August 29th, 2018

Pelakon Almy Nadia sudah lama tidak muncul di kaca televisyen, ramai juga yang tidak tahu beliau bakal menimang cahaya mata ketiga bersama Fizz Fairuz dan kini kandungannya sudah memasuki enam bulan.

Tentu sekali seorang wanita mengandung fizikal mereka akan berubah dan sedikit berisi kerana hormon yang tidak stabil, namun ada seorang peminat yang tidak tahu Almy sedang hamil telah mencemuh beliau semakin gemuk dan hodoh.

Tidak boleh menahan rasa amarahya lagi, Almy menerusi akaun Instagramnya meluahkan betapa bengangnya beliau apabila dikritik peminat tersebut. Menjelaskan tindakan beliau itu, Almy berkata artis juga mempunyai perasaan, cubalah berfikir sebelum mengatakan sesuatu.

Kejadian berlaku ketika saya bertembung dengan peminat ketika terbabit dalam acara di Kuantan, Pahang, baru-baru ini. Saya berasa marah kerana peminat terbabit menghina bentuk badan saya secara terbuka mendakwa saya nampak gemuk dan hodoh sekarang.

Sebagai artis, saya sendiri tidak berani menegur orang sesuka hati tanpa memikirkan perasaan dan situasi mereka. Bagi saya, artis orang biasa dan kami juga memiliki perasaan malu dan sensitif sama seperti orang lain.

Kesian Almy, dari dahulu sehingga sekarang isu berat badannya terus menjadi bahan jenaka dan cemuhan. Hanya mereka yang pernah bergelar ibu sahaja akan tahu betapa sukarnya untuk kembali langsing selepas bersalin.  Sabarlah Almy, jangan tertekan ya.

Sumber Berita : Harian Metro

Advertisement
February 12th, 2018

Mungkin bosan dengan sesetengah pihak yang suka membangkitkan mengenai saiz badannya, Zulin Aziz telah memuat naik satu video di Instagram membidas mereka yang gemar mengata.

Dalam video itu, Zulin berkata walaupun gemuk, dia sihat dan dia juga tidak menggunakan wang sesiapa untuk makan. Zulin berkata:

Kalau aku kurus pun, bukan aku nak kat kau pun, yang kau ejek aku gemuk kenapa? Sikit-sikit gemuk, sikit gemuk, aku meluatlah!

Biarlah aku gemuk, aku bukan minta kau makan pun. Kalau aku makan, aku tak minta duit dekat kau lah.

Kau dengki lah tu, hari hari aku makan sedap. Tak kan kau nak suruh aku makan rumput hari-hari, baik aku jadi kambing.

Kalau kurus pun hati busuk buat apa? Lebih baik macam ini, tapi bahagia, tak kacau orang.

Apa masalah kau, asyik mengata aku je, asal pakai macam ni je kata nampak gemuk.

Nampak sangat kau tu tak ada kerja, tengok aku dari tadi.

Ramai pengikut Zulin memberi semangat kepadanya supaya tidak memberi perhatian kepada kata-kata sesetengah orang. Ada yang mengatakan, walaupun berbadan besar,Zulin cantik dan comel bagi mereka.

Walaupun begitu, Zulin dalam satu muat naik selepas itu mendakwa video itu dimuat naik sebagai satu gurauan sahaja. – beautifulnara.com

 

 

Advertisement
November 6th, 2017

Penampilan pelakon Uqasha Senrose pada malam Anugerah Skrin 2017 minggu lalu menarik perhatian ramai. Ada yang memuji Uqasha kelihatan cantik seperti Adele tetapi tidak kurang juga netizen yang mengutuk bentuk badannya yang semakin berisi dan menyindir betapa gemuknya Uqasha kini.

Tidak mahu melayan mereka yang bersikap negetif, Uqasha kini sudah menutup ruangan komen pada foto-foto yang dimuat naik olehnya di ASK 2017.

Pada masa yang sama, Uqasha turut memuat naik satu “posting”  memberitahu beliau tidak kisah dengan segala komen orang ramai. Apa yang penting beliau bahagia.

Biasalah, kalau sudah menjadi artis pasti setiap perubahan yang berlaku pada bentuk badan ataupun kehidupan mereka akan menjadi bualan ramai. Mungkin kini Uqasha tengah bahagia bersama Hefny sebab itu berisi sikit dan tidak dinafikan beliau kelihatan lebih berseri.

Advertisement
March 30th, 2016

Pelakon popular 80-an, Raja Ema memberitahu bahawa dia bakal bersara dari dunia hiburan kerana merancang untuk berkahwin. Berkata kepada Media Hiburan, dia juga akan memfokuskan kepada bidang perniagaan selepas berkahwin.
 photo 12407193_485616314972492_1167138799_n.jpg

Mengenai berlakon dan menyanyi ini saya tak ada komen sangat, saya rasa mahu bersara selepas berkahwin.

Sebenarnya saya merancang untuk berkahwin namun saya akan umumkan bila sampai masanya nanti. Saya berharap agar semua mendoakan perancangan saya ini. Jadi sebab itulah saya rasa nak bersara selain fokus pada perniagaan.

Projek 2016 pula saya lebih menumpukan kepada perniagaan sekarang iaitu menjual produk kesihatan dan kecantikan diri.

Pada satu ketika dalam tahun 90-an, berat badan Raja Ema pernah naik dengan banyak setelah berkahwin dengan bekas suaminya, Sheqal dan melahirkan anak. Namun kini, Raja Ema sangat langsing dia berkongsi tips langsing tubuhnya itu.


 photo 11377990_1691940397735412_1433242234_n.jpg

Jika mahu dibandingkan dengan waktu dulu, rasanya umum semua tahu saya mempunyai plus size namun bagi saya sekarang sudah di fasa yang kurus.

Berat badan sekarang 67 kilogram, tapi saya mahu dapatkan target sekitar 65 kilogram pula. Untuk menurunkan berat badan semestinya saya menjaga cara pemakanan yang sihat selain mengamalkan produk sendiri.

Saya juga ada menggunakan korset untuk menjaga pemakanan harian supaya tidak terlalu makan banyak. Secara tidak langsung akan mempengaruhi penurunan berat badan dan dapat hasil sekarang.


 photo 12328415_1661547377441853_1532345095_n.jpg

Ini dikira satu keputusan drastik oleh Raja Ema memandangkan dia sudah lama menceburi dunia hiburan dan baru beberapa tahun kebelakangan ini membuat comeback. Keputusan ini sama dengan keputusan yang diambil oleh bekas suaminya Sheqal yang sudah bersara dari menjadi penyanyi. Diharap Raja Ema akan mencapai apa yang diimpikan dan semoga segalanya dipermudahkan.

Lagi testimoni terbaik dari customer seorang doktor. Kami sendiri pun tak pernah buat mac&cheese guna serbuk keju ni….

Posted by Nachos Cheese Powder on Wednesday, 16 March 2016

Advertisement