July 30th, 2020

Sudah lama tidak mendengar perkhabaran bekas penyanyi kumpulan Mojo dan kini bergelar vokalis kepada kumpulan muzik Pelita Lusoh.

Ketika ditemui baru-baru ini sempena majlis pelancaran produk Ali Zahraa Medina di Kuala Lumpur, Aweera khabarnya masih solo sehingga kini meskipun pernah terpalit dengan isu dakwaan dia telah mengasari bekas teman wanitanya, empat tahun yang lalu.

Pemilik nama Nasharul Aweera Noriyissham,29, mengakui dia masih belum berjumpa dengan wanita yang sesuai untuk dijadikan teman hidup.

View this post on Instagram

Post gambaq tahun lepaih laa.. Tahun ni xdak gambaq? Salam lebaran..??

A post shared by aweera_official (@aweera_official) on

View this post on Instagram

Selamat ulang tahun syurgaku.. My umie..Semoga diberikan kesihatan yg baik.. Semoga umie panjang umoq..sentiasa Di lindungi ALLAH SWT..awie syg mi sgt2..i cant live without u.. U are my spirit..u are my everythings??????????????????????

A post shared by aweera_official (@aweera_official) on

“Saya masih lagi mencari. Selepas insiden sebelum ini (kes pukul bekas teman wanita), saya ambil iktibar atas peristiwa itu,”

Dia turut menjelaskan bahawa ketika kejadian itu, dia sebenarnya mengalami masalah depresi.

“Terus terang ketika itu saya mengalami sedikit depresi. Mana tidaknya, sebab saya bercinta agak lama, siap dah merancang nak kahwin. 4 tahun bercinta dan 4 tahun jugaklah saya sendirian dan masih solo,”

Aweera juga mengatakan dia seorang yang agak memilih dalam mencari pasangan hidup. Menurutnya, memilih pasangan itu perlu kerana dia tidak mahu bercerai-berai apabila sudah mendirikan rumah tangga kelak.

Dia kini yang mencari pasangan yang dapat memahami kerjaya dan gaya hidup mengakui umurnya yang kini hampir memasuki angka 30-an menggalakkan lagi dirinya untuk mencari pasangan hidup.

Perkembangan terbaru, Aweera bersama ahli kumpulan Pelita Lusoh bakal muncul dengan lagu baru bertajuk Kembara Nabawi.

Sumber : Astro Gempak

March 12th, 2016

Aweera, satu nama yang pernah popular menerusi band MOJO tetapi kini bergerak secara solo  kerana salah faham dengan Edry KRU sebelum ini.

Melihat pada kehidupan Aweera sekarang, boleh dikatakan penyanyi ini hidup lebih mewah berbanding sebelumnya. Malah, beliau juga pernah diiystihar muflis sekitar tahun 2013.

Sering memuat naik foto kereta dan motor mewah di akaun Instagram miliknya, ada pihak yang mendakwa Aweera  sudah mula riak.

Walaubagaimanapun, Aweera menerusi mStar Online menafikan perkara tersebut.

Saya muat naik gambar di laman sosial bukan bermaksud untuk riyak, ia sekadar suka-suka. Sejak saya jadi artis saya hanya pakai kereta buruk sahaja dan kereta itu masih lagi ada saya simpan kerana banyak berjasa.

Kereta ini baru sahaja saya beli dengan duit yang saya kumpul, ia memang kereta idaman sejak mula menceburi bidang seni, Alhamdulillah sekarang baru dapat.

Meskipun agak jarang untuk melihat Aweera muncul di televisyen, beliau sebenarnya masih aktif dalam bidang nyanyian dan masih mendapat undangan persembahan di luar. Jelas Aweera, kehidupan mewah beliau kini adalah hasil usaha beliau sepanjang bergelar anak seni.

Alhamdulillah hidup kini lebih baik dan berjalan lancar. Biarpun jarang keluar televisyen, tawaran persembahan saya sama sahaja seperti dulu.

Apa yang ada adalah rezeki daripada Allah dan ia merupakan hasil usaha keras saya sendiri selama bergelar artis, bukan daripada pihak lain.

Lumrah manusia, bila ada yang mula berjaya dan memaparkan sedikit kehidupan mewah mereka di media sosial, pasti ada sahaja yang akan menghentam dek kerana perasaan iri hati.

Sumber Berita : mStar Online

December 22nd, 2014

Mojo merupakan salah satu kumpulan yang akan bertanding di dalam AJL29 dengan lagu Romancinta. Rasanya semua orang pun tahu penyanyi kumpulan Mojo ini iaitu Aweera. Imejnya yang berambut kerinting dan suara serak-serak basahnya memang best dan sesuai sangat dengan lagu Romancinta. Sayangnya aksi Aweera untuk AJL29 tidak akan dapat kita saksikan. Ini kerana Edry selaku penulis lagu tersebut telah menyingkirkan Aweera.

aweera mojo

Keputusan ini diambil oleh Edry setelah Aweera yang bernaung di bawah syarikat rakaman lain memberikan syarat dia mahu menyanyi bersama kumpulan sendiri dan bukan Mojo. Tempat Aweera akan digantikan oleh penyanyi lain yang masih belum dipilih lagi. Terang Edry:-

Sebagai komposer lagu Romancinta yang dipertandingkan dan anggota kumpulan Mojo sudah tentu saya tidak akan membenarkan perkara itu berlaku dan akhirnya saya membuat keputusan untuk menggugurkan Aweera.

Pada saya ini saja jalan terbaik, kerana sepanjang rancangan ini berlangsung banyak sangat masalah ditimbulkan Aweera. Tambahan pula saya sudah banyak mengalah, jadi saya membuat keputusan tempatnya akan digantikan penyanyi lain.

aweera mojo

Agak sedih juga kerana tak akan dapat melihat aksi Aweera di pentas AJL29. Namun daripada timbul banyak masalah kerana satu orang, lebih baik buat keputusan yang akan menyenangkan ramai orang. Tak gitu? Rasa-rasanya siapa yang sesuai menggantikan tempat Aweera? Faizal Tahir pun ok jugak kan? Kongsikan pendapat anda di ruangan komen. Sumber Harian Metro.

P.S: Tempahan Nissa Xtrail dibuka pada harga RM150k-RM170k

August 27th, 2013

Muflis adalah satu perkara yang sangat ditakuti oleh manusia. Namun sejak kebelakangan ini, memang ramai yang diistiharkan muflis kerana gagal mengawal belanja dan tidak membayar pinjaman. Salah seorang daripada mereka ialah penyanyi kumpulan Mojo, Aweera.
aweera muflisMemang kesian sebenarnya tetapi Aweera sekarang dalam proses perbincangan dengan pihak bank untuk menyelesaikan isu ini. Kata Aweera kepada MalaysianDigest.

Saya tak mahu libatkan peribadi dalam karier saya. Perkara itu (muflis) masih lagi dalam proses perbincangan. Jadi saya tak boleh nak komen lebih sebab saya sedang cuba berbincang dengan pihak bank. Saya buat pinjaman tersebut sewaktu umur saya 19 tahun dan ketika itu saya bekerja di Unit Kebudayaan di Universiti Sains Malaysia Perlis (UniMAP). Untuk apa pinjaman tu? Saya tak boleh beritahu sebab ia terlalu peribadi.

Semoga perbincangan Aweera dengan pihak terbabit akan membuahkan hasil. Lagi cepat keluar daripada senarai muflis, lebih bagus. Semoga perkara ini akan menjadi pengajaran kepada Aweera dan kepada kita semua. Jangan buat main-main hal sebegini.

P.S: Volvo sasar jualan 400 unit V40 setahun