July 21st, 2020

Mendedahkan bahawa dirinya sudah puas menjalani kehidupan yang sentiasa mengejar kekayaan selama ini, usahawan kosmetik sensasi, Datuk Seri Aliff Syukri kini bagai sedar akan hakikat sebenar, apa yang dilakukannya itu bukanlah erti nilai sebuah kebahagiaan sebenar yang dicari selama ini.

aliff syukri

Menurutnya, beliau sudah puas hidup mencari harta siang dan malam sehingga menjejaskan waktu tidur demi mencari duit.

View this post on Instagram

Kegembiraan apa yang lagi yang ingin saya tipu… saya dah Puas hidup ini mencari harta benda siang ,malam pagi ,petang. Kadang kala saya hanya tidur 2 jam sahaja untuk mencari duit. . . . Kadang kala tanya apa nilai kebahagian yang saya ingin cari selama ini. Lebih dari 15 tahun saya mengemudi dalam dunia business dari pasar malam, rumah ke rumah, maki hamun orang , sepak terajang dalam dunia business semua sy dah rasa.. org nampak indah jer yg pahit org x nampak… now ..Saya nak rehat sbb tu korang tengok sy jarang buat vedio.. . . . Saya nak bagi tumpuan dekat family saya. Saya nak buat kerja apa yang saya suka. Saya takut kalau saya mati awal sy akan rugi… Syukur alhamduillah kesedaran tu datang lebih awal. Hari ini saya spend dengan keluarga dan smua staff @as.legacymalaysia @dherbsholdingshq saya untuk bercuti. Dan saya telah book datu pulau bahagiakan mereka. Semoga kegembiraan dimana saya membawa keluarga belah saya , sebelah isteri saya , keluar belah arwah ayah saya dan semua kaki tangan saya. Walaupun biasa biasa sahaja tapi ianya amat bermakna buat kami. Syukur alhamdulullah kerana saya diberi rezeki mengecapi kegembiraan ini. @shahidadherbs @syazwan_fiesol @farishussainn @kansss97

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

“Kadang-kala tanya apa nilai kebahagiaan yang saya ingin cari selama ini. Lebih dari 15 tahun saya mengemudi dalam dunia busines, daripada pasar malam, rumah ke rumah, maki hamun orang, sepak terajang dalam dunia busines semua saya dah rasa.”

Ujarnya lagi, dirinya juga kini seakan kurang aktif beraksi di hadapan kamera apatah lagi di sosial media kerana mahu rehat daripada perkara sebegitu, malah menyifatkan apa yang dilaluinya itu merupakan erti sebenar kebahagiaan yang dicari.

aliff syukri

“Saya nak bagi tumpuan kepada keluarga saya. Saya nak buat kerja apa yang saya suka. Saya takut kalau saya mati awal saya akan rugi. Syukur alhamdulillah kesedaran itu datang lebih awal.”

Terdahulu, Aliff pernah meluahkan rasa seolah-olah memberi gambaran bahawa dirinya sudah letih menguruskan perniagaan.

Lebih memeranjatkan, salah seorang pekerjanya mendedahkan dirinya terpaksa ditamatkan perkhidmatan ekoran kedudukan kewangan syarikat yang diusahakan oleh Aliff kini dikhabarkan makin terjejas.

Advertisement
July 6th, 2020

Menyatakan hasratnya mahu memberikan fokus utama untuk meluangkan masa bersama keluarga, usahawan terkemuka tanah air, Datuk Seri Aliff Syukri dedah kini berasa lebih tenang apabila dapat berehat tanpa memikirkan soal perniagaan yang diusahakan sekian lama.

aliff syukri mahu jadi lebih matang

Menurut Aliff, beliau kini agak jarang mempamerkan video-videonya beraksi pelik kepada umum kerana mahu memberi fokus dan berseronok dengan keluarga sahaja.

“Ramai orang kata kenapa Datuk tidak buat video yang pelik pelik. Bukan apa, saya rasa saya dah nak berehat dan nak fokuskan kepada keluarga . Maklumlah saya dah tua.

Aliff turut memuat naik sebuah rakaman video di laman Instagramnya kepada umum ketika bercuti bersama keluarga di Pulau Lankayan, Sabah.

View this post on Instagram

Sungguh tenang rasanya apabila berseronok bersama dengan keluarga… Ramai orang kata kenapa Dato tidak buat video yang pelik pelik. Bukan apa, saya rasa saya dah nak berehat dan nak fokuskan kepada keluarga. Maklumlah saya dah tua. . . Ini masanya saya memberikan tumpuan lebih kepada keluarga saya dan juga bidang resort @sugehhillresortjandabaik @sugeh.resort . Kalau boleh hari-hari nak macam ni sebabnya dah malas nak berfikir soal bisnes. .. Sudah 12 Tahun saya fokus kepada bisnes @dherbsholdingshq dan @as.legacymalaysia .. jarang ada masa untuk keluarga. Sekarang ni saya perlu berubah dan menjadi lebih matang khususnya kepada anak anak saya yang meningkat remaja. . . Saya takut nanti apabila mereka dah besar, saya akan terlepas peluang bersama dengan mereka. Doakan saya sekeluarga selamat dan juga gembira. Untuk melihat video yang lebih panjang lagi, korang boleh tengok di Youtube Tv Terlajak Laris… saya akan update.. Terima Kasih kerana sentiasa menyokong saya.

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Dalam pada itu, penyanyi lagu Abang Nak Tegur ini juga turut meluahkan hasratnya untuk berubah menjadi lebih matang dan berfikiran rasional demi anak-anak tercinta.

aliff syukri mahu jadi lebih matang

“Saya takut nanti apabila mereka dah besar, saya akan terlepas peluang bersama dengan mereka. Doakan saya sekeluarga selamat dan juga gembira.”

Untuk rekod, Aliff dan isterinya, Datin Seri Nur Shahida telah melangsungkan pernikahan pada  pada Ogos 2007. Hasil perkongsian hidup tersebut, pasangan ini dikurniakan lima cahaya mata iaitu Ammar Ahyan, Qadejah El Zahra, Ibraheem Adham, Raudhah Arshiyah dan Yusoff Al Qardawi.

Advertisement
July 5th, 2020

Walaupun bergelar jutawan hasil perusahaan kosmetik dan barangan kecantikan, Datuk Aliff Syukri mengakui dirinya berasa penat dan letih untuk meneruskan legasi perniagaan yang diusahakannya selama ini.

Sentiasa berdepan dengan cabaran dalam perniagaan, Aliff Syukri juga memberitahu pelbagai karenah dan perkara yang telah dilaluinya selama ini seperti pekerja pecah amanah, ditipu dan sebagainya.

View this post on Instagram

Team para2 sy yg baru.. Apa pendapat korang tentang PA saya ni boleh ke buat kerja @farishussainn .. takut x tahan jer..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

 Ujarnya lagi, memikirkan dirinya perlu berdepan dengan perangai manusia yang kadang-kadang suka mengambil kesempat, membuatkan dia merasa lelah dan rasa seperti ingin duduk di rumah saja.

“Penat berniaga..bila kita buat bisnes, ada orang cuba ambil kesempatan, pekerja pecah amanah, mencuri duit bertahun-tahun. Malah ada yang siap memfitnah dan memburuk-burukkan saya. Itu yang saya agak terkilan sampai terdetik nak duduk di rumah saja. Saya pun rasa nak suruh isteri uruskan bisnes kosmetik saja, saya malas nak ke depan dah,”

Dia yang dihubungi Astro Gempak itu sebelum ini telah menyiarkan entri berbaur luahan perasaan di laman instagram miliknya.

View this post on Instagram

Sekarang kasi sy bertenang dan fokus kat @sugehhillresortjandabaik lps ni ill come back?? Dah penat berniaga 12 tahun dalam industri ini bila lah nak rasa berehat..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Perusahaan yang dijalankannya hampir menjangkau 12 tahun itu  menurutnya telah membantu ramai orang dalam memperbaiki kehidupan mereka namun Datuk Aliff mengakui sering saja ‘ditikam belakang’ oleh golongan tertentu.

Dalam pada itu, dia turut mengucapkan ‘terima kasih’ kepada mereka di luar sana yang telah mengkhianati dirinya. Terkini, Datuk Aliff masih lagi menunggu siasata pihak polis mengenai isu pekerjanya yang pecah amanah baru-baru ini.

Advertisement
June 6th, 2020

Usahawan kosmetik terkemuka tanah air, Datuk Seri Aliff Syukri kini akui lebih matang selepas 13 tahun mendirikan rumah tangga dalam mengharungi kehidupan sebagai seorang suami kepada Datin Seri Nur Shahidah dan bapa kepada anak-anaknya.

keluarga aliff syukri bermasalah

Menurut Aliff, hari demi hari, dirinya bagaikan berdepan proses memperbaiki diri, malah tidak menolak wujud kekurangan dalam melayari bahtera perkahwinan.

Tambahnya lagi, beliau akui menjadikan perkahwinan bahagian dan kekal sempurna bukanlah sesuatu perkara yang mudah, malah berpendapat berkahwin itu adalah perkara yang amat mudah.

Aliff berkongsi kisah tersebut kepada umum menerusi sebuah posting yang dimuat naik di laman instagramnya.

View this post on Instagram

My bidariku @shahidadherbs .. Berkhawin itu amat mudah. Tetapi untuk menjadikan perkhawinan bahgia ini kekal lama dan sempurna serta menjadikan untuk saling melengkapi itu bukan sesuatu perkara yang mudah. . . Lebih daripada 13 tahun, perkhawinan kami.. banyak asam garam yang ditempuhi. Setiap tahun adalah tahun pembelajan kami untuk membetulkan kelemahan masing-masing. . . Syukur Alhamdulillah, 13 tahun itu mematangkan saya untuk menjadi seorang suami yang terbaik. Abah yang terbaik dan usahawan yang terbaik. Adat berniaga ada jatuh dan bangun. . . Perkara ini mematangkan kita. Tetapi benda yang paling penting sekali adalah kebahagain yang hakiki iaitu bersama dengan family dan ibu bapa kita . . . Semoga semua rakan rakan perkenalan saya di facebook, instagram, bekas kakitangan saya, ejen dan juga stokis saya, anda adalah orang yang hadir dalam hidup saya adalah yang terbaik inyalah sy doakan. Semoga kita sama sama mendoakan untuk kebahagian orang lain juga. AMINN YA RAB … tudung wife sy rm120 2 helai dari @as.hijabofficial

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

“Syukur Alhamdulillah, 13 tahun itu mematangkan saya untuk menjadi seorang suami, abah dan usahawan yang terbaik.”

Ujar Aliff, setelah empat bulan berjauhan dengan isteri dan anak-anak beliau dikhabarkan semakin sedar akan kekurangan diri dan memilih untuk kembali semula ke pangkal keluarganya.

Bahkan, beliau turut menyatakan kebahagiaan yang paling utama dalam hidupnya adalah apabila dapat bersama keluarga di sisi.

“InsyaAllah saya doakan semoga kita sama-sama mendoakan untuk kebhagiaan orang lain juga.”

keluarga aliff syukri bermasalah

Terdahulu, kisah rumah tangga pasangan Aiff dan isteri ini mula tular di laman sosial apabila wujud desas desus mengatakan hubungan pasangan ini sedang bergolak dan bermasalah, malah tidak ketinggalan menjadi bualan hangat segelintir pihak.

Lebih perit, kontroversi itu turut menerima kecaman hebat daripada pelbagai pihak termasuklah ahli keluarga sendiri.

Untuk rekod, Aliff dan Shahida telah berkahwin pada tahun 2007. Hasil perkongsian hidup ini, mereka dikurniakan lima orang cahaya mata serta seorang anak angkat.

 

Advertisement