August 28th, 2020

Mendedahkan kepada umum bahawa suaminya, Amirul Hafiz Mustaffa bukanlah seorang lelaki yang romantik terhadap pasangan, pelakon dan pengacara tinggi lampai Ain Edruce akui redha dengan sikap suaminya itu.

Ain Edruce Dedah Suami Sanggup Bayarkan Pinjaman Kereta Setiap Bulan

Meskipun begitu, sikap tidak romantik suaminya itu sudah didedahkan sejak mereka mula berkenalan lagi, ia seakan tidak ada sebab untuk dipersoalkan kerana Amirul khabarnya merupakan suami yang amat bertanggungjawab.

“Bila orang lain dapat bunga, pernah tanya dia,’sayang, awak tak pernah beri bunga kepada saya’. Lepas tu dia suruh pilih katanya ‘awak nak bunga ke nak saya bayar kereta awak?’. Sudah pasti saya pilih untuk dia bayarkan kereta. Bunga berapa sen je pun.”

Ain Edruce Dedah Suami Sanggup Bayarkan Pinjaman Kereta Setiap Bulan

Disebabkan pengorbanan besar suaminya itu juga dalam menjalankan tanggungjawab membuatkan Ain tidak kisah sekiranya tiada momen romantis diterimanya.

“Lepas dia tawarkan diri nak bayar kereta, rasa lega. Sejuk hati. Jadi, bila saya fikir balik, suami saya tak romantik, tapi komitmen yang dia korbankan untuk saya, buatkan saya tiada apa nak complain pasal dia.”

Dalam pada itu, Ain turut mendedahkan bahawa suaminya bukanlah lelaki yang sentiasa mahukan “update” seperti yang lazim dilakukan pasangan lain. Malah tetap kagum dengan ragam suaminya yang sentiasa memudahkan urusan pekerjaanya.

Ain Edruce Dedah Suami Sanggup Bayarkan Pinjaman Kereta Setiap Bulan

“Dia tak pernah kacau saya kerja. Sebab katanya, nanti balik rumah barulah cerita apa kami buat seharian.”

Terdahulu, Ain bagai tidak segan mengakui berasa cukup bertuah apabila dikurniakan seorang suami yang cukup memahami dan banyak membantunya dalam urusan rumah tangga kerana suaminya seorang yang rajin ke dapur untuk memasak dalam menyediakan juadah harian.

Ain Edruce Dedah Suami Sanggup Bayarkan Pinjaman Kereta Setiap Bulan

Untuk rekod, Ain sah menjadi isteri kepada ahli perniagaan, Amirul pada 13 Disember 2019. Sehingga kini, khabar berita dirinya sudah berbadan dua masih belum didengari. Semoga yang baik-baik sahaja buat pasangan ini.

 Sumber: Gempak

August 14th, 2020

Kini, terdapat pelbagai saluran boleh dikunjungi jika berniat ingin mencari jodoh ataupun teman hidup. Seperti contoh, media sosial seperti aplikasi Tinder, Omi, Facebook dan banyak lagi.

Nampaknya, pelakon dan pengacara Ain Edruce juga tidak terkecuali mempunyai pengalaman menggunakan aplikasi seperti yang dinyatakan di atas.

Perkara tersebut didedahkan menerusi saluran Youtube milik Shalma Ainaa yang baru-baru ada membuat satu cabaran iaitu Tinder Challenge menampilkan personaliti Ain Edruce bersama-sama dengan suaminya, Amirul Hafiz.

Dalam cabaran itu, Ain yang kini berusia 29 tahun telah berkongsi pengalaman pernah mempunyai akaun Tinder sebelum bekahwin dengan suaminya kini. Mengakui menggunakan aplikasi itu untuk mencari jodoh dan pasangan hidup sehingga boleh dianggap sebagai ‘terdesak’.

“Aku ada Tinder sebelum aku kenal Amirul. Masa tu aku sangat terdesak perlukan suami. Disebabkan kawan aku yang cerdik cadangkan aku cuba, jadi aku pun cubalah. Tapi ni cerita 3 tahun yang lepaslah,”

View this post on Instagram

Thank you @amirul_hafizz for the wonderful dinner ??? You rock ma worldddd???????? Okay. Saya dah 29 tahun today. HAPPY BORNDAY AIN. Keep making your family proud.??? #ainturns29

A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce) on

View this post on Instagram

Raya ?? Raya tahun ni kite dah ade bff for lyfe @amirul_hafizz ???

A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce) on

 Bercerita lagi, pada hari pertama dia menggunakan aplikasi itu, Ain menggunakan foto utama yang tidak jelas sekadar untuk mencari kenalan yang jujur dan tidak kisah akan rupa paras.

“Hari pertama guna Tinder, aku terus letak gambar aku yang tak nampak sangat muka aku. Sebab motif aku nak cari orang yang tanpa melihat wajah aku. Aku nak cari orang jujur dan ikhlas,”

Namun, Ain mengambil keputusan untuk memadam akaun Tinder miliknya setelah identitinya diketahui namun dia sempat untuk ‘swipe right’ dan ‘swipe left’, katanya berseloroh.

Ain Edruce sebelum ini telah bernikah dengan lelaki pilihannya, Amirul Hafiz pada tanggal 13 Disember tahun 2019 yang lalu.

July 7th, 2020

Pengacara dan pelakon berbakat, Ain Edruce yang telah hampir tujuh bulan mendirikan rumah tangga dengan jejaka pilihan, Amirul Hafiz Mustaffa mengakui tidak mahir melakukan kerja rumah walaupun telah berkahwin.

Namun begitu, Ain tidak malu untuk menuntut ilmu memasak daripada suaminya. Menurut Ain, suaminya memang sudah sedia maklum bahawa dia memang tidak mahir dengan kerja dapur terutama dalam aktiviti memasak. Walau bagaimanapun, tempoh PKP yang masih berlangsung ketika ini telah memberi kesempatan buat dirinya untuk belajar memasak dengan suaminya.

View this post on Instagram

Raya ?? Raya tahun ni kite dah ade bff for lyfe @amirul_hafizz ???

A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce) on

View this post on Instagram

Ape beza @amirul_hafizz gamba 1 dan gamba 2 ? Cam sama je ? @amirul_hafizz #ainxxamirul

A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce) on

“Sebelum bernikah lagi, Amirul (suami) memang tahu saya tak pandai sangat memasak. Namun, ia bukan isu kerana saya boleh belajar. Alhamdullilah, selama Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sejak Mac lalu, saya guna peluang tidak bekerja dan duduk di rumah dengan belajar memasak bersama suami,”

Dia yang ditemui Harian Metro baru-baru ini mengatakan dia bukanlah seorang isteri yang sempurna namun berasa bersyukur kerana dia dan suaminya berusaha untuk saling melengkapi. Malah, Amirul juga tidak lokek berkongsi resipi dan tidak lelah mengajar isterinya itu hingga boleh memasak beberapa hidangan.

View this post on Instagram

 

Pagi yang gelap, kini sudah terang, aku adik mu dan engkau ? Sambung kan.

A post shared by NURULAIN BT EDRUCE (@ainedruce) on

Pengacara yang memang dikenali dengan sifat peramah dan gila-gilanya itu memberitahu bahawa mereka berdua telah semakin menyesuaikan diri dengan kehidupan berumah tangga. Ain turut menyifatkan suaminya itu sebagai seorang yang memahami kerjayanya kini dan seorang yang sangat rajin.

Ain dan Amirul telah bernikah dan diraikan pada Desember tahun lalu di Quill City Mall. Pasangan tersebut telah dinikahkan sendiri oleh bapa pengantin perempuan, iaitu Ar Edruce Sabri dan majlis tersebut dihadiri keluarga dan sahabat terdekat.

December 13th, 2019

Rasanya ramai sudah mengetahui bahawa model merangkap pelakon tinggi lampai iaitu Ain Edruce bakal menamatkan zaman bujangnya pada malam ini.

Kalau anda nak tahu, Ain berjaya berkenalan dengan cinta hatinya menerusi laman Instagram. Lelaki bertuah tersebut ialah seorang ahli perniagaan yang diberi nama Amirul Hafiz.

ain edruce bertunang

Sementara menunggu momen bahagia yang bakal menjelang malam ini, wanita berusia 27 tahun itu telah mengadakan majlis mandi bunga dan upacara berinai pada malam kelmarin.

ain edruce mandi bunga

ain edruce

Menerusi beberapa keping gambar yang dikongsi di laman Instagramnya itu, dapat dilihat Ain sangat gembira semasa majlis itu berjalan. Kelihatan bahawa ahli keluarganya juga bersama memeriahkan lagi upacara tersebut.

ain edruce mandi bunga

ain edruce

ain edruce

Menurut Ain atau pun Nurulain Edruce, tarikh 13 Disember sebagai hari pernikahan telah dipilih berdasarkan persetujuan kedua-dua keluarga.

Mengikut persetujuan kedua-dua pihak juga, majlis persandingan di sebelah keluarga saya akan diadakan pada 14 Disember, manakala acara menyambut menantu pula seminggu kemudian.

Rata-rata peminat yang melihat majlis mandi bunga yang diadakan oleh Ain dan keluarganya ini cemburu kerana ia sangatlah meriah. Siap ada yang nak join sekali!

Mungkin ada yang akan buat majlis mandi bunga sebelum berkahwin kerana penangan Ain Edruce selepas ini?

Sumber: Instagram