October 26th, 2015

Lama kita tidak dengar sebarang khabar mengenai aktres Hanez Suraya yang kini sedang hamil anak pertama beliau bersama suami Romie Razin Adilha.

Walaupun pada awalnya hubungan mereka mendapat kecaman hebat daripada masyarakat, kini kebahagiaan milik mereka.

Pejam celik, kandungan Hanez sudah memasuki bulan yang ke 5. Memang terserlah baby bump beliau. Hehe.

Jom kita layan beberapa lagi foto baby bump Hanez Suraya. Harap beliau dan kandungan sentiasa sihat.

April 9th, 2015

Baru-baru ini, keletah serta aksi Hanez Suraya bermain dengan anak-anak tirinya telah mencuri perhatian pengguna Internet. Sangat comel, sangat sweet dan sangat gembira melihat kemesraan yang terjalin antara mereka. Namun biasalah manusia, di sebalik kegembiraan orang lain, ada juga yang dengki. Ada suara-suara sumbang yang mengkritik Hanez Suraya sengaja berpura-pura baik dengan anak-anak tirinya dan menyatakan itu semua sekadar lakonan semata-mata. Hmmmmm.

hanez suraya

Bagi Abang Nara, kita sepatut bersyukur dan tumpang gembira kerana Hanez serta anak-anak tirinya berkongsi kasih sayang dengan begitu baik sekali. Kontroversi Hanez telah pun lama berlalu. Kita patut lupakannya. Hanez dah kahwin dah pun. Sudah tiba masa kita mendoakan kebahagiaannya. Apa pun, Hanez Suraya mengambil tindakan yang betul dengan tidak mempedulikan kata-kata orang luar. Kata Hanez:-

Buat baik orang mengata, buat buruk apatah lagi. Jadi saya menjadi diri sendiri, itu akaun Instagram saya, apa orang nak kritik, saya terima. Semenjak dulu lagi, apa yang saya lakukan, pastinya ada komen negatif. Apa yang saya kongsikan di laman Instagram adalah untuk peminat yang menanti kemaskini terbaru dari saya dan mereka menerima semua itu dengan positif. Pada sesiapa yang melemparkan kritikan dan memberikan komen buruk, saya terima sahaja dan memaafkan mereka

hanez suraya

Buat Hanez, teruskan buat tidak peduli dengan kata-kata orang luar yang sering mengkritik dan menuduh anda. Yang penting sekarang anda sudah pun bergelar isteri kepada Romie. Berikan kasih sayang secukupnya kepada suami dan anak-anak tiri anda. Insya Allah satu hari nanti suara-suara negatif ini akan hilang begitu sahaja. Semoga terus berbahagia di samping keluarga yang tercinta. Amin. Sumber portal Murai.

November 18th, 2014

Baru semalam Abang Nara kongsikan gambar Hanez Suraya dengan seorang lelaki yang bekerja sebagai juruterbang, hari ini pelakon jelita tersebut telah tampil membuat pengakuan yang dirinya berkawan rapat dengan jejaka tersebut. Istilah berkawan rapat digunakan kerana mereka masih belum masuk ke fasa bercinta. Keikhlasan hati si lelaki jelas terserlah kerana tidak kisah dengan kontroversi yang melanda Hanez selama ini. Orang macam ini yang kita cari.

hanez suraya

Selain membuat pengakuan berkawan rapat, Hanez juga turut meminta diberi ruang untuk menjalani kehidupan seperti orang lain. Iyerlah, kongsi gambar dengan lelaki terus kena gosip. Kesian jugak kat si Hanez nie. Kata Hanez:-

Sudahlah buat gosip pasal saya. Apa yang jadi (kontroversi) pada saya sebelum ini, cukuplah. Saya tak mahu komen lebih-lebih. Saya bimbang nanti kalau tersalah cakap, lain pula cerita yang timbul.

Kami berkawan rapat. Itu saja yang boleh saya katakan. Selama ini dia banyak bagi semangat kepada saya. Dia tahu tentang kontroversi saya tetapi dia tidak kisah berkawan dengan saya. Kami pun bukannya selalu berjumpa.

Berilah saya peluang dan ruang untuk menjalani kehidupan seperti mana orang lain. Bagilah saya bahagia dengan jalan saya sendiri. Salahkah saya hendak berkawan. Selama ini saya ada juga mengambil gambar dengan lelaki tetapi tidak pula dijadikan isu.

Mesra sangatkah gambar yang tersebar itu sehingga orang mahu buat spekulasi macam-macam? Lagipun kapsyen di gambar itu pun tidak menunjukkan kami ada hubungan lebih dari sekadar berkawan. Saya tahu dia memuat naik gambar itu dan saya tak kisah sebab apabila lepak dengan kawan, kita mengambil gambar bersama.

Tapi apa yang pelik, IG dia ‘private’. Jadi saya tak tahu macam mana gambar itu boleh tersebar.

hanez

Biasalah kalau dah namanya selebriti, pasti akan ada ‘stalker’ yang sentiasa memerhatikan tingkah laku kita. Itulah harga yang perlu dibayar oleh seorang artis. Tak apalah Hanez. Pedulikanlah kata-kata orang. Yang penting Hanez dan si juruterbang jujur dalam berkawan. Mana tahu ada rezeki suatu hari nanti boleh naik ke jinjang pelamin pulak. Tak gitu? Sumber MalaysianDigest.

mybabyP.S: Dapatkan baju dan lain-lain barangan comel untuk bayi anda dengan harga yang AMAT MURAH hanya di MyBabyButton.

 

March 14th, 2014

Ya memang tertekan menjadi insan yang bernama Hanez Suraya buat masa sekarang ini. Apa sahaja yang dilakukan, tak kiralah di laman sosial atau kehidupan alam nyata, pasti akan mendapat kritikan ramai. Itulah hakikat yang harus diterima oleh Hanez Suraya susulan kontroversinya merampas suami Liyana Manan. Sememangnya masyarakat memandang hina perbuatan seumpama itu walaupun pelbagai macam alasan diberikan.

hanez suraya

Setelah lama berdiam diri, Hanez Suraya telah pun berkongsi satu mutiara kata menerusi akaun Instagramnya. Bagi Abang Nara, memang tak sesuai langsung apa yang dikongsikan oleh Hanez Suraya setelah kontroversi panas yang melanda dirinya. Akibatnya, pelbagai kritikan yang diterima menerusi ruangan komen di gambar tersebut.

hanez suraya

Antara komen yang menarik ialah:-

hanez suraya

Namun begitu ada juga peminat yang nampaknya sudah pun memaafkan Hanez Suraya:-

hanez suraya

Nasihat Abang Nara, sebulan dua ini baiklah Hanez Suraya tak kongsikan apa-apa perkembangan hidupnya di mana-mana akaun sosial. Biarlah reda sikit kontroversi yang sedang melanda diri, lepas itu nak buat “comeback” suka hatilah. Lagi bagus kalau lepas kahwin dengan Romie baru muncul semula. Barulah orang tak boleh nak kata apa-apa dah. Tak gitu?