January 27th, 2016

Bermulanya program Gegar Vaganza 2, nama Farahdhiya kembali dikenali sebagai seorang penyanyi dengan vokal yang mantap. Malah, populariti beliau kini sudah semakin meningkat dan mempunyai jumlah peminat yang ramai.

Namun, kisah peribadinya tetap menjadi tanda-tanya ramai. Sudah memasuki usia 32 tahun, soalan bilakah beliau akan berkahwin sering diajukan kepadanya.

Menurut Farahdhiya, buat masa ini beliau masih belum bertemu dengan jejaka yang sesuai buat dirinya. Bukan tiada siapa yang tidak pernah cuba untuk mendekatinya tetapi Farahdhiya buat masa ini belum bersedia untuk terlibat dalam sebarang komitmen perhubungan.

Saya bukanlah kecewa atau takut nak bercinta. Tapi saya memang seorang yang sukar untuk jatuh cinta. Ini mungkin saya masih belum bertemu dengan lelaki yang benar-benar menarik perhatian.

Sejujurnya Farahdhiya juga belum terfikir soal kahwin dan cukup selesa dengan kehidupannya sekarang.

Jujur saya katakan saya tidak ada teman lelaki dan sekarang saya tengah sibuk dengan kerjaya nyanyian dan lakonan. Malah, soal untuk berkahwin pun belum terfikir dan saya selesa dengan keadaan saya macam ini.

Wanita cantik seperti Farahdhiya ini memang ramai yang akan cuba untuk mendekati beliau tetapi bukan senang untuk memikat hatinya dan membuatkan beliau jatuh cinta. Tidak apa, perlahan-lahan nanti adalah tu jodoh yang sesuai buat Farahdhiya.

Sumber Berita: Media Hiburan

January 4th, 2016

Sehingga ke saat ini, Abang Nara masih suka untuk memahami mengapakah Faradhiya masih single, tidak mempunyai kekasih, belum berkahwin, tak ada pakwe sehingga ke hari ini. Faradhiya cun melecun kot. Sekali mata memandang, memang boleh terus jatuh cinta. Tak masuk akal tiada lelaki yang mengorat Faradhiya. Namun itulah kenyataannya. Di usia 31 tahun, Faradhiya masih solo.
faradhiya

Pengakuan daripada Faradhiya ini pasti membuka mata para jejaka di luar sana. Mana tahu memang jodoh anda dengan penyanyi bersuara lantang ini. Namun ada beberapa ciri yang perlu anda penuhi. Paling penting, kena matang. Kata Faradhiya:-

Iya betul, saya masih single… saya tiada sesiapa yang istimewa, tiada teman lelaki yang serius buat masa ini. Rasanya ada segelintir lelaki yang dah naik menyampah nak ajak saya keluar dating. Sebab saya sibuk sangat, hingga tiada masa untuk keluar bersantai.

Nak serius berkawan dengan saya, lelaki itulah kenalah bersabar dan berusaha kuat memahami kerjaya saya. Lagipun saya mencari cinta yang matang daripada lelaki yang matang dalam segala segi, bukannya cinta budak-budak.

Sekarang saya bukannya perempuan yang suka bercakap telefon berjam-jam atau menelefon setiap masa. Saya tidak mahu cinta yang suka kontrol atau mengawal setiap pergerakan saya. Itu cinta buang masa

faradhiya

Rasa-rasa anda mampu bercinta secara matang? Abang Nara suka dengan kriteria-kriteria percintaan yang ditetapkan oleh Faradhiya. Tak perlu gayut lama-lama, tak perlu telefon setiap masa. Yang penting kepercayaan dan keikhlasan hati. Ada berani? Apa pun, semoga satu hari nanti, Faradhiya akan bertemu jua dengan lelaki yang mampu mencuri hatinya. Sama-sama kita doakan.

December 21st, 2015

Nama Nabil Ahmad sebagai pengacara semakin memuncak apabila gandingannya dengan Jihan Muse di dalam Gegar Vaganza 2 menjadi. Secara jujur, setiap minggu Abang Nara bukan sahaja nak tengok peserta-peserta GV2 menyanyi, tetapi nak bergelak tawa mendengar lawak mereka berdua. Memang first class. Lebih-lebih lagi bila Nabil suka menyakat Datuk Ramli MS. Memang kelakar. Terserlah sisi sempoi Ramli MS yang tidak diketahui selama ini.

nabil jihan muse

Untuk makluman, konsert akhir Gegar Vaganza 2 telah mendapat rating sebanyak 5 juta tontonan. Pergh hebat tue. Tak dinafikan Nabil dan Jihan adalah salah satu tarikan utama GV2. Namun biasalah bila buat kelakar ini mesti ada orang yang tak suka. Ada yang kata lawak tak cukup sensitif la, lawak menghina orang la dan macam-macam lagi. Kesian Nabil. Nasib baiklah Nabil ini jenis sempoi orangnya. Kata Nabil:-

Sebenarnya saya dah biasa dengan situasi di mana orang lain juga bergurau dengan saya. Saya lebih suka kalau sesetengah artis yang saya usik itu membalas balik gurauan saya… kalau diam saja, memanglah mati akal dibuatnya.

Gurauan saya yang dibalas semula oleh Datuk Ramli (MS), Datuk Jamal (Abdillah) dan Datuk Rosyam (Nor) sewaktu Gegar Vaganza itu saya terima sebagai satu usikan dan langsung tidak berkecil hati.

Cuma saya takut orang lain pula berkecil hati dengan gurauan saya. Saya ini jenis open minded terima apa saja orang nak cakap tetapi yang berasaslah.

Saya tak kisah orang nak bergurau sebab ini sudah kerja saya. Tak kisahlah orang nak ‘membahankan’ saya macam menyentuh telinga atau bibir saya, sebab saya anggap itu gurauan.

Kena terbukalah terima gurauan. Janganlah beria-ia sangat nak jaga standard sampai tak boleh bergurau. Manusia di dunia ini mana ada yang sempurna

nabil

Memang sukar nak puaskan hati semua orang apabila kita melakukan sesuatu. Bagi Abang Nara, kalau lebih 50% gembira dengan mutu pengacaraan anda, itu bermakna anda sudah berjaya. Tak payah nak fikir lebih-lebih pasal orang tak suka kita. Diorang ini kalau dah fikir negatif, memang selamanya akan negatif. Tak gitu? Sumber ManggaOnline.

December 17th, 2015

Walaupun Gegar Vaganza 2 telah melabuhkan tirainya minggu lepas, gosip mengenai pengacaranya masih lagi tidak putus. Jika  beliau sebelum ini hangat apabila ditegur oleh Datuk Jamal Abdillah untuk tidak membuat lawak mengenai raja pop itu, kali ini Nabil Ahmad dikritik pula oleh sesetengah fanatik  penyanyi Farahdhiya apabila Nabil sering mengusik beliau di pentas Gegar Vaganza 2.

Jelas Nabil, beliau sebenarnya sudah lama mengenali Farahdhiya secara peribadi ketika sama-sama berkunjung ke sebuah pusat senaman.

Nabil  tidak mempunyai niat lain tetapi hanya ingin menceriakan lagi suasana dengan menyakat dan melawak.

Saya dah agak memang ramai yang nak tahu mengapa saya suka sangat usik Farahdhiya.

Sebenarnya saya dan dia dah kenal dan berkawan lama. Kami pernah sama-sama menjadi pengunjung sebuah gimnasium. Bukan dengan Farah saja, kalau buat show saya memang suka menyakat orang sebab itu sebahagian kreativiti saya untuk lebih memeriahkan suasana sesebuah program.

Sekadar untuk buat orang ramai gelak dan semuanya untuk suka-suka sahaja, bukannya ada maksud atau niat lain.

Saya selalu cakap, dalam dunia hiburan ini kita janganlah nak ambil serius sangat semua benda. Asalkan kita tahu batasan tertentu.

Boleh dikatakan melawak dengan cara yang agak manja bersama Farahdhiya, ramai yang bertanya adakah isteri beliau, Zira tidak merasa cemburu? Menjawab persoalan tersebut, Nabil berkata isterinya sudah cukup mengenali sikap beliau dan memahami kerjayanya.

Isteri saya pun faham kerja saya suka mengusik orang di atas pentas. Dia tak cemburu pun saya suka mengusik Farahdhiya. Dia dah faham benar sikap saya suka bergurau.

Mungkin apa yang dikatakan oleh Nabil itu betul, kita kadang kala kenalah bersikap lebih terbuka dan tidak mengambil semua perkara terlalu serius. Buat apa hendak merasa tertekan sepanjang masa?

Sumber Berita: Mangga Online