Written by Bella | January 10th, 2019

Ibu mana yang tidak sayangkan anak-anak? Begitu juga dengan Datuk Seri Vida, selalu sahaja ingin memberikan yang terbaik buat anak-anaknya.

Bersempena bermulanya sesi persekolahan 2019, DSV telah menghadiahkan anak perempuannya, Cik B sebuah buku nota  jenama mewah Louis Vuitton berharga RM3,000. Ia adalah ganjaran buat Cik B yang rajin ke sekolah.

Rata-rata netizen agak cemburu dengan kehidupan serba mewah Cik B dan betapa bertuahnya beliau mendapat seorang ibu yang cukup penyayang.

Namun, seperti biasa ada juga pihak yang mengecam DSV terlalu memanjakan anaknya dan seolah-olah ingin menunjuk kekayaannya.

Kalau dah mampu apa salahnya? Lagipun berikan hadiah untuk anak sendiri. Semoga Cik B selalu menghargai jasa ibunya.

Written by Bella | July 12th, 2018

Baru sahaja berusia 13 tahun,  anak perempuan Datuk Seri Vida iaitu Cik B cukup bertuah sekali apabila beliau dapat memiliki sebuah kereta mewah Mercedes Benz CLK berharga setengah juta.

Menerusi akaun Instagram DSV, beliau ada memuat naik beberapa video menunjukkan Cik B begitu teruja mencuba kereta baharunya itu. Terdahulu, Cik B memberitahu beliau inginkan sebuah kereta Mustang sebagai hadiah harijadinya tetapi DSV memilih untuk menghadiahkannya Mercedes terlebih dahulu.

Namun, rata-rata netizen berpendapat jutawan kosmetik itu terlalu memanjakan anaknya sehingga sanggup, memberikan kebenaran untuk Cik B memandu kereta tersebut sedangkan anaknya itu masih dibawah umur dan tidak mempunyai lesen.

Tidak salah untuk manjakan anak tetapi harapnya DSV juga lebih tegas dan peka agar Cik B tidak memandu lagi di atas jalan raya. Tak nak lah nanti berlaku perkara yang tidak diingini.

Kredit Video : Jebart Media

Written by Bella | June 8th, 2018

Baru-baru ini, Datuk Seri Vida telah melancarkan lagu rayanya sendiri iaitu Lavida Raya, hanya dalam masa beberapa jam, lagu tersebut telah trending dan mendapat pujian ramai kerana rentaknya yang sangat ‘catchy’ dan membangkitkan lagi mood hari raya.

DSV juga telah dijemput untuk menyanyikan lagu hits beliau itu ketika penutup sebuah rancangan hiburan bersama dengan anaknya-anaknya  Cik B dan Kacak serta selebriti terkenal. Tidak dinafikan, suasana di studio memang meriah sekali.

Namun, ada sesetengah netizen mengkritik penampilan Cik B kelihatan  selekeh dan  pakaian beliau agak ketat serta sendat. Mereka mempersoalkan mengapa imej anaknya itu tidak seiring dengan ibunya yang boleh dikatakan sebagai ‘diva’.

Menerusi akaun Instagram, DSV  memberitahu anak perempuannya itu yang baru sahaja berusia 12 tahun tidak gemar untuk muncul di kaca televisyen. Pakaian Cik B kelihatan agak sendat kerana beliau sebenarnya memakai baju sehingga dua lapis.

Bersimpati dengan nasib Cik B yang menjadi mangsa kritikan netizen bermulut longkang, rata-rata pengikut DSV memberikan kata-kata semangat buat anaknya itu termasuklah penyanyi terkenal Nourul Depp.

Alahai netizen, budak perempuan yang masih terlalu muda pun korang hendak kritik. Cik B itu masih terlalu muda untuk bergaya sakan. Tunggulah beberapa tahun lagi, waktu itu mungkin Cik B lebih cantik dan ‘stylo’ pasti membuatkan mereka yang mengecamnya dahulu terkedu.

Written by serenity | October 17th, 2017

Pengakuan pentadbir laman sosial Datuk Seri Vida bahawa dia menerima jika takdirnya dijodohkan dengan wanita berusia 45 tahun itu menerima reaksi ramai Netizen.

Pemuda berusia 23 tahun itu, Ahmad Iqbal Zulkefli mendakwa serasi dengan jutawan kosmetik tu dan bersedia berkahwin dengan wanita itu, bukan sekadar menjadi anak ikan.

Namun jika berhasrat berbuat begitu, nampaknya Ahmad Iqbal perlu bersemuka dengan anak perempuan Vida iaitu CIk B terlebih dahulu.

Dalam status Instagram terbaru, Cik B menulis yang dia tidak akan membenarkan ibunya berkahwin dengan Ahmad Iqbal kerana menurutnya, Ahmad Iqbal hanya mahukan perhatian.

Screen_Shot_2017-10-17_at_2.56.22_PM

Ehemmm ehemmm….. saya takkan benarkan dia bersama mama saya sebab dia tu nak perhatian je

Kesseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.