May 23rd, 2020

Masih ingatkah anda apabila Zarina Anjoulie dan Amyza Adnan bertelingkah dek isu segelintir daripada selebriti menyuarakan rasa tidak puas hati dengan pengumuman Bantuan Prihatin Nasional (BPN) yang seperti meminggirkan golongan penggiat seni.

Susulan daripada itu, Zarina Anjoulie atau pun Anju menggotakan janjinya dan telah menfailkan saman fitnah RM3 juta ke atas Amyza Adnan pada 23 April lepas.

zarina anjoulie saman amyza aznan

Kisah bermula apabila Anju menangkis permintaan sesetengah artis tempatan yang ‘demand’ bantuan khas diberikan kepada mereka kerana kononnya komuniti itulah yang menghiburkan rakyat.

Oleh kerana Anju yang juga merupakan artis tetapi tidak sehaluan dengan pemikiran dan harapan mereka, satu ruang sembang khas di aplikasi Telegram telah ditubuhkan dengan nama ‘BANTUAN COVID-SENI 2020’. Bahkan kumpulan itu telah disertai oleh 819 penggiat seni termasuklah Amyza.

Menurut Anju, Amyza telah mengeluarkan kenyataan yang berbaur fitnah mengenainya di dalam ruang sembang tersebut sehingga mempengaruhi ahli lain. Malahan wanita itu turut dituduh memuat naik satu entri yang mengaibkan diri Anju menerusi laman Instagram miliknya.

zarina anjoulie saman amyza aznan

Daripada fitnah yang ditaburkan itu, Anju terpalit dengan kutukan mengatakan bahawa dia berperangai buruk, tidak bertanggungjawab, berpura-pura baik, selain dikatakan selalu mengkritik artis-artis lain.

Disebabkan oleh kewujudan ruang sembang yang dipenuhi dengan cacian terhadapnya, Anju mendedahkan bahawa dia megalami kemurungan akibat dimalukan selain mendakwa reputasinya turut tercalar kerana tuduhan tidak berasas mereka.

Dengan saman ini, Anju memfailkan saman berjumlan RM3 juta dan juga permohonan maaf daripada Amyza malahan dia juga dihalang daripada mengeluarkan apa-apa kenyataan berbaur fitnah lagi pada masa akan datang.

Sumber: BERNAMA

February 12th, 2020

Baru-baru ini, Datuk Seri Aliff Syukri meluahkan rasa tidak puas hati dan sentap apabila kesemua lagunya tidak pernah tercalon untuk ke pentas Anugerah Juara Lagu sedangkan karyanya semua bagus dan suaranya juga merdu setanding penyanyi tersohor, Anuar Zain.

amyza aznan gelar aliff syukri belut elektrik

Luahan terkilan Aliff itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen dan juga pelakon Amyza Aznan.

Amyza meluahkan rasa meluat dengan tindakan jutawan kosmetik itu yang didakwanya tidak habis-habis ingin “menceroboh” industri seni.

amyza aznan gelar aliff syukri belut elektrik

Tidak berbakat, “ceroboh” industri seni

amyza aznan kritik aliff syukri

amyza aznan aliff syukri

Menurut Amyza, Aliff tidak layak untuk berada di industri seni kerana sudah beberapa kali dia terbukti tidak mempunyai bakat dalam dunia nyanyian mahupun lakonan. Lebih baik untuk fokus kepada perniagaannya sahaja.

Rata-rata netizen bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh Amyza dan memuji tindakannya yang berani mengkritik secara jujur.

amyza aznan aliff syukri

Pembantu peribadi Aliff beri respon

amyza aznan gelar aliff syukri belut elektrik amyza aznan kritik aliff syukri

Kritikan Amyza itu mendapat respon daripada pembantu peribadi Aliff yang mempertikaikan mengapa majikannya itu tidak boleh menceburi bidang seni dan bertanding di AJL? Sudah terbukti lagu-lagunya trending sehingga mendapat jutaan tontonan di laman YouTube.

Tidak faham bahasa, memang tidak layak ke AJL

amyza aznan aliff syukri

Tambah Amyza lagi, tidak dinafikan Aliff seorang yang kaya raya, berduit tetapi tolong jangan cemarkan industri seni. Harus terima kritikan dah hakikat dirinya bukanlah penyanyi yang hebat sehingga ingin mempertikaikan mengapa dirinya tidak layak ke anugerah berprestij AJL.

Terdahulu, Aliff berasa sedih kerana bakatnya seakan tidak dihargai di negara sendiri sedangkan suaranya sedap.

Sumber Berita : Astro Gempak & Amyza Aznan

November 25th, 2013

Hati ibu mana yang tidak kecewa apabila bayi yang dikandung disahkan gugur oleh doktor. Itulah yang terjadi kepada Amyza Aznan Jumaat lalu apabila bayi keempatnya gugur setelah 2 bulan dalam kandungan. Kesedihan itu pastinya bertambah apabila ada pihak menuduh keguguran itu adalah karma buat Amyza.

amyza

Tuduhan yang dilakukan menerusi sebuah forum terkemuka telah menimbulkan kemarahan yang amat kepada Amyza Aznan. Kalau Abang Nara pun mesti panas hati. Menurut si penuduh, keguguran itu terjadi kerana tindakan Amyza yang pernah memijak perut seorang ibu yang hamil. Abang Nara tak tahu benar atau tidak tuduhan tersebut.Yang nyata, Amyza mengamuk di Twitter angkara kata-kata yang dilemparkan.
amyza

Secara ikhlas, setahu Abang Nara dalam agama Islam tidak ada istilah karma. Hanya ada qada dan qadar. Marilah kita berfikir secara logik. Ambil contoh pembunuhan yang terjadi kepada pegawai bank Ambank baru-baru ini. Kalau nak ikutkan hukum karma, si pegawai bank sepatutnya telah menembak orang lain dulu sebelum dirinya ditembak. Itu baru betul hukum karma. Tak gitu?

amyza

Semoga Amyza Aznan tabah dengan dugaan ini. Jangan dilayan sangat orang yang sengaja nak menimbulkan kemarahan kita. Mungkin dia jeles Amyza badan macam anak dara walaupun sudah anak tiga. Itu yang buat tuduhan mengarut tak ingat. Lagipun orang macam ini lagi dilayan lagi seronok mereka. Jadi buat tak tahu adalah langkah yang terbaik. Apa pendapat anda?

P.S: Kucing HERO aka Abam Iyo sudah meninggalkan kita

March 5th, 2013

Santau sememangnya sudah sinonim dengan masyarakat Melayu kita. Contoh yang selalu kita dengar ialah santau restoran pesaing supaya tak ada orang pergi makan kedainya. Dan jangan tak percaya, dunia artis Malaysia pun ada juga santau menyantau ini.

amyza aznan

Amyza Aznan menerusi Twitternya mendakwa yang dirinya telah disantau oleh rakan baiknya sendiri. Kata Amyza:-

Ya, akak terkena santau. Masa kena santau, akak asyik nak pengsan. Akak selalu kebas tangan kiri, leher seperti tercekik tulang dan jantung sempit. Akak buat pemeriksaan doktor semuanya OK. Akak tidak percaya ilmu sihir tapi apabila terkena pada diri sendiri, barulah akak percaya benda-benda ini wujud.

amyza aznan

Seram gila kan? Sememangnya kalau kena buatan orang ini pergi check doktor pun diorang takkan tahu apa yang terjadi. Yang misterinya, kenapa rakan baik Amyza sendiri nak santaukan dia? Macam-macam sungguh manusia ini kan? Kata Amyza lagi.

Orang yang menghantar santau kawan baik sendiri. Dulu, dia susah tiada pekerjaan, akak banyak bantu dia. Bila nama mula meletup, dia ingat akak ini pencabar dia! Sihir ni akan makan dirinya sendiri. Tujuan dia supaya akak tidak boleh bekerja. Kena santau dengan kawan wanita, orang dalam industri. Akak kenal baik dengannya. Muka sudahlah buruk, ditambah lagi dengan perangai buruk.

Aduh ~~ Kesian sungguh. Buat baik dibalas jahat. Memang tak mengenang budi sungguh kawan Amyza Aznan ini. Bersabarlah. Mungkin boleh cuba pergi buat rawatan Islam yang popular seperti yang dikendalikan oleh Ashraf Muslim. Mana tahu berkesan. Semoga Amyza cepat sembuh dan kembali berlakon semula.

P.S: Video daripada Sultan Sulu yang sebenar