saja mengamalkannya. Sila dapatkan nasihat doktor sebelum melaksanakan apa-apa jenis diet, okay? – beautifulnara.com

 

Advertisement
November 21st, 2017

Dikecam kerana menyunting foto untuk kelihatan lebih kurus sehingga latar belakang menjadi senget, pelakon Uqasha Senrose menjelaskan beliau berbuat demikian kerana dipengaruhi kutukan netizen yang beliau sudah semakin gemuk.

Kita kan ada yang panggil gemuk jadi saya edit sikit je pun untuk bagi nampak ramping. Kalau nak diikutkan, gambar sebelum dan selepas tidaklah banyak beza mana. Bukan nak kurus macam tiang dinding pun.

Yang buat befora dan after tu pun gigih, macam tiada kerja lain. Apa pun, saya okay sahaja sebab haters gonna hate always. Ada saja kesalahan yang akan dicari.

Kurus pun salah, gemuk pun salah, pendek kata memang susah nak puaskan hati semua orang. Tidak kisahlah bentuk badan macam mana sekali pun, apa yang penting diri sendiri yang bahagia betul tak? Sejujurnya, Uqasha masih lagi kelihatan cantik dan mempunyai aura tersendiri.

Sumber Berita : Media Hiburan

Advertisement