May 29th, 2020

Dek sifat murah hati Ustaz Ebit Liew dalam membantu golongan yang memerlukan, semakin murah rezeki yang dilimpahkan kepada lelaki itu.

Dengan perniagaan yang diusahakan olehnya, pendakwah popular ini tidak lokek untuk menyediakan tempat tinggal dan keperluan yang terbaik untuk isteri dan anak-anak kesayangannya.

Lebih mengharukan apabila Ustaz Ebit Liew ada berkongsi sedutan pendek yang menonjolkan sebuah kereta mewah jenama Audi yang dipandu olehnya.

 

View this post on Instagram

 

Syukur pada Allah pemberi rezeki. Terima kaseh Allah. Doa terbaik Alhamdulillah. Belanja atas isteri dan keluarga sedekah paling besar nilainya. Nafkah wajib. Apa yang kita suka untuk diri itu juga kita kongsi dengan isteri. Ada orang boleh beli kasut mahal. Beli rim kereta. Beli radio aksesori kereta atau motor. Belanja ikut kemampuan tanpa menyusahkan diri. Tapi dengan isteri dan keluarga susah nak belanja. Masam muka. Belanjalah kerana Allah buat keluarga. Dengan belanja isteri dan keluarga Allah beri kita kaya dan rezeki melimpah ruah. Dan paling utama Allah maafkan dosa kita sebab pemberian kita. Sebelum pergi kerja saya selalu duit tinggal atas meja. Beri kad bank pada isteri. Ambil insuran buat isteri kerana Allah. Sebab tahu belanja anak dan isi rumah banyak. Barang dapur jer dah berapa. Susu pampers anak. Allahuakbar.. Dari dulu lagi. Tak pernah tanya duit tu untuk apa. Senyuman dan pengorbanannya tak terbayar. Janganlah kedekut pada isteri dan keluarga. Isteri ibu pada anak kita. Sedih baca ramai juga masa takde duit takperlah. Isteri pun tak susahkan suami. Tapi dah senang mulalah guna untuk macam-macam tapi lupa belanja isteri. Beri nafkah buat isteri ini wajib mengikut kemampuan. Senangnya apa kita suka untuk diri kita. Kita nak isteri dapat dan rasa perkara yang sama. Allah pasti berkati dengan sedekah. Sedekah paling besar nilainya ialah buat isteri dan anak-anak. Buat mak ayah. Dan juga adik beradik-ebitlew

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew) on

Menerusi kapsyen yang mengiringi entri di laman Instagram miliknya itu, ramai yang menebak bahawa kereta berwarna putih itu merupakan hadiah kepada isterinya.

Bukan kandungan video itu yang patut menjadi perhatian ramai tetapi mesej tersirat yang disampaikan dalam karangan panjang tersebut.

Menurut Ustaz Ebit Liew, tindakan membelanja isteri dan anak-anak sebenarnya besar nilai balasannya. Bukan hanya mementingkan keperluan sendiri sehingga berkira untuk mengeluarkan wang kepada ahli keluarga yang paling rapat tersebut.

“Dengan belanja isteri dan keluarga Allah beri kita kaya dan rezeki melimpah ruah.”

ebit liew beli audi r8 untuk isteri

Pendakwah ini turut berkongsi bahawa dia langsung tidak pernah mempersoalkan sekiranya isteri kesayangan meminta wang kerana sedar pengorbanannya dalam menjaga keluarga.

“Sebelum pergi kerja saya selalu duit tinggal atas meja. Beri kad bank pada isteri. Ambil insuran buat isteri kerana Allah.”

Pesan Ustaz Ebit Liew, nafkah untuk isteri adalah wajib mengikut kemampuan masing-masing. Hal ini amat penting dalam mendapat keberkatan Allah SWT.

Advertisement