August 12th, 2020

Menyokong tindakan isteri menyerang skandal suami seperti video yang tular di Twitter baru-baru ini, pelakon dan penyanyi Bella Astillah seakan bersetuju dengan tindakan yang dilakukan individu terbabit.

"Time Seronok-Seronok Tak Takut Pula!" - Bella Astillah Sokong Video Wanita Henyak Skandal Suami

Dalam video berkenaan, dua wanita menyerang seorang lagi wanita lain ketika bersama seorang lelaki yang dipercayai suami kepada salah seorang daripada wanita yang mengamuk itu.

“Kenapa time ni baru perempuan tu nak sorok belakang lelaki tu je? Takkan takut pula? Sebab time seronok-seronok tak takut pula lelaki tu suami orang.”

Katanya, sebagai seorang wanita, beliau juga memahami perasaan wanita terbabit yang bertindak sedemikian rupa.

"Time Seronok-Seronok Tak Takut Pula!" - Bella Astillah Sokong Video Wanita Henyak Skandal Suami

“I faham perempuan yang hempuk tu dia nak settle penyondol tu cukup-cukup tak nak bagi lepas sebab nanti kat rumah turn laki dia pula kena hempuk.”

Menerusi video terbabit, wanita yang sedang bersama lelaki terbabit dilihat dipukul, diterajang dan dibaling gelas kaca hingga pecah oleh wanita yang datang menyerangnya.

Terdahulu, kecoh di media sosial apabila Bella juga seakan melalui situasi yang seakan sama dengan kejadian tersebut.

"Time Seronok-Seronok Tak Takut Pula!" - Bella Astillah Sokong Video Wanita Henyak Skandal Suami

Hal ini kerana, suaminya Aliff Aziz pernah ditahan kerana didakwa memukul Bella di sebuah pusat hiburan di Cheras, Kuala Lumpur.

Ketika kejadian itu, Bella ke premis terbabit untuk mencari suaminya.

Bagaimanapun ketika tiba di sana Bella mendapati suaminya bersama wanita lain dalam sebuah bilik karaoke dan mengambil gambar mereka sebelum berlaku pertengkaran mulut antara pasangan suami isteri itu.

"Time Seronok-Seronok Tak Takut Pula!" - Bella Astillah Sokong Video Wanita Henyak Skandal Suami

Berang dengan tindakan tersebut, Aliff dikatakan merampas telefon bimbit isterinya itu dan memadam gambar bukti diambil sebelum mencampakkan telefon ke arah mangsa.

Kejadian tersebut mengakibatkan Bella luka di muka dan lutut akibat dipukul, selain mendakwa ditolak dengan siku oleh suaminya.

Untuk rekod, Aliff dan Bella kemudiannya dikhabarkan telah bercerai dengan talak satu pada Mei 2019 namun merujuk semula beberapa bulan kemudian.

July 13th, 2020

Bersikap profesional serta tidak cepat melatah di laman sosial, selebriti sensasi Bella Astillah dilihat tenang membalas cacian netizen mengenai bentuk badannya yang gempal susulan sedang sarat hamil kini.

bella astillah gemuk

Mesej berbaur hinaan daripada salah seorang warganet tersebut turut dikongsi kepada umum oleh Bella di ruangan Insta Story miliknya.

bella astillah gemuk

“Gemok macam babi, sial! Hahahaha”

Bagaimanapun, Bella hanya bertindak menjawab “Alhamdulillah” sahaja apabila individu tidak bertanggungjawab tersebut menyamakan bentuk badannya yang bakal bersalin pada bila-bila masa itu dengan babi.

Terdahulu, menyambut ulang tahun kelahiran ketiga anak sulungnya, Ayden Adrean di Instagram baru-baru ini Bella sempat berkongsi fotonya.

bella astillah gemuk

Namun membelek foto-foto yang dikongsi, jelas kelihatan wajah Bella tampak sedikit keletihan namun demi memastikan putera sulungnya gembira, Bella dikatakan terpaksa melupakan segalanya biarpun telah memasuki trimester ketiga.

Sebelum ini, adiknya Didi Astillah turut menyatakan telah ada tanda-tanda awal Bella akan bersalin, seperti bukaan 2cm pada rahim.

Berdasarkan jangkaan doktor, Bella dikhabarkan bakal melahirkan cahaya mata perempuan Jumaat ini. Namun, terpaksa memasuki dewan bersalin sendirian tanpa ditemani suami tersayang Aliff Aziz, berikutan pintu sempadan masih belum dibuka.

April 29th, 2020

Akhirnya mengakui sudah pun kembali ke pangkuan bekas suaminya, Aliff Aziz ketika dalam tempoh iddah dan kini sedang hamil anak kedua, Bella Astillah mengesahkan mereka membuat keputusan untuk rujuk semula pada Julai tahun lalu. Lebih tepat lagi, kembali bersama selepas dua bulan bercerai.

bella astillah aliff aziz rujuk

Bagaimanapun, Bella tidak mahu mengulas lebih lanjut mengenai kisah rumah tangganya itu. Pada awalnya, dia cuba sebaik mungkin untuk merahsiakan perkara itu tetapi timbul pelbagai spekulasi sehingga ia berlanjutan.

Buat masa ini setakat itu saja saya mampu kongsi. Itu pun selepas beberapa hari berfikir. Saya rasa sudah memadai apa yang orang luar tahu sekarang. Selebihnya saya nak jalani hidup macam biasa.

bella astillah aliff aziz rujuk

Saya cuba yang terbaik untuk simpan perkara ini dari tahun lalu kerana tahu ini yang akan terjadi di mana artikel akan keluar berlanjutan tanpa usul periksa netizen.

Bukanlah saya yang nak menghebahkan, malah sudah belajar dari kesilapan lalu. Jika orang bercakap inilah akibatnya kalau suka mencanang hal rumah tangga, saya sebenarnya tidak pernah nak mencanang atau menagih simpati.

bella astillah rujuk aliff aziz kini hamil

Menurut Bella, tindakannya dahulu yang mendedahkan sikap suaminya yang beberapa kali ‘kantoi’ berlaku curang adalah semata-mata untuk memberi pengajaran kepada orang ketiga yang hadir merosakkan keluarga orang.

Tidak dinafikan ramai yang terkejut dengan keputusan Bella itu selepas apa yang terjadi, mereka bimbang sekiranya Aliff menimbulkan masalah lagi. Malah, ada mengecamnya kerana masih ingin terus menyeksa diri menerima lelaki yang sebelum ini sudah banyak melukakan hatinya.

bella astillah rujuk aliff aziz kini hamil

Jelas Bella, dia juga bukanlah seorang manusia yang sempurna dan tidak boleh memberi jaminan suaminya itu akan berubah. Namun, dia percaya semua manusia boleh berubah.

Saya bukan sempurna. Saya tidak alim. Saya bukan Tuhan untuk cakap Aliff sudah baik dan berubah. Saya tawakal dan reda untuk terima dia sebagai suami.

bella astillah rujuk aliff aziz kini hamil

Saya tak boleh jamin dia sudah baik sebab saya bukan malaikat. Dia kata nak berubah, kena aminkan. Saya sabar dan percaya manusia itu takkan sampai bila-bila jahat.

Dalam pada itu, menerusi siaran langsung di Instagram kelmarin, Bella seakan memberi bayangan akan bersalin pada Julai ini.

Terdahulu, pada Mei tahun lalu, pasangan ini mengambil keputusan untuk bercerai selepas Aliff beberapa kali kantoi curang.

Sumber Berita : Harian Metro

April 27th, 2020

Segala spekulasi terjawab apabila Bella Astillah mengumumkan berita mengejutkan bahawa dia dan Aliff Aziz sudah kembali rujuk sebagai suami isteri ketika dalam tempoh iddah. Malah, Bella juga mengakui dia kini sedang hamil anak kedua.

bella astillah rujuk aliff aziz kini hamil

Tidak dinafikan berita itu mengejutkan ramai dan sejurus selepas ianya viral, timbul pelbagai andaian dan persoalan daripada netizen. Ada yang mendoakan kebahagiaan rumah tangga pasangan ini tetapi ada juga yang mencaci serta mengecam Bella kerana masih ingin terus menyeksa diri menerima lelaki yang sebelum ini sudah banyak melukakan hatinya.

Bagaimanapun, Bella berkata dia menerima segala kritikan dengan hati terbuka dan enggan terlalu ambil pusing mengenai perkara itu. Dia juga memaafkan netizen yang mencaci dirinya.

bella astillah rujuk aliff aziz kini hamil

Ramai yang mencaci saya bodoh, fitnah saya dan sebagainya, tapi saya maafkan mereka. Selepas ini, saya hanya fokus pada doa-doa yang lebih baik.

Apapun yang mereka nak fikir mengenai saya, akan selamanya kekal begitu. Walaupun, jika saya cuba jelaskan, kalau mereka tak suka tetap tak suka. Sama ada pilihan saya salah atau tindakan yang kurang bijak bagi sesetengah pihak kerana kembali rujuk dengan suami, itu akan ditanggung oleh saya sendiri.

bella dan aliff aziz rujuk semula

Tidak hanya memikirkan soal diri sendiri, Bella berkata segala keputusan yang dibuat adalah untuk anaknya tercinta agar membesar dalam keluarga yang lengkap.

Pilihan saya adalah untuk anak memiliki ibu bapa yang lengkap dan cuba perbaiki apa silap sebelum ini. Mudah untuk orang menilai, tetapi hanya saya dan keluarga tahu niat utamanya sudah memadai. Perkara yang pernah berlaku biarlah berlalu, manusia tiada yang sempurna.

bella astillah rujuk aliff aziz kini hamil

Terdahulu, pada Mei tahun lalu, pasangan ini mengambil keputusan untuk bercerai selepas Aliff beberapa kali kantoi curang.

Sumber Berita : Harian Metro