April 13th, 2018

Pelakon Faye Kusairi telah selamat melahirkan seorang bayi lelaki hasil perkahwinan dengan pengarah Azmi Hatta pada hari ulangtahun pertama perkahwinan mereka. Berita itu dikongsikan Faye di akaun Instagramnya,

Faye memberitahu mereka akan berkongsi nama putera mereka kemudian hari. Faye menulis:

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Kehadiran si comel itu juga disambut bahagia dua abangnya, Azim, 18, dan Afif, 17 yang merupakan anak Azmi dengan isteri pertama. Malah bekas isteri pertama Azmi, Yanti Zolidia Kassim turut hadir meraikan bayi itu dengan membawakan kek marbel untuk Faye.

Good Morning semua! Alhamdulillah… Alif got a visit from his brothers dan Ibu. Alif sayang Ibu, Abg Azim & Abg Aqif so much!! Thank you Kak @yantizolidiakassim for always being caring and extra thoughtful to me. Sumpah i kenot move on from your Marble cake. Yan habiskan dah. Nasib baik I makan half dalam kereta aritu. Smart move WALAUPUN tak sempat potong TERUS ngap! ?? Siapa2 nak try kek kek yg Mommy kata sedap gila ni, check out & FOLLOW @yantiskitchenette !! I GUARANTEE YOU SEDAPLAHHH! ?

A post shared by FayeKusairi™ Official (@fayekusairi) on

Faye dan Azmi melangsungkan pernikahan pada 9 April 2017. Perkahwinan dengan Faye ialah perkahwinan Azmi yang ketiga.

Sebelum Faye, Azmi pernah berkahwin dengan pelakon Elly Mazlein dan mereka mempunyai seorang anak perempuan, Putri Zara Sephia, 2.- beautifulnara.com

January 13th, 2018

Baru-baru ini, seorang gadis telah membuat pengakuan kepada mStar Online bahawa dia telah dihamilkan oleh seorang aktor drama popular yang juga merupakan bekas kekasihnya hingga melahirkan bayi lelaki pada Oktober lepas. Gadis Sarawak itu mendakwa segala bentuk komunikasinya dengan aktor itu telah disekat sedangkan dia berharap aktor itu akan turut bertanggungjawab menanggung kos perbelanjaan anak mereka.

Enggan mendedahkan identiti aktor tersebut, gadis itu meminta sang aktor untuk menghubunginya secara peribadi bagi membincangkan penyelesaian masalah mereka. Pengakuan berani itu menjadi perbualan hangat Netizen, dan antara pelakon yang dispekulasi sebagai pemuda yang menghamilkan gadis itu ialah Raja Afiq.

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Gadis itu kini telah tampil membuat kenyataan terbaru bahawa anak yang telah dilahirkannya itu bukanlah anak mana-mana pelakon seperti didakwanya. Dia meminta maaf dan berkata dia bakal berkahwin dengan seorang lelaki yang sudi menerimanya.

Namun, Berita Harian Online malaporkan gosip itu membawa kesan terhadap kerjaya Raja Afiq apabila dia tidak lagi mendapat tawaran berlakon setelah dikaitkan netizen dengan tuduhan itu dan pernah juga namanya digugurkan dari produksi pada saat akhir. Justeru, demi kelangsungan hidup, dia kini menjual Rori Jala dan Brownies untuk menampung perbelanjaan diri dan keluarganya.

Saya tidak malu menjual roti jala dan brownies di gerai untuk menampung hidup. Saya juga menerima tempahan di laman sosial dan sanggup menghantar sendiri kepada pelanggan.

Alhamdulillah, biarpun tidak banyak, sekurang-kurangnya ada rezeki yang masuk. Tiada guna saya terus menyalahkan takdir yang tertulis.

Saya harus bangkit demi keluarga. Menangis air mata darah sekalipun, saya harus meneruskan hidup. Saya bukan orang senang, selain turut menanggung keluarga.

Apa yang akan mereka makan jika saya terus meratapi nasib? Komitmen lain seperti kereta dan rumah juga harus dibayar.

Sebelum ini, dia tidak mengeluarkan apa-apa kenyataan kerana baginya, tidak perlu dia bersuara mengenai kisah itu yang tiada kaitan dengan dirinya:

Tidak sangka tindakan itu membuatkan saya menjadi mangsa hingga kerjaya lakonan hampir terkubur. Saya tidak tahu apa salah dan silap saya.

Gosip itu terlalu kejam hingga ada yang menganggap, saya berperangai buruk seperti itu.

Yakin doa orang teraniaya akan dimakbulkan, Raja Afiq bersyukur apabila gadis itu membuat pengakuan anak yang dilahirkannya bukanlah anak selebriti:

Alhamdulillah, akhirnya gadis itu membuat pengakuan bayi yang dikandungnya bukan hasil hubungan dengan artis.

Saya bersyukur Allah tunjukkan jalan yang sebenar. Tidak adil untuk terus meletakkan hukuman kepada saya dan rakan artis lain yang namanya turut dipalit sama.

Ia ibarat penganiayaan apabila periuk nasi saya ditabur pasir.

Memang kes aniaya betul cerita Raja Afiq ini. Tak pasal-pasal pula dituduh hamilkan anak orang gara-gara cerita gadis itu. Semoga dengan pencerahan ini, Raja Afiq akan kembali menerima tawaran berlakon yang mencurah. Rasanya baru juga tengok dia berlakon dalam drama Lelaki Itu Pemilik Hatiku bergandingan dengan Puteri Aishah, kan? – beautifulnara.com

January 7th, 2018

Mendakwa setelah sebulan berdiam diri apabila ditohmah dan difitnah oleh penyanyi dan pengacara dari Singapura, Roslan Shah, Ifa Raziah telah tampil membela dirinya. Kepada Jambu Batu Online, Ifa menyifatkan perbuatan Roslan sebagai melampau.

Dalam rakaman video itu, Ifa memberitahu, dia tidak kisah jika dirinya yang difitnah dan diaibkan bagi tujuan menjatuhkannya, tetapi apabila hal rumahtangga disentuh dan anak-anaknya dikutuk, dia tidak dapat berdiam diri dan tidak akan memaafkan individu itu.

Ifa menambah, Roslan telan mendoakan anak lelakinya menjadi pondan dan menuduh suami Ifa dayus hingga menyebabkan rumahtangganya hampir bergoyang.

Jika orang lain yang buat pada saya, saya boleh lagi bersabar, tetapi dia orang yang saya anggap kawan selama berbelas tahun, di mana sewaktu susah, sewaktu sakit, dia tidak ada duit–saya dengan keluarga yang menolong selama dia berada di Malaysia ini.

Apabila telah senang lenang hidup, dia buat macam ini pada saya.


Kepada Astro Gempak, Ifa mendakwa, pergaduhan dengan bermula di Singapura ketika menjayakan sebuah ekspo:

Tidak perlu saya dedahkan satu-satu apa yang berlaku, kalau dia dipihak yang benar pihak penganjur tidak akan memohon maaf kepada saya.

Sudah-sudahlah menipu dan buat fitnah menerusi video live di laman sosial. Beringat-ingatlah hari ini kita fitnah orang, tak mustahil suatu hari nanti ia akan balik kepada diri sendiri.

Satu lagi yang buat saya terkilan apabila dia turut menyumpah anak lelaki saya, Shakir Aqili, membesar sebagai pondan.

Sampainya hati dia, sedangkan selama ini dia sangat menyayangi Aqili. Kenapa dia sanggup kata macam tu terhadap Aqili?

Anak saya demam ketika melihat video live yang dibuat Roslan kerana terkejut dan terlalu sedih dengan apa yang dikatakan.

Video penuh luahan perasaan Ifa boleh ditonton di bawah:

Ifa juga turut menasihatkan Roslan agar menumpukan perhatian mencari rezeki bagi menampung perbelanjaan menjaga ibunya yang memerlukan lampin pakai buang kerana dia bimbang Roslan akan membelanjakan wangnya untuk ‘anak ikan.’

Tidak pasti apa punca sebenar persengketaan Ifa dan Roslan, tetapi, apa kata sempena tahun baru ini, Ifa dan Roslan buang yang keruh, ambil yang jernih. Industri hiburan kecil saja, balik-balik jumpa muka yang sama juga. Takkan nak bermasam muka tiap-tiap kali, ya tak? Apa pendapat anda? – beautifulnara.com

September 11th, 2017

Setelah dilanda kontroversi, Bella Astillah telah memaafkan dan memberi peluang kepada Aliff Aziz untuk menyelamatkan rumahtangga mereka. Dan pada 9 September lepas, mereka telah mengadakan satu majlis Aqiqah anak mereka Ayden Adrean di sebuah hotel di Shah Alam.

Ayden atau nama sebenarnya, Mohamad Ayden Adrean Mohamad Aliff dilahirkan pada 8 Julai, pada pukul 3.46 petang dengan berat 2.96kg.

Aliff bernikah dengan Bella pada 9 September 2016 di Bukit Jelutong, Shah Alam.

Lagi gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.

Pengikut-pengikut mereka berdua memberi komen mendoakan kebahagiaan mereka dan mendoakan kesihatan anak mereka. Kita harap jodoh mereka berdua akan berkekalan selamanya. –beautifulnara.com

Sumber gambar: Instagram Aliff Aziz dan Instagram Bella Astillah