September 13th, 2019

Sekarang ini banyak betul kes penceraian dan pergaduhan melibatkan pasangan selebriti. Ada yang dah lama kahwin pun berpisah, ada yang baru kahwin pun dah sibuk turun naik mahkamah uruskan hal penceraian.

Terbaru, Lufya Omar yang terkenal menerusi kemunculannya dalam rancangan realiti Akademi Fantasia musim ke-6 mendedahkan bahawa dia telah mengalami kemurungan selepas berkahwin dengan suaminya iaitu Dr. Che Muhammad Hafiz.

lufya gaduh suami

Menurut entri itu, Lufya meluahkan cerita bahawa dia dilayan dengan teruk seawal tiga bulan selepas perkahwinan mereka. Dia yang cuba menjadi isteri solehah telah menyorokkan perbuatan suaminya itu daripada pengetahuan keluarga mereka.

Suaminya itu juga sering menyekat dan menutup sekatan pada akaun Instagramnya sesuka hati lelaki itu. Lufya menceritakan yang suaminya itu sanggup memfitnah dirinya pada keluarga mereka bagi menutup aibnya sendiri.

lufya suami

Tambahnya lagi, dia mengalami kemurungan selain badannya sentiasa sakit-sakit akibat perbuatan suaminya itu. Setelah enam kali dikhianati, Lufya tetap tabah bagi memastikan perkahwinan yang dibina selama ini tidak runtuh.

Walaupun tidak mengetahui apa yang dimaksudkan Lufya dengan pengkhianatan yang dilakukan oleh suaminya itu, rata-rata netizen meluahkan sokongan kepada artis wanita itu.

lufya suami murung

Lufya berusia 34 tahun telah berkahwin dengan Dr. Che Muhammad Hafiz yang muda lima tahun daripadanya pada tahun 2016. Mereka juga telah dikurniakan seorang cahaya mata perempuan yang dinamakan Laana Haura pada tahun lalu.

Sumber: Instagram Lufya

Advertisement
July 1st, 2019

Tidak dinafikan, sekarang ini media sosial menjadi medium utama untuk meluahkan segala rasa tidak puas hati terhadap sesuatu itu dan juga tempat meluahkan masalah. Ada yang kata, sepatutnya perkara ini tidak harusnya berlaku sebab hanya akan buka aib sendiri.

Namun, buat selebriti Elly Mazlein yang umum mengetahui lantang bersuara di media sosial, dia menyatakan tindakan itu sebenarnya adalah cara terbaik untuk menyelesaikan sesuatu isu ataupun permasalahan.

Kadang-kadang kalau kita tidak luah, orang tidak tahu. Seperti sedia maklum, kita hidup dalam bermasyarakat dan kalau sesuatu perkara itu tidak diperjelaskan ia mampu mengundang pelbagai isu. Saya percaya, berkongsi luahan di laman sosial itu suatu langkah bijak.

Berbicara soal mengaibkan orang lain pula, Elly berkata, jika tidak mahu diaibkan janganlah buat hal.

Dalam pada itu, Elly turut meluahkan rasa sedih dengan pelbagai isu dan kontroversi yang melanda selebriti tanah air sejak kebelakangan ini. Namun, harapnya mereka dapat selesaikannya dengan cara terbaik.

Sekarang ni tak perlu nak cerita pasal aib sangat, kalau tak mahu diaibkan, jangan buat hal. Macam-macam isu yang terjadi kebelakangan ini saya pun tumpang sedih.

Walaubagaimanapun mereka sendiri harus memikirkan cara untuk selesaikan masalah. Kalau nak ikut cara terbaik ia seperti yang saya lakukan sebelum ini. Ternyata ia berjaya.

Setiap orang mempunyai cara berbeza untuk menyelesaikan masalah mereka. Apa pula pendapat anda? Wajarkan semua benda hendak dijaja di media sosial, betul ke boleh selesaikan semua isu?

Sumber Berita : mStar Online

Advertisement
January 21st, 2018

Sebelum ini, wakil Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) telah mengadakan pertemuan dengan usahawan Nur Sajat berkenaan jantinanya. Ini setelah Sir Azri atau Papagomo membuat aduan kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir mengenai Sajat yang didakwanya seorang lelaki tetapi dibiarkan mengaku dirinya wanita sehingga mengelirukan umum.

Setelah itu, JAKIM masih belum mendedahkan hasil siasatannya, namun memberitahu akan mendedahkan identiti jantina Sajat setelah beberapa proses yang perlu dilakukan. Proses itu melibatkan banyak pihak dan mengambil masa sekurang-kurangnya sebulan.

Harian Metro bagaimanapun, melaporkan Sajat merasa malu apabila isu jantinanya diperdebat dan dipersoalkan:

Cukup-cukuplah mengheret dan mengaibkan narna saya. Kasihanilah keluarga saya yang terpaksa menanggung malu aklbat isu yang melanda ini.

Kalau anda berada di tempat saya pasti anda juga tidak mahu perkara ini terus diperdebatkan dan menjadi isu besar. Saya masih ada ibu bapa yang punya hati dan perasaan.

Sajat juga berkata dia hanya ingin menyara anak-anak dan membantu ibu tunggal serta masyarakat Melayu menjana pendapatan.

Saya masih ada keluarga dan anak-anak yang perlu ditanggung. Saya di sini mahu membantu ibu tunggal serta masyarakat Melayu menjana pendapatan.

Mengapa saya dilayan seperti badut sehingga nama saya dicalar sedemikian rupa. Saya sudah melakukan apa yang terdaya mengapa ia perlu menjadi isu besar.

Sebelum itu, Sajat telah menulis di Facebook mempersoalkan mengapa isi jantinanya menjadi perhatian sedangkan terdapat isu lain yang lebih penting seperti isu ekonomi.


Jakim sebelum ini memberitahu proses mengesahkan identiti Sajat itu juga dipersetujui untuk dilaksanakan oleh usahawan itu. – beautifulnara.com

Advertisement
October 16th, 2017

Presiden Persatuan Peguam Syarie Malaysia (PGSM), menegur Hafiz Hamidun dan isterinya, pengusaha kosmetik Siti Arifah Amin atau Joy Revfa agar berhenti daripada mendedahkan aib satu sama lain disebabkan kemelut yang berlaku dalam rumahtangga mereka.

Utusan Online melaporkan, Musa Awang berkata, tindakan membesar-besarkan isu pergolakan rumah tangga dan mendedahkan ke­lemahan pasangan kepada umum adalah sesuatu yang tidak si­hat dan bertenta­ngan dengan tuntutan agama Islam.

Mereka tidak se­pa­tutnya berkongsi rahsia rumah tangga dan perkara-perkara penting lain kepada umum se­telah membawa kes ke mah­kamah kerana keadaan itu bo­leh menyebabkan prejudis dan menimbulkan fitnah terhadap pihak yang satu lagi.

Ia bukan sahaja memberi ke­san buruk kepada mereka, malah turut menimbulkan perspektif negatif orang ramai terhadap institusi mahkamah syariah itu sendiri.

Musa menambah, apabila segala butiran penting yang sepatutnya di­bincangkan secara tertutup di mahkamah dibawa keluar dan ‘dihidangkan’ kepada umum, ada­lah sesuatu tindakan yang tidak kena pada tem­patnya.

Kesemua hal berbangkit seperti isu naf­kah dan se­bagai­nya perlulah dibin­cangkan dalam mah­kamah secara adil dan pihak tertuduh bo­leh menjawab segala tu­duhan tersebut de­ngan jelas, bukannya­ dibuka kepada u­mum.

Terdahulu, pasangan itu menjadi bualan hangat Netizen setelah kedua-dua pihak menghadakan sidang media mengenai masalah rumahtangga mereka yang dikatakan bermula setelah Joy Revfa gagal menyerahkan surat cerai yang dijanjikannya sebelum bernikah dengan Hafiz, menyebabkan penyanyi itu ragu-ragu mengenai status sebenar perkahwinan mereka. – via Utusan Online

Advertisement