Written by serenity | April 20th, 2019

Bekas Isteri Pencetus Ummah Abu Sufyan mendedahkan di Instagram bahawa lelaki itu curang dan menceraikannya untuk berkahwin dengan seorang ibu tunggal bernama Hana Azraa.

Bekas isterinya, Ain Afini, yang menggunakan handle @ainafini_ di Instagram memberitahu, PU Abu telah meminta kebenaran darinya untuk berpoligami setelah dua bulan pernikahan mereka.

Dan kerana usia pernikahan yang masih baru, dia telah meminta lelaki itu agar membuat pilihan antara dirinya dan anak mereka dalam kandungan atau ibu tunggal tersebut.

 
Written by AbangNara | November 10th, 2016

Abang Nara tak dapat bayangkan bagaimana ibu-ibu tunggal di luar sana membesarkan anak mereka seorang diri. Pergh. Abang Nara yang ada bini ini pun kelam kabut kiri kanan depan belakang nak menjaga anak, inikan ibu-ibu tunggal yang terpaksa mengharungi 24 jam bersama anak secara berseorangan. Memang besar cabaran, dugaan dan pahala yang bakal mereka perolehi. Dialah ibu, dialah ayah. Sangat besar tanggungjawab itu.

elly mazlein

Seperti yang kita ketahui, Elly Mazlein adalah antara ibu-ibu tunggal yang begitu cekal membesarkan anak tanpa seorang suami di sisi. Selepas terkeluar dari Gegar Vaganza, rezeki Elly semakin murah. Malah Elly juga memaklumkan yang dirinya teringin ingin menjadi duta kepada ibu tunggal untuk berkongsi pengalamannya. Kata Elly Mazlein:-

Sekarang saya ditawarkan untuk jadi duta produk, berlakon dan memenuhi undangan nyanyian. Saya anggap ini rezeki untuk anak saya Putri Sara Sefhia. Terima kasih kepada Astro kerana memberikan saya peluang ini.

Jika boleh saya mahu jadi duta ibu tunggal. Nak berkongsi pengalaman dengan semua ibu-ibu tunggal yang lain. Kita kena kuat dan bersedia. Kena reda dengan apa yang berlaku

elly mazlein

Abang Nara ingin luahkan rasa respek, hormat dan kagum kepada semua ibu tunggal di luar sana yang berhempas pulas membesarkan anak mereka termasuklah Elly Mazlein. Bagus juga kalau ada persatuan ibu tunggal atau perjumpaan sebulan sekali untuk mereka ini berbincang, meluahkan perasaan dan berkongsi pengalaman. Sekurang-kurangnya tak adalah seorang diri fikir macam-macam masalah. Tak gitu? Apa pendapat anda?

manis app

P.S: Baru-baru ini, Abang Nara terserempak dengan sesuatu applikasi yang agak menarik di App Store. Nama dia “Manis”. Perghhh…first time Abang Nara tengok, rasa macam pelik pulak, tetapi fungsi applikasi ini memang cukup awesome. Tahukah anda bahawa, resit-resit yang anda suka buang itu sebenarnya bernilai. 

manis app

Senang je nak guna applikasi Manis ini untuk mendapatkan ganjaran. Cuba korang tengok video di bawah.

Fuhhh senang gila kot. Anda kini boleh mengumpul mata ganjaran dan menebusnnya untuk pelbagai diskaun dan voucher. Memang senang sangat, boleh la kita berjimat dengan apa cara sekalipun. Abang Nara dapat tahu yang anda boleh dapat reload DiGi, Steam Wallet, diskaun Lazada dan macam-macam lagi, memang tambah rambang mata la lepas ini kalau nak shopping online tu.
manis app

Ingat, anda hanya boleh menebus resit yang bercetak sahaja, bukan bertulis dalam masa 24 jam. Selamat Mencuba! Boleh download applikasi Manis di Google Play Store dan juga Apple App Store.

Written by serenity | March 23rd, 2016

Nama Amelina pernah menjadi hangat sekitar tahun 90-an kerana lagu bergenre dangdut yang dibawanya meletup di pasaran. Amelina yang sering membawakan lagu ciptaan Iwan waktu itu dianggap sebagai ratu irama dangdut, justeru, kehilangannya dalam dunia hiburan setelah berkahwin seolah-olah membawa bersamanya populariti lagu dangdut.


 photo amelina-1.jpg
Amelina kini kembali mewarnai dunia hiburan setelah berpisah dengan bekas suami dan tinggal dengan ibu bapanya di Negeri Sembilan. Bagaimanapun, dia tidak lagi dapat menghabiskan banyak masa untuk bersama enam orang anaknya itu kerana mencari rezeki dalam bidang hiburan. Kata Amelina, anak-anaknya sudah boleh menjaga diri dan tidak kisah dia sering tiada. Katanya pada InstaOnline:

Tidak susah untuk tinggalkan anak-anak di rumah kerana mereka juga sudah boleh jaga diri. Malah mereka sangat memahami kerjaya saya.

Sebenarnya anak-anak saya tidak kisah jika saya tiada di rumah kerana bagi mereka apabila melihat saya gembira, mereka tahu saya melakukan perkara yang betul.

Apabila di rumah memang saya luangkan masa sepenuhnya dengan anak-anak. Terpaksa menjadi guru dalam membantu mereka dengan tugasan di sekolah. Jika saya sibuk pun di rumah, saya akan berikan perhatian kepada anak-anak.

Saya juga tidak mahu anak-anak berkecil hati.

Malah, Amelina mengakui masih ada yang cuba mengusik dirinya namun dia sentiasa diingatkan oleh teman-teman untuk tidak berfikir soal kahwin.

Hidup saya mudah sahaja, soal itu saya serahkan kepada Tuhan. Saya tidak meletakkan sasaran untuk berkahwin dan tidak mahu fikir tentang hal itu.

Ada juga yang cuba-cuba untuk mengusik saya, tetapi saya dikelilingi oleh teman-teman rapat yang sentiasa mengingatkan saya supaya tidak fikir hal tersebut.


 photo amelina-feat2-563x353.jpg
Betul juga tu. Buat masa ini ada baiknya fokus pada soal kerjaya, tambahan pula Amelina sendiri mengatakan dia membuat ‘comeback’ kerana ingin mencari rezeki untuk menyara-anak-anaknya.

Buat masa ini Amelina masih melum mengetengahkan produk terbarunya. Kita tunggu sama ada keputusannya untuk kembali akan membuahkan hasil dan menaikkan semula irama dangdut dalam arena muzik Malaysia.

Rasai getaran dan keasyikan irama muzik asli dari akar Melayu ke mata dunia. Manifestasi dan apresiasi di dalam sebuah…

Posted by Jabatan Kebudayaan dan Kesenian Negara on Tuesday, 22 March 2016

Written by AbangNara | May 9th, 2014

Baru-baru ini, Abang Nara ada menerima mesej Whatsapp yang mengandungi nama 10 orang selebriti yang berstatus janda/ibu tunggal beserta dengan nombor telefon. Abang Nara hanya gelak sahaja kerana tahu ia adalah gurauan dan nombor telefon itu sudah tentu palsu. Antara nama-nama yang ada di dalam senarai tersebut ialah Rita Rudaini, Erra Fazira, Sarimah Ibrahim, Noniswara, Nabila Huda, Nora Danish dan ramai lagi.

rita rudaini

Walaupun sekadar gurauan, sekiranya diri ini adalah salah seorang selebriti yang disenaraikan, sedikit sebanyak mesti terasa sedih, sakit hati dan marah. Berkata kepada Harian Metro hari ini, Rita Rudaini melahirkan rasa kecewa dan meluahkan isi hatinya mengenai penyebaran mesej Whatsapp tersebut. Kata Rita:-

Sudahlah (segelintir) orang pandang hina pada ibu tunggal dan janda seperti saya. Bila mereka buat begini, lagilah orang anggap janda ini murahan, jijik dan low class. Tak tahu kenapa mentaliti orang kita masih tak berubah terhadap golongan janda dan ibu tunggal. Bila ditambah begini, lagilah buruk kesannya.

Marah memang marah sebab sedikit sebanyak jatuhkan maruah kita walaupun benda itu tak betul. Benda macam ini hanya orang psiko saja buat. Orang normal takkan terfikir buat benda yang mengarut dan tak ada masa buat macam ini. Tapi bila orang psiko macam ini, mungkin dia puas bila tengok orang ketawa dengan mesej macam itu.

Kalau orang yang berfikiran jauh tahu ini tipu, tapi tak semua orang berfikiran panjang. Kalau yang berfikiran tentu akan percaya dengan gurauan sebegini sebab sesetengah orang memang mudah percaya. Contohnya gosip walaupun benda belum tentu betul.

erra

Sementara itu Erra Fazira yang namanya turut tersenarai mendoakan agar individu yang bertanggungjawab mereka mesej itu dibersihkan jiwa dan raganya. Kata Erra:-

Semoga Allah SWT membersihkan jiwa indiviti itu yang punya kelapangan ini. Jika dia seorang lelaki dan jahil mengenai perasaan seorang wanita, dia harus ingat dia mungkin ada kakak, adik atau anak perempuan. Jadi berfikir panjanglah sebelum mengaibkan orang lain. Takut Allah buka aib kita pula nanti. Wallahualam.

Semoga selepas ini tak akan ada lagi penyebaran sebegini yang akan berlaku. Tiada wanita yang mahu bergelar janda atau ibu tunggal. Semuanya mahukan kehidupan yang bahagia di samping suami tercinta. Apa yang terjadi adalah suratan takdir. Janganlah kita memperlekehkan mereka. Semoga selebriti-selebriti janda/ibu tunggal tabah menghadapi dugaaan sebegini.