June 30th, 2020

Selepas ibunya, Dato’ Seri Vida menjadi terkenal dengan ‘tagline’ kosmetiknya, nampaknya anak DSV pula semakin dikenali ramai kerana gaya dan penampilannya yang mencuit hati.

View this post on Instagram

 

MORNING SEMUA. . ADA YG DAH G BERCUTI KE? . ADA YG PLAN NAK G MANA MANA? .

A post shared by ???? ?????® ?????? (@cikb_havoc66) on

 Anak gadis DSV yang lebih dikenali sebagai Cik B baru-baru ini kembali menjadi perhatian netizen apabila dia menolak pemberian ibunya yang ingin menghadiahkan Cik B beberapa barangan berjenama mewah.

Berbeza dengan gadis remaja yang sama umur dengannya, Cik B dilihat lebih gemar berpakaian ringkas dan tidak gemar bersolek seperti gadis-gadis lain.

Dia yang memuat naik tangkap layar perbualan Whatsapp bersama ibunya di laman sosial twitter ternyata telah menarik perhatian warga maya. Menerusi perbualan itu, Cik B seboleh-bolehnya menolak hadiah berjenama mewah seperti Christian Dior pemberian ibunya itu.

Selain beg tangan, DSV juga mahu membeli hadiah seperti beg sandang serta kasut sukan yang harganya mencecah ribuan ringgit. Walaubagaimanapun, Cik B berkata dia tidak berminat dengan barangan tersebut malah menganggap ianya satu perbuatan membazir.

Cik B yang kini berusia 15 itu turut mendapat pujian netizen kerana dilihat sentiasa merendah diri walaupun dilahirkan dalam keluarga yang berada.

February 28th, 2020

Baru-baru ini viral di Facebook apabila Datuk Seri Aliff Syukri, ingin menjadi seorang “wartawan” pula dan ingin membuat liputan menemuramah secara langsung dua individu penting negara iaitu Tun Dr Mahathir Mohamad dan Datuk Seri Anwar Ibrahim bagi merungkai segala persoalan yang berlegar mengenai isu politik negara ketika ini.

datuk seri vida aliff syukr

Perkara itu mendapat respon daripada Datuk Seri Vida atau mesra disapa DSV yang memuat naik sebuah video di akaun Instagramnya dan mengkritik tindakan Aliff.

aliff syukri

“Nak jadi wartawan, nak jadi Perdana Menteri. Berniaga sudahlah!” – DSV

View this post on Instagram

Adoi sedeyhhh weh… Nak jadi apa ni si Dato Aliff oii?? Staro diva saya pun Masih waras.. sedar diri lagi Bukan nk menyibok Tapi duk diam diam la ASYIK NAK JAGA DALAM KAIN ORANG jerr Hu hu . . Kdg2 sy kena tegur jugak Bnda macam ni Sbb tak pasai2 orang samakan saya Dgn dato aliff @aliffsyukriterlajaklaris _ 🔴❤ Syg2. Cer citer… Asal ada viral jer nk live Nak menempel ni?? PM IKAT TEPI JER LAA – 🎯 Ha ha.. Jangan marahh yerr Gurau jerr @aliffsyukriterlajaklaris Jawab jgn tak jawab Sentap jgn tak sentap yerrr.. hu hu muah 💋JANGAN CEPAT KOYAK YE.. . NAK JADI PM KAN.. NAH PM IKAT TEPI . WARTAWAN CNN JANGAN HAWAUU YE..

A post shared by Dato' Seri Dr. Hajah Vida (@datoserivida) on

Namun begitu, kecaman DSV tidak kelihatan terlalu serius kerana teguran itu disampaikan dalam bentuk gurauan..

Terdahulu, rata-rata netizen meminta agar Aliff tidak perlu mencampuri urusan politik atau mencari publisiti murahan. Fokus sahaja kepada dunia perniagaan dan tidak perlu untuk cuba menjadi “wartawan tidak bertauliah” pula.

August 8th, 2019

Kegilaan rakyat Malaysia terhadap minuman ‘bubble tea’ atau teh boba semakin menjadi-jadi. Banyak sungguh kedai minuman ini dibuka ibarat cendawan tumbuh selepas hujan, termasuklah di tepi jalan.

datuk seri vida

Antara yang tidak terlepas mengambil peluang dengan pengaruh viral minuman ini ialah Datuk Seri Vida. Baru-baru ini, dia ada mempromosikan produk terbaru keluaran anaknya, Cik B iaitu minuman teh boba.

dsv teh boba

Bagaimanapun, rata-rata netizen mendakwa teh boba dijual pada harga agak mahal iaitu RM 15 secawan. Malah, ada netizen meluahkan rasa kecewa, mengatakan kualiti rasa tidak setimpal dengan harga ataupun dalam erti kata lain, indah khabar dari rupa.

teh boba cik bdsv teh boba mahal

Meskipun menerima pelbagai kritikan dan kecaman, DSV nampaknya tidak memberikan sebarang respon mengenai isu tersebut.

Apa-apa pun, kami harap perkara ini dapat diselesaikan secara baik. Terima juga pandangan orang lain terhadap produk yang dikeluarkan dan cuba memperbaikinya agar mendapatkan hasil yang terbaik.

Sumber Berita : Media Hiburan

July 29th, 2019

Kontroversi berlian palsu yang melibatkan Datuk Seri Vida dan Aishah telah pun selesai, namun masih timbul lagi pelbagai isu. Lepas seorang  beri kenyataan, seorang lagi akan balas dan berterusan begitu.

Terbaru, DSV terkilan dan terguris hati dengan tindakan Aishah memperlekehkan nilai barang kemas berjumlah RM80,000 pemberiannya dengan menyamakannya dengan nilai 80 sen.

Terima kasih kerana kebaikan itu (memulangkan berlian asal yang dimenangi dalam kotak handmade). Tapi hati saya terguris, bila dia kata tak hadap barang kemas 80 sen.

Begitu mudah dia samakan nilai 80,000 tu macam 80 sen. Padahal Cik B yang tolong bayar guna duit jualan Salmon Salted Egg dia. Cik B buat kejutan untuk saya sebab Cik B memahami saya, tahu perjuangan dan kesedihan saya mengenai isu ini.

Sebelum ini, saya penuhi permintaan dia sebab berpegang pada nawaitu asal tapi sekarang keikhlasan saya tu mungkin dah kelaut. Saya amat terkilan.

DSV pada masa yang sama menafikan dakwaan, anak lelakinya hampir tertelan berlian bernilai RM40,000 sebagai perbuatan biadab. Apa yang berlaku tidak disengajakan, DSV tidak pernah mengajar anaknya untuk bersikap kurang ajar.

Ingatkan dia berterima kasih tapi perkara jadi makin teruk. Dia kata mak ayah dia tak ajar jadi kurang ajar. Saya pun tak ajar anak saya jadi kurang ajar tapi Kacak tertelan, tak sengaja buat macam tu. Saya ingat dia main-main rupanya nak makan nak telan batu berlian tu.

Terdahulu, DSV menerusi satu sidang media khas semalam menunjukkan berlian dan barangan kemas bernilai RM80,000 yang dipilih sendiri oleh Aishah sebelum diserahkan melalui peguamnya di sebuah kedai emas di Bangsar. Jutawan kosmetik itu sempat  membuat gimik apabila memasukkan dua berlian ke dalam balang makanan ringan.

Sumber Berita : mStar Online