July 23rd, 2020

Pelakon dan juga isteri kepada Fizz Fairuz meluahkan rasa tertekan apabila telah menerima kata-kata kesat daripada seorang individu di laman instagram miliknya.

Dia yang sering saja membuat ‘content’ ulasan makanan di IG turut dilemparkan kata hinaan seperti ‘pelahap’ malah dikaitkan dengan isu keguguran mengenai cara dia membuat review makanan itu.

“Ada ke orang tengok kau melahap makanan-makanan sampai sembilan minit kat IGTV tu? Review makanan memang kena tunjuk kau makan sampai habis berpuluh-puluh balang tu ke? Patutu gugur banyak kali! Semua membantai saja. Haha.. Dasar pelahap!”

Menurut Almy, jika sebelum ini dia bukanlah seorang yang mengambil kisah mengenai kecaman netizen di luar sana namun kali ini, perbuatan individu tersebut telah melampaui batas apabila mula mengaitkan dengan isu anak.

Dia mengakui perkara itu telah membuatkan dia berasa tertekan sehingga menganggu fokusnya terhadap kerja harian.

View this post on Instagram

?DAPATKAN KITCHEN SAVER DENGAN AGENT2 BERDEKATAN? PENCARIAN STOKIS AGENT DI SELURUH MALAYSIA KECUALI SABAH DAN SARAWAK. STOKIS/AGENT/HQ : @anggunmart2u Fyza 01113132098 . 1) Agent setapak @kitchensaver.setapak.damansara Danny 01123286469 . 2)Agent Setiwangsa @mrsstores Laila 019-9377877 . 3)Agent Ampang @sarasofea.kids Airul 019-2747116 . 4)Agent Cheras @loveqosar Kausar 013-3768191 . 5)Agent Sri Kembangan @neethiaramaiya Neethia 0169702241 . 6)Agent Shah Alam @kitchen.saver Asilah 0182271033 . 7)Agent Subang @babyfood.shahalam Sarah 0125931141 . 8)Agent subang jaya @syahirah.ar Syahirah 0132808709 . 9)Agent kota kemuning @dedet18 Octavia 01113360664 . 10)Agent seremban @anne_ashfal 0102826518 11)Agent Gombak @lamb.rebels Fatiha 0177137772 . 12)Agent kajang @piza_brownies Piza 0126046419 . 13)Agent Pj @89.kitchen Mona 0123120231 . 14)Agent sentul @putriilyanaibrahim Lana 0172372681 . 15)Agent cyberjaya @aydensbaby Lysa 0163583006 . 16)Agent Melawati @tummytime.kl Myra 0139802287 . 17)Agent Klang @lathaguna27 Latha 01169959056 . 18) Agent sg.Buloh @zieraisa Ziera 01111206015 . 19)Agent damansara @kitchensaver.setapak.damansara Danny 01123286469 . 20)Agent Batu Caves @shadeen85 Sha 0182494369 . 21)Agent Kota Damansara @bahankisar.kotadamansara Yanti 0183961493

A post shared by @ almynadiaofficial on

View this post on Instagram

30 syawal yer.. hahahahahah nampak nampak tetap berbaju kurung .. @fizzfairuzofficial

A post shared by @ almynadiaofficial on

Sebelum ini, ada segelintir netizen telah menasihatkan Almy supaya berhenti melakukan ulasan produk makanan di laman sosialnya setelah dia mengalami keguguran sebanyak dua kali.

Namun dia menafikan sekerasnya mengenai perkara itu yang mungkin menjadi punca dia mengalami keguguran selama ini. Almy berkata dia tetap akan meneruskan aktiviti itu selepas kembali pulih dan sihat.

Ketika menemui Datuk Fizz Fairuz, tindakan undang-undang mungkin bakal diambil terhadap individu berkenaan atas apa yang telah dilakukan kepada isterinya.

Ini berikutan Fizz telah memuat naik status yang seperti ingin membawa perkara ini ke penguatkuasaan undang-undang.

“Pehh.. tunggu aku bawa kau pergi makan kat balai okay! See you!”

Almy Nadia sebelum ini telah menjalani pembedahan mencuci rahim selepas mengalami keguguran anak ketika usia kandungan mencecah enam minggu pada Mei lalu. Episod yang sama pernah berlaku sebelum ini pada Februari lalu ketika kandungan Almy baru sahaja mencapai 14 minggu.

Sumber: mStar Online

May 29th, 2020

Tidak dijangka apabila pelakon Almy Nadia mengalami pendarahan pada rahim yang berlaku dua hari sebelum menyambut lebaran.

Selepas mendapatkan nasihat doktor dan pemeriksaan lanjut, pelakon wanita itu dikhabarkan mempunyai darah beku yang kelihatan seperti ulser pada rahimnya. Bahkan dari hari ke hari, ianya kian membesar.

 

View this post on Instagram

 

Tc sayang.. papa tggu luar ok,sekejap jer.. kami doa yg baik2 ok..

A post shared by Dfizzfairuz ?? (@fizzfairuzofficial) on

Melihatkan Almy yang semakin lemah dan pucat dek kehilangan darah yang banyak, doktor membuat keputusan untuk menjalani pembedahan dan mencuci rahim pelakon tersebut.

Walaupun belum dapat dipastikan punca pendarahan tersebut kerana pihak hospital masih lagi dalam pemeriksaan, Fizz Fairuz menjelaskan ia berkemungkinan terjadi kerana isterinya hamil 4 minggu.

“Tapi, kami masih tak dapat pastikan punca sebenarnya kerana kemungkinan darah beku itu terjadi akibat kehamilan atau ia hanya darah beku yang berada dalam kantung bayi.”

Percaya dengan rezeki Allah SWT, pasangan itu membuat keputusan untuk menggugurkan kandungan tersebut bagi menyelamatkan nyawa Almy.

“Sebelum rahim itu dicuci, staf perubatan cakap dalam kantung itu dah kosong, sebelum ni ada kelihatan ketulan seperti kandungan.”

almy nadia dan fizz fairuz

Tebak lelaki itu, kemungkinan disebabkan sakit yang melampau menyebabkan kandungan dalam rahim itu keluar lantas Almy mengalami keguguran.

Harap pasangan ini tabah menghadapi ujian, semoga Almy Nadia sembuh sepenuhnya tak lama lagi.

Sumber: mStar Online

February 12th, 2020

Hasrat pelakon Fizz Fairuz untuk menimang cahaya mata keempat tidak kesampaian apabila isterinya, Almy Nadia mengalami keguguran.

fizz fairuz redha isteri keguguran

Difahamkan, bayi yang dikandung selama 14 minggu itu meninggal dunia ketika masih dalam kandungan.

Siapa sahaja yang tidak kecewa apabila isteri keguguran, namun Fizz redha dengan ketentuanNya. Menganggap belum tiba waktunya untuk dia dan Almy menimang cahaya mata baru.

almy nadia keguguran

Semoga pasangan suami isteri ini bertabah menghadapi dugaan yang menimpa. InshaAllah akan ada rezeki untuk menimang lagi cahaya mata selepas ini. Sama-sama kita doakan.