October 25th, 2020

Pelakon Izreen Azminda yang sebelum ini hebat dilanda kontroversi mengenai perkahwinannya bersama seorang pemuzik, Ude Wahid mengakui dirinya kini lebih bahagia hanya selepas memaafkan kesalahan orang lain.

Dia yang memberi respon di atas soalan peminat menerusi segmen ‘Ask Me Question’ di Instagram telah menerima pertanyaan daripada peminat yang ingin mengetahui bagaimana dia berdepan kecaman daripada netizen sebelum ini.

Izreen atau nama sebenarnya Izreen Azminda Aznam,35, berkata dia perlu memaafkan orang lain terlebih dahulu untuk menjalani kehidupan seperti biasa bersama suami dan anak-anak yang tercinta.

“Alhamdullilah, semat dalam hati memaafkan itu lebih membahagiakan kita dari mengharapkan kemaafan orang lain. Letak dalam fikiran kita, semua manusia itu pendosa. Jangan terlalu menghitung salah dan dosa orang lain pada kita sampaikan kita lupa dan alpa dalam menghitung dosa kita pada orang lain,”

Dalam pada itu, pelakon drama Pergilah Air Mata ini turut memberitahu bahawa dia ada menerima permohonan maaf daripada beberapa netizen yang pernah mencercanya dulu. Izreen walau bagaimanapun telah memaafkan mereka yang pernah memfitnahnya dan mengakui semua manusia pernah melakukan kesilapan.

View this post on Instagram

Selamat Hari Raya Aidil Adha semua ?

A post shared by I.Z.R.E.E.N A.Z.M.I.N.D.A (@izreen.azminda) on

Mengimbas kembali, Izreen mendirikan rumah tangga bersama suami, Ude pada 8 Ogos 2017 secara rahsia dan kini dikurniakan seorang anak lelaki bernama Aaron Ibrahim yang kini berusia satu tahun. Aktres itu juga mempunyai seorang anak lelaki bernama Muhammad Adrian Umar,7, hasil perkahwinan pertamanya bersama jurukamera, Muhammad Riza.

October 23rd, 2020

Selepas beberapa buah blog tempatan mengatakan dirinya kini sudah berpurdah, pelakon Izreen Azminda tampil menafikan segala dakwaan tersebut.

Menurut Izreen, tindakannya memakai khimar yang dimuat naik di laman Instagramnya tempoh hari hanyalah sekadar perkongsian semata-mata.

“Bila masa kami kata kami berpurdah ni. Ada ni ha sama ja macam dulu. Blog blog ni haish malaih cakap la. Sat gi tambah dosa kami ja. Suka bagi netizen buat dosa kering. Semalam tu kami nak kongsi dengan ampa ja khimar tu selesa. Kongsi benda baik tak salahkan ampa.”

Dalam pada itu, pelakon yang kini kian sepi dalam dunia hiburan ini menyatakan, beliau masih berusaha untuk menjadi insan yang lebih baik pada masa mendatang.

“Post macam ni tak menunjukkan kami baik, tapi kami sentiasa berusaha untuk berubah ke arah dan jalan yang diredhaiNya. Insya-Allah. Kami masih sama takda perubahan apa-apa dari segi pakaian sebelum ni. Kami masih pakai mcm dulu lagi.”

Terdahulu, kecoh di media sosial apabila pengacara dan usahawan tersohor tanah air, Neelofa membuat keputusan untuk mengenakan niqab. Selain penampilan baharunya itu mendapat perhatian ramai, wujud juga segelintir pihak yang mengakui wanita tersebut banyak memberi inspirasi dalam kehidupan mereka.

August 20th, 2020

Sudah tiga tahun mendirikan rumah tangga, pelakon Izreen Azminda dan suami, Ude Wahid meraikan ulang tahun perkahwinan mereka secara bersederhana dan bermakna.

Izreen atau nama sebenarnya, Izreen Azminda Aznam telah berkongsi berita gembira tersebut di laman instagram miliknya.

Membuatkan ianya lebih bermakna, pelakon berbakat ini turut memuat naik sebuah entri video memaparkan dia menyanyikan lagu Kau Segalanya bersama suami tersayang.

View this post on Instagram

Abaikan suara yg so so tu.. Kami bukan penyanyi habaq Awai2 ? (sekali skala takpa kot no ?)

A post shared by I.Z.R.E.E.N A.Z.M.I.N.D.A (@izreen.azminda) on

View this post on Instagram

Bila bini lagi berat tu yg jd punca tu ? #tvc #udedahpandaibelakon #udecarasjobsis #udeinmood #wowude ?

A post shared by I.Z.R.E.E.N A.Z.M.I.N.D.A (@izreen.azminda) on

Peminat serta pengikut yang mengikuti perkembangan pasangan ini rata-rata mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan sehingga ke akhir hayat.

Mengimbas kembali, Izreen Azminda telah selamat mendirikan rumah tangga bersama pemuzik Ude Wahid pada 8 Ogos 2017 dan kini dikurniakan seorang cahaya mata, Aaron Ibrahim yang kini berusia satu tahun.

August 7th, 2020

Pelakon yang pernah dihimpit kontroversi panas suatu ketika dahulu, Izreen Azminda akui kini gigih menjual apam yang dihasilkan sendiri di rumah sebagai salah satu punca pendapatannya.

Menurutnya lagi, dia sudah lama mengusahakan perniagaan apam itu sejak perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) beberapa bulan yang lalu.

Namun, Izreen menyangkal spekulasi bahawa usaha yang dilakukan itu kini bukanlah disebabkan dia berada dalam situasi terdesak kerana tiada tawaran untuk berlakon.

“Saya memang dah kaya (bergurau). Bukan begitu. Apa salahnya ada bisnes sendiri sikit-sikit. Saya reti buat apam, jadi saya teruskan sahajalah. Kalau saya jual apam pun, saya tak kacau duit orang. Saya dah tak takut dengan apa orang nak kata saya ni jual apam sebab tak ada job, bila duit hari-hari masuk, jadi seronok pula,”

Ujarnya lagi, dia kini menerima tempahan membuat apam sehingga 400 biji sehari. Malah, Izreen kini sudah ada pekerja untuk membantu dirinya menguruskan perniagaan dari rumah itu.

Menceritakan bagaimana terhasilnya idea untuk mengusahakan perniagaan menjual apam, dia menjelaskan semuanya bermula setelah menerima respon positif daripada ahli keluarganya.

View this post on Instagram

Haaaaa baru la complete!!! Tp sayang.. Mama takdak geng sailormoon.. Semua boboboi ??? @udewahid

A post shared by I.Z.R.E.E.N A.Z.M.I.N.D.A (@izreen.azminda) on

“Asalnya, bila saya buat apam, suami kata sedap, mak mentua kata sedap, jadi saya teruskan. Belajar buat sendiri saja, ambil idea daripada kawan-kawan, lepas tu saya praktik sendiri. Jadi setiap hari rutin saya bangun pagi buat apa. Walaupun penat tapi seronok sebab kerja di rumah boleh tengok anak-anak depan mata,”

Pelakon berbakat ini turut mendedahkan dia boleh memperoleh untung jualan hampir RM1,000 sehari hasil perniagaannya itu. Dia turut mengakui terpaksa menolak banyak tawaran berlakon kerana terikat dengan komitmen sebagai ibu dan isteri di rumah dan kini, sebagai pengusaha apam berjaya.