August 12th, 2020

Menagkui dirinya tidak serik untuk mendirikan rumah tangga lagi biarpun pernah melalui episod perceraian, usahawan selebriti, Noor Nabila masih percaya dengan rezeki dan ketetapan jodoh.

Bercerai Dengan Sharnaaz, Noor Nabila Akui Tak Serik Nak Kahwin Lagi

Bekas isteri kepada pelakon tampan Sharnaaz Ahmad ini turut berkata, mahu tambah bilangan cahaya mata merupakan salah satu factor mengapa dirinya mahu berkahwin lagi.

“Saya tak serik nak berkahwin lagu selepas ini. Saya percaya dengan ketetapan rezeki, kalau ada jodoh, pastinya saya mahu berkahwin lagi. Saya juga mahu menambah bilangan cahaya mata.”

Menurut kakak kepada pengacara popular Neelofa ini lagi, beliau kini seakan selesa memberikan tumpuan buat diri sendiri ketika ini. Malah nekad mahu membesarkan anaknya Jebat Jayden dengan penuh kasih sayang.

Bercerai Dengan Sharnaaz, Noor Nabila Akui Tak Serik Nak Kahwin Lagi

“Kalau ada sesiapa mahu dekat pun, mungkin ambil masa untuk saling mengenali.”

Tambah Nabila, beliau langsung tidak menghalang bekas suaminya itu untuk bertemu dengan anak. Katanya, Sharnaaz seorang yang sangat bagus dan bertanggungjawab kerana tidak mengabaikan tanggungjawabnya sebagai bapa.

Bercerai Dengan Sharnaaz, Noor Nabila Akui Tak Serik Nak Kahwin Lagi

“Hari-hari Sharnaaz meluangkan masa melihat dan bermain dengan anak, dia sangat komited serta berdedikasi. Saya pun tak kisah dia nak berjumpa dengan anak pada bila-bila masa memandangkan jadual kerjanya sebagai pelakon tidak menentu.”

Terdahulu, Nabila dan Sharnaaz telah melangsungkan perkahwinan pada 31 Mac 2017 di sebuah hotel di Petaling Jaya, Selangor dan hasil perkahwinan itu mereka dikurniakan seorang anak lelaki, Jebat Jayden yang bakal menginjak usia dua tahun Ogos ini.

Bercerai Dengan Sharnaaz, Noor Nabila Akui Tak Serik Nak Kahwin Lagi

Bagaimanapun, jodoh antara mereka dikhabarkan tidak berkekalan apabila pasangan ini disahkan bercerai pada 9 Julai lalu secara hakam di Mahkamah Rendah Syariah Wilayah Persekutuan.

Sumber: Gempak

May 5th, 2020

Kegembiraan anak sulung pasangan sensasi Sharnaaz Ahmad dan Noor Nabila Mohd Noor berlari-lari di hadapan kediamannya berakhir dengan tragedi apabila anak tunggalnya, Jebat Jayden jatuh tersembam.

noor nabila jebat jayden sharnaaz ahmad

 

Berita pilu itu dikongsi ibunya, Nabila di laman instagram miliknya selepas difahamkan remuk hati melihat kondusi anaknya itu.

Lebih perit, Nabila juga turut memuat naik beberapa keping foto anaknya yang kelihatan seakan akur menahan sakit.

View this post on Instagram

My strong boy. Seronok punya lari… jatuh tersembam muka kat jalan tar depan rumah.. adoii hancur hati mommy tengok ni tapi takpelah anak jantan kan…😩😁😂

A post shared by Noor Nabila (@noornabila) on

 

Meskipun sedih melihat keadaan permata sulungnya itu, namun Nabila tetap bersyukur dan berterima kasih kepada pengikutnya yang tidak jemu mendoakan kesembuhan Jebat.

“Hari ke3…. Masih hensem. Alhamdulillah hehe.

“Thank you kepada semua yang mendoakan anak jantan saya,” titipnya lagi.

Jebat yang dilahirkan pada 30 Ogos 2018 sebelum ini telah selamat menjalani pembedahan akibat jangkitan saluran kencing (UTI) sejak berusia enam bulan tahun lalu.

Nabila yang juga merupakan kakak kepada selebriti dan usahawan terkemuka Malaysia, Noor Neelofa telah melangsungkan perkahwinan bersama Sharnaaz Ahmad pada 31 Mac 2017 dan kini telah dikurniakan seorang cahaya mata lelaki yang menjengah usia dua tahun.

January 28th, 2020

Pelakon Sharnaaz Ahmad menafikan sekeras-kerasnya dakwaan mengatakan dia tak pernah berusaha untuk menyelamatkan rumah tangga yang dibina bersama isteri, Noor Nabila. Sebagai seorang suami dan bapa, Sharnaaz sudah cuba yang terbaik untuk mempertahankan perkahwinannya.

sharnaaz ahmad tiada usaha berdamai

Usaha untuk berbaik sangat subjektif. Apabila terjadi sebegini kita buat benda baik pun takkan nampak. Sebenarnya usaha itu ada. Daripada pihak saya, begitu juga dengan dia. Masing-masing cuba betulkan perhubungan tapi entahlah. Kalau tiada usaha, macam mana saya boleh sambut Aidilfitri bersama.

Alih-alih pada bulan Ogos, iaitu pada hari kelahiran saya dan Jebat, saya menerima surat permohonan cerai dari Nabila. Ketika itu, menitik juga air mata dan apa yang saya fikirkan hanyalah anak, Jebat Jayden Ahmad. Keadaan yang sudah jadi baik bertukar sebaliknya dan saya sangat terkejut.

sharnaaz ahmad noor nabila

Sharnaaz mendedahkan, kemelut rumah tangga mereka bukanlah berpunca daripada  kesalahan besar tetapi keadaan menjadi tegang apabila satu masalah serta kesalahan diungkit berkali-kali.

Saya hormat apa yang berlaku hari ini tapi bukan disebabkan saya. Mungkin ada kesalahan tapi ia hanyalah masalah kecil yang boleh dimaafkan.

sharnaaz ahmad cerai

Biasalah, saya baru kali pertama menjadi bapa. Mungkin ada salah tapi saya perbaiki dan tidak mengulanginya lagi. Namun, jika kesalahan lama diungkit berkali-kali, itu tidak adil.

Terdahulu, Nabila dalam satu kenyataan berkata suaminya itu langsung tidak menunjukkan usaha untuk berdamai demi menyelamatkan perkahwinan mereka. Ibarat digantung tidak bertali, Nabila mengakui dia sudah tawar hati dan sebolehnya mahu proses perceraian mereka selesai dengan cepat.

Sumber Berita : Astro Gempak

January 24th, 2020

Umum mengetahui kemelut rumah tangga di antara pelakon Sharnaaz Ahmad dan isterinya Noor Nabila, masih belum menemui jalan penyelesaian. Nabila mengakui dia sudah tawar hati dan meluahkan rasa kesal apabila aktor itu seakan melengah-lengahkan proses perceraian mereka.

sharnaaz ahmad tiada usaha berdamai

Ramai yang tanya mengapa dia berbuat demkian, adakah kerana masih sayang atau hendak menyeksa perasaan isterinya itu? Ada segelintir netizen yang menuduh Sharnaaz dayus.

Tampil membuka mulut mengenai dakwaan enggan melepaskan kakak kepada Neelofa itu, Sharnaaz berkata apa yang dilaluinya sangat rumit. Apa yang dilakukan ini demi anak atau lebih tepat sebagai bapa kepada Jebat.

sharnaaz ahmad noor nabila

Nampak macam tidak patut saya lengah-lengahkan semua ini. Hakikatnya, tampak mudah, tapi rumit. Apa yang saya lakukan ini demi anak atau lebih tepat sebagai bapa kepada Jebat.

Saya mahu hak saya biarpun sedikit. Jadi, saya biarkan hal ini kepada Mahkamah Syariah untuk melakukan tugas mereka.

noor nabila sharnaaz ahmad

Soal Nabila sudah tidak mahu saya lagi, itu hak dirinya. Saya faham dan tidak boleh buat apa-apa jika orang sudah tawar hati.

Menurut Sharnaaz, sejak berlakunya krisis rumah tangganya dia tidak pernah cuba menegakkan benang basah. Satu hari nanti, pasti orang luar akan tahu apa sebenarnya terjadi.

nabila tak sekat sharnaaz jumpa jebat

Saya tidak salahkan sesiapa atas apa yang berlaku mahupun menuding jari. Saya tak cakap diri ini betul dan dia salah. Saya yang lalai.

Saya percaya pada akhirnya, orang di luar akan tahu apa sebenarnya terjadi. Saya tak boleh hentikan andaian atau apa saja orang luar fikirkan. Mungkin ada yang betul dan sebaliknya. Terpulang. Apa yang saya mahu akan diumumkan kelak.

Terdahulu, Nabila berkata suaminya itu langsung tidak menunjukkan usaha untuk berdamai demi menyelamatkan perkahwinan mereka. Pada 11 September lalu, mahkamah memerintahkan satu Jawatankuasa Pendamai (JKP) dibentuk bagi mencari penyelesaian dalam kes tuntutan cerai pasangan ini. Bagaimanapun, Sharnaaz pula memfailkan permohonan nusyuz terhadap isterinya itu pada 30 September lalu.

Sumber Berita : BH ONLINE