September 2nd, 2020

Ditegur supaya menguruskan badannya selepas gara-gara cuba memandu sebuah kereta sport jenis Ferrari, pengarah dan pelakon, Erma Fatima khabarnya disindir segelintir pengikutnya di laman Instagram berikutan tubuhnya yang sedikit gempal seakan tidak sesuai memandu kenderaan tersebut.

“Macam Tak Muat Je Masuk Kereta” - Gara-Gara Tayang Pandu Ferrari, Erma Fatima Kena "Body Shaming"

Menurut Erma dia hanya mahu cuba pandu kereta tersebut dan tiada keinginan untuk memilikinya.

“Dah nampak macam poyo tak tentu hala tak? Ha..ha ha ha.. Aku tak pernah bermimpi apa lagi dalam senarai nak beli kereta ni. Beli kereta bukan hobi aku tapi ni saja nak ‘bakar’ kau orang.”

Erma berkongsi sepotong video dirinya memandu kenderaan itu di akaun Instagram miliknya.

“Macam Tak Muat Je Masuk Kereta” - Gara-Gara Tayang Pandu Ferrari, Erma Fatima Kena "Body Shaming"

Biarpun begitu, menjengah ke ruangan komen, seperti sudah dijangka, rata-rata pengikutnya tampil memberikan pendapat bahawa kereta itu langsung tidak sesuai dengan Erma kerana badannya yang didakwa besar berbanding tempat pemandu yang dilihat kecil.

erma fatima

“Badan besar tak comel naik keta jenis ni macam sempit mintak maaf ye teguran ikhlas.”

Malah ada juga yang menyeru supaya Erma menguruskan berat badannya.

erma fatima

erma fatima erma fatima

 “Allahuakhbar…faham Kak Erma artis tapi macam perlukan nasihat untuk fesyen. Maaf just nak bagitahu ikhlas kuruskan lah badan sedikit.”

“Macam Tak Muat Je Masuk Kereta” - Gara-Gara Tayang Pandu Ferrari, Erma Fatima Kena "Body Shaming"Biarpun menerima komen kurang enak daripada netizen, Erma bagaimanapun dilihat langsung tidak cepat melatah kerana beliau khabarnya membalas setiap komen yang ditinggalkan oleh individu tidak bertanggungjawab tersebut dengan penuh profesional.

Di samping itu, ramai juga tidak bersetuju dengan cara teguran-teguran tersebut kerana dilihat seperti sengaja mahu memalukan Erma.

July 5th, 2020

Siapa kata hubungan yang keruh tidak boleh dijernihkan? Sama juga dengan pelakon Erma Fatima yang sepertinya sudah berbaik dengan bekas madunya, Aida.

Bagi yang tidak tahu, Bade atau nama sebenarnya Badaruddin Azmi telah bernikah dengan Erma atau Fatimah Rahmad pada 30 November 1991 sebelum berkahwin buat kali kedua dengan Aida pada 2014.

erma fatima dan bekas madu berbaik

Pada 2015, pelakon wanita itu bertindak memfailkan perceraian tapi membatalkan hasrat itu beberapa bulan kemudian setelah dipujuk oleh Bade. Walaubagaimanapun, pasangan itu tidak dapat menyelamatkan perkahwinan mereka dan sah bercerai pada 2017.

Meskipun hubungannya dan Aida nampak keruh namun terbukti semuanya sudah pun diletak ketepi. Menerusi entri yang dimuat naik oleh Erma baru-baru ini, kelihatan dia dan anak-anaknya telah datang ke rumah Bade untuk beraya bersama.

 

View this post on Instagram

 

We may not be a good MADU but we always can be a good family. Insyaallah… #sillaturahim

A post shared by Ermafatima (@ermafatima) on

“Keluarga. Kami mungkin bukan madu yang baik tetapi kami masih boleh menjadi keluarga yang baik. InsyaAllah…”

Video tersebut melihatkan Erma menegur bekas madunya dengan ramah selain bersembang mesra dengan anak-anak Bade dan Aida. Bahkan kesemua mereka duduk semeja bagi menjamu hidangan Nasi Tomato yang disediakan oleh tuan rumah.

Rata-rata pengikut Erma bersyukur melihat hubungan baik pelakon wanita itu dengan keluarga bekas suaminya. Bahkan ramai yang memuji dia sebagai seorang yang berhati besar.

erma fatima dan bekas madu berbaik

Buat apa nak bersengketa, sedangkan boleh hidup berbaik dan bahagia kan?

Sumber: Forum CARI

January 15th, 2020

Kemunculan Puteri Balqis atau lebih mesra dengan panggilan Aqish dalam program Bersamamu (TV3) pada 12 Januari lalu, telah mengejutkan orang ramai dan rata-rata netizen meluahkan rasa simpati dengan kesempitan hidup yang dilaluinya.

erma fatima

Puteri Balqis seperti yang semua orang tahu bukan calang-calang bakatnya dan pernah meraih trofi Pelakon Wanita Terbaik, Anugerah Televisyen Asia Ke-19. Antara individu yang pernah mengangkat bakat pelakon cilik itu adalah sutradara terkenal, Erma Fatima yang meluahkan kebimbangannya terhadap kehidupan Puteri Balqis dan sedih melihat keadaannya sekarang.

Sebagai wanita bergelar ibu, tidak kiralah ibu bapa Balqis sudah berpisah, bagi saya, bukan begitu cara membesarkan anak.

erma fatima duit puteri balqis

Saya tidak sanggup melihat apa yang terjadi kepada Balqis, apatah lagi membaca laporan mengenai kisah malang hingga perlu menjual buku puisi demi kelangsungan hidup.

Malah, Erma turut bertanya mengenai pendapatan Puteri Balqis ketika dia aktif berlakon.

erma fatima puteri balqis

Saya mahu soal lagi, bagaimana dengan pendapatan Balqis ketika dia aktif berlakon? Saya pernah dengar mereka hidup merempat dahulu, tetapi dengan bakat Balqis, hidup mereka berubah. Tetapi mengapa terjadi lagi perkara sama sekarang.

Dalam pada itu, Erma berharap sekiranya ada yang ingin membantu seeloknya bantuan disalurkan terus kepada pihak hospital agar wang dikumpul digunakan sebaik-baiknya bagi membiayai kos perubatan Puteri Balqis.

Sumber Berita : BH ONLINE

August 19th, 2019

Baru-baru ini kecoh isu seorang selebriti dibayar RM160,000 untuk berlakon dalam sebuah teater yang bakal dipersembahkan tidak lama lagi. Rata-rata netizen mempertikaikan adakah selebriti tersebut terlalu hebat dan berbakat sehingga mendapat bayaran yang begitu tinggi?

johan teater rm160,000

Ketanya, selebriti itu meminta bayaran tinggi sebab mempunyai tanggungan yang besar. Pelbagai spekulasi timbul dan ada yang mengaitkan nama Johan Raja Lawak dan isterinya, Ozlynn adalah selebriti yang dimaksudkan memandangkan mereka kini sedang menjalani latihan untuk sebuah teater.

Bagaimanapun, Ozlynn menafikan dakwaan tersebut dan menyifatkannya sebagai  tuduhan tidak berasas. Hanya sekadar spekulasi sahaja.

johan dibayar rm160 ribu teater

Kenapa tak tanya (pelakon) Janna Nick atau Syafiq Kyle? Sebab mereka berdua pelakon utama teater itu? Kami watak sampingan sahaja. Dialog tak banyak. Lagi pun suami saya hanya penyampai radio sahaja.

Warga maya boleh cakap apa sahaja. Kalau mereka cakap begitu, saya anggap ia satu doa. Mana tahu betul-betul mereka bayar kami RM160,000, ia rezeki anak.

johan ozlynnTerdahulu, apabila nama Johan dikaitkan sebagai artis yang dibayar RM 160,000, beberapa pihak mula mempertikaikan bayaran tersebut terlalu tinggi dan tidak sesuai dengan bakat lakonannya.

Sumber Berita : mStar Online