August 7th, 2020

Pelakon yang pernah dihimpit kontroversi panas suatu ketika dahulu, Izreen Azminda akui kini gigih menjual apam yang dihasilkan sendiri di rumah sebagai salah satu punca pendapatannya.

Menurutnya lagi, dia sudah lama mengusahakan perniagaan apam itu sejak perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) beberapa bulan yang lalu.

Namun, Izreen menyangkal spekulasi bahawa usaha yang dilakukan itu kini bukanlah disebabkan dia berada dalam situasi terdesak kerana tiada tawaran untuk berlakon.

“Saya memang dah kaya (bergurau). Bukan begitu. Apa salahnya ada bisnes sendiri sikit-sikit. Saya reti buat apam, jadi saya teruskan sahajalah. Kalau saya jual apam pun, saya tak kacau duit orang. Saya dah tak takut dengan apa orang nak kata saya ni jual apam sebab tak ada job, bila duit hari-hari masuk, jadi seronok pula,”

Ujarnya lagi, dia kini menerima tempahan membuat apam sehingga 400 biji sehari. Malah, Izreen kini sudah ada pekerja untuk membantu dirinya menguruskan perniagaan dari rumah itu.

Menceritakan bagaimana terhasilnya idea untuk mengusahakan perniagaan menjual apam, dia menjelaskan semuanya bermula setelah menerima respon positif daripada ahli keluarganya.

View this post on Instagram

Haaaaa baru la complete!!! Tp sayang.. Mama takdak geng sailormoon.. Semua boboboi ??? @udewahid

A post shared by I.Z.R.E.E.N A.Z.M.I.N.D.A (@izreen.azminda) on

“Asalnya, bila saya buat apam, suami kata sedap, mak mentua kata sedap, jadi saya teruskan. Belajar buat sendiri saja, ambil idea daripada kawan-kawan, lepas tu saya praktik sendiri. Jadi setiap hari rutin saya bangun pagi buat apa. Walaupun penat tapi seronok sebab kerja di rumah boleh tengok anak-anak depan mata,”

Pelakon berbakat ini turut mendedahkan dia boleh memperoleh untung jualan hampir RM1,000 sehari hasil perniagaannya itu. Dia turut mengakui terpaksa menolak banyak tawaran berlakon kerana terikat dengan komitmen sebagai ibu dan isteri di rumah dan kini, sebagai pengusaha apam berjaya.

Advertisement
October 23rd, 2019

Biarpun sudah mempunyai cahaya mata bersama suami tercinta, Ude Wahid, pelakon Izreen Azminda sehingga hari ini masih lagi menerima kecaman gara-gara kontroversi terdahulu,  dia masih terus dilabel sebagai sebagai perampas dan macam-macam lagi.

izreen azminda

Tidak mahu netizen terus berbalah, Izreen tetap dengan keputusannya untuk tidak membuka ruangan komen di Instagram.

Bukan saya takut dicemuh, cuma saya tidak suka melihat pengikut berbalah sesama mereka di laman sosial. Jika saya membuka ruangan komen itu, saya diibaratkan seperti menjadi pencetus pergaduhan. Saya tidak perlukan pendapat orang luar dalam kehidupan. Cukup suami dan keluarga ada di sisi ketika saya memerlukan mereka.

izreen azminda ude wahid

Apabila ramai yang memberikan pendapat, ia bukan menjadi lebih baik, sebaliknya menyemarakkan lagi api yang sedang membahang. Tidak perlu buat spekulasi mengenai kehidupan orang lain.

Izreen tidak menafikan segala kontroversi yang melanda hidupnya sejak dua tahun lalu adalah satu dugaan berat dihadapinya dan suami. Namun, kini dia enggan lagi tertekan dengan persepsi orang terhadap dirinya, biarlah jika mereka ingin terus menghukum.

Banyak perkara yang saya belajar selepas berdepan ujian dalam hidup. Dahulu, saya panas baran dan tidak boleh membiarkan orang lain memperlekeh diri. Tetapi kini, saya menjadi lebih sabar. Saya biarkan sahaja orang luar menghukum dan tidak lagi mempertahankan diri. Ujian itu juga sebenarnya membuka mata saya mengenai harga kejujuran dan persahabatan.

Izreen berkata meskipun hatinya pernah terguris dengan segala kata-kata cacian yang dilemparkan, dia bagaimanapun redha melaluinya. Malah, ada juga netizen tampil memohon maaf kepadanya.

Sumber Berita : BH ONLINE

Advertisement
September 9th, 2019

Baru-baru ini, ramai juga yang sebak dan simpati selepas bekas isteri Ude Wahid, Intan Liana memberi bayangan anak-anak sudah terlalu merindui bapa mereka.

izreen azminda ude wahid

Terbaru, Izreen telah memuat naik foto dan video di laman Instagram memaparkan dia dan Ude meluangkan masa bersama dua orang anak lelakinya, Arish Muqri dan Ariq Muqri.

izreen azminda anak-anak tiri

Meskipun bergelar ibu tiri, Izreen tetap mencurahkan kasih sayang yang sama rata terhadap mereka.

Izreen dan Ude mendirikan rumah tangga pada 8 Ogos 2017 dan dikurniakan seorang cahaya mata lelaki bernama, Aaron Ibrahim yang dilahirkan pada Julai lalu.

izreen azminda luang masa anak tiri

Harapnya hubungan mereka sekeluarga akan terus harmoni sehingga selamanya. Doakan yang baik-baik.

Advertisement
September 3rd, 2019

Meskipun bukan bergelar selebriti, kontroversi rumah tangga Intan Saleh dan pemuzik Ude Wahid yang juga suami kepada pelakon Izreen Azminda menjadi perhatian ramai.

Kini kedua-duanya sudah meneruskan kehidupan masing-masing, tetapi sesungguhnya, banyak orang di luar sana yang mahu melihat hubungan Intan dan Ude kekal positif demi dua orang anak mereka, Arish Muqri dan Ariq Muqri yang masih kecil. Mengharapkan lelaki itu tetap dapat menjalankan tanggungjawab sebagai seorang bapa dengan baik.

Bagaimanapun, muat naik terbaru Intan mengundang spekulasi. Intan seakan memberikan bayangan anak-anaknya itu sudah lama tidak bertemu dengan bapa mereka.

Anak-anak menjadi mangsa

intan saleh ude wahid

Menerusi kapsyen yang ditulis, Intan akui tidak dapat tahan rasa sebak apabila anak sulungnya sering bertanyakan soal Ude, terlalu rindukan kasih sayang seorang bapa.

Mesti anak-anak terlalu rindukan bapa

mereka. Faham sangat perasaan Intan

izreen azmindaude wahid tidak jumpa anakintan saleh anak-anakTidak dapat dipastikan apa masalah sebenar, tetapi walaupun sudah bercerai, anak-anak tetap amanah Allah SWT yang harus dijaga dengan sebaiknya. Berikan kasih sayang dan perhatian sepenuhnya kepada mereka agar tidak rasa trauma serta kehilangan disebabkan perpisahan yang berlaku. Paling penting jangan abaikan tanggungjawab meskipun sudah mempunyai kehidupan baharu.

Advertisement